Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #26 Skrevet 8. juni 2015 Kjør på! Og så følger du opp med julekort av dere og mormor og morfar, for de er sikkert så mye mer interessert i barnet enn farmor og farfar. Anonymous poster hash: 6d439...a7c
*Miss Marple* Skrevet 8. juni 2015 #27 Skrevet 8. juni 2015 Jeg synes ikke det var "feil" gjort av deg i utgangspunktet når det alltid er du som velger bilder til slikt, men når han nå synes at du ikke har valgt de beste bildene, kan du vel akseptere at du ikke valgte riktig og forandre det? Hvorfor må det bli et spørsmål om hvem som har "rett" og hvem som er urimelig? Er vel ikke noe verre enn å velge et nytt bilde for han? Eller spørre han hvilket bilde han vil bruke? Og hvorfor er det big deal at han nå ikke liker de nye bildene? Jeg vet at når jeg sitter og skal velge bilder til ting eller sette sammen flere bilder, prøver jeg alltid flere forskjellige kombinasjoner for å se hva som ser best ut. Hvis mannen foreslår en annen variant, prøver jeg den for å se hvordan det ser ut. Av og til ser det bra ut, andre ganger ikke. Jeg skjønner ikke hva som har blitt så big deal av dette, utenom at du ikke tåler at du muligens ikke valgte det beste og at mannen vil prøve en annen kombinasjon. Ser faktisk ikke noe problem her. Fordi; at selv om vi har funnet en løsning på det, ved at jeg fjerner meg selv, så synes jeg det er interessant å høre hva andre mener om en sak. De fleste her er enig med min mann, så jeg innser at jeg tar feil, selv om jeg på en måte fortsatt er "enig med meg selv". Hadde han sagt at designet kunne forbedres, at han synes barnet var uheldig på bilder osv syns jeg det hadde vært greit. Men at han synes det er "urettferdig" at jeg vises på en kvadratcentimeter og ikke han synes jeg er smålig. Når jeg endrer til et annet bilde, kun av barnet, så sier han det var bedre før. Da synes jeg det var blitt en unødvendig big deal. Jeg tenker at det må være lov for han å forandre mening uten at du blir snurt. At dette ble en big deal for dere kan kanskje tilskrives litt hormoner og 'ny baby boble'?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #28 Skrevet 8. juni 2015 Jeg tenker at han har få problemer om det skal være et stort problem..... Anonymous poster hash: f0a5c...6fb
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #29 Skrevet 8. juni 2015 Når han har påpekt at han også vil være med, eller at ingen bør være med så ville jeg i alle fall ikke endret det tilbake til utgangspunktet. Nå sier han jo helt sikkert at utgangspunktet er ok allikevel bare fordi han ikke orker å krangle om det. Anonymous poster hash: 7298b...443
Gjest Minnieropptatt Skrevet 8. juni 2015 #30 Skrevet 8. juni 2015 (endret) Herregud, for en mann! La han lage forslag til kort heretter. Det er den eneste måten han kan bli fornøyd på. Hvis han ikke gidder dét, må han bare la bilde være bilde. Endret 8. juni 2015 av Minnieropptatt
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #31 Skrevet 8. juni 2015 På takkekortet etter fødsel har vi brukt bilder tatt med fotograf. Jeg valgte å bruke et bilde der far holder barnet, men ansiktet hans vises ikke, kun hendene. Brukte også et bilde av meg og barnet, nærbilde av ansiktene våre. Far reagerer på at han ikke "er med". Jeg synes det er smålig. Synes dere det er "urettferdig"? Anonymous poster hash: 2319b...997 Jeg kan forstå at han synes det er sårt. På den annen side: Dersom han melder seg helt ut av en slik oppgave, så er han ikke i posisjon til å klage på resultatet etterpå. Anonymous poster hash: e0c4e...549
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #32 Skrevet 8. juni 2015 Uansett hvor mye man ønsker å være likestilt så er det gjerne damen som lager takkekortene. Jeg har heller ikke hørt noe om at noen sitter og gjør det sammen. Da blir det gjerne slik at damen lager og mannen er med på å godkjenne det. Når det er sagt ville jeg aldri valgt bildet av meg og barnet og deretter barnet og bare fars hender selv om det var aldri så stilig. Da hadde jeg heller valgt bare bildet av barnet (F.eks det bildet med hendene) eller så hadde jeg valgt bilder med alle på altså alle fjesene (alle tre på ett) eller du og barnet + far og barnet. Det å utelate fars ansikt og bare vise 2 av 3 i familien synes jeg er litt snålt og jeg forstår godt at far ikke likte det. Det å kutte ut deg av det andre bildet gjør muligens ikke det bildet bedre så jeg tenker at det beste er nok å legge til et bilde til av far og barnet. Mulig din mann hadde likt det bedre. Forøvrig brukte vi bare barnet på bildene på takkekortet og ikke bilder av oss voksne. Synes familiebilder passer bedre på julekort enn takkekort etter fødsel. Anonymous poster hash: a8926...01b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #35 Skrevet 8. juni 2015 Tok dere ikke bilder av dere alle 3 sammen, da?? Syns det holder med bilde av bare babyen på takkekort egentlig også.... Anonymous poster hash: 20d46...399
Yellow Brick Road Skrevet 8. juni 2015 #36 Skrevet 8. juni 2015 Om far i huset her hadde laget takkekort, selv om jeg hadde sagt at det fikk han gjøre, jeg ville ikke, så hadde jeg blitt såret og lei meg om han lagde et kort med bilde av han og barnet, men uten bilde av meg. Og jeg kunne aldri ha gjort noe tilsvarende med mot min mann. Vi deler på det totale arbeidet her i huset, men det betyr ikke at vi gjør alt sammen. Det vi gjør, gjør vi for oss begge, enten det er å vaske bilen, hogge ved, vaske opp, vaske tøy, skrive julekort eller lage takkekort. Og ja, jeg skjønner din mann veldig godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå