Gå til innhold

Jeg hater et barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et litt sterkt ord, men jeg føler ihvertfall at jeg missliker barnet så sterkt at jeg automatisk føler et stort sinne inne i meg hver gang jeg ser han. Jeg unner han ikke å ha det hyggelig med andre barn, og jeg kan bli provosert av å se han ha det gøy. Jeg ønsker selvsagt ikke barnet dødt, men ønsker det langt langt vekk. 

Han har mobbet mitt barn på det groveste i et år nå. Ødelagt tingene hans, banket han opp rent fysisk flere ganger i uken, mobbet verbalt og fått andrebarn til å slutte å leke med han. Vi kontaktet PPT nå for litt siden, og mitt barn har nå psykiske vansker pga dette barnet og alt han har gjort. PPT beskriver det som "alvorlig stress reaksjon". 

Jeg gruer meg til mitt barns bursdag, for da MÅ vi jo invitere denne tyrannen. Selv ikke på sin egen bursdag kan mitt få være uten denne gutten (samme klasse). 

Hater å føle det slik, og spesielt ovenfor et barn. Jeg VET jo logisk sett at dette handler om foreldre (som er ansvarlige for barnets oppførsel) og skolens dårlige oppfølging osv osv. Men det har gått så langt, lenge og det har påført mitt barn så uendelig mye smerte og dype sår at jeg har dette og denne gutten som står direkte bak laaaangt over hodet. Skulle ønske jeg kunne slutte å føle disse tingene, men merker jeg er langt unna. Jeg har bare fått så utrolig nok nå...

trengte bare å få det ut et sted.....:(

Anonymous poster hash: 85938...d18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt. Og i bursdag trenger han jo virkelig ikke å komme, ingen grunn til at inkluderingstyranniet skal frata ditt barn gleden over egen bursdag, du styrer heldigvis helt og holdent selv hvem du inviterer.

Skrevet

Skjønner deg. Og virkelig, DRIT i å invitere dette barnet i noen bursdag!!!

Anonymous poster hash: da78f...321
Skrevet

Nei ikke inviter han i bursdagen! Drit i hva andre tenker. Jeg ble selv mobbet og er veldig glad for at den gangen så var det ikke sånn at man måtte invitere alle i bursdager. Er glad jeg slapp å ha mobberen min i min bursdag. Blir min sønn på 2 år mobbet i fremtiden så skal jeg ikke invitere mobberen i bursdagen, no way!! Andre får tenke og mene hva de vil.

Jeg blir ennå dårlig når jeg en sjelden gang treffer på min tidligere mobber. Også når jeg ser han som mobbet min handikappede bror. Selv har jeg nettopp jobbet på en barneskole som asistent, vikar. Og en av grunnene til at jeg ikke trivded var pga mobberne. Han ene var så fæl at jeg tenker sikkert som deg, selv om han ikke mobbet mitt barn. For en ufyselig unge. Ja noen unger er ille, selv om det i de fleste tilfellene er foreldrene sin feil, men ikke alltid.

Anonymous poster hash: 5bc9c...3ed

Skrevet

Hvorfor må du invitere dette barnet? Dårlig oppførsel får konsekvenser. I dette tilfellet, at man ikke får komme i bursdagen til den man har plaget. Helt naturlig, og helt nødvendig etter min mening.

Skrevet

Hvorfor må du invitere dette barnet? Og hvorfor gjør ikke skolen noe? Hvorfor krever ikke du at skolen gjør noe?

Anonymous poster hash: 6ea35...c1d
Skrevet

Hvorfor må du invitere dette barnet? Og hvorfor gjør ikke skolen noe? Hvorfor krever ikke du at skolen gjør noe?

Anonymous poster hash: 6ea35...c1d

Skolen har hatt tiltak inne i 6 mnd, og det har vært opprettet et vedtak på mitt barn like lenge. Så jo, selvsagt krever jeg at det blir gjort noe. Men jeg kan ikke være på skolen hver dag å påse at alle gjør jobben sin slik jeg ønsker den skal bli gjort.

I tillegg har vi møte med rektor en gang i mnd, og med lærer en gang i uka. Og nå også møter med PPT. 

HI

Skrevet

Å hate et barn og ikke unne det noe godt er ikke greit, uansett. For alt du vet lever dette barnet i et helvete. Jeg ble selv mobbet og banket opp som barn. Som voksen fikk jeg vite at den store, tøffe mobberen levde i et hjem med rus og overgrep.

På den annen side: Du må beskytte barnet ditt. Ikke inviter mobberen i bursdagen.

Anonymous poster hash: 03f09...6c1
Skrevet

HI her

Føler jeg må invitere fordi de går i samme klasse, en klasse med kun 8 gutter. Jeg vet at det forventes at man inviterer alle guttene. Derfor anser/anså jeg det som en selvfølge at jeg må invitere dette barnet også. De er ikke så gamle, så for andre er det lett å skylde på at dette barnet ikke skjønner bedre, er så liten osv osv.... 

Skrevet

Å hate et barn og ikke unne det noe godt er ikke greit, uansett. For alt du vet lever dette barnet i et helvete. Jeg ble selv mobbet og banket opp som barn. Som voksen fikk jeg vite at den store, tøffe mobberen levde i et hjem med rus og overgrep.

På den annen side: Du må beskytte barnet ditt. Ikke inviter mobberen i bursdagen.

Vet mye om dette barnets familie. Det er "oppegående" foreldre med alt på stell. Problemet er at han er enebarn og blir behandlet som en gud. Han får ikke tilsnakk for noe som helst, og foreldrene er flinke til å se en annen vei om noe skjer. Moren er den første til å melde seg på kakebaking på skoledugnad, men legger ikke to fingre i kors for å prøve å oppdra barnet sitt. De drar det til og med så langt at de av og til har gitt lærer tilsnakk for å fjerne deres sønn fra situasjoner hvor han er ekkel med mitt barn for "han er jo ikke så stor, han må jo få være med de andre".

HI

Skrevet

Foreldrene er vell kjent med situasjonen. Kan du ikke forsøke å snakke med dem om fødselsdagen og planlegge det slik at han "tilfeldig vis" ikke har mulighet til å komme. Hvis dere ordner det slik kan dere slippe at han kommer samtidig som han ikke føler han blir holdt utenfor.

Anonymous poster hash: 30ed7...4e5
Skrevet

Ikke inviter tyrannen la barnet ditt få en fin bursdag han fortjener å glede seg til sin egen bursdag.

Anonymous poster hash: 5c827...5f4

Skrevet

Skjønner godt du misliker denne grusomme ungen!

Hadde noen gjort slikt mot mitt barn hadde jeg blitt fengslet !

Jeg hadde aldri invitert han!

Anonymous poster hash: 1641e...0c1

Skrevet

Er jo ikke sikkert det er så lett å prate med foreldrene til denne ekkle ungen om de innbiller seg at han er et englebarn som får gjøre akkurat hva han vil... Får vondt av gutten din, man skal da ikke grue seg til sin egen barnebursdag.

Anonymous poster hash: 5c827...5f4

Skrevet

Vet mye om dette barnets familie. Det er "oppegående" foreldre med alt på stell. Problemet er at han er enebarn og blir behandlet som en gud. Han får ikke tilsnakk for noe som helst, og foreldrene er flinke til å se en annen vei om noe skjer. Moren er den første til å melde seg på kakebaking på skoledugnad, men legger ikke to fingre i kors for å prøve å oppdra barnet sitt. De drar det til og med så langt at de av og til har gitt lærer tilsnakk for å fjerne deres sønn fra situasjoner hvor han er ekkel med mitt barn for "han er jo ikke så stor, han må jo få være med de andre".

HI

Det du beskriver er jo faktisk en form for omsorgssvikt. Men, du vet uansett ingen ting om det som skjer "innad" i en familie. Hun som mobbet meg var fra en ressurssterk familie, begge foreldrene hadde høye posisjoner i kommunen, alle visste hvem de var. Fint hus, god økonomi. Og altså alkoholisert far som forgrep seg på henne.

Skrevet

Forstår tankegangen din, men vær så snill å ikke invitere denne gutten i bursdagen til sønnen din. Sønnen din trenger og fortjener en dag der han føler seg trygg blant venner og kan kose seg fullt ut. Han trenger at dere som foreldre beskytter han mot mobberen i sitt eget hjem på sin egen bursdag!

Anonymous poster hash: f49d8...134

Skrevet

Skriv en tekstmelding til moren og forklar hvorfor han ikke blir invitert. Kanskje hun får opp øynene.

Anonymous poster hash: acac1...6ec

Skrevet

Jeg får veldig vondt av gutten din, og du behøver ikke å invitere den andre gutten. Men gjør det helt klart for foreldrene hans hvorfor du ikke inviterer. Og så får jeg jo også vondt av mobberen, faktisk, som vokser opp sammen med foreldre som forsømmer oppdragelsen og ikke eier sosiale antenner i forhold til mobbing. Slikt er grov forsømmelse, synes jeg, og burde få konsekvenser på en eller annen måte. 

Anonymous poster hash: 13dda...708
Skrevet

Gjør det enkelt. Ta saken i egne hender og dra hjem til denne gutten og hans foreldre og personlig gjør de oppmerksomme på at gutten vil bli invitert på visse vilkår. Gi de vilkårene og få din mann/en onkel eller tante eller hva som helst til å være på mobberen hele bursdagen. Bryter gutten vilkårene sendes han hjem (foreldrene hans kan hente han og er de så lobotomerte at de nekter og gutten ikke går kan du ringe barnevernsvakta el for å få han fjernet). Det beste er nok om de kan forsøke å få en dag sammen hvor de til og med kanskje kan ha det litt hyggelig sammen. Kanskje ting kan endre seg for begge. Eller du bare dropper å invitere og gir beskjed om hvorfor. Til skolen, foreldrene og gutten selv

Anonymous poster hash: edec4...849

Skrevet

Kan du event alliere deg med en venninne eller en stor tenåring som kan fotfølge mobberen? Sånn at han ikke får mulighet til å plage noen.

Skrevet

Jeg hadde ikke invitert mobberen i bursdagen! Aldri i verden om det hadde skjedd! Hadde heller sendt en beskjed til foreldrene med hvorfor han ikke var invitert.

Om han absolutt må inviteres (noe ikke jeg synes) hadde jeg sagt at han måtte ha med seg en voksen som passet at han ikke plaget din sønn. Dette vil trolig være flaut og til pass for han.

Anonymous poster hash: 0387e...d95

Skrevet

Jeg synes du heller burde beskytte sønnen din fra omgang med mobberen, enn å leve opp til forventningen om at alle skal bli invitert. Det er mye man kan gjøre for å ivareta både mobber og mobbeoffer, men når det blir problematiske bursdager er det mobbeofferet som må skånes for mobberen.

Anonymous poster hash: e7893...ea0

Skrevet

Jeg skjønner tankegangen, og umiddelbart tenkte jeg at jeg ikke ville invitert guttungen, men ser det kun er 8 gutter i klassen og tenker på hva om det kunne hjulpet på forholdet dem to imellom? Hva om han "hevner" seg fordi han blir såret over å bli utelatt og forholdet deres blir enda verre, har hørt historier der mobber og mobbeoffer har blitt gode venner bare pga en bursdag fordi det å plutselig treffes på fritiden på mobbeofferets territorium gjorde at maktbalansen ble litt utvisket og de fant plutselig tonen. Jeg ville følt at jeg skylder mitt barn å prøve å fikse forholdet før jeg tyr til utestegning siden han uansett må forholde seg til denne gutten på skolen. Og selv om alt i den familien virker fint og fjongt utad så betyr det ikke at alt er så bra bak husets fire vegger. Ja, nei, du har noe å tenke på iallefall.

Anonymous poster hash: 92203...f2d
Skrevet

Alle guttene som mobbet min kamerat i årevis kom fra gode familier og de ble godt tatt vare på. De var nære venner av mine foreldre og de hadde det ikke vanskelig hjemme.

Det er en myte at mobbere alltid har det vanskelig hjemme. Mange er rett og slett bare drittsekker fordi de har fått smaken av makt og possisjon i ung alder.

Anonymous poster hash: f5a45...80d

Skrevet

Hva med at gutten blir invitert, men at moren hans må være med for å passe på han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...