MMP Skrevet 21. juni 2015 #26 Skrevet 21. juni 2015 Spør kanskje dumt... men om dere har hatt barnet så lenge, og barnet ikke har sett sine foreldre mer enn 1 gang i året - er det ikke da 0% sjans for at de kan få barnet tilbake? Mente jeg hadde lært det på sosionomstudiet at det var en slags maksgrense for når foreldrene kunne få barnet tilbake? Om det stemmer, at barnet ikke kan tilbake til foreldrene? Hvorfor kreve adopsjon? Det er tross alt de biologiske foreldrene som lider her! Uansett hva de har gjort for å miste barnet - så elsker de det nok på "sin måte". Kan de ikke "ha" det da, at de ikke tvinges til å adoptere bort barnet sitt? Om det står på papiret eller ikke, så er det vel 99% sikkert at barnet blir boende hos dere til det selv vil flytte ut?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #27 Skrevet 21. juni 2015 Spør kanskje dumt... men om dere har hatt barnet så lenge, og barnet ikke har sett sine foreldre mer enn 1 gang i året - er det ikke da 0% sjans for at de kan få barnet tilbake? Mente jeg hadde lært det på sosionomstudiet at det var en slags maksgrense for når foreldrene kunne få barnet tilbake? Om det stemmer, at barnet ikke kan tilbake til foreldrene? Hvorfor kreve adopsjon? Det er tross alt de biologiske foreldrene som lider her! Uansett hva de har gjort for å miste barnet - så elsker de det nok på "sin måte". Kan de ikke "ha" det da, at de ikke tvinges til å adoptere bort barnet sitt? Om det står på papiret eller ikke, så er det vel 99% sikkert at barnet blir boende hos dere til det selv vil flytte ut? Så lenge barnet ikke er adoptert kan foreldrene kreve saken anket og vurdert på ny. Etterhvert som barnet blir eldre slik som barnet til Hi skal også barnet vurderes og evt vitne ved slike saksbehandlinger. Dette er en stor belastning for fosterbarn. Anonymous poster hash: 663ce...89b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #28 Skrevet 21. juni 2015 Spør kanskje dumt... men om dere har hatt barnet så lenge, og barnet ikke har sett sine foreldre mer enn 1 gang i året - er det ikke da 0% sjans for at de kan få barnet tilbake? Mente jeg hadde lært det på sosionomstudiet at det var en slags maksgrense for når foreldrene kunne få barnet tilbake? Om det stemmer, at barnet ikke kan tilbake til foreldrene? Hvorfor kreve adopsjon? Det er tross alt de biologiske foreldrene som lider her! Uansett hva de har gjort for å miste barnet - så elsker de det nok på "sin måte". Kan de ikke "ha" det da, at de ikke tvinges til å adoptere bort barnet sitt? Om det står på papiret eller ikke, så er det vel 99% sikkert at barnet blir boende hos dere til det selv vil flytte ut? Så lenge barnet ikke er adoptert kan foreldrene kreve saken anket og vurdert på ny. Etterhvert som barnet blir eldre slik som barnet til Hi skal også barnet vurderes og evt vitne ved slike saksbehandlinger. Dette er en stor belastning for fosterbarn. Anonymous poster hash: 663ce...89b Og i tillegg har det ikke krav på arv dersom fosterforeldrene ikke skriver testamente og om de skriver testamente, så kan en evt arv falle i feil hender. Og barnet vil kunne miste familien de allerede kjenner og flyttes i ny fosterfamiliemom fosterforeldrene skulle dø i en ulykke i morgen... Anonymous poster hash: 9196f...6d6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #29 Skrevet 21. juni 2015 dere som måtte komme med sure kommentarer, barnet har kontakt med besteforeldrene sine på begge sider ,og vi besøker de i gang i måned både på mors og fars side, er er snille og omsorgfulle mennesker som setter pris på barnebarnet sitt. og nei vil ALDRI nekte han samvær med sin biologiske familie. Han vil være hos oss,det har han sagt mange ganger, og sier at han elsker oss og at han aldri vil flytte,han gleder seg til vi skal ha flere barn for da blir han storebror, vi ønsker barn etterhvert,men akkurat nå passer det ikke, vi er 26 og 30 år,så har god tid enda Anonymous poster hash: 0905a...e3f Ble dere fosterforeldre når dere var 20 og 24 år gamle? Anonymous poster hash: 4abe2...f31
februarprins2013 Skrevet 21. juni 2015 #30 Skrevet 21. juni 2015 jeg leser denne tråden om igjen får jeg flere ting til og ikke stemme,men skal ikke dømme noen,men trodde det var en grense på 25 og ta fosterbarn,de var jo yngre enn det
Lillefrø´s mamma Skrevet 21. juni 2015 #31 Skrevet 21. juni 2015 Mye som ikke stemmer her virker det som
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #32 Skrevet 21. juni 2015 Etter de siste endringene i regelverket er det relativt stor sjanse for at dere vil få adoptere barnet. Sjansene øker dersom dere er positive til åpen adopsjon. Mvh barnevernkonsulent Anonymous poster hash: 097f4...34a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #33 Skrevet 21. juni 2015 Jeg tror ikke på hi. Jeg tror ikke at hi fikk en liten baby til fosterbarn som 20 åring. Synd at til og med dette temaet trolles det med. Anonymous poster hash: c620e...6c6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #34 Skrevet 21. juni 2015 det er ikke litt morsomt engang Anonymous poster hash: e1c51...d80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå