Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Vil egentlig gå så langt som å si at jeg ikke kan fordra andre mennesker, bortsett fra de nærmeste. Problemet er at dette står i veien for karrieren min. Så hvordan lærer jeg å fake på en overbevisende måte? Anonymous poster hash: 66cad...3cc
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Tuller du?.....? Anonymous poster hash: b20b8...ead
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 I så fall hvis det er sant at du faktisk mener det, ja så blir det umulig å fake - det skinner i gjennom på sikt og folk vil gjennomskue deg. Anonymous poster hash: b20b8...ead
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Hvorfor skulle jeg tulle, det er da ingen morsom spøk i så fall? Anonymous poster hash: 66cad...3cc
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Hvorfor skulle jeg tulle, det er da ingen morsom spøk i så fall?Anonymous poster hash: 66cad...3cc Nei, det er jo helt åpenbart at må være et meget stort problem. Men du begynner i feil ende. Du må begynne med deg selv! Hvorfor og hva kan du gjøre med det. Når jeg spør om du tuller, er det fordi jeg ikke kan forstå at du på generelt grunnlag misliker andre mennesker bortsett fra dine egne. Jeg jobber i et stort firma, og her vil ingen nå opp med å fake grei person. Det funker ikke. Det blir gjennomskuet. Vi jobber så tett på hverandre i team, at det ville være helt umulig på sikt. Anonymous poster hash: b20b8...ead
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Hvorfor skulle jeg tulle, det er da ingen morsom spøk i så fall?Anonymous poster hash: 66cad...3cc Nei, det er jo helt åpenbart at må være et meget stort problem. Men du begynner i feil ende. Du må begynne med deg selv! Hvorfor og hva kan du gjøre med det. Når jeg spør om du tuller, er det fordi jeg ikke kan forstå at du på generelt grunnlag misliker andre mennesker bortsett fra dine egne. Jeg jobber i et stort firma, og her vil ingen nå opp med å fake grei person. Det funker ikke. Det blir gjennomskuet. Vi jobber så tett på hverandre i team, at det ville være helt umulig på sikt. Anonymous poster hash: b20b8...ead Vel okei, men i min bransje er det helt vanlig å fake og smiske seg vei oppover. Jeg vil gjerne høre fra noen som kan gi meg tips til hvordan dette gjøres. Anonymous poster hash: 66cad...3cc
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Jeg er enig med deg. Er hyggelig med folk, men orker ikke å utvikle forhold til noen utenom familien min. Tror det er mange som føler det sånn Anonymous poster hash: a5fa9...51f
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Hvorfor misliker du andre? Kan det være en form for sosial angst? Koster det for mye for deg/for mye energi å gi av deg selv? Jeg er sikker på at du innerst inne ikke misliker folk❤️
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Jeg er enig med deg. Er hyggelig med folk, men orker ikke å utvikle forhold til noen utenom familien min. Tror det er mange som føler det sånn Anonymous poster hash: a5fa9...51f Nemlig. Jeg er veldig hyggelig mot folk jeg også, men det er slitsomt. Og jeg orker ikke holde på lenge nok til at det gir nok uttelling for meg. Går tidlig fra fester feks. Anonymous poster hash: 66cad...3cc
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 Jeg er som deg. Øv på å smil med øynene og vær interessert. Still spørsmål. Anonymous poster hash: bf6d0...aee
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #11 Skrevet 12. juni 2015 Hvorfor misliker du andre? Kan det være en form for sosial angst? Koster det for mye for deg/for mye energi å gi av deg selv? Jeg er sikker på at du innerst inne ikke misliker folk❤️ Ja, det koster ekstremt mye energi, det kommer absolutt ikke naturlig. Har ikke sosial angst, men synes andre enten er irriterende, dumme, slitsomme, kjedelige.. Anonymous poster hash: 66cad...3cc
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #12 Skrevet 12. juni 2015 Ja, da lurer jeg på hvilken bransje du snakker om? Folk er folk - uansett. Du håper på en quick fix og fortrenger det faktum at du må jobbe med deg selv og eget selvbilde. Si heller takk og løp for å gjøre noe med det. Du vil aldri oppnå gode resultater på det grunnlaget du legger opp til. Ditt svar tolker jeg også dithen at du fortrenger det enkle faktum og ikke tør se sannheten i hvitøyet. Anonymous poster hash: b20b8...ead
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #13 Skrevet 12. juni 2015 Har det litt som deg, men får hyggelige tilbakemeldinger av mine kolleger og sjefer. Er godt likt av kunder også. Er selvfølgelig noen kolleger der det har hvert litt knisninger, men dette tar jeg på min kappe. Jeg er vel normalt hyggelig, smilende og åpen som person. Jeg er dårlig i små prat, men veier opp for at jeg er en god selger. Liker jobben min og det gir mye positiv energi og smitter over på meg som person. Misliker alle bortsett fra mine nærmeste, men dette er mitt problem og jeg gjør alt for at det ikke skal synes. Du må begynne med deg selv og spørre deg selv hvordan du vil bli møtt av kolleger/kunder? "Problemet" er deg selv og det krever øvelse. Anonymous poster hash: eccc5...bbb
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #14 Skrevet 12. juni 2015 Huff, høres trist ut å være deg. Anonymous poster hash: b9eaf...500
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #15 Skrevet 12. juni 2015 Uff, jeg er dessverre også i den kategorien som ikke liker folk... Eller, de blir kjedelige, uinteressant, for mye av seg selv osv... Synes det er ok når folk er litt på avstand. Har noen nære venninner, som jeg liker 100%, men andre folk kan jeg ha problemer med. Tenker at dette sikkert handler om meg, og synes det er problematisk i hverdagen. Jeg blir rett og slett lei av folk... Anonymous poster hash: ef3ef...80c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2015 #16 Skrevet 12. juni 2015 Har det litt som deg, men får hyggelige tilbakemeldinger av mine kolleger og sjefer. Er godt likt av kunder også. Er selvfølgelig noen kolleger der det har hvert litt knisninger, men dette tar jeg på min kappe. Jeg er vel normalt hyggelig, smilende og åpen som person. Jeg er dårlig i små prat, men veier opp for at jeg er en god selger. Liker jobben min og det gir mye positiv energi og smitter over på meg som person. Misliker alle bortsett fra mine nærmeste, men dette er mitt problem og jeg gjør alt for at det ikke skal synes. Du må begynne med deg selv og spørre deg selv hvordan du vil bli møtt av kolleger/kunder? "Problemet" er deg selv og det krever øvelse. Anonymous poster hash: eccc5...bbb Dette var interessant. Du misliker folk, er dårlig på smalltalk men likevel en god selger. Det er akkurat det å være en god selger jeg må lære. Jeg må kunne selge inn meg selv både til kunder og kollegaer for å overleve i bransjen. Noen flere konkrete råd til hvordan "øve" på dette? Anonymous poster hash: 66cad...3cc
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #17 Skrevet 13. juni 2015 Du må vippe deg selv ned fra din høye hest. Prøve å se deg selv gjennom andres øyne. Dersom du misliker folk, så merker de det. Antagelig er du da en overlegen blei og bør ikke få noen høyere posisjon fordi du virkelig mener at du er bedre enn andre. Jobb med deg selv til du innser slike ting. Da først er du moden for noe mer. Anonymous poster hash: 5fd1a...379
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #18 Skrevet 13. juni 2015 Det finnes en god regel å leve etter. Hvis du har problemer med et menneske så er det mye mulig at det er det menneske som er problemet, men har du problemer med flere så ligger problemet nesten garantert hos deg. Mao, jobb med deg selv og bli et bedre menneske, så blir det trivligere for både deg selv og de du omgås. Anonymous poster hash: 0c06b...580
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #19 Skrevet 13. juni 2015 Jeg er som deg, men jeg får alltid skryt for at jeg er såååå sosial, utadvendt, blid og hyggelig. Jeg misliker 90 % av menneskene rundt meg. De er enten for dumme, for stygge eller for harry. Jeg smiler likevel masse, hilser, anerkjenner, ser dem i øynene, berører, spøker, får dem til å føle seg spesielle. Jeg klarer meg greit, men trenger en del alenetid. Anonymous poster hash: 34a28...301
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #20 Skrevet 13. juni 2015 Jeg er som deg, men jeg får alltid skryt for at jeg er såååå sosial, utadvendt, blid og hyggelig. Jeg misliker 90 % av menneskene rundt meg. De er enten for dumme, for stygge eller for harry. Jeg smiler likevel masse, hilser, anerkjenner, ser dem i øynene, berører, spøker, får dem til å føle seg spesielle. Jeg klarer meg greit, men trenger en del alenetid.Anonymous poster hash: 34a28...301 Synes du ikke det er helt vanvittig slitsomt da? Når jeg går på jobbfester feks, så er det for meg hard jobbing, ikke fest. Det er en arena hvor jeg virkelig konsentrerer meg om å være hyggelig og sosial, slik at det kan komme meg til gode i andre anledninger. Anonymous poster hash: 66cad...3cc
sug lut Skrevet 13. juni 2015 #22 Skrevet 13. juni 2015 Hvorfor misliker du andre? Kan det være en form for sosial angst? Koster det for mye for deg/for mye energi å gi av deg selv? Jeg er sikker på at du innerst inne ikke misliker folk❤️ Ja, det koster ekstremt mye energi, det kommer absolutt ikke naturlig. Har ikke sosial angst, men synes andre enten er irriterende, dumme, slitsomme, kjedelige.. Anonymous poster hash: 66cad...3cc Gi dem en sjanse - rundt 90 % har du helt rett i din antakelse om, men det går helt fint å forholde seg til dem på en lett, kostnadsfri, gjensidig oppbyggelig og hyggelig måte. Om du ikke klarer å finne 10% brukelige mennesker så er du i feil bransje.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #23 Skrevet 13. juni 2015 Er det verd det, om du skulle klare det? Ja. Det betyr i tilfellet høyrere lønn, høyere stilling, eventuelt til slutt partnerskap i bedriften. Anonymous poster hash: 66cad...3cc
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #24 Skrevet 13. juni 2015 Jeg er som deg. Men jeg jobber på sykehus. Får mye skryt for arbeidet jeg gjør og er sosial med kollegaer. Egentlig ville jeg aldri snakket med dem på fritiden. Jeg har min mann og barna og det holder for meg. Har også minimal kontakt med øvrig familie. Er hyggelig når jeg må men finner de fleste mennesker ganske repulsive. Anonymous poster hash: a9aab...d90
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2015 #25 Skrevet 13. juni 2015 Introvert. Anonymous poster hash: bbe99...b2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå