Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #26 Skrevet 10. juni 2015 Aerius, albyl-e og fragmin. Har ikke hatt en eneste migrenedag etter at jeg ble gravid😁 Anonymous poster hash: 5e58e...5ef
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #27 Skrevet 10. juni 2015 Null medisiner! Kunne ikke falt meg inn. Anonymous poster hash: 25950...b12
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #28 Skrevet 10. juni 2015 Null medisiner! Kunne ikke falt meg inn. Anonymous poster hash: 25950...b12 Da har du antageligvis ikke hatt søvnproblemer pga ekstreme smerter. Når man på 4.dagen ikke får sove pga smerter så gjør man som legen sier. Anonymous poster hash: 1a970...c0b
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #29 Skrevet 10. juni 2015 Noen paracet pga ekstremt vondt i hodet første trimester. Largactil pga hyperemesis (mange og sterk dose en periode). Håper virkelig at det ikke er farlig, men jeg fikk det på sykehuset. Laktulose pga forstoppelse. Normalt bruker jeg knapt paracet, så det føles skikkelig kjipt å ta så mye medisiner når jeg er gravid. Anonymous poster hash: d50d6...10c
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #30 Skrevet 10. juni 2015 Null medisiner! Kunne ikke falt meg inn. Anonymous poster hash: 25950...b12 Da har du antageligvis ikke hatt søvnproblemer pga ekstreme smerter. Når man på 4.dagen ikke får sove pga smerter så gjør man som legen sier. Anonymous poster hash: 1a970...c0b Nei, jeg har et lett svangerskap, det skal jeg innrømme. Jeg er heldig. Men problemer med å sove har jeg pga. bekkenvondt, og vonde hofter når jeg ligger. Men jeg sover i flere puljer gjennom dagen, da jeg har mulighet til dette, så det går bra det også Selvfølgelig er det de som har så mye vondt at smertestillende må til, men jeg synes mange tar alt for lett på å putte dette i kroppen. Mange tror det bare er Ibux man ikke skal ta, men paracet er ikke helt uskyldig det heller. Og noe sterkere enn paracet kan jeg ikke fatte at noen tør ta, f.eks paralgin forte. Fikk dette utskrevet en gang for mange år siden pga sterke smerter, og jeg ble merkbart "ruset" på bare en slik tablett. Og dette knasker noen under svangerskap. Sinnsykt. Men nå er jeg kanskje i overkant kritisk til knasking av smertestillende, og bruker ikke dette utenom graviditet heller, med mindre det er en absolutt nødvendighet. Det går kaaaanskje en paracet eller ibux i året, om det i det hele tatt går noen. Jeg er forøvrig også mye friskere og smertefri, enn de rundt meg som helt ukritisk spiser smertestillende for den minste vondten de opplever. Tror det har en sammenheng, uten at jeg kan bevise det. Anonymous poster hash: 25950...b12
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #31 Skrevet 10. juni 2015 Det har dessverre blitt en god del paracet dette svangerskapet for å holde ut dagene med to små og jobb. Har sånn intens hodepine at jeg bare vil slå hodet hardt i en murvegg snart! Anonymous poster hash: d37b3...d7d
IreneUtålmodig Skrevet 10. juni 2015 #32 Skrevet 10. juni 2015 Levaxin og noen få panodil. + B vitaminer på resept, multi-vitaminer og tran
Roheryn Skrevet 10. juni 2015 #33 Skrevet 10. juni 2015 Lamictal for epilepsi, nasonex for kronisk bihulebetennelse og en og annen paracet når hodepinen pga bihulene blir uutholdelig. Men har heldigvis sluppet ganske billig unna hodepine
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #34 Skrevet 10. juni 2015 Symbicort Oxis Aerius Singulair Abyl-e og/eller Fragmin (ulike perioder av graviditeten)Anonymous poster hash: 24fdb...666 Jeg ble sterkt anbefalt å slutte med singulair av legen. Anonymous poster hash: 2987e...c36
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #35 Skrevet 10. juni 2015 Null medisiner! Kunne ikke falt meg inn. Anonymous poster hash: 25950...b12 Da har du antageligvis ikke hatt søvnproblemer pga ekstreme smerter. Når man på 4.dagen ikke får sove pga smerter så gjør man som legen sier. Anonymous poster hash: 1a970...c0b Nei, jeg har et lett svangerskap, det skal jeg innrømme. Jeg er heldig.Men problemer med å sove har jeg pga. bekkenvondt, og vonde hofter når jeg ligger. Men jeg sover i flere puljer gjennom dagen, da jeg har mulighet til dette, så det går bra det også Selvfølgelig er det de som har så mye vondt at smertestillende må til, men jeg synes mange tar alt for lett på å putte dette i kroppen. Mange tror det bare er Ibux man ikke skal ta, men paracet er ikke helt uskyldig det heller. Og noe sterkere enn paracet kan jeg ikke fatte at noen tør ta, f.eks paralgin forte. Fikk dette utskrevet en gang for mange år siden pga sterke smerter, og jeg ble merkbart "ruset" på bare en slik tablett. Og dette knasker noen under svangerskap. Sinnsykt. Men nå er jeg kanskje i overkant kritisk til knasking av smertestillende, og bruker ikke dette utenom graviditet heller, med mindre det er en absolutt nødvendighet. Det går kaaaanskje en paracet eller ibux i året, om det i det hele tatt går noen. Jeg er forøvrig også mye friskere og smertefri, enn de rundt meg som helt ukritisk spiser smertestillende for den minste vondten de opplever. Tror det har en sammenheng, uten at jeg kan bevise det. Anonymous poster hash: 25950...b12 Synes det er litt vittig med sånne som deg. Det er jo lett å være "kritisk" til smertestillende, når man ikke har store smerter? Du er etter eget utsagn heldig, og har lite smerter. Dersom du ikke kan forstå hvorfor noen tar P. Forte, ja da har du vel aldri hatt ordentlig vondt? Da synes jeg du skal takke din skaper, og holde deg for god til å moralisere over de som faktisk har behov for smertestillende. Anonymous poster hash: 5a9a4...fc2
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #36 Skrevet 10. juni 2015 Null medisiner! Kunne ikke falt meg inn. Anonymous poster hash: 25950...b12 Da har du antageligvis ikke hatt søvnproblemer pga ekstreme smerter. Når man på 4.dagen ikke får sove pga smerter så gjør man som legen sier. Anonymous poster hash: 1a970...c0b Nei, jeg har et lett svangerskap, det skal jeg innrømme. Jeg er heldig.Men problemer med å sove har jeg pga. bekkenvondt, og vonde hofter når jeg ligger. Men jeg sover i flere puljer gjennom dagen, da jeg har mulighet til dette, så det går bra det også Selvfølgelig er det de som har så mye vondt at smertestillende må til, men jeg synes mange tar alt for lett på å putte dette i kroppen. Mange tror det bare er Ibux man ikke skal ta, men paracet er ikke helt uskyldig det heller. Og noe sterkere enn paracet kan jeg ikke fatte at noen tør ta, f.eks paralgin forte. Fikk dette utskrevet en gang for mange år siden pga sterke smerter, og jeg ble merkbart "ruset" på bare en slik tablett. Og dette knasker noen under svangerskap. Sinnsykt. Men nå er jeg kanskje i overkant kritisk til knasking av smertestillende, og bruker ikke dette utenom graviditet heller, med mindre det er en absolutt nødvendighet. Det går kaaaanskje en paracet eller ibux i året, om det i det hele tatt går noen. Jeg er forøvrig også mye friskere og smertefri, enn de rundt meg som helt ukritisk spiser smertestillende for den minste vondten de opplever. Tror det har en sammenheng, uten at jeg kan bevise det. Anonymous poster hash: 25950...b12 Hoho, denne var fin! Regner med du ikke bruker deodorant heller? Eller oppholder deg rundt biler? Bra å ha respekt for medisiner altså, for all del. Men det får da være grenser til moralisering... Jeg tror ungen i magen min ikke har det noe videre når mora er stressa som følge av sterke smerter over lang tid, eller at jeg ikke får i meg næring fordi migrenen tar overhånd. Da tror jeg ungen synes det er helt topp at mora tar en tablett som er testet opp ned og i mente og funnet trygg for mor og barn, som gjør at mor får det bedre. Anonymous poster hash: 5ddbe...46f
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #37 Skrevet 10. juni 2015 Symbicort Oxis Aerius Singulair Abyl-e og/eller Fragmin (ulike perioder av graviditeten)Anonymous poster hash: 24fdb...666 Jeg ble sterkt anbefalt å slutte med singulair av legen. Anonymous poster hash: 2987e...c36 både fasrlege og lungelege anbefalte meg å fortsette med Singulair under svangerskapet. Sjuk mor er ikkje det beste for barnet.. Anonymous poster hash: 24fdb...666
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #38 Skrevet 10. juni 2015 Aerius, albyl-e og fragmin. Har ikke hatt en eneste migrenedag etter at jeg ble gravid😁 Anonymous poster hash: 5e58e...5ef Jeg begynte på Abyl-e for 7 år siden pga en blodsykdom. Før hadde jeg migrener fkere ganger i mnd, men de siste 7 årene har jeg hatt mindre enn 5 migrener! En fin bivirkning Anonymous poster hash: 24fdb...666
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå