Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #26 Skrevet 20. juni 2015 Høres ut som eksen min. En av grunnene til at han er eks. Umulig å føre samtale med, alt kunne vris og kveruleres på. Slitsomt og irriterende. Han innrømte at han gjorde det med vilje for å diskutere. For det gjorde jo atferden akseptabel 😂 Anonymous poster hash: 83aa9...cf8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #27 Skrevet 20. juni 2015 Høres ut som eksen min. En av grunnene til at han er eks. Umulig å føre samtale med, alt kunne vris og kveruleres på. Slitsomt og irriterende. Han innrømte at han gjorde det med vilje for å diskutere. For det gjorde jo atferden akseptabel 😂 Anonymous poster hash: 83aa9...cf8
mamma_bergen Skrevet 20. juni 2015 #28 Skrevet 20. juni 2015 Men jeg skjønner ikke, gjør han det for å diskutere, eller skjønner han virkelig ikke?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #29 Skrevet 20. juni 2015 Høres mer ut som han Gjør det for å kritisere Hi for å være utydelig eller lite korrekt. . Han blir provosert av omtrentlighet og tar/må ha alt bokstavelig - asperger Anonymous poster hash: 50674...fce
Virginia. Skrevet 20. juni 2015 #30 Skrevet 20. juni 2015 (endret) Haha, her skal jeg være enig i at vi virkelig snakker flisespikkeri... Har han alltid vært slik? Kan det virke som om han har lyst til å starte en krangel? Alle som diagnostiserer HI's mann her ut fra minimal info, burde ta seg en bolle. Endret 20. juni 2015 av Ibsenfrue
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #31 Skrevet 20. juni 2015 For meg virker det som har virkelig er ute etter å starte en krangel, men han sier at han ikke forstår, for utsagnet mitt kan misforstås på flere måter i følge han, og derfor må han stille ekstra spørsmål for å være sikker på at han forstår hva jeg mener. Hvis dette glir ut i en krangel, så er det jo selvfølgelig jeg som har startet en krangel og ikke han ( ifølge han selv) siden det er jeg som var utydelig i første omgang. Han innrømmer at han kan være vanskelig, men mener at det er viktig for at vi ikke skal misforstå hverandre. Jeg for min del, vil heller bli misforstått bittelitt enn at det skal lages en sak ut av småting jeg sier. Det er slitsomt, og så blir jeg like satt ut hver gang han hardnakket påstår at noe jeg sier / har sagt ikke henger på greip. Jeg sliter innimellom med å ordlegge meg, spesielt mine følelser, og da er det ekstra sårt at han påpeker småord. Han kan stoppe meg midt i en forklaring for å stille ett eller flere spørsmål om det jeg allerede har sagt, og som regel er akkurat det han spør etter det jeg er på vei til å forklare. Innimellom forstår han meg uten problemer, selv om jeg selv kan synes at forklaringen min var merkelig. Mens andre ganger kommer jeg aldri til poenget i forklaringen min, fordi jeg hele veien blir avsporet med å måtte forklare meg.... Og da må det selvfølgelig påpekes at jeg aldri kommer til poenget.... Hi Anonymous poster hash: a86b4...073
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #32 Skrevet 20. juni 2015 *forstås på flere måter, ikke *misforstås Hi Anonymous poster hash: a86b4...073
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #33 Skrevet 20. juni 2015 Jeg hadde ikke orket å leve med en slik kverrulering i hverdagen. Det er jo tydelig at du gruer deg til å snakke om selv de minste bagateller med mannen. Om han virkelig ikke forstår så virker det som om han har et eller annet problem. Anonymous poster hash: 6a636...3e4
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #34 Skrevet 20. juni 2015 Jeg er litt flisespikkete av meg jeg også Når jeg jobber natt, så sier jeg at "jeg skal på jobb i natt". Jobber jeg aftenvakt, sier jeg at jeg jobber i kveld, og med dagvakt sier jeg at jeg jobber i dag. Men, å lage noen stor sak av det høres merkelig ut. Jobber du kun netter? Eller jobber du turnus? Dersom du jobber turnus, og han lurer på når du skal jobbe, er det merkelig om du sier at du skal jobbe den og den dagen. For det har jo litt å si om man jobber dag, kveld eller natt. Eller misforsto jeg deg, HI? Anonymous poster hash: d0c32...f19
Gjest Antarctica Skrevet 20. juni 2015 #35 Skrevet 20. juni 2015 For meg virker det som har virkelig er ute etter å starte en krangel, men han sier at han ikke forstår, for utsagnet mitt kan misforstås på flere måter i følge han, og derfor må han stille ekstra spørsmål for å være sikker på at han forstår hva jeg mener. Hvis dette glir ut i en krangel, så er det jo selvfølgelig jeg som har startet en krangel og ikke han ( ifølge han selv) siden det er jeg som var utydelig i første omgang. Han innrømmer at han kan være vanskelig, men mener at det er viktig for at vi ikke skal misforstå hverandre. Jeg for min del, vil heller bli misforstått bittelitt enn at det skal lages en sak ut av småting jeg sier. Det er slitsomt, og så blir jeg like satt ut hver gang han hardnakket påstår at noe jeg sier / har sagt ikke henger på greip. Jeg sliter innimellom med å ordlegge meg, spesielt mine følelser, og da er det ekstra sårt at han påpeker småord. Han kan stoppe meg midt i en forklaring for å stille ett eller flere spørsmål om det jeg allerede har sagt, og som regel er akkurat det han spør etter det jeg er på vei til å forklare. Innimellom forstår han meg uten problemer, selv om jeg selv kan synes at forklaringen min var merkelig. Mens andre ganger kommer jeg aldri til poenget i forklaringen min, fordi jeg hele veien blir avsporet med å måtte forklare meg.... Og da må det selvfølgelig påpekes at jeg aldri kommer til poenget....Hi Anonymous poster hash: a86b4...073 Skrulling. Det er respektløst å holde på sånn som han gjør.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2015 #36 Skrevet 20. juni 2015 Jeg er litt flisespikkete av meg jeg også Når jeg jobber natt, så sier jeg at "jeg skal på jobb i natt". Jobber jeg aftenvakt, sier jeg at jeg jobber i kveld, og med dagvakt sier jeg at jeg jobber i dag. Men, å lage noen stor sak av det høres merkelig ut. Jobber du kun netter? Eller jobber du turnus? Dersom du jobber turnus, og han lurer på når du skal jobbe, er det merkelig om du sier at du skal jobbe den og den dagen. For det har jo litt å si om man jobber dag, kveld eller natt. Eller misforsto jeg deg, HI? Anonymous poster hash: d0c32...f19 Hun sa jo nøyaktig klokkeslett, spiller vel ingen rolle om man sier dag, kveld eller natt da. Enhver idiot forstår vel det. Anonymous poster hash: e88f1...a08
smiia Skrevet 20. juni 2015 #37 Skrevet 20. juni 2015 For meg virker det som har virkelig er ute etter å starte en krangel, men han sier at han ikke forstår, for utsagnet mitt kan misforstås på flere måter i følge han, og derfor må han stille ekstra spørsmål for å være sikker på at han forstår hva jeg mener. Hvis dette glir ut i en krangel, så er det jo selvfølgelig jeg som har startet en krangel og ikke han ( ifølge han selv) siden det er jeg som var utydelig i første omgang. Han innrømmer at han kan være vanskelig, men mener at det er viktig for at vi ikke skal misforstå hverandre. Jeg for min del, vil heller bli misforstått bittelitt enn at det skal lages en sak ut av småting jeg sier. Det er slitsomt, og så blir jeg like satt ut hver gang han hardnakket påstår at noe jeg sier / har sagt ikke henger på greip. Jeg sliter innimellom med å ordlegge meg, spesielt mine følelser, og da er det ekstra sårt at han påpeker småord. Han kan stoppe meg midt i en forklaring for å stille ett eller flere spørsmål om det jeg allerede har sagt, og som regel er akkurat det han spør etter det jeg er på vei til å forklare. Innimellom forstår han meg uten problemer, selv om jeg selv kan synes at forklaringen min var merkelig. Mens andre ganger kommer jeg aldri til poenget i forklaringen min, fordi jeg hele veien blir avsporet med å måtte forklare meg.... Og da må det selvfølgelig påpekes at jeg aldri kommer til poenget....Hi Anonymous poster hash: a86b4...073 Skrulling. Det er respektløst å holde på sånn som han gjør. Og det høres nærmest ut som det glir over i mobbing/trakassering, som gjør deg usikker på deg selv og påvirker selvtilliten din. Det er ikke bra å være i et forhold der partneren river deg ned i stedet for å bygge deg opp.
the amazing spidermamma Skrevet 20. juni 2015 #38 Skrevet 20. juni 2015 Da du startet denne tråden, hørtes det ut som uskyldig kverulering, men nå høres det mer ut som hersketeknikk. Som om han prøver å gjøre deg liten ved å påpeke (bagatellmessige) feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå