Gå til innhold

Takkekort-snurt far

Anbefalte innlegg

Skrevet

På takkekortet etter fødsel har vi brukt bilder tatt med fotograf. Jeg valgte å bruke et bilde der far holder barnet, men ansiktet hans vises ikke, kun hendene. Brukte også et bilde av meg og barnet, nærbilde av ansiktene våre. Far reagerer på at han ikke "er med". Jeg synes det er smålig.

Synes dere det er "urettferdig"?

Anonymous poster hash: 2319b...997

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Vi" har jo tydeligvis ikke brukt de bildene, du har! Jeg skjønner at han føler seg utelatt når det er bilde av du og babyen, men ikke han.

Skrevet

Jeg skjønner at han har lyst å være med på bildet når du er med :)

Jeg synes ikke det er smålig. 

Husk at han har like mye han skulle ha sagt som det du har. Hvis dere ikke har bilder som passer der han er med også, så foreslår jeg å bare ha bilde av barnet. 

Skrevet

Det er jeg som har valgt bildene, siden det er jeg som "tar" ansvar for julekort/takkekort osv.

Jeg mente jo ikke å utelate han, men ville velge et variert utvalgt og de fineste bildene.

Skrevet

Eh. Vi har valgt? Hvem er vi når du tydeligvis ikke har tatt med far i å velge? Hvorfor har dere ikke laget takkekortene sammen???

Anonymous poster hash: 391f8...35c

Skrevet

Fordi han i utgangspunktet ikke viser noe interesse for det.

Skrevet

Her er det også jeg som tar ansvar for slike kort, men når jeg har laget de viser jeg de jo til mannen og spør om han er enig/synes de er greie før jeg bestiller.

Om det først skal brukes bilder av foreldre på et takkekort er jeg enig i at begge bør være med. Som regel er det jo bare bilder av barnet på slike kort.

Anonymous poster hash: e1bd6...dfa
Skrevet

Les ditt eget innlegg en gang til. Er du seriøs? Hjelpe meg! Noen damer altså! Ja, dette blir helt feil... Jeg foreslår kommunikasjon, funker bra!

Anonymous poster hash: 96ec3...0b1

Skrevet

Her er det du som bør beklage. Ikkje for at du gjorde noko skikkelig gale, men for at du var tankelaus. For dette er tankelaust.

Skrevet

Fordi han i utgangspunktet ikke viser noe interesse for det.

Der kan ha se ;) Hadde han vist interesse kunne han deltatt i å velge bilder. Han gadd ikke det og da ser jeg ingen grunn til at han skal være snurt i etterkant.

Anonymous poster hash: 0880f...244

Skrevet (endret)

Jeg viste han kortet i dag, slik jeg hadde laget det til. Det er ikke bestilt enda, og jeg tenker å endre det slik at han enten er med, eller ingen av oss. Vi har kommunisert om det, og vi er ikke enig. Jeg synes det er smålig, han synes det er dumt. Jeg har ingen problem med å respektere det. Når jeg endret kortet og tok vekk mitt ansikt, mente han jeg skulle endre tilbake fordi det var finere før. Forstå det den som vil.

Som sagt; vi kommuniserer. Men ville høre om andre tenkte som meg eller han. Og ingen er enig med meg, fair enough!

Endret av Petranova
Skrevet

Sånne ting skal alltid godkjennes av partneren. Jeg skjønner akkurat hvordan han føler det.

Anonymous poster hash: d944c...8f2
Skrevet (endret)

Enkle er ofte det beste, velg et bilde KUN av barnet.

Endret av Gjest
Skrevet

Barnet skal vel kanskje helst være i fokus... så jeg syns det er barnslig av han å lage bråk av dette.

Skrevet

Barnet skal vel kanskje helst være i fokus... så jeg syns det er barnslig av han å lage bråk av dette.

Barnet er i fokus, på hele forsiden. Bildene der vi er med/delvis med er på baksiden.

Skrevet

Sånne ting skal alltid godkjennes av partneren. Jeg skjønner akkurat hvordan han føler det.

Det var jo når jeg la frem "forslaget" jeg fikk denne reaksjonen. Det er ikke trykt opp enda. Jeg sitter med all jobben, også får han sitte å godkjenne. Som sagt fikk jeg beskjed om å endre tilbake etter å ha fjernet bilde der jeg er med!?! Så er tilbake på utgangspunktet nå, men jeg har mistet lysten på hele greien, siden det ble så big deal!

Skrevet

Det var jo når jeg la frem "forslaget" jeg fikk denne reaksjonen. Det er ikke trykt opp enda. Jeg sitter med all jobben, også får han sitte å godkjenne. Som sagt fikk jeg beskjed om å endre tilbake etter å ha fjernet bilde der jeg er med!?! Så er tilbake på utgangspunktet nå, men jeg har mistet lysten på hele greien, siden det ble så big deal!

Be ham om å gjøre det selv. Herregud for en fjott! Han vil ikke bidra med å gjøre jobben, men furter som en unge når resultatet ikke blir som han ønsker. Vel, da får han løfte på ræva si og gjøre noe selv da.

Anonymous poster hash: 0880f...244

Skrevet

Fokus skal selvfølgelig være på barnet, men dersom du er med synes jeg far bør være også. Synes ikke det er smålig. Man er to stolte foreldre når man har fått barn.

Skrevet

Synes du må beklage det. For det er du som har valgt ut bildene uten å rådføre deg med ham, hva om han hadde gjort det samme og valgt et bilde du ikke var fornøyd med. Skjønner jo at han føler det sånn når han på en måte ikke er med. For så lenge hans hode ikke er med så er han ikke med, blir det samme som å klippe bort noen fra et bilde det.

Anonymous poster hash: 18e28...d8b
Skrevet

Å, ja, det fikk ikke jeg med meg. Beklager. Da har du jo helt rett i at han er (ubegrunnet) snurt. 

Kanskje dere kan ha bildet av bare barnet på forsiden (som først tenkt), og kanskje et mer nøytralt bilde på baksiden, av en pakke eller ta et nytt bilde av baby som er helt ulikt forsidebildet? Eventuelt droppe å ha noe på baksiden. 

Skrevet

Synes du må beklage det. For det er du som har valgt ut bildene uten å rådføre deg med ham, hva om han hadde gjort det samme og valgt et bilde du ikke var fornøyd med. Skjønner jo at han føler det sånn når han på en måte ikke er med. For så lenge hans hode ikke er med så er han ikke med, blir det samme som å klippe bort noen fra et bilde det.

Anonymous poster hash: 18e28...d8b

Nei vet du hva? Det er ikke det samme. Bilde der han holder barnet, med sine hender rundt barnets hode er akkurat det; et bilde med fokus på sterke fars hender og barnets ansikt. Det er ikke det samme som å klippe han bort.

Og; jeg rådførte meg med han. Respekterer hans mening og gjør som han vil. Poenget her var bare å sjekke om flertallet var enig med meg eller han.

Skrevet

Jeg synes ikke det var "feil" gjort av deg i utgangspunktet når det alltid er du som velger bilder til slikt, men når han nå synes at du ikke har valgt de beste bildene, kan du vel akseptere at du ikke valgte riktig og forandre det? Hvorfor må det bli et spørsmål om hvem som har "rett" og hvem som er urimelig? Er vel ikke noe verre enn å velge et nytt bilde for han? Eller spørre han hvilket bilde han vil bruke?

Og hvorfor er det big deal at han nå ikke liker de nye bildene? Jeg vet at når jeg sitter og skal velge bilder til ting eller sette sammen flere bilder, prøver jeg alltid flere forskjellige kombinasjoner for å se hva som ser best ut. Hvis mannen foreslår en annen variant, prøver jeg den for å se hvordan det ser ut. Av og til ser det bra ut, andre ganger ikke. Jeg skjønner ikke hva som har blitt så big deal av dette, utenom at du ikke tåler at du muligens ikke valgte det beste og at mannen vil prøve en annen kombinasjon. Ser faktisk ikke noe problem her.

Skrevet

Det er jo ikke kommunikasjon at du fikser og viser han for godkjenning, og om han ikke er enig blir det dårlig stemning. Det er jo kanskje ikke så merkelig at han ikke engasjerer seg når du referer til innspillene hans som smålige!

Du er bitter/sur og han er lei seg.. Mulig dere er litt i ny-baby-modus, men seriøst, dette er merkelig oppførsel av dere begge og tyder på uheldig dynamikk.

Skrevet

Jeg synes ikke det var "feil" gjort av deg i utgangspunktet når det alltid er du som velger bilder til slikt, men når han nå synes at du ikke har valgt de beste bildene, kan du vel akseptere at du ikke valgte riktig og forandre det? Hvorfor må det bli et spørsmål om hvem som har "rett" og hvem som er urimelig? Er vel ikke noe verre enn å velge et nytt bilde for han? Eller spørre han hvilket bilde han vil bruke?

Og hvorfor er det big deal at han nå ikke liker de nye bildene? Jeg vet at når jeg sitter og skal velge bilder til ting eller sette sammen flere bilder, prøver jeg alltid flere forskjellige kombinasjoner for å se hva som ser best ut. Hvis mannen foreslår en annen variant, prøver jeg den for å se hvordan det ser ut. Av og til ser det bra ut, andre ganger ikke. Jeg skjønner ikke hva som har blitt så big deal av dette, utenom at du ikke tåler at du muligens ikke valgte det beste og at mannen vil prøve en annen kombinasjon. Ser faktisk ikke noe problem her.

Fordi; at selv om vi har funnet en løsning på det, ved at jeg fjerner meg selv, så synes jeg det er interessant å høre hva andre mener om en sak. De fleste her er enig med min mann, så jeg innser at jeg tar feil, selv om jeg på en måte fortsatt er "enig med meg selv".

Hadde han sagt at designet kunne forbedres, at han synes barnet var uheldig på bilder osv syns jeg det hadde vært greit. Men at han synes det er "urettferdig" at jeg vises på en kvadratcentimeter og ikke han synes jeg er smålig. Når jeg endrer til et annet bilde, kun av barnet, så sier han det var bedre før. Da synes jeg det var blitt en unødvendig big deal.

Skrevet

Det er jo ikke kommunikasjon at du fikser og viser han for godkjenning, og om han ikke er enig blir det dårlig stemning. Det er jo kanskje ikke så merkelig at han ikke engasjerer seg når du referer til innspillene hans som smålige!

Du er bitter/sur og han er lei seg.. Mulig dere er litt i ny-baby-modus, men seriøst, dette er merkelig oppførsel av dere begge og tyder på uheldig dynamikk.

Godt mulig 😂 jeg får la det synke inn litt.. Kanskje jeg forstår han bedre senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...