Gå til innhold

Tooji har mistet all respekt...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Homofil eller ei, det er jo det samme, sex i kirken og alle uttalelsene han kommer med i ettertid. . Gjør det bare verre og verre..

 

 

Anonymous poster hash: d17dc...13b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes ikke det var så ille, er mange som overreagerer

Skrevet

Homofil eller ei, det er jo det samme, sex i kirken og alle uttalelsene han kommer med i ettertid. . Gjør det bare verre og verre..

 

 

Anonymous poster hash: d17dc...13b

 

Det du skriver er at han har mistet respekten for noe eller noen, ikke at du har mistet respekten for ham. 

 

Anonymous poster hash: bc449...5af

Skrevet

Han vil ha oppmerksomheten. Han var for anonym og kjedelig, derfor måtte han gjøre noe drastisk for å få søkelyset på seg. Alle kunne se at han var homo? Det er noe han nå spiller på for støtte publisitet og for å bli diskutert. Sikkert et tips fra manageren el.l.

 

Anonymous poster hash: 9f676...5ea

Skrevet

Det samme som hun over ☝

 

Anonymous poster hash: 89f1a...b48

Skrevet

Ja det ble for mye med den videoen, det går an å komme ut av skapet på en finere måte.

 

Anonymous poster hash: c61ff...2c4

Skrevet

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett.

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Skrevet

Det er veldig enkelt her at homofile kjører dette fullt ut som en debatt av homofilisaken og omkring kunstnerisk frihet.

 

Jeg respekterer fullt ut homofiles legning og all støtte til de, og de kan ha seg så mye de vil for meg. På lik linje med alle andre i samfunnet. MEN, denne formen for uttrykk som Tooji har valgt her, er og blir skivebom. Det hjelper ikke homofilisaken.

 

Homofil eller heterofil, jeg kan virkelig styre meg for å se sexscener i fri utfoldelse på denne arenaen. Hadde reagert på samme måte om det var to heterofile som gjorde dette foran alteret i kirken. Det passer jo ikke inn.

 

Anonymous poster hash: 82dac...ee3

Skrevet

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett. Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Her må du utdype. Forsto ingenting av logikken i innlegget ditt.

 

Anonymous poster hash: 82dac...ee3

Skrevet

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett.

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

For meg dreier det seg ikke om religion men det sexfokuset, hadde syntes at det var like ille om han hadde sex i en moske eller på et soverom. Man må ikke bruke sex for å få frem at man er homofil.

 

 

Anonymous poster hash: c61ff...2c4

Skrevet

 

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett. Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Her må du utdype. Forsto ingenting av logikken i innlegget ditt.

 

Anonymous poster hash: 82dac...ee3

Sukk. Vanskelig?

 

Det er i ytringsfrihetens navn lov å tulle med Islam (tegne en hellig mann) men i ytringsfrihetens navn ikke lov å ha "sex" med en annen mann i kirka.

Begge deler krenker en religion.

Hvorfor hisse seg opp over en krenkelse og ikke den andre?

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Skrevet

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett.

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Dobbelmoral?

Hva folk synes er greit moralsk sett, er individuelt. Å tegne Muhammed er moralsk ufint, men når man faktisk blir drept pga å ha tegnet profeten, da har det gått for langt! 

Det Tooji har gjort er en annen ting, og jeg ser ikke på det som "ukristelig". Det er å spotte kristendommen å ha sex i kirka, ja. Men det hadde det også vært med heterofil sex i kirka. 

 

Jeg bryr meg for så vidt ikke noe særlig om videoen til Tooji, men det lyser lang vei at han ønsker å provosere kun for å provosere. Den norske kirken fordømmer ikke homofile, selv om enkelte kristne kanskje gjør det. Hva er det egentlig Tooji prøver å oppnå med denne videoen?

Dersom Tooji nå faktisk blir drept av kristne som føler seg provosert over handlingen hans, DA skal jeg glatt innrømme at mer må gjøres i den norske kirka!

 

Anonymous poster hash: 896f9...883

Skrevet

 

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett.

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

For meg dreier det seg ikke om religion men det sexfokuset, hadde syntes at det var like ille om han hadde sex i en moske eller på et soverom. Man må ikke bruke sex for å få frem at man er homofil.

 

 

Anonymous poster hash: c61ff...2c4

Vel. I media handler saken om krenkelse av religion.

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Skrevet

 

 

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett. Anonymous poster hash: 37a97...e2a

For meg dreier det seg ikke om religion men det sexfokuset, hadde syntes at det var like ille om han hadde sex i en moske eller på et soverom. Man må ikke bruke sex for å få frem at man er homofil. Anonymous poster hash: c61ff...2c4

Vel. I media handler saken om krenkelse av religion. Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Dem om det.

 

Anonymous poster hash: 82dac...ee3

Skrevet

 

 

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett. Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Her må du utdype. Forsto ingenting av logikken i innlegget ditt.

 

Anonymous poster hash: 82dac...ee3

Sukk. Vanskelig?

 

Det er i ytringsfrihetens navn lov å tulle med Islam (tegne en hellig mann) men i ytringsfrihetens navn ikke lov å ha "sex" med en annen mann i kirka.

Begge deler krenker en religion.

Hvorfor hisse seg opp over en krenkelse og ikke den andre?

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

 

Så du mener at muslimer ikke hisser seg opp over Muhammed-tegningene? ;) 

Snu på flisa.. Hvorfor skal muslimer få drepe andre pga krenkelser, mens kristne ikke skal få mene noe om Tooji-videoen? Dette er satt på spissen, men du skjønner nok hva jeg mener.

 

Det er få som er provosert over homofil sex i kirka. Folk er provosert over oppmerksomhetssyken til Tooji, videoen ble bare rar og får overhodet ikke fram det budskapet han mener selv han vil få fram.

 

Anonymous poster hash: 896f9...883

Skrevet

 

 

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett.

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Dobbelmoral?

Hva folk synes er greit moralsk sett, er individuelt. Å tegne Muhammed er moralsk ufint, men når man faktisk blir drept pga å ha tegnet profeten, da har det gått for langt!

Det Tooji har gjort er en annen ting, og jeg ser ikke på det som "ukristelig". Det er å spotte kristendommen å ha sex i kirka, ja. Men det hadde det også vært med heterofil sex i kirka.

 

Jeg bryr meg for så vidt ikke noe særlig om videoen til Tooji, men det lyser lang vei at han ønsker å provosere kun for å provosere. Den norske kirken fordømmer ikke homofile, selv om enkelte kristne kanskje gjør det. Hva er det egentlig Tooji prøver å oppnå med denne videoen?

Dersom Tooji nå faktisk blir drept av kristne som føler seg provosert over handlingen hans, DA skal jeg glatt innrømme at mer må gjøres i den norske kirka!

 

Anonymous poster hash: 896f9...883

Jeg snakker her om det norske folks vilje til å akseptere kunstnerisk frihet.

Selvsagt skal INGEN drepes for hverken sex i kirke eller tegninger.

Mitt poeng er at man kan ikke si det er ok å tegne Muhammed og ikke ok å ha sex i kirka.

Begge deler er selvsagt for å provosere MEN begge deler har også et viktig politisk budskap.

Personlig tar jeg avstand fra alt som krenker religion for å fremme sitt syn. Jeg ser likevel at noen ganger kan det være nødvendig å ta i bruk slike virkemidler.

Det er en fin grense mellom å bruke sin rett riktig og galt.

Tooji er etter min mening litt på jordet her.

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Skrevet

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett.

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Syntes det er ok å tegne alle mulige guder..

Syntes dog det er respektløst å ha sex i kirke, moské, synagoge og alle andre religiøse steder. Ser ikke noen sammenligning med det du skriver.

Skrevet (endret)

For meg kunne Tooji gjerne hatt sex både i en moské, domkirken, synagogen eller slottet!

 

Men det er tydelig at han trengte litt oppmerksomhet og hva selger best? Jo sex.. Synes det ble teit da han gikk ut i avisa og sutret over å "ha fått sparken" etterpå...

 

Har ikke noe i mot Tooji, eller homofili jeg. Kjør på! Men jeg er overbevist om at dette ble gjort mer for å booste egen karriere enn for å fremme homofilisaken.

Endret av pifi med tre nurk
Skrevet

 

 

 

 

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett. Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Her må du utdype. Forsto ingenting av logikken i innlegget ditt.

 

Anonymous poster hash: 82dac...ee3

Sukk. Vanskelig?

 

Det er i ytringsfrihetens navn lov å tulle med Islam (tegne en hellig mann) men i ytringsfrihetens navn ikke lov å ha "sex" med en annen mann i kirka.

Begge deler krenker en religion.

Hvorfor hisse seg opp over en krenkelse og ikke den andre?

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Så du mener at muslimer ikke hisser seg opp over Muhammed-tegningene? ;)

Snu på flisa.. Hvorfor skal muslimer få drepe andre pga krenkelser, mens kristne ikke skal få mene noe om Tooji-videoen? Dette er satt på spissen, men du skjønner nok hva jeg mener.

 

Det er få som er provosert over homofil sex i kirka. Folk er provosert over oppmerksomhetssyken til Tooji, videoen ble bare rar og får overhodet ikke fram det budskapet han mener selv han vil få fram.

 

Anonymous poster hash: 896f9...883

Se mitt svar under dette.

Det er ALDRI lov å svare på krenkelse med vold og drap.

Mitt poenget var at man kan ikke akseptere krenkelse av islam hvis man ikke aksepterer krenkelse av kristendommen.

Det er så typisk den enkle nordmann. Bryr seg mest om seg og sitt.

 

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Skrevet

 

 

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett.

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

For meg dreier det seg ikke om religion men det sexfokuset, hadde syntes at det var like ille om han hadde sex i en moske eller på et soverom. Man må ikke bruke sex for å få frem at man er homofil.

 

 

Anonymous poster hash: c61ff...2c4

Vel. I media handler saken om krenkelse av religion.

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

 

Hvor i media har du lest det?

Det jeg har lest har dreid seg om at han f. eks har fått sparken fra NRK pga videoen som "Denne hadde et eksplisitt seksuelt innhold, som ikke var forenlig med å lede et barneprogram. Lanseringen av denne videoen var også samtidig som vi skulle lansere finaledeltagerne i MGP junior, sier Charlo Halvorsen". Det står ingenting om krenkelse av religion.

 

Hva kirka sier om saken sier vel seg selv.

Dersom en skole hadde leid ut skolen i den tro at det var en uskyldig video som skulle filmes, så hadde skolen reagert i ettertid om videoen var en musikkvideo med ungdommer som f. eks ruset seg på skolepulten.. 

 

 

Anonymous poster hash: 896f9...883

Skrevet

 

 

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett. Anonymous poster hash: 37a97...e2a

For meg dreier det seg ikke om religion men det sexfokuset, hadde syntes at det var like ille om han hadde sex i en moske eller på et soverom. Man må ikke bruke sex for å få frem at man er homofil. Anonymous poster hash: c61ff...2c4

Vel. I media handler saken om krenkelse av religion. Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Det medfører ikke riktighet. Oslo-biskopen Ole Christian Kvarme og Frogner menighetsråd var de som først lot Tooji bruke deres kirke til innspillingen.

 

– Uavhengig av musikkvideoens budskap og avsender er opptak av intime scener foran alteret helt uakseptabelt, og er en grovt misbruk av kirkerommet. Kirkerommet skal aldri benyttes som visuell kulisse for seksuelle scener i en kommersiell produksjon. En tilsvarende scene mellom mann og kvinne ville vært like uakseptabel, sa Kvarme i en uttalelse.

 

Bit deg merke i den siste setningen.

 

Anonymous poster hash: 82dac...ee3

Skrevet

 

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett.

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Syntes det er ok å tegne alle mulige guder..

Syntes dog det er respektløst å ha sex i kirke, moské, synagoge og alle andre religiøse steder. Ser ikke noen sammenligning med det du skriver.

Her handler det ikke om hva du synes.

Det handler om handlinger som oppfattes som en krenkelse. Så om et stort antall muslimer reagerer på at han tegnes så er det jo en krenkelse.

Ditt syn er ikke fasiten. Fasiten er flertallets reaksjon.

Blir helt meningsløst å argumentere med "jeg synes... så da er det ok. "

Og at du ikke ser poenget mitt stiller deg vel i en kategori jeg tidligere har nevnt. ;)

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Skrevet

 

 

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett. Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Her må du utdype. Forsto ingenting av logikken i innlegget ditt.Anonymous poster hash: 82dac...ee3

Sukk. Vanskelig?

Det er i ytringsfrihetens navn lov å tulle med Islam (tegne en hellig mann) men i ytringsfrihetens navn ikke lov å ha "sex" med en annen mann i kirka.

Begge deler krenker en religion.

Hvorfor hisse seg opp over en krenkelse og ikke den andre?Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Helt feil. For majoriteten dreier dette seg ikke om religionskrenkelse. Les deg opp!

 

Anonymous poster hash: 82dac...ee3

Skrevet

 

 

 

Skal vedde for at dere som fordømmer dette synes det er helt ok å tegne profeten Muhammed.

Når noen tøyser med egen religion er det anderledes.

Dere evner sikkert ikke å ta egen dobbeltmoral inn over dere uansett. Anonymous poster hash: 37a97...e2a

For meg dreier det seg ikke om religion men det sexfokuset, hadde syntes at det var like ille om han hadde sex i en moske eller på et soverom. Man må ikke bruke sex for å få frem at man er homofil. Anonymous poster hash: c61ff...2c4
Vel. I media handler saken om krenkelse av religion. Anonymous poster hash: 37a97...e2a
Det medfører ikke riktighet. Oslo-biskopen Ole Christian Kvarme og Frogner menighetsråd var de som først lot Tooji bruke deres kirke til innspillingen.

 

– Uavhengig av musikkvideoens budskap og avsender er opptak av intime scener foran alteret helt uakseptabelt, og er en grovt misbruk av kirkerommet. Kirkerommet skal aldri benyttes som visuell kulisse for seksuelle scener i en kommersiell produksjon. En tilsvarende scene mellom mann og kvinne ville vært like uakseptabel, sa Kvarme i en uttalelse.

 

Bit deg merke i den siste setningen.

 

Anonymous poster hash: 82dac...ee3

Hvorfor?

Som jeg har sagt flere ganger. Det handler om sex i kirka. Det er en krenkelse.

Det er dere andre som messer om homofili.

 

 

Anonymous poster hash: 37a97...e2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...