Gjest ♡perla Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 Hva tenker dere? Høres ut som om jeg er den verste mammaen i verden.... det er jo tross alt ferie!!! Selv tenker jeg at nettopp det at det er ferie er grunn god nok til at de ikke trenger å gå rundt sure og gretne pga for lite søvn.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Når må de legge seg da? Anonymous poster hash: a9e6a...e74
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Mine eldste er 8 og 11, og de legger seg i 21 tiden om det ikke er noe spesielt vi gjør. Anonymous poster hash: 2b273...1d9
Gjest ♡perla Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Tenker 8 åring 21.30, 14 åring 22.45 og 15 åring 23.30.....
Gjest Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 14 og 15 åringen klarer vel å styre dette med søvn selv? Her legger guttungen seg innen kl 24.00 om det ikke er en film som han følger med på
Gjest ♡perla Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 Det er akkurat det som er problemet at de ikke helt klarer. 02.00 er vel ikke så sent mener 15 åringen...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Det er akkurat det som er problemet at de ikke helt klarer. 02.00 er vel ikke så sent mener 15 åringen... Tar de det ikke igjen om morgenen da? Jeg mener i utgangspunktet at 14-15-åringer bør kunne bestemme leggetid selv i ferien, men hvis det ikke fungerer så må man vel bare styre det for dem. Da må du jo se an når akkurat de trenger å legge seg for å bli uthvilt. Det siste gjelder vel forsåvidt 8-åringen også. Anonymous poster hash: 3cf02...889
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #8 Skrevet 22. juni 2015 Jeg har en 8-åring som legger seg halv ni-ni, en 11-åring og en 14-åring som begge legger seg samtidig som oss i 23-tiden. Her i huset er alle A-mennesker og er oppe senest i åttetiden om morgenen også i ferien. Anonymous poster hash: ee460...389
Gjest ♡perla Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 Legger de seg seint ligger de til langt på dag og så forskyver det seg utover ferien, og det er ikke ok syns vi. Det jeg egentlig lurte mest på er om jeg er den eneste mammaen som er så kjip!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #10 Skrevet 22. juni 2015 Legger de seg seint ligger de til langt på dag og så forskyver det seg utover ferien, og det er ikke ok syns vi. Det jeg egentlig lurte mest på er om jeg er den eneste mammaen som er så kjip! Hvis det ikke faktisk medfører noen reelle problemer, så synes jeg det er ganske kjipt å ikke la så store barn bestemme leggetid selv. Det å sove til langt på dag er jo halve moroa med ferie for tenåringer. Anonymous poster hash: 3cf02...889
Gjest ♡perla Skrevet 22. juni 2015 #11 Skrevet 22. juni 2015 Skjønner det og det er langt fra samme legge- og stå opp tider som ellers i året! ☺
*Miss Marple* Skrevet 22. juni 2015 #12 Skrevet 22. juni 2015 Legger de seg seint ligger de til langt på dag og så forskyver det seg utover ferien, og det er ikke ok syns vi.Det jeg egentlig lurte mest på er om jeg er den eneste mammaen som er så kjip! Hvis det ikke faktisk medfører noen reelle problemer, så synes jeg det er ganske kjipt å ikke la så store barn bestemme leggetid selv. Det å sove til langt på dag er jo halve moroa med ferie for tenåringer. Anonymous poster hash: 3cf02...889 Veldig enig i dette! Det er travelt å være tenåring og jeg syns virkelig at de skal få styre døgnrytmen selv i ferien. Om det skal skje noe spesielt en dag kan de få beskjed om at de må sørge for å få nok søvn til å orke å stå opp tidsnok, men ellers har vi gitt ganske frie tøyler. Når mener du (hi) at de bør være i seng da?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #13 Skrevet 22. juni 2015 14 og 15 åringen kan vel styre det selv. Det gjorde jeg i den alderen når det har ferie. Oppe hele natta og sov utover dagen. 10 åringen her er oppe til 22-23 og sover det ut dagen derpå. Hun er b menneske som oss voksne. Anonymous poster hash: e7b5e...b99
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #14 Skrevet 22. juni 2015 Mine barn legger seg klokken 8 om det ikke er noe vi skal. (de er 7-8) De står opp stort sett samme tid om de legger seg 8 eller ti eller senere for den saks skyld.Om det er forandring på tiden de står opp fordi de har lagt seg sent så kommer den i at de står opp tidligere. Dette betyr sure barn med for lite søvn om de over tid får legge seg sent. Har vi besøk (av andre barn) eller er på besøk, ute på familieparker eller annet blir det fort 9 eller 10 før de er i seng nå når det er fri dagen etter og det er greit det en gang i mellom. Men som sagt passer på at disse dagene ikke kommer for tett sammen for da har jeg verdens sureste barn her i huset. Jeg har aldri helt sett hvorfor man skal snu vanene til barna og slite med å snu de tilbake når ferien går mot slutten. Ser ikke at det er så veldig positivt for barna egentlig. Men klart om jeg hadde fått sovet 2 timer lengre mot å ha de to timer lengre oppe kunne det jo hende jeg så litt andreledes på det. Anonymous poster hash: b11ad...426
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #15 Skrevet 22. juni 2015 Her har vi heller gå på rommet tider. Ikke så maset på at de må sovne like fort nå i ferien. Men syns ikke det er greit at det skal henge rundt i stua hele natta. Litt voksen tid trenger vi voksne også. Anonymous poster hash: c4853...02d
Gjest ♡perla Skrevet 22. juni 2015 #16 Skrevet 22. juni 2015 Legger de seg seint ligger de til langt på dag og så forskyver det seg utover ferien, og det er ikke ok syns vi.Det jeg egentlig lurte mest på er om jeg er den eneste mammaen som er så kjip! Hvis det ikke faktisk medfører noen reelle problemer, så synes jeg det er ganske kjipt å ikke la så store barn bestemme leggetid selv. Det å sove til langt på dag er jo halve moroa med ferie for tenåringer. Anonymous poster hash: 3cf02...889 Veldig enig i dette! Det er travelt å være tenåring og jeg syns virkelig at de skal få styre døgnrytmen selv i ferien. Om det skal skje noe spesielt en dag kan de få beskjed om at de må sørge for å få nok søvn til å orke å stå opp tidsnok, men ellers har vi gitt ganske frie tøyler. Når mener du (hi) at de bør være i seng da? Jeg tenker 14 åring kl 23 og 15 åring 23.30. 8 åringen 21, da han står opp like tidlig uansett.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #17 Skrevet 22. juni 2015 Her har vi heller gå på rommet tider. Ikke så maset på at de må sovne like fort nå i ferien. Men syns ikke det er greit at det skal henge rundt i stua hele natta. Litt voksen tid trenger vi voksne også. Anonymous poster hash: c4853...02d Du sender store tenåringer på rommet for at dere skal få voksenliv? Hvor lenge har du tenkt å fortsette med det, egentlig? Anonymous poster hash: 95630...6b9
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #18 Skrevet 22. juni 2015 Her har vi heller gå på rommet tider. Ikke så maset på at de må sovne like fort nå i ferien. Men syns ikke det er greit at det skal henge rundt i stua hele natta. Litt voksen tid trenger vi voksne også. Anonymous poster hash: c4853...02d Jeg mener man må sette pris på at ungdommene faktisk ønsker å være sammen med oss voksne så det kunne aldri falle meg inn å jage de ut av stuen og inn på rommet sitt. Voksentid må man finne andre arenaer for når barna blir så store. Anbefaler å gå en tur sammen på kvelden, eller ta storhandelen i en butikk et stykke unna i sammen og skravle på bilturen. Her er eldste 14 år og legger seg samtidig som oss. Jeg tenker at tiden går fort til han er ute og farter på kveldene så denne tiden hvor han faktisk synes det er koselig å sitte i stuen med oss, skravle, se en film eller med hodet i en ipad skal han ihvertfall ikke avvises. Anonymous poster hash: ee460...389
Gjest ♡perla Skrevet 22. juni 2015 #19 Skrevet 22. juni 2015 Vi legger oss jo gjerne rundt kl 23-24 selv så det er jo ikke sånn at de blir avvist! Vil bare helst ikke at de snur døgnet....
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #20 Skrevet 22. juni 2015 Her har vi heller gå på rommet tider. Ikke så maset på at de må sovne like fort nå i ferien. Men syns ikke det er greit at det skal henge rundt i stua hele natta. Litt voksen tid trenger vi voksne også. Anonymous poster hash: c4853...02d Kan ikke du/ dere gå på rommet da? Om dere trenger alenetid? Så utrolig lite hyggelig. Glad jeg ikke vokste opp slik eller at jeg føler slik overfor barna. HI; mener de største bør regulere dette selv så lenge de er stille og ikke rangler hele natten. Eller er det slik at du forventer at de eldste står opp med yngste kanskje? Her har yngste på 9 senere leggetid enn din på samme alder. Vi er ofte på fisketurer til langt ut på natt, ser på midnattsol+++. Syns du er altfor streng. Anonymous poster hash: 120d1...cfa
Gjest ♡perla Skrevet 22. juni 2015 #21 Skrevet 22. juni 2015 Her har vi heller gå på rommet tider. Ikke så maset på at de må sovne like fort nå i ferien. Men syns ikke det er greit at det skal henge rundt i stua hele natta. Litt voksen tid trenger vi voksne også. Anonymous poster hash: c4853...02d Kan ikke du/ dere gå på rommet da? Om dere trenger alenetid? Så utrolig lite hyggelig. Glad jeg ikke vokste opp slik eller at jeg føler slik overfor barna. HI; mener de største bør regulere dette selv så lenge de er stille og ikke rangler hele natten. Eller er det slik at du forventer at de eldste står opp med yngste kanskje? Her har yngste på 9 senere leggetid enn din på samme alder. Vi er ofte på fisketurer til langt ut på natt, ser på midnattsol+++. Syns du er altfor streng. Anonymous poster hash: 120d1...cfa Mener absolutt ikke at eldste skal stå opp med yngste da jeg alltid er oppe rundt 07 med 1-åring 😉 Og jeg er uansett ikke helt nazi. Skjer det noe spes er det ikke så strengt, er bare som en hovedregel
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #22 Skrevet 22. juni 2015 Her har vi heller gå på rommet tider. Ikke så maset på at de må sovne like fort nå i ferien. Men syns ikke det er greit at det skal henge rundt i stua hele natta. Litt voksen tid trenger vi voksne også. Anonymous poster hash: c4853...02d Kan ikke du/ dere gå på rommet da? Om dere trenger alenetid? Så utrolig lite hyggelig. Glad jeg ikke vokste opp slik eller at jeg føler slik overfor barna. HI; mener de største bør regulere dette selv så lenge de er stille og ikke rangler hele natten. Eller er det slik at du forventer at de eldste står opp med yngste kanskje? Her har yngste på 9 senere leggetid enn din på samme alder. Vi er ofte på fisketurer til langt ut på natt, ser på midnattsol+++. Syns du er altfor streng. Anonymous poster hash: 120d1...cfa Her setter barna pris på litt egentid også. Vet ikke hvor mange barn eller hvilken aldre du har. Her våkner de minste grytidlig uansett når de legges. Så blir derfor lagt til vanlig tid uansett ferie el ei. Midt i mann får da alene tid med oss voksne. Spill/les eller bare prat. Så tid for rommet, styrer da med Lego ol en stund før han legger seg, da er det største sin alene tid . Til prat/tv . Så nei syns vi har det hyggelig jeg:) Anonymous poster hash: c4853...02d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #23 Skrevet 22. juni 2015 Hvorfor i all verden skal en 15-åring styre leggetiden sin selv!? De er barn, nokså ubrukelige sådanne. Vimsete, hormonelle, egosentriske, umodne. Her legger 15-åringen seg 23.00. Dersom hun ikke vil se det vi ser på tv har hun sitt eget rom hun kan være på. Barna styrer ikke hjemmet vårt. Voksne mennesker bestemmer her. Anonymous poster hash: 1f1f0...291
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #24 Skrevet 22. juni 2015 Hvorfor i all verden skal en 15-åring styre leggetiden sin selv!? De er barn, nokså ubrukelige sådanne. Vimsete, hormonelle, egosentriske, umodne. Her legger 15-åringen seg 23.00. Dersom hun ikke vil se det vi ser på tv har hun sitt eget rom hun kan være på. Barna styrer ikke hjemmet vårt. Voksne mennesker bestemmer her. Anonymous poster hash: 1f1f0...291 Og hvis de aldri får prøve å være selvstendige og ta ansvar selv, så kommer de til å forbli sånn... Anonymous poster hash: 3cf02...889
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #25 Skrevet 22. juni 2015 Hvorfor i all verden skal en 15-åring styre leggetiden sin selv!? De er barn, nokså ubrukelige sådanne. Vimsete, hormonelle, egosentriske, umodne. Her legger 15-åringen seg 23.00. Dersom hun ikke vil se det vi ser på tv har hun sitt eget rom hun kan være på. Barna styrer ikke hjemmet vårt. Voksne mennesker bestemmer her. Anonymous poster hash: 1f1f0...291 Jøsses- ubrukelige faktisk! Er heldigvis ikke av den type forelder som måler barna- etter hvor anvendelige de er til ulike formål. Du virker både umoden og egosentrisk selv. En 19- år gammel stemor kanskje?;-) Anonymous poster hash: 120d1...cfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå