Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #26 Skrevet 11. juni 2015 På tide og ta av støttehjulene her altså. Hun er tross alt 17 år. Hvordan skal det gå med henne når hun er 18 og skal være selvstendig. Hun må lære seg og ta tak i ting. Vil hun trene så får hun enten være mer hos sin far eller ta fatt i sykkelen. Anonymous poster hash: ed23e...da2
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #27 Skrevet 11. juni 2015 Ærlig talt. For en 17åring som trener HVER dag bør det ta henne MAX 20 minutter å sykle en mil. J Mannen min sykler 1 mil på 24 minutter. Jeg kjører samme strekka på mellom 15 og 20 min, avhengig av trafikken. Hun bør sykle sålangt været holder! God oppvarming det! Anonymous poster hash: 12c54...f8c
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #28 Skrevet 11. juni 2015 Skjønner godt at du er lei. Helt ærlig så synes jeg hun høres bortskjemt ut. En mil bør gå bra på sykkel, iallfall halve uken. Det du bruker i bensin og tid blir fort dyrt... mtp den ødelagte scooteren.... Aldri i verden om jeg hadde fått skyss hele uken som 17åring. Jeg sykla overalt. Og kjørte moped. Anonymous poster hash: 4432e...d8e
Gjest Me2u Skrevet 11. juni 2015 #29 Skrevet 11. juni 2015 1 mil sykkeltur er da ingenting. Jeg er straks høygravid og jogger 6 km på 30 min....
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #30 Skrevet 11. juni 2015 Har nok skjemt henne bort ja. Litt vanskelig å reversere dette når hun er blitt så stor. Men kommer til å gi henne alternativene trappe ned på trening, bo mest hos faren eller sykle. HI Anonymous poster hash: fc7f9...7d8
pifi med tre nurk Skrevet 11. juni 2015 #31 Skrevet 11. juni 2015 Enig med de over. Dette er en jente som om et år er myndig. Hun burde klare å komme seg til trening selv.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #32 Skrevet 11. juni 2015 Har nok skjemt henne bort ja. Litt vanskelig å reversere dette når hun er blitt så stor. Men kommer til å gi henne alternativene trappe ned på trening, bo mest hos faren eller sykle. HI Anonymous poster hash: fc7f9...7d8 Ja, det blir sikkert helt feil om du plutselig skrur helt av. Høres fornuftig ut å stramme inn litt og litt Det har hun sikkert forståelse for. Anonymous poster hash: 4432e...d8e
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #33 Skrevet 11. juni 2015 Hun er 17 år, jobber hun ikke og tjener penger på å fikse mopeden (evt tjener seg penger til førerkort)? Håper virkelig hun har tenkt å ha sommerjobb det meste av ferien så hun kan begynne å tjene penger til slike ting selv. Nå er det ferie og det er grei tid å diskutere nye regler som gjelder til høsten! Hvordan kommer hun til og fra skolen? Regner med det også er et stykke siden det er langt til idrettshallen. Anonymous poster hash: 85c42...072
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #34 Skrevet 11. juni 2015 Går skolebuss. Treningene er på kveldstid. Vanskelig å få tid til både jobb,skole og all treningen. HI Anonymous poster hash: fc7f9...7d8
Leeloo76 Skrevet 11. juni 2015 #35 Skrevet 11. juni 2015 Hva slags samvær har hun med far i dag? 50/50 burde jo være en grei løsning, så slipper du med annenhver uke. Fiks mopeden i tillegg, så slipper du unna med vinterhalvåret.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #36 Skrevet 11. juni 2015 Hun er der annenhver helg. 50/50 kan jo være en løsning ja..HI Anonymous poster hash: fc7f9...7d8
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #37 Skrevet 11. juni 2015 Her må dere jobbe litt for å finne løsninger sammen. kanskje hun kan dra til far en dag eller to i uka? kankje hun kan sykle en dag i uka? kankje hun kran reise til byen og sitte på biblioteket med lekser fra til treningen begynner en dag i uka? kan hun avtale å væåre med en veninne hjem noen dager innimellom? kan far bidra med kjøring/henting selv om hun ikke bor hos han? Kan hun få seg jobb og betale for reperasjon av scooter? Anonymous poster hash: 43ad0...b08
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #38 Skrevet 11. juni 2015 Nå om sommeren kan hun sykle, ihvertfall annenhver dag. Hva bidrar far med da, kan dere ikke samarbeide litt. F.eks at du kjører henne til og pappaen kjører henne hjem. Hvordan ligger skølen i forhold til hallen da? Niesen min på 16 år tar skolebuss i den retning hallen ligger 3 dager i uken også sitter hun i hallen og gjør lekser til treningen begynner (og blir hentet når hun er ferdig) Anonymous poster hash: fc4df...b43
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2015 #39 Skrevet 11. juni 2015 Da jeg var 17 bodde jeg for meg selv og måtte komme meg alle steder selv. Jeg gikk på skole, trente og jobbet og det gikk så fint så. Jeg kjøpte meg en scooter et par måneder etter at jeg flyttet for meg selv, noe som selvsagt hjalp veldig på. Kjørte scooter i snøvær også jeg. Det er ikke noe særlig, men det går da på et vis. Kortere strekker sykla jeg, da det ikke var noen vits i å bruke bensinpenger på å kjøre så kort vei. Jeg fikk ingen økonomisk støtte hjemmefra, da jeg ikke visste at foreldrene mine egentlig var pliktige til å betale livsoppholdet mitt så lenge jeg gikk på videregående. Uansett, Hi, du skjemmer bort 17-åringen din noe innmari. Å sykle 1 mil hver vei klarer hun fint, særlig siden hun er så trent - det vil ikke ta henne særlig lang tid en gang. At du kjører henne bør være unntaket heller enn normalen. Jeg spilte piano da jeg var liten, og fra jeg var 7 år tok jeg selv buss til og fra spilletimene. Da jeg var rundt ni år begynte jeg å sykle til alle aktivitetene jeg drev på med. Etter hvert, da jeg gikk på ungdomsskolen, trente jeg i nabobyen, da tok jeg buss. Av og til kjørte pappa meg, da han syntes det var hyggelig å være med på treningene innimellom. Jeg hadde absolutt ikke vondt av å komme meg steder på egen hånd. Følte meg stor og selvstendig. Jeg begynte å jobbe da jeg var 14 også, og jeg kom meg til og fra jobb med buss eller sykkel. Inni mellom kjørte pappa meg, da jeg jobbet for en avis og noen ganger var oppdragene langt unna og ikke mulig å ta buss til. Siden pappa syntes jeg klarte meg så bra selv mesteparten av tida, stilte han gjerne opp de få gangene jeg trengte hjelp. Anonymous poster hash: 429ea...29e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå