Gå til innhold

Ville dere blitt skuffet om foreldrene deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dro til syden i 2 uker akkurat rundt din termin med ditt søsken med familie?

Mine foreldre drar til syden med min søster og hennes familie slik at de er borte akkurat rundt og i min terminperiode. Veldig stor sjanse for at babyen kommer når de er borte. 

Merker at jeg synes det er litt sårt at de prioriterer syden med min søster fremfor å være her så de kan møte den lille nyfødte... kan være de ikke får sett den før den er 2 uker gammel, og de forandrer seg jo mye på de 2 ukene. Mannens familie bor langt borte, så synes det er trist at vi kanskje får baby også er det ingen som kommer for å se den lille. 

Tviler også litt på at de ville dratt avgårde om det var min søster som skulle hatt barn....

Hva tenker dere? Hva ville dere følt? Er jo mulig det bare er hormoner og at jeg overreagerer også.

Anonymous poster hash: 9b5b1...6b1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg hadde blitt veldig skuffet, og jeg hadde sagt det til dem også. Men det ville mine foreldre og søsken aldri gjort, og jeg ville heller ikke reist bort i nærheten av min søsters termin.

Anonymous poster hash: d11aa...24c
Skrevet

Ville ikke brydd meg.

Anonymous poster hash: 1b34b...429

Skrevet

Ja, da hadde jeg blitt lei meg. Men de kunne fint ha funnet på det, for de tenker aldri på oss da de legger planer. 

Anonymous poster hash: 1e8c2...b51
Skrevet

Personlig tenker jeg du overreagerer. Det er ikke alltid så lett å få ferien til å gå opp, og det var vel det tidspunktet som passet best.

Skrevet

Synes det er litt rart ja. Hadde ikke gjort det. Ikke sikkert de er så flinke til å planlegge.

Høres ikke ut som du har flere barn. Hadde vært enda rarere hvis de hadde reist bort når du skal ha nr to fex. Man har da ofte behov for hjelp til å passe barn ved fødsel.

Skrevet

Det gjorde min familie også.. og ungen kom den mens de var avgårde. De har ferie på samme tid hvert år, så har ikke kommet i bursdagsfeiring siden eller.. kommer innom på kaffe med en gave når de er kommet hjem..

Har sluttet å engasjere meg,når det gjelder familie generelt, pleier jeg tilpasse det så flest mulig kan, men har sluttet å ta hensyn til de, siden de konsekvent mener vi skal rette oss etter kun deres planer..

Anonymous poster hash: 218df...d39

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Men er det slik at de har bestilt denne turen FOR å være borte mens du føder?

Mest sannsynlig er det ikke det, vel? :)

Kan også være de tenker at du uansett vil ha fred og ro den første tiden!

Har du snakket med dem om det, da?

Skrevet

Jeg ville ikke reagert. De er bare borte i et par uker, de får da se babyen mens den er ganske så fersk.

Anonymous poster hash: 655aa...ebb

Skrevet

Jeg tenker at andre ikke kan planlegge hele sommeren etter din termin. De får ha sine egne planer og så er de der de er når babyen kommer.

Jeg hadde termin med nr 2 rett etter påske og fødte nr1 litt før termin og fødselen tok kun få timer fra første tegn. Alle besteforeldre, tantene og onklene i nærheten skulle reise bort i påsken, så vi sto i utgangspunktet uten barnevakt for eldste. Hvis noen av dem hadde endret planene sine pga oss, så hadde jeg blitt irritert, for det et jo ikke deres problem at jeg kanskje fødte i påsken. Det ordnet seg greit, for noen endret planene sine av andre årsaker og jeg fødte uansett først etter påske...

Anonymous poster hash: 16882...a78

Skrevet

Synes det er litt rart ja. Hadde ikke gjort det. Ikke sikkert de er så flinke til å planlegge.

Høres ikke ut som du har flere barn. Hadde vært enda rarere hvis de hadde reist bort når du skal ha nr to fex. Man har da ofte behov for hjelp til å passe barn ved fødsel.

Vi har barn fra før.....så ja, blir et problem med barnevakt. Mannen skal spørre en kompis om han kanskje kan steppe inn når fødselen starter :/ Om han ikke kan så sliter vi litt. Da får vi bare prøve å ringe rundt til litt venner og høre om noen kan.

HI

Skrevet

Neida, turen ble bestilt fordi min søster m/ familie ville dra da, og de ville at våre foreldre skulle være med (de betaler ikke for dem da). Så da sa mor og far ja til det. Tror ikke de tenker at vi vil ha ro og fred nei.... er bare fordi min søster ville dra akkurat da. Skal sies at min søster har en diagnose og regelrett HATER at andre får oppmerksomhet for noe, så jeg misstenker litt at hun valgte dette tidspunktet for å få fokuset vekk fra meg og baby. Men det kan jeg jo ikke vite sikkert.

HI

Skrevet

Neida, turen ble bestilt fordi min søster m/ familie ville dra da, og de ville at våre foreldre skulle være med (de betaler ikke for dem da). Så da sa mor og far ja til det. Tror ikke de tenker at vi vil ha ro og fred nei.... er bare fordi min søster ville dra akkurat da. Skal sies at min søster har en diagnose og regelrett HATER at andre får oppmerksomhet for noe, så jeg misstenker litt at hun valgte dette tidspunktet for å få fokuset vekk fra meg og baby. Men det kan jeg jo ikke vite sikkert.

HI

Og der har du svaret :) Hvis du vet at søsteren din kunne ha funnet på et slikt påfunn, så sier det seg selv :) 

Personlig hadde jeg nok reagert om foreldrene mine hadde reist bort rundt termindato. Man ønsker jo at de skal være blant de første tilstedet :) Men om det er søsteren din, som i dette tilfelle, har en slik diagnose; så ville jeg respektert det :) Blir vel leven om ikke?

Anonymous poster hash: 54784...7ca

Skrevet

Om det var på sommeren og det var kun da de kunne ta ut ferie så hadde jeg godtatt det. Men vet at mine ikke ville gjort det.

Anonymous poster hash: 56125...fae

Skrevet

Hadde nok ikke tenkt så mye over det, er vant til sånt... De ga bla.a mitt søsken en tur til varmere strøk for 50 000kr. All inclusive. Vi fikk ikke tilbud om å være med. Og andre sydenturer der foreldrene betaler alt. Eller andre turer, i Norge/Skandinavia. De reiste bort 14 dager før min termin da jeg skulle ha førstemann, og syntes det var dumt, men det blir liksom bare en liten fisk i havet fordi de gjør sånt ofte. Hadde også planlagt en opplevelse i 6 mnd der de sa ja til å være barnevakt én dag, og en mnd før så sa de at de ikke kunne allikevel fordi AKKURAT DEN DAGEN måtte de til London...!!!

Anonymous poster hash: 692f6...33a

Skrevet

Hadde virkelig ikke tenkt over det. Babyer forandrer seg omtrent ikke på to uker.

I tillegg så har du da ingen garanti for at du føder til termin.

Skrevet

Ville ikke tenkt noe over det. Ferie har man gjerne bare 1 gang i året. Babyen vil fortsatt være der når de kommer tilbake.

Anonymous poster hash: b8652...a19

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

HI

DA ville jeg reagert og blitt skuffet, ja! Dette burde foreldrene dine tenkt på!

Håper dere finner en passende barnevakt og ønsker dere alt godt med både fødsel og den herlige tilværelsen med to barn :)

Skrevet

Synes det er litt rart ja. Hadde ikke gjort det. Ikke sikkert de er så flinke til å planlegge.Høres ikke ut som du har flere barn. Hadde vært enda rarere hvis de hadde reist bort når du skal ha nr to fex. Man har da ofte behov for hjelp til å passe barn ved fødsel.

Vi har barn fra før.....så ja, blir et problem med barnevakt. Mannen skal spørre en kompis om han kanskje kan steppe inn når fødselen starter :/ Om han ikke kan så sliter vi litt. Da får vi bare prøve å ringe rundt til litt venner og høre om noen kan. HI Anonymous poster hash: 9b5b1...6b1
Da skjønner jeg godt at du reagerer. Synes det er dårlig gjort av besteforeldre. Greit nok at det ikke er deres "feil" at du skal føde, men for meg hadde det vært utenkelig å svikte datra mi og hennes familie i en slik situasjon.

Hadde konfrontert.

Skrevet

Hadde ikke reagert. De fleste føder ikke til termin så om ferien er da så er det vanskelig å måtte forholde seg til "kan føde innen 2-4 uker". Jeg har uansett ikke tenkt å prioritere besøk av andre de første par ukene. Ser for meg at jeg og far er i en babyboble og kun fokuserer på å bli kjent med mini og rutiner.

Skrevet

Hvis vi hadde vært avhengig av deres hjelp med barnepass av andre barn hadde jeg nok sagt fra, ellers ikke.

Svigerforeldrene mine var på ferie da ene barnet ble født og det tenkte jeg faktisk ikke over litt engang.

Men det kommer jo helt an på bakgrunnshistorie og deres forhold, så selv om det var greit for meg skjønner jeg at det er sårt i din situasjon.

Skrevet

Ja da hadde jeg blitt skuffet. Venter selv en liten en om 1 ukes tid, og foreldrene mine skal ikke på ferie før til høsten siden det skal komme baby :)

Anonymous poster hash: 9bb0c...c83

Skrevet

Vel. Ofte blir ferie planlagt når det passer, ikke etter andres termin etc. Jeg har termin nå selv og forstår at familien må ta ut ferie når de kan. De får hilse på baby når det passer. :)

Anonymous poster hash: 30717...d7c

Skrevet

Dro til syden i 2 uker akkurat rundt din termin med ditt søsken med familie?

Mine foreldre drar til syden med min søster og hennes familie slik at de er borte akkurat rundt og i min terminperiode. Veldig stor sjanse for at babyen kommer når de er borte.

Merker at jeg synes det er litt sårt at de prioriterer syden med min søster fremfor å være her så de kan møte den lille nyfødte... kan være de ikke får sett den før den er 2 uker gammel, og de forandrer seg jo mye på de 2 ukene. Mannens familie bor langt borte, så synes det er trist at vi kanskje får baby også er det ingen som kommer for å se den lille.

Tviler også litt på at de ville dratt avgårde om det var min søster som skulle hatt barn....

Hva tenker dere? Hva ville dere følt? Er jo mulig det bare er hormoner og at jeg overreagerer også.

Det kan være både greit og ugreit. Det spørs hvorfor de drar. Hvis de tenker at de vil reise bort fordi de tror dere vil ha fred og ro, og ikke vil plage dere, så er det jo greit. Men hvis de drar fordi de ikke bryr seg om å være der å støtte deg og være der for dere, så er det jo ikke kult. Det viktigste er jo egentlig helheten. Føler du at de prioriterer deg og støtter deg til vanlig? Føler du at de bryr seg om dine ønsker og tar dem til etterretning når de planlegger sine liv? Hvis ikke du føler det har du lov å være skuffet og sint. Der blir (dessverre) veldig tydelig når man får barn hvordan familie man kommer fra. Noen har besteforeldre som bare elsker hvert minutt de får med barnebarna, andre har besteforeldre de tror kommer til å engasjere seg, men som bare er litt interesserte når det passer dem, og andre igjen har besteforeldre som sier "jeg er ikke klar for å bli bestefar enda" og aldri ringer.

Anonymous poster hash: c0042...4e6

Skrevet

Hvis vi hadde vært avhengig av deres hjelp med barnepass av andre barn hadde jeg nok sagt fra, ellers ikke.

Svigerforeldrene mine var på ferie da ene barnet ble født og det tenkte jeg faktisk ikke over litt engang.

Men det kommer jo helt an på bakgrunnshistorie og deres forhold, så selv om det var greit for meg skjønner jeg at det er sårt i din situasjon.

Uff, ja. Jeg er nok helt sikkert påvirket av at min søster både har tatt og har fått mesteparten av oppmerksomheten de siste 10 årene. Når vi fikk førstemann var hun i hovedfokus da hun på det tidspunktet var alvorlig psykisk syk. Nesten ikke noe tid til oss og den nye babyen pga det. Når hun fikk barn var foreldrene mine masse sammen med dem. Og nå som vi skal få barn igjen (og min søster er ganske normal/stabil) så skal de jammen på tur med henne akkurat nå fordi hun vil det så da får vi ikke noe av gleden over nyfødt tiden sammen med dem nå heller. Er vel 5-6 gangen på et år at de/min mor drar på tur med min søster (korte og lange). Selv er siste gang jeg gjorde noe med min mor 1,5 år siden da vi var på cafe.....

Blir nok mye sårt pga det... ser den selv. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...