Gå til innhold

Ville dere blitt skuffet om foreldrene deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel. Ofte blir ferie planlagt når det passer, ikke etter andres termin etc. Jeg har termin nå selv og forstår at familien må ta ut ferie når de kan. De får hilse på baby når det passer. :)

Anonymous poster hash: 30717...d7c

De kan ta ferie når de vil de..... min far har en spesiell jobb hvor han jobber helt sinnssykt mye i perioder, noe som gjør at han har 13 ukers ferie til gode i år. Min mor har 5 fulle uker, og lite bestemmelser i forhold til når hun kan ta dem. Eneste grunnen til at de tar 2 uker akkurat da er at min søster ba dem om det.....

HI

Anonymous poster hash: 9b5b1...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut i fra sånn du beskriver foreldrene dine høres de jo ut som folk som stiller opp for barna sine, så kanskje du kan ta det opp med dem at du føler søsteren din får førstepri litt for ofte? Tror du de vil høre på deg da?

Anonymous poster hash: c0042...4e6

Skrevet

Ut i fra sånn du beskriver foreldrene dine høres de jo ut som folk som stiller opp for barna sine, så kanskje du kan ta det opp med dem at du føler søsteren din får førstepri litt for ofte? Tror du de vil høre på deg da?

Nei.... gjort det før en gang. kjeftet ikke eller noe... gråt faktisk. Og sa at jeg synes det er leit at min søster alltid blir prioritert og at hun alltid gjør morsomme og hyggelige ting med særlig min mor, mens jeg og min mor aldri gjør noe sammen. Sa at jeg syntes det var litt ufortjent osv..... min mor er av typen som går i forsvarveldig fort og ingenting er hennes feil noen gang. resultatet var at hun ikke snakket med meg på 5 mnd. I løpet av denne tiden giftet vi oss også, så det var jo ikke noe hjelp å få i forhold til bryllupet da. Under selve bryllupet satt min mor i et hjørne hele tiden og så sur ut. Sa ikke noe som helst til meg hele dagen. Smilte ikke en gang. Pappa er annerledes, men er dessverre min mor som styrer en del. Min far er også litt distre, og litt mann slik sett at han ikke tenker så mye over alt mulig :P

HI

Skrevet

Nei.... gjort det før en gang. kjeftet ikke eller noe... gråt faktisk. Og sa at jeg synes det er leit at min søster alltid blir prioritert og at hun alltid gjør morsomme og hyggelige ting med særlig min mor, mens jeg og min mor aldri gjør noe sammen. Sa at jeg syntes det var litt ufortjent osv..... min mor er av typen som går i forsvarveldig fort og ingenting er hennes feil noen gang. resultatet var at hun ikke snakket med meg på 5 mnd. I løpet av denne tiden giftet vi oss også, så det var jo ikke noe hjelp å få i forhold til bryllupet da. Under selve bryllupet satt min mor i et hjørne hele tiden og så sur ut. Sa ikke noe som helst til meg hele dagen. Smilte ikke en gang. Pappa er annerledes, men er dessverre min mor som styrer en del. Min far er også litt distre, og litt mann slik sett at han ikke tenker så mye over alt mulig :P

HI

Ååh 😔😖 Sånn er min manns mor også. Det er utrolig vondt og vanskelig å forholde seg til. Da er det kanskje ikke så mye å gjøre med det, men du har lov til å være lei deg da. Det er en sorg faktisk. Og en ganske ensom en, for det er ikke alle som forstår. Har du noen å snakke med? Forstår mannen din?

Skrevet

Nei, det ville jeg sett på som sunt og greit og null stress, det er jo ikke de som skal føde og ungen blir nå her ei stund.

Skrevet

Så kjekt, da slipper du familie som renner ned dørene når dere skal bli kjent med den nye verdensborgeren. Jeg hadde synes det var helt topp! 

Anonymous poster hash: 0673e...400
Skrevet

Så kjekt, da slipper du familie som renner ned dørene når dere skal bli kjent med den nye verdensborgeren. Jeg hadde synes det var helt topp! 

Anonymous poster hash: 0673e...400

Hehe :) Ja, kanskje jeg skal prøve å se det slik, det var faktisk litt oppmuntrende :) Litt vanskelig noen ganger å se positivt på ting når man er hormonell og litt trist, men skal jammen prøve;)

HI

Skrevet

Dro til syden i 2 uker akkurat rundt din termin med ditt søsken med familie?

Mine foreldre drar til syden med min søster og hennes familie slik at de er borte akkurat rundt og i min terminperiode. Veldig stor sjanse for at babyen kommer når de er borte.

Merker at jeg synes det er litt sårt at de prioriterer syden med min søster fremfor å være her så de kan møte den lille nyfødte... kan være de ikke får sett den før den er 2 uker gammel, og de forandrer seg jo mye på de 2 ukene. Mannens familie bor langt borte, så synes det er trist at vi kanskje får baby også er det ingen som kommer for å se den lille.

Tviler også litt på at de ville dratt avgårde om det var min søster som skulle hatt barn....

Hva tenker dere? Hva ville dere følt? Er jo mulig det bare er hormoner og at jeg overreagerer også.

Ville vært helt greit for min del.

Anonymous poster hash: 82626...add

Skrevet

Jeg har født 4 barn og ingen har kommet til termin. Alle har kommet alt fra 11 til 23 dager før, og jeg kan jo ikke nekte foreldrene mine å reise bort 4 uker før til to uker etter termin i tilfelle jeg skulle føde?

Med nr 2 hadde jeg termin 15.okt, han kom to uker føt. Da var mamma på jentetur. Hun kunne jo ikke vite at jeg skulle føde akkurat den helgen?

Med nr 3 og 4 var faktisk foreldrene mine på ferie med min søster og hennes familie. Med nr 3 kom de hjem 3 dager etter fødselen (født 23 dager før termin), der hadde de liksom lagt inn god margin, men så fødte jeg over 3 uker før. Og med nr 4 hadde de kommet hjem to dager før jeg fødte. Jeg hadde termin 29. og fødte 18.

Det er jo håpløst å planlegge, med mindre man har fastsatt dato for ks fx..

Svigers tok de andre ungene, så det var ikke noe problem for oss, men har man ingen familie i nærheten får man alliere seg med naboer, venner etc.. Ingen grunn til å krisemaksimere. Folk trår gjerne til og hjelper i slike unntakstilstander. Man må bare spørre :)

Anonymous poster hash: cf188...27a

Skrevet

Hvis jeg var avhengig av at de kunne steppe inn som barnevakt for søsken når fødselen skjedde ville jeg blitt veldig skuffet. Det er ikke like greit å ringe en venninne kl 03 på natten som å ringe foreldre. Vi var helt avhengige av at svigermor kom ilende til kl 04 ved siste fødsel.

Om det kun gjelder å se babyen hadde jeg ikke brydd meg. Det er så lite tidsrom det er snakk om, og du kan jo føde både lenge før og lenge etter termin.

Anonymous poster hash: 230b3...557

Skrevet

Jeg har veldig godt forhold til mine foreldre og hadde virkelig blitt veldig skuffa om de reiste bort ved min termin! Etter hva du forteller om din søster og dine foreldre ville jeg nok heller forsøkt å beskytte megselv og holde dem på avstand, slik at du kanskje ikke blir så skuffa (altså innfinne seg med at de forskjellsbehandler og tenke at det er deres tap).

Skrevet

Jeg hadde synes det var trist ja. Hadde blitt lei meg

Anonymous poster hash: ce777...521

Gjest Antarctica
Skrevet

HI, både din mor og din søster ser ut til å ha diagnoser. Syns du framover bør alliere deg mer med faren din. De to damene er jo to sjeler og en tanke, som du beskriver dem.

Skrevet

Om ungen kommer når de er borte så får du sende masse bilder til dem, så får din søster bare irritere seg over at de snakker om hvor de gleder seg til å se babyen :) 

Men uansett topp og få fred og ro den første tiden, så tenk på det sånn :)

Skrevet

Jeg har termin 1 juli. Mamman min er død, så jeg har bare pappa og søster igjen av familie. 

Pappa og hans nye kjæreste hadde planer om å dra 3 uker til USA under terminen min. Jeg sa til pappa at jeg synes det var leit.

De dro i påska istedet :) Kjæresten hans er lærer og har fri HELE sommeren, så at de evt måtte dra akkurat rundt min termin skjønte jeg ikke helt. Men det er nå hun som bestemmer alt der i gården dessverre.... Uansett, pappa fikk tydeligvis gjennomslag for å være i Norge når jeg skal føde, he he! Hadde det vært hennes datter som skulle fødet så hadde hun aldri i livet dratt på ferie da.

Skjønner du er skuffa. Det er jo en stor ting, og man ønsker jo å ha nærmeste familie i nærheten!

Anonymous poster hash: 129a0...168
Skrevet

Nei ikke i det hele tatt, de kunne jo bare se barnet når de kom hjem :) hadde ønsket dem god tur og at de skulle kose seg masse :)

Skrevet

Hvordan familiebånd har egentlig folk her inne?

Om min søster skulle hatt barn hadde vi for nr. 1: Ønsket selv å være hjemme, både i tilfelle det skjer noe og som støtte.

2. En ferie er INGENTING ifht det.

3. Passet de andre barna og stellet for søsteren vår.

Tenker folk bare på seg selv i dag??

For en forkastelig verden.

Om min datter skulle sette barn til verden er det siste stedet jeg hadde ønsket å være, i et annet kontinent!

God klem til deg HI❤️

PS: Ikke naturlig oppførsel fra mitt og vår families ståsted.

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet jeg.. Ville du heldt vært med? Det er ikke alt man får med seg.. Om du synes andre skal være like opptatt av fødselen som deg, og holde seg hjemme i ukesvis i tilfellet, så synes jeg du fremstår ekstremt selvsentrert. Kanskje semi skal gå litt i deg selv?

Anonymous poster hash: 760b5...514

Skrevet

Etter alt du skriver her så tror jeg nesten jeg hadde tatt avstand i en god stund. Så får moren din god tid til å tenke seg om.....søsteren din og for den saks skyld..

Kanskje jeg er slem men noen folk tar ikke til seg tilsnakk, de må føle det på kroppen for å forstå et poeng. 

Skrevet

Mamma var på utenlandstur runt termin begge gongar. Var riktignok heime ved fødsel då eg gjekk langt over tida begge gongar. Har ikkje meiningar om det i det heile tatt, det var då det passa ift til jobb å reise og ho prioriterte det. Greit nok, det.

Skrevet

Om det hadde vært mine foreldre så hadde jeg ønsket de god tur. Mine foreldre har aldri vært i utlandet sammen på 30år, og ikke vært på ferie sammen utenom på hytta på disse årene heller. De har vært i utlandet i jobbsammenheng flere ganger, og alle gangene har det vært bitte litt jobb og emst ferie. Så den turren ahdde jeg virkelig unt de.

Anonymous poster hash: ccba7...2f4

Skrevet

I dykkar tilfelle, der de hadde trengt hjelp frå familien din som barnevakt når fødselen set inn, så hadde eg vorte skuffa, ja.  Ikkje alltid ein har så store val når det gjeld ferie, men om dei hadde det, så synes eg det er lite gjennomtenkt av dei å reise vekk akkurat då. 

Skrevet

Er du 18 år...? Livet må være bra herlig når dette er noe å bruke energi på! De har jo ikke laget denne ungen noen av de så ferie bør dem vel kunne ta uten at de er ondskapsfulle av den grunn..?

Anonymous poster hash: a7ac4...f5f

Skrevet

Om min søster skulle hatt barn hadde vi for nr. 1: Ønsket selv å være hjemme, både i tilfelle det skjer noe og som støtte.

Om min datter skulle sette barn til verden er det siste stedet jeg hadde ønsket å være, i et annet kontinent!

God klem til deg HI❤️

Jeg tenker akkurat det samme. Jeg syns det er rart at så mange har et så "distansert"? forhold til egen familie. I vår familie er vi opptatt av å være der for hverandre.

Skrevet

God klem til deg HI❤️

Liurer på det samme jeg også. Greit nok at det ikke er besteforeldrene som har laget ungen(heldigvis!) men idet man velger å få barn må man nesten være forberedt på at det kan komme barnebarn. Man reiser da ikke bort og lar barn og barnebarn seile sin egen sjø på den måten som hi opplever.

Man har forpliktelser overfor hverandre, også i storfamilien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...