Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #26 Skrevet 22. juni 2015 Å velge navn ut i fra et barometer er etter min mening helt håpløst. Man følger da sitt eget hode og hjerte, evt preferanser for øvrig. Anonymous poster hash: 522d3...0cc
Dalia Skrevet 22. juni 2015 #27 Skrevet 22. juni 2015 Det eneste navnet vi klarte å bli enige om var det som lå på topp på navnlisten året før hun ble født. Måten vi løste det på var å gi henne et mellomnavn i tillegg. Storebroren har også et topp-10-navn, og han het i barnehagen navnet sitt med initialene til etternavnet bak. Så jeg lærte av det og tenkte lillesøster skulle få slippe det. Nå er hun faktisk den eneste i barnehagen som har det navnet da, så foreløbig bruker vi stortsett kun fornavnet.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #28 Skrevet 22. juni 2015 vi har valgt et topp 100 navn til vår sønn, hadde aldri hørt om en "ekte" person som het det før vi bestemte oss for det navnet. han rakk ikke bli født en gang før vi ble kjent med 4 stk. men navnet var allerede bestemt så vi endret ikke mening. Anonymous poster hash: 1f308...134
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #29 Skrevet 22. juni 2015 Anbefaler å lese denne: http://www.familieprat.no/wordpress/denvoksnemamma/2012/08/05/ti-pa-topp-navn-hot-not/ Anonymous poster hash: 8317a...a6e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #30 Skrevet 22. juni 2015 I klassene til jentene mine er det 3 Nikodem, 2 Dominik, 4 Tobias, 4 Christian og 2 Lars, 3 Ida, 5 Emilie Det blir da Christian r, Christian l osv Foreldrene misliker det, og gir tydelig uttrykk for st de ikke liker den bokstaven som henger bak navnet. Men de andre barna og vi andre sier det automatisk. Jeg ville valgt et dobbeltnavn om man skal gi barn et pop navn. Da bli man hetende Ida marie istedenfor Ida W. Anonymous poster hash: fec58...441
Yellow Brick Road Skrevet 22. juni 2015 #31 Skrevet 22. juni 2015 Man bør velge et navn man liker uavhengig av om det ligger på navnetoppen eller ikke. Man vet uansett aldri om barnet havner i klassen med flere andre med samme navn. Sjansen for det er større med navn fra navnetoppen selvfølgelig, men alt i alt er ikke sjansen så stor uansett. Et av mine barn har et navnetoppnavn. Nå har hun gått gjennom barnehage, barneskole og to år på ungdomskolen uten å gå i samme klasse med noen andre med samme navn. Ja, ikke en gang på klassetrinnet har det vært noen med samme navn som henne. Min søster der i mot valgte et veldig spesielt navn til sitt barn, et navn som det er færre enn 300 som har, men som hun falt for for mange år siden da hun traff en gammel man som het det. Likevel har han klart å havne i en klasse med en som heter det samme, og om ikke det var nok traff de en annen familie på ferie for noen år siden, og de hadde også en sønn med samme navn. Disse to gutta ble gode venner og har fremdeles kontakt og har mye moro når de begge presenterer seg med det samme navnet. Sånn sett kan det jo alltid være lurt å slenge på et ekstra fornavn, så kan barne hete Janne Marie i stede for Janne S.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #32 Skrevet 22. juni 2015 Datteren min går i en barnehage med 14 gutter på 5 år. 5 av de heter William.. Dette er ganske slitsomt sier datteren min. To av dem har samme etternavn også, et vanlig -sen etternavn. Venninnen min er mamma til en av disse William'ene i barnehagen og hun angrer litt, men på en annen måte ikke. Det hadde blitt feil å velge et annet navn når det var William som var det de likte best, men det er dumt det er hele 5 av de i barnehagen. Skal nok mye til før det blir så mange, men du har jo risikoen ved å velge et så vanlig navn. Jeg hadde et vanlig navn på ungdomsskolen, men hadde dobbeltnavn så det plaget meg ikke. Jeg brukte bare begge navnene Anonymous poster hash: 7e318...090
februarprins2013 Skrevet 22. juni 2015 #33 Skrevet 22. juni 2015 valgte 1 plassen og 3 plassen det året barnet mitt ble født,har aldri angret, han passer så godt til det navnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå