Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #1 Skrevet 21. juni 2015 adoptere de? vi har prøvd og gjort det i 3 år nå,men de biologiske foreldrene nekter og godta det,de skriver ikke under, vi har hatt barnet siden det var 3mnd og han skal ikke tilbake til foreldrene sine, det er bestemt at han skal bo her til han er 18 ( selvsagt lengre hvis han vil ). Nå sier Advokaten vår at vi bør prøve og tvangsadoptere barnet, hvor ofte vinner fosterforeldrene over bio foreldre i slike saker? Mor og far til barnet holder på med rus, dro fra barnet flere timer hver dag Anonymous poster hash: 0905a...e3f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #2 Skrevet 21. juni 2015 Hva mener barneverntjenesten? Hvor hyppige samvær er det fastsatt og hvordan fungerer disse? Hvilke tanker har dere rundt åpen adopsjon? Anonymous poster hash: 097f4...34a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #3 Skrevet 21. juni 2015 Hva tenker bvtj.? Er de med på det? det regner jeg med egentlig siden dere har prøvd adopsjon i tre år allerede. Hva tenker barnet omkring samvær med foreldrene sine? Er dette noe som er positivt for barnet eller er det ingen kontakt med biologiske foreldre? Er barnet så gammelt at det har noen tanker om dette selv? Dette er vel tanker dere uansett har tenkt på allerede. Jeg mener jeg har lest at flere tvangsadopsjoner skjer i slike saker hvor det er unektelig snakk om langvarige plasseringer. Man går mer bort fra biologiske prinsipp og fokuserer mer på hvor barnet har mest tilknyttning. Om advokaten deres mener dere kan kjøre en slik sak så er det vel tungtveiende grunner til at det kan gå! Anonymous poster hash: 4726e...16f
Sint naken biltyv Skrevet 21. juni 2015 #4 Skrevet 21. juni 2015 Mine foreldre prøvde i mange år men fikk aldri adoptere meg selv om bv mente det var best.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #5 Skrevet 21. juni 2015 Bv vil vi skal gjøre det. foreldrene ser barnet 1 gang i året. barnet reagerer postivt når det ser dem,men han forstår ikke at det er mamma og pappa,selvom de sier det,men han bruker navnet deres. barnet er 6 år,så kan ikke si så mye,men er oss det ser på som foreldre Anonymous poster hash: 0905a...e3f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #6 Skrevet 21. juni 2015 Det er direkte ondskapsfullt av dere å prøve å adoptere barnet. Hvis dere adopterer barnet, blir alle biologiske bånd brutt. Er det ingen i familiene som kan ha samværene istede? besteforeldre foreksempel? Hva viss foreldrene faktisk blir rusfri? skal ikke barnet få bli kjent med sine biologiske foreldre? Hvorfor kan ikke barnet ha dere alle 4? Anonymous poster hash: e1c51...d80
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #7 Skrevet 21. juni 2015 Barnet har mer familie enn bare mor og far. Hva gir barnevernet og dere retten til å ta det fra ham, kun fordi hans foreldre ikke er istand til å ta vare på ham? Skam. Anonymous poster hash: ab836...084
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #8 Skrevet 21. juni 2015 Ikke hør på dem over! Jeg synes det er flott at dere ønsker å adoptere gutten, å innlemme ham 100 % i familien og gi ham trygghet og stabilitet. Det er som dere sier ikke et stort bånd mellom ham og foreldrene, og jeg regner med at selv om dere adopterer ham, så vil dere sikkert legge forholdene til rette for at han skal kunne opprettholde bånd med den øvrige biologiske familien hvis han skulle ønske det i fremtiden! Vet desverre ikke noe om det du lurer på, men klarte ikke å la kommentarene over stå alene uten å kommentere! Anonymous poster hash: a10a0...755
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #9 Skrevet 21. juni 2015 Barnet har mer familie enn bare mor og far. Hva gir barnevernet og dere retten til å ta det fra ham, kun fordi hans foreldre ikke er istand til å ta vare på ham? Skam. Anonymous poster hash: ab836...084 Hvordan vet du så bastant at barnet har mere familie? Anonymous poster hash: 68d8e...6bd
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #10 Skrevet 21. juni 2015 Hva sier barnet? Barnets ønsker og meninger skal bli hørt! Anonymous poster hash: dcb14...30b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #11 Skrevet 21. juni 2015 Nei, nå må dere gi dere! Det er en kjempeflott ting at de ønsker å adoptere! Ellers er jo barnet bare på lånt tid fordi det absolutt ikke er sikkert at h*n får bo i fosterhjemmet til h*n blir myndig. Kanskje det er det beste for barnet også? At det er det barnet ønsker og vil? Barna kjenner til det de er vokst opp med og uansett hvor mye biologiske foreldre kaller seg mamma og pappa, vil de aldri bli mammaen og pappaen for barnet! Det er det fosterforeldrene som er. Hvordan er det for barn å leve med usikkerheten rundt det at de alltids kan tilbakeføres foreldrene om bare de skjerper seg? I noen tilfeller er det faktisk mye bedre for barna, og en trygghet i hverdagen, at de er adoptert og helt og holdent fosterforeldrenes barn uansett hva! Unger får med seg utrolig mye og det er ikke til å stikke under en stol at man kan lese i media om fosterforeldre som trekker seg og sender barna videre når de ikke kan ha dem lengre... Anonymous poster hash: 4726e...16f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #12 Skrevet 21. juni 2015 dere som måtte komme med sure kommentarer, barnet har kontakt med besteforeldrene sine på begge sider ,og vi besøker de i gang i måned både på mors og fars side, er er snille og omsorgfulle mennesker som setter pris på barnebarnet sitt. og nei vil ALDRI nekte han samvær med sin biologiske familie. Han vil være hos oss,det har han sagt mange ganger, og sier at han elsker oss og at han aldri vil flytte,han gleder seg til vi skal ha flere barn for da blir han storebror, vi ønsker barn etterhvert,men akkurat nå passer det ikke, vi er 26 og 30 år,så har god tid enda Anonymous poster hash: 0905a...e3f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #13 Skrevet 21. juni 2015 Jeg er fosterbarnsadopter og er svært takknemlig og glad for det. Jeg kom til dem da jeg var 2 mnd. og ved en adopsjon ble jeg deres eget barn med alt det innebærer. Jeg vil alltid har gode foreldre, foreldre som kjenner meg, jeg hadde foreldre etter fylte 18 år og jeg fikk besteforeldre til mitt barn. Aposjon var den beste tryggheten for meg som barn, og som voksen. I mitt tilfelle ble det tvangsadopsjon da jeg var 5 år. Bioforeldrene mine samtykket ikke, men adopsjonen ble gjennomført likevel. Fortsatt lager mine bioforeldre et helvete for meg, men jeg trenger ikke å ha noe med dem å gjøre. Heldigvis! Anonymous poster hash: dc11b...be6
februarprins2013 Skrevet 21. juni 2015 #14 Skrevet 21. juni 2015 synes mange mener at barn bør være hos de biologiske foreldrene,koste hva det koste vil, er ikke alltid det er det beste for barnet, og er det som skal gå først. Lykke til,håper dere får adoptere gutten
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #15 Skrevet 21. juni 2015 sannsynligheten for at dere får tvangsadoptere barnet er svært svært liten når det er såpass hyppig og god kontakt med biologisk familie. Ble det undersøkt med biologisk familie om det var noen av de som kunne være fosterhjem? Hvis ikke er det brudd på norsk lov. Finner det også underlig viss barnevernet har stått i ryggen på dere siden barnet var 3 år, da det er ganske mange som blir rusfri etter en viss tid og får god kontakt med barnet og samarbeid både med fosterhjemmene og barnevernet, noe som somregel er til det beste for barnet på sikt. Viss målet deres hadde vært å adoptere, var det kanskje ikke fosterhjem dere skulle vært. Det er veldig sjeldent at langtidsplassering fører til adopsjon. Da skal det overhode ikke være noe kontakt med biologisk familie over mange år. og det skal ligge veldig tungtveiene grunner for at dere skal adoptere istedefor å være fosterhjem. Syns det er merkelig at advokaten deres foreslår dette, dere burde funnet ny advokat. Anonymous poster hash: e1c51...d80
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #16 Skrevet 21. juni 2015 vel advokaten mener vi har gode sjanser,men vi får bare vente og se . uansett,så blir han hos oss, besteforeldre er for gammel til og ha han og vil heller ikke pga moren og faren hans Anonymous poster hash: 0905a...e3f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #17 Skrevet 21. juni 2015 og ingen i hans familie ble godkjent av barnevernet Anonymous poster hash: 0905a...e3f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #18 Skrevet 21. juni 2015 Dere har spurt, de sa nei og det skal dere respektere. Mine foreldre ba om å få adoptere min fosterbror siden han kom da han bare var et par dager gammel. Mine foreldre ser på ham som sin egen og det kommer han bestandig til å være uansett. Jeg synes det er flott at dere ønsker å adoptere, men nå er ikke verden slik som man alltid skulle ønske. Jeg synes det er rart at advokaten deres synes at det er lurt å be om å kreve adopsjon. Tenker dere har en advokat som er skremmende naiv og uerfaren? Anonymous poster hash: f9859...fa5
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #19 Skrevet 21. juni 2015 Selv om besteforeldre er for gamle til å ha hovedomsorgen, så har de alikevell kontakt hver mnd utifra hva du skriver. Da er det veldig mye mer kontakt med biologisk familie en det som er vanlig ved langtidsplassering. Dere vil derfor ikke vinne i retten, og kan like gjerne spare dere bryet. Enig med anonym over her, advokaten virker svært uerfaren, og virker ikke som har helt peiling på hva som er normalen. Tvangsadopsjon skal svært svært mye til for å få igjennom. Både foreldre og besteforeldre er inne i bildet her, så dette kan dere bare glemme... Anonymous poster hash: e1c51...d80
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #20 Skrevet 21. juni 2015 For du har jo mye peiling på dette skjønner jeg ... Not! Anonymous poster hash: aa18a...af4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #21 Skrevet 21. juni 2015 Liker Anonym bruker's PhotoAnonym bruker i dag, 19:34 For du har jo mye peiling på dette skjønner jeg ... Not! Anonymous poster hash: aa18a...af4 Denne var ment til den meldingen kl 1732 Anonymous poster hash: aa18a...af4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #22 Skrevet 21. juni 2015 Hvem har foreldreansvaret for barnet? Anonymous poster hash: 9196f...6d6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #23 Skrevet 21. juni 2015 Hvem har foreldreansvaret for barnet? Anonymous poster hash: 9196f...6d6 Barnevernet har dette for fosterbarn. Anonymous poster hash: 663ce...89b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #24 Skrevet 21. juni 2015 Hvem har foreldreansvaret for barnet? Anonymous poster hash: 9196f...6d6 Barnevernet har dette for fosterbarn. Anonymous poster hash: 663ce...89b Da er i alle fall sannsynligheten større for tvangsadopsjon Anonymous poster hash: 9196f...6d6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2015 #25 Skrevet 21. juni 2015 Hvem har foreldreansvaret for barnet? Anonymous poster hash: 9196f...6d6 Barnevernet har dette for fosterbarn. Anonymous poster hash: 663ce...89b Da er i alle fall sannsynligheten større for tvangsadopsjon Anonymous poster hash: 9196f...6d6 Men barnevernet har ikke foreldreansvaret for alle fosterbarn. I mange tilfeller. De fleste foreldre beholder foreldreansvaret. Anonymous poster hash: 9196f...6d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå