Gå til innhold

Drittlei av datters håndballtreninger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg som en dårlig mor, men er så utrolig lei av å kjøre datteren min på trening. Hun er nå 17 år,og har spilt i 10 år. Hun har nå kommet opp på et nivå som krever trening hver eneste kveld. Livet mitt blir styrt av dette,og jeg har også to yngre barn å ta meg av. Hun kjøre en stund moped, men motoren ble ødelagt, og jeg har ikke råd til å fikse den. Dette hjelper jo også kun i sommerhalvåret. Faren bor i sykkelavstand til hallen, og jeg er fristet til å be henne flytte dit. Dette er noe jeg vet hun ikke vil, har alltid vært mest hos meg. Er jeg fæl? Blir bare så sliten av dette i tillegg til full jobb og to andre barn.

Anonymous poster hash: fc7f9...7d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be henne ta kollektivt eller sykle/gå. Samkjør med andre og bytt på. Hun er jo 17 år og må være litt selvstendig selv.

Anonymous poster hash: d1c9b...591

Skrevet

Hvor langt er det til treningen?

Skrevet

Hvor langt er det til trening?

Går det buss?

Kan hun gå hjem til far etter skolen, gjøre lekser og gå til trening så henter du henne etter treningen?

Kan hun bo hos far i hverdager og deg i helgene?

Hva tenker hun selv?

Kan hun kjøre sammen med noen til trening? Slik dere kjører annenhver dag? Annenhver uke? Eller noe?

Anonymous poster hash: 85c42...072

Skrevet

Må da være noe offentlig transport? Som 17 åring så burde hun klare å komme seg til og fra trening selv...kan ikke far hjelpe til med å fikse mopeden?

Skrevet

Vet du, det hadde ikke jeg giddet heller. Og det har ingenting med å være en dårlig mor å gjøre, en fritidsaktivitet kan ikke styre livet til 3 andre mennesker. Finn en løsning!

Anonymous poster hash: d9a28...1b7
Skrevet

Uten at jeg vet hvordan hun evt. kommer seg dit på egenhånd...

Fra jeg begynte på ungdomsskolen kom jeg meg på håndballtrening helt på egenhånd. Vi trengte i to forskjellige haller, og begge to krevde at jeg måtte ta to busser for å komme meg dit. Ene bussen gikk så sjeldent at jeg kom til hallen en time før treningen begynte, så jeg ble stort sett med lagvenninner hjem etter skolen, for så å gå med dem til hallen. Andre hallen bodde ingen av de jeg spilte med, men jeg tok enten sykkelen etter skolen (tok meg ca. en time å sykle dit) eller to to busser og ventet en halvtime ca før hallen åpnet (kjipt i regnvær, ja, men selvstendigheten lenge leve)
Jeg var fjorten da jeg begynte med dette, og enda det er ti år siden mener jeg at en syttenåring bør komme seg på trening selv! 

Anonymous poster hash: bfb53...1f4
Skrevet

Uten at jeg vet hvordan hun evt. kommer seg dit på egenhånd...

Fra jeg begynte på ungdomsskolen kom jeg meg på håndballtrening helt på egenhånd. Vi trengte i to forskjellige haller, og begge to krevde at jeg måtte ta to busser for å komme meg dit. Ene bussen gikk så sjeldent at jeg kom til hallen en time før treningen begynte, så jeg ble stort sett med lagvenninner hjem etter skolen, for så å gå med dem til hallen. Andre hallen bodde ingen av de jeg spilte med, men jeg tok enten sykkelen etter skolen (tok meg ca. en time å sykle dit) eller to to busser og ventet en halvtime ca før hallen åpnet (kjipt i regnvær, ja, men selvstendigheten lenge leve)

Jeg var fjorten da jeg begynte med dette, og enda det er ti år siden mener jeg at en syttenåring bør komme seg på trening selv! 

Anonymous poster hash: bfb53...1f4

Måtte bare kommentere på denne. Ikke alle bor i eller nær byer eller på steder med godt utbygd kollektivtrafikk, og selv om man bor nær en by, er det jammen ikke sikkert det går noen buss for det. Her vi bor, 10 km utenfor en større by, går den siste bussen kl 1600. 

Mine ungdommer kjøres til og fra på vinteren. Jeg lar ikke ungdom gå langs veien når det er bekkmørkt og kaldt uansett alder.

Skrevet

Kjenner dere ingen som spiller på laget som dere kan dele på kjøringen med? En 17-åring er mer en mobil nok til å klare å komme seg fra A til B selv. Jeg har vokst opp på landet uten kollektivtrafikk. Vi kom oss til trening selv. Gikk, syklet etter byttet på å kjøre/hente.

Anonymous poster hash: 15729...6a9
Skrevet

Jeg ble aldri kjørt noe sted da jeg var 17. Enten gikk jeg, tok buss, satt på med venner, syklet, eller så dro jeg ikke.

Hun er gammel nok til å komme seg på trening selv.

Skrevet

Syns du heller skal prioritere å fikse den scooteren.  

Anonymous poster hash: 3b150...f9d
Skrevet

Fiks mopeden så er problemet løst.

Anonymous poster hash: 70b99...34f

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Det er jo ikke lenge til hun kan ta lappen. Frem til da må dere finne en løsning, som å fikse mopeden (har hun ikke penger selv?), hun kan sykle eller ta buss, sove hos faren noen dager i uka.

Skrevet

Hvorfor tar hun ikke buss?? Det må 13 åringen her.

Anonymous poster hash: 670bf...79e

Skrevet

Det er jo ikke lenge til hun kan ta lappen. Frem til da må dere finne en løsning, som å fikse mopeden (har hun ikke penger selv?), hun kan sykle eller ta buss, sove hos faren noen dager i uka.

Spørs om hun har råd til lappen og bil om hun ikke har jobb og kan fikse sin egen moped.

Skal hun satse videre på håndballen profesjonelt?

Om ikke burde hun kanskje trappe ned nå og heller bruke mer tid på utdannelse og helgejobb.

Anonymous poster hash: 6f3f6...9b4

Skrevet

Bor på en liten plass uten buss. Spiller på laget i sentrum så ingen lagkamerater i nærheten heller. spørs om vi må se nærmere på mopeden likevel ja...HI

Skrevet

Hvorfor vil hun ikke bo hos far i ukedagene? Må jo være mye bedre dersom dette er nærmere skole, trening og venner?

Ukedagene er vel fylt opp med skole, lekser, trening, jobb? Og soving likevel?

Det blir mindre travelt og hun får anledning til feks å stå igjen med gjengen og prate etter treninger istedenfor å måtte gå rett ut i bilen til deg.

I helgene og ferier kan hun bo hos deg?

Hvor langt er det fra deg til trening?

Anonymous poster hash: 85c42...072

Skrevet

ca ei mil til trening,litt langt å sykle hver dag når hun trener så mye likevel :)

Skrevet

1 mil tar ikke så lang tid å sykle , jeg har alltid syklet hvorsomhelst, før jeg fikk lappen, litt tungt i starten, men dattern din er jo trent, og tipper det kommer til å gå kjempe fint :)

Skrevet

Kjører gladelig hver dag for at barna mine skal være aktive. Det er en av konsekvensene jeg må godta når jeg har bosatt meg 13 km utenfor byen. Det varer jo ikke evig.

Anonymous poster hash: 2fdf1...7ed

Skrevet

Er glad for at barna er aktive jeg også. Men har to barn til som også er med på aktiviteter, men altså ikke like mye da de er yngre. Hverdagen blir bare stress, dette er jeg lei av. HI

Anonymous poster hash: fc7f9...7d8

Skrevet

Her samkjører vi foreldre, bytter å kjøre.

Men hadde med glede kjørt hver dag hvis det er prisen jeg må betale for å ha aktive barn. Og jeg har 2 andre barn også som må kjøres pga avstand. Verdsetter fysisk aktivitet veldig høyt.

Skrevet

En mil er ikke langt å sykle, selv om hun trener. Jeg hadde klassevenner som hadde 3 mil til skolen, de syklet de dagene de skulle på trening, for det gikk kun skolebuss. Så skulle de trene måtte de komme dit selv.

Selv hadde jeg 5km til skolen jeg syklet hver dag. Syklet hjem og syklet så litt over en mil for å komme på trening på kvelden. Så syns ikke hun har lang vei til trening. Bedre å kjøre henne når det er regn og snø, men la henne sykle når det er greit vær. Mørk og kaldt, da må hun kle seg etter det også.

17år da er du ganske stor og bør ha kuttet navlestrengen litt. Greit at mamma er snill og kjører innimellom, men dette burde høre til sjeldenhetene og ikke normalen.

Her furtet 12åringen over st hun måtte sykle til ett sted hun skulle øve her om dagen. Da passet det ikke at vi kjørte, så hun måtte ta sykkelen fatt. Hun dro litt gretten, men kommbli og fornøyd hjem. Det var ganske greit å sykle. På hjemveien hadde hun fått selsksp ett stykke av noen hun øver med, så de hadde skravlet litt. Tror hun syns det var mest flaut å sykle med sykkelvogn på slep, hun har nemlig ett stort instrument hun må ha med, som hun ikke kan ta på ryggen.

Anonymous poster hash: 4d089...ab1

Skrevet

Skjønner godt at du ikke orker å bruke så mye tid på kjøring, det går jo utover de andre barna dine også.

Vi bor også litt i utkanten av byen og siste buss går 15.30(!), så kollektivt er bare ikke mulig for alle. Vil tro det går bort mye tid (og krefter) om hun skal sykle?

Jeg hadde kuttet valgene ned til 1) kutte ned på treningen 2) bo litt hos far 3) scooter/moped

Anonymous poster hash: ca9c2...8ff
Skrevet

Hva om hun sykler til og du henter henne??

Det reduserer iallfall litt.

undersøk om hun får fikset mopeden.

Nå er det snart ferie og jeg regner med at hun skal jobbe litt å dermed trene mindre nå ila sommeren så da får du litt fri og tid til å tenke gjennom hva dere skal gjøre til kommende sesong. Spør jenta om hun har noen løsninger eller ideer!

Anonymous poster hash: 3e7c5...845

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...