Syngensang Skrevet 21. juni 2015 #1 Skrevet 21. juni 2015 Eg blir like forundra kvar gong eg høyrer nokon seie det er egoistisk å ikkje få ungar. Korleis kan det vere egoistisk??? Nokon her som meinar dette og kan forklare meg tankegangen?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #2 Skrevet 21. juni 2015 Enig, det er rart. Mulig de mener at man ønsker å leve et liv der man selv er i fokus, sette egne behov først? Men det gjør man jo også dersom man får barn. Man får ikke barn som en oppofrelse, men fordi man ønsker det. Strengt tatt kan jo begge valg kalles egoistiske, i den forstand at man tar hensyn til egne ønsker. Anonymous poster hash: 8b3d7...78b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #3 Skrevet 21. juni 2015 Det som er egoistisk er å få barn, slik jeg ser det. Anonymous poster hash: b06bf...1fc
Blomstogbier Skrevet 21. juni 2015 #4 Skrevet 21. juni 2015 Det er verken egoistisk å Ikke få barn og å få barn. Det handler ikke om egoisme. Mange frivillig barnløse innser nok sine begrensninger og har andre interesseområder.
Gjest Antarctica Skrevet 21. juni 2015 #5 Skrevet 21. juni 2015 Syns vel det å få barn er egoistisk, jeg. Jeg stifter jo familie for min egen del, fordi det er det jeg ønsker. Det er ingen som gjør det for å glede barna ved å sette dem til verden. Hvis jeg skulle stifte familie av uselviske årsaker burde jeg få mange flere barn enn jeg har, tenk på alle de som går glipp av å bli født ved at jeg kun har tre?!
Jordbærblomst Skrevet 21. juni 2015 #6 Skrevet 21. juni 2015 Det å få barn er da mer egoistisk enn å ikke få dem 😂
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #7 Skrevet 21. juni 2015 Janteloven på en pussig måte? Du gjør noe jeg ikke forstår, du har større frihet enn det jeg har som har barn, du kan bruke mer penger på deg selv enn jeg gjør - men du må bare ikke komme og tro du er noe.... Lettere å se ned på andre og beskylde dem for egoisme enn å akspetere at andre velger anderledes. Kanskje litt misunnelse inne i bildet også når det kommer til materielle ting. Jeg er ufrivillig barnløs, er i en alder hvor folk nå tror det er frivillig og får tidvis noen pussige kommentarer. Anonymous poster hash: 13877...09d
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 21. juni 2015 #8 Skrevet 21. juni 2015 Det å få barn er ikke egoisme, det er biologi.
Blomstogbier Skrevet 21. juni 2015 #9 Skrevet 21. juni 2015 Syns vel det å få barn er egoistisk, jeg. Jeg stifter jo familie for min egen del, fordi det er det jeg ønsker. Det er ingen som gjør det for å glede barna ved å sette dem til verden. Hvis jeg skulle stifte familie av uselviske årsaker burde jeg få mange flere barn enn jeg har, tenk på alle de som går glipp av å bli født ved at jeg kun har tre?!jo, det er noen som gjør det for å gi barn muligheten til et liv..............
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #10 Skrevet 21. juni 2015 Vi er frivillig barnløs å trives godt med valget vårt. Man må velge det som passer seg best, synes ikke det er egoistisk å verken få barn eller å ikke få barn. Anonymous poster hash: 52cae...df6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #11 Skrevet 21. juni 2015 Vi er frivillig barnløs å trives godt med valget vårt. Man må velge det som passer seg best, synes ikke det er egoistisk å verken få barn eller å ikke få barn. Anonymous poster hash: 52cae...df6
Blomstogbier Skrevet 21. juni 2015 #12 Skrevet 21. juni 2015 Det å få barn er da mer egoistisk enn å ikke få dem Nei.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. juni 2015 #13 Skrevet 21. juni 2015 Mennesker er i bunn og grunn egoistiske, barn eller ikke barn.
Jordbærblomst Skrevet 21. juni 2015 #14 Skrevet 21. juni 2015 Det å få barn er da mer egoistisk enn å ikke få demNei. Jeg synes det, jo ;-) Du må gjerne mene noe annet.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #15 Skrevet 21. juni 2015 Det å få barn er da mer egoistisk enn å ikke få demNei. Klart det er det! Spesielt med tanke På hvilken verden vi føder dem inn i. Ikke kom å fortell meg at du fikk barn av noen annen grunn enn at DU ønsket barn. Anonymous poster hash: b06bf...1fc
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #16 Skrevet 21. juni 2015 Vi er frivillig barnløs å trives godt med valget vårt. Man må velge det som passer seg best, synes ikke det er egoistisk å verken få barn eller å ikke få barn. Anonymous poster hash: 52cae...df6 Hva gjør du på et foreldreforum da? Anonymous poster hash: 3f47d...090
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #17 Skrevet 21. juni 2015 Vi er frivillig barnløs å trives godt med valget vårt. Man må velge det som passer seg best, synes ikke det er egoistisk å verken få barn eller å ikke få barn. Anonymous poster hash: 52cae...df6 Hva gjør du på et foreldreforum da? Anonymous poster hash: 3f47d...090 Det står faktisk ingen steder at man må ha barn for å delta i diskusjonene her, som dessuten handler ofte om ganske mye annet enn barn! Anonymous poster hash: d2ef8...8d4
Cue Skrevet 21. juni 2015 #18 Skrevet 21. juni 2015 Å ikke få barn er ikke egoistisk. Å få barn derimot er en ren egoistisk handling, enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #19 Skrevet 21. juni 2015 Å ikke få barn er ikke egoistisk. Å få barn derimot er en ren egoistisk handling, enkelt og greit. Jeg synes det er tullete å bruke begrepet egoisme om å velge å få eller ikke få barn. Det er et valg man gjør, enkelt å greit. Dersom det å utføre en handling er egoisme, mens det å ikke gjøre det ikke er egoisme, får ordet en merkelig betydning. For meg er det mer egoistisk å velge å ikke vaksinere barna sine enn å gjennomføre vaksinasjonen, for eksempel. Anonymous poster hash: c87c9...75a
Cue Skrevet 21. juni 2015 #20 Skrevet 21. juni 2015 Å ikke få barn er ikke egoistisk. Å få barn derimot er en ren egoistisk handling, enkelt og greit. Jeg synes det er tullete å bruke begrepet egoisme om å velge å få eller ikke få barn. Det er et valg man gjør, enkelt å greit. Dersom det å utføre en handling er egoisme, mens det å ikke gjøre det ikke er egoisme, får ordet en merkelig betydning. For meg er det mer egoistisk å velge å ikke vaksinere barna sine enn å gjennomføre vaksinasjonen, for eksempel. Anonymous poster hash: c87c9...75a Hvorfor er det tullete å bruke egoisme? Å få barn er ren egoisme. En får ikke barn for barnet eller samfunnet, en får barn fordi en selv ønsker barn.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #21 Skrevet 21. juni 2015 Å ikke få barn er ikke egoistisk. Å få barn derimot er en ren egoistisk handling, enkelt og greit.Jeg synes det er tullete å bruke begrepet egoisme om å velge å få eller ikke få barn. Det er et valg man gjør, enkelt å greit. Dersom det å utføre en handling er egoisme, mens det å ikke gjøre det ikke er egoisme, får ordet en merkelig betydning. For meg er det mer egoistisk å velge å ikke vaksinere barna sine enn å gjennomføre vaksinasjonen, for eksempel. Anonymous poster hash: c87c9...75a Hvorfor er det tullete å bruke egoisme? Å få barn er ren egoisme. En får ikke barn for barnet eller samfunnet, en får barn fordi en selv ønsker barn. For meg blir dette feil bruk av begrepet, akkurat som jeg ikke forstår "det er ingen menneskerett å få barn". Selvfølgelig er det ikke en menneskerett, det har heller ingen hevdet. Drar man begrepet så langt kan man si at det er egoistisk å utdanne seg til lærer når det er større behov for sykepleiere. Jeg mener egoisme mer går på å ta det siste eplet foran øynene på en sulten når man selv er mett. Anonymous poster hash: c87c9...75a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #22 Skrevet 21. juni 2015 Vi er frivillig barnløs å trives godt med valget vårt. Man må velge det som passer seg best, synes ikke det er egoistisk å verken få barn eller å ikke få barn. Anonymous poster hash: 52cae...df6 Dersom dere er frivillig barnløse, hva gjør du på et forum for gravide og foreldre? Anonymous poster hash: 97f78...76c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #23 Skrevet 21. juni 2015 Jeg tenker det er mer egoistisk å få barn, enn å ikke få barn. Jeg skulle selv aldri få barn. Men ble gravid på prevensjon 2 ganger, og andre gangen klarte jeg ikke å ta abort. Og hadde jeg først fått 1 barn, så ønsket jeg søsken til mitt barn, da jeg selv er vokst opp som enebarn. Nå, som de er her, så elsker jeg barna mine utrolig høyt, og vil ikke bytte de bort. Men jeg tror livet mitt hadde blitt minst like bra, uten barn. Og i mitt neste liv, skal jeg ikke ha barn. Anonymous poster hash: 53e2c...2ba
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #24 Skrevet 21. juni 2015 Jeg syns hverken det å få barn, eller velge å ikke få er egoistisk, men kan skjønne tankegangen. De fleste som velger å ikke få barn er personer med lang og høy utdanning som ønsker å prioritere karriere. Problemer er at disse er de smarte blant oss, og Norge trenger smarte folk så mange mener de bør få flere barn..Vet også om de som har latt være å få barn siden foreldrepengene er oppad begrenset til 6 G, og siden det har lån og lignende som er tilpasset en langt høyere inntekt. Anonymous poster hash: 97f78...76c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #25 Skrevet 21. juni 2015 Greit å være litt egoistisk i blant. Men synes ikke frivillig barnløshet er ego. Gjør som dere vil Anonymous poster hash: e3e19...a09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå