Gå til innhold

Hvor mye medisiner tar du nå som du er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha Gaviscon, hva med dere?

Anonymous poster hash: 0b688...f1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte levaxin

Anonymous poster hash: 70a4f...bdb

Skrevet

Tar kun av og til paracet stikkpille (innbiller meg det er bedre med stikkpille fordi den slipper å gå gjennom hele systemet og inneholder ingen stoffer som hjelpemiddel).

Anonymous poster hash: 1e543...0bb
Skrevet

Paranoid så er det kun Gaviscon, ikke en eneste paracet finner veien inn i dette redet ;)

Anonymous poster hash: 5416a...a02

Skrevet

Fragmin x 2

Anonymous poster hash: b86fe...c19

Skrevet

Tar kun av og til paracet stikkpille (innbiller meg det er bedre med stikkpille fordi den slipper å gå gjennom hele systemet og inneholder ingen stoffer som hjelpemiddel).

Så kjekt med Paracet som kun virker i endetarmen da. Gir sikkert god effekt.

Anonymous poster hash: 3f059...b37

Skrevet

Tar kun av og til paracet stikkpille (innbiller meg det er bedre med stikkpille fordi den slipper å gå gjennom hele systemet og inneholder ingen stoffer som hjelpemiddel).Anonymous poster hash: 1e543...0bb

Så kjekt med Paracet som kun virker i endetarmen da. Gir sikkert god effekt. Anonymous poster hash: 3f059...b37
Hvis man har vondt i rumpa så :P

Skrevet

Tar kun av og til paracet stikkpille (innbiller meg det er bedre med stikkpille fordi den slipper å gå gjennom hele systemet og inneholder ingen stoffer som hjelpemiddel).Anonymous poster hash: 1e543...0bb

Så kjekt med Paracet som kun virker i endetarmen da. Gir sikkert god effekt. Anonymous poster hash: 3f059...b37
Hvis man har vondt i rumpa så :P

:ler:

Skrevet

Har tatt noen få paracet fordelt på ni mnd, og nå siste to ukene har jeg knasket gaviscon..

Skrevet

Paracet tabletter inneholder hjelpestoffer som ikke stikkpillen gjør. Sikkert ufarlige, men etter alt jeg har lest om paracet under graviditeten, innbiller jeg meg at det må være bedre med stikkpille som ikke inneholder disse hjelpestoffene. Selve paraceten virker selvsagt på hele systemet.

Skrevet

Paracet tabletter inneholder hjelpestoffer som ikke stikkpillen gjør. Sikkert ufarlige, men etter alt jeg har lest om paracet under graviditeten, innbiller jeg meg at det må være bedre med stikkpille som ikke inneholder disse hjelpestoffene. Selve paraceten virker selvsagt på hele systemet.

Paracet tabletter inneholder ikke hjelpestoffer. http://www.felleskatalogen.no/medisin/paracet-weifa-562628

Skrevet

Paracet tabletter inneholder ikke hjelpestoffer. http://www.felleskatalogen.no/medisin/paracet-weifa-562628

Du tar feil, les pasientinformasjonen. 

http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-paracet-weifa-591557

6. Innholdet i pakningen og ytterligere informasjon

Sammensetning av Paracet
  • Virkestoff er: Paracetamol 60 mg, resp. 125 mg, 250 mg, 500 mg og 24 mg/ml
  • Andre innholdsstoffer er: Tabletter: Pregelatinisert stivelse, povidon, stearinsyre.

Stikkpiller: Hardfett.

Mikstur: Natriumcyclamat (E952), sakkarinnatrium (E954), glycerol 85 %, makrogol 1540, metylparahydroksybenzoat (E218), propylparahydroksybenzoat (E216), vann.

Brusetabletter: Natriumhydrogenkarbonat, natriumkarbonat (vannfri), sitronsyre, povidon, sakkarinnatrium (E954), natriumklorid, natriumlaurylsulfat, natriumsitrat, magnesiumstearat, appelsinsmak og sitronsmak (sorbitol, mannitol, maltodekstrin, glukonolakton, triglycerider (middels kjedelengde), silika (kolloidal, vannfri), honningpulver, sitrusoljer).

Skrevet

Har heldigvis klart meg helt uten noe som helst i svangerskapet og satser på at det går greit fram til termin om 2 uker ;)

Anonymous poster hash: 5b9f3...d9c

Skrevet

Tar levaxin og omeprazol - og en klunk gaviscon før jeg legger meg. Tror ikke jeg har tatt en eneste paracet i dette sv.skapet, er i uke 38. 

Anonymous poster hash: b5423...295
Skrevet

når jeg var gravid måtte jeg ta penselin 3 ganger pga urinveisifeksjon,eller ingenting

Skrevet

når jeg var gravid måtte jeg ta penselin 3 ganger pga urinveisifeksjon,eller ingenting

Hele svangerskapet?

Anonymous poster hash: b2b8e...28b

Skrevet

Tar ingenting. Har heldgvis ikkke hatt behov for noe.

Dette er tredje graviditet og har ikke tatt noe i de andre heller. Bortsett fra en kort kur Selexid mot uvi i første svangerskap.

Skrevet

Hele svangerskapet?

Sorry, leste ltit fort, trodde det stod 3 ganger i uka.

Skrevet

Har tatt 1 imigran og enkelte paralgin forte. Står på en del blodfortynnende og hormoner samt prednisolon, men disse er en del av ivf-behandlingen. Snart skal jeg slutte (gå inn i 2. trimester) gleder meg!! Håper migrenen holder seg LANGT unna.

Anonymous poster hash: 5ddbe...46f

Skrevet

Symbicort

Oxis

Aerius

Og en paracet i ny og ne når hodepinen blir for voldsom.

Anonymous poster hash: 2987e...c36

Skrevet

Aerius

Anonymous poster hash: 4329e...708

Skrevet

Symbicort

Oxis

Aerius

Singulair

Abyl-e og/eller Fragmin (ulike perioder av graviditeten)

Anonymous poster hash: 24fdb...666

Skrevet

I begynnelsen brukte jeg store mengder paracet og ibux 600mg, Pluss to antibiotikakurer pga sinnsyk tannpine. sluttet umiddelbart med smertestillende da jeg fant ut av graviditeten (6-7 uker på vei). På slutten måtte jeg få reseptbelagt medisin mot halsbrann.

Skrevet

I sist svangerskap levde jeg på paracet. Og noen få paralgin forte. 

Anonymous poster hash: 1a970...c0b
Skrevet

Store mengder Gaviscon, har tatt ett par paracet fordelt gjennom svangerskapet så langt. En kur med Selexid og en Diflucan når ingenting annet hjalp. Nå har jeg vært så heldig at en gammel sykdom har blusset opp og jeg må innimellom ta sterke smertestillende, og jeg får lyst til å grine hver gang av frykt for hva jeg utsetter babyen min for. Men jeg har ikke noe valg, så da blir det sånn enten jeg vil eller ikke. Får operasjon så snart babyen er ute forhåpentligvis..

Anonymous poster hash: 91232...696

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...