Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #26 Skrevet 15. juni 2015 Hvis jeg hadde jobbet 50 % hadde jeg ordnet alt av vasking og handling på dagtid. Da hadde vi hatt ettermiddagene fri til å kose oss sammen som familie. Syns du gjør mye i forhold til at hun jobber kun 50 % Anonymous poster hash: c7ed3...398
Brumlebass Skrevet 15. juni 2015 #27 Skrevet 15. juni 2015 Om du er mann eller kone nr 2 aner jeg ikke, men ikke faen om en mann ordlegger seg slik (AS Heimen, det et idiotuttykk som florerer her inne). Og aldri om en mann hadde åpnet konto her inne og signert som anonym.Anonymous poster hash: 5335c...c4f Rett før jeg dropper buksa for å bevise at jeg IALLEFALL ikke er kone #2. Synes AS Heimen låt bra, jeg Jeg kan skjønne tvilen. Det ble nevnt depresjon her oppe. Jeg lider av det og jeg tenker ettergivelsen er et resultat av det og at jeg vil unngå konflikter. Får heller ta noen runder og bli ferdig med det. Fortelle hvor skapet skal stå Men igjen, takk for alle svar. Jeg fikk det jeg ville ha- en bekreftelse på det jeg selv mente. I sommer blir det ei øl på terrassen på kveldene, så får de som vil vaske bort sommernatta gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2015 #28 Skrevet 15. juni 2015 Hei! Jeg kom over dette forum da jeg googlet etter en "fordelingsnøkkel" for bidrag i heimen. Dette er et evig tema hjemme og jeg og min kone er veldig uenige om hvem som bidrar mest. Hun mener jeg ikke gjør noe og hun gjør alt. Nå har det vært slik så lenge at jeg begynner tro hu har rett . Vel, slik som dette er A/S Heimen administrert: Jeg: har betalt hus og betaler nå det som er igjen av lån. - betaler alle regninger (strøm,barnehage,internett...alt, også hennes telefon) - gjør alle innkjøp av mat, bleier,hygiene osv - lager alle fellesmåltid - bringer og henter barnet i barnehagen - vasker og rydder ca. 15-20% (fordi det aldri blir bra nok) - en maskin klær i ny og ned - alt utendørsarbeid (ikke veldig mye, men noe er det jo. Male hus,klippe plen...) Hun: - vasker altså det meste og er sykt nøye. Bruker lang tid, nesten hver dag. Er såpass mye at jeg, unnskyld meg men, av og til lurer på om det er en diagnose der. - klesvask - pynting Barnet bruker vi ca. like mye tid på. Hva tenker dere om fordelingen? Bidrar jeg for lite? Det er MYE krangling om dette. Jeg blir irritert fordi jeg mener jeg gjør min del. Hennes syn er altså det motsatte. Begynner å bli slitsomt å flere ganger i uken skulle diskutere/krangle over dette temaet. Anonymous poster hash: 53921...27f Hun burde bidra MER økonomisk! Blir helt matt av og lese om damer som lever på gubben og ikke bidrar med penger. Hvis det ikke fins gode grunner for at hun ikke kan jobbe da. Fins det ikke flere jobber eller kan hun ikke øke stillingen? Jeg selv jobber 75% og er delvis hjemme med min yngste. Bidrar omtrent like mye som min samboer som er i full jobb da jeg har masse tillegg i turnusjobben og får barnebidrag for eldste og begge barnetrygdene såklart Hadde vi hatt bhg plass nå skille jeg jobba mer. Syns det høres ut som du bidrar mye. Her fordeler vi vasking of rydding ettersom hvem som er hjemme. Jeg tar husarbeid med 1 åringen hjemme før jeg drar på jobb på ettermiddagene. Klesvask, støvsuge, tømme oppvaskmaskin. Han kan sette på en maskin med klær, hente største i bhg, lage dem middag. Henge opp tøy på kveldene osv. Anonymous poster hash: 01330...7dc
Brumlebass Skrevet 5. januar 2016 #29 Skrevet 5. januar 2016 Fant tilbake til denne tråden igjen. Ståa er vel ganske lik som før, bortsett fra at kona betaler egen telefon + bhg og jeg vasker mer 😄 Så det er jo noe 😊 Har snakket med en psykiater ifm en annen greie og han mener vel langt på vei at jeg er for snill. Bli mere sint, sa han. Og det ble jeg! Sakte men sikkert blir det klart for meg at livet er for kort til å gå rundt å irritere seg om ting som dette. Jeg tror også jeg har med en såkalt "energityv" å gjøre, så ja... det er ikke usannsynlig at Familievernkontoret blir det neste (jeg har vært der før - alene) men da er det nok ikke med tanke på å "finne tilbake". Det løpet er kjørt, tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå