Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. juni 2015 #26 Skrevet 8. juni 2015 Jeg håper du sier som de foreslår over her, at "ja, er det ikke nydelig, jeg håper inderlig hun får beholde den vakre fargen når hun vokser opp!". Rødt hår i alle varianter er fint! Og bra mye bedre enn min kommunefarge, den er bare drit kjedelig...(beklager til mine medsøstre)...har farget håret rødt i over 10 år selv, men har de siste årene havnet på en varm brunfarge i stedet.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #27 Skrevet 8. juni 2015 Datteren din høres jo ut til å ha nydelige farger, hi, hun er heldig! Tipper de som kommenterer fargene hennes er misunnelige, kommunefargete kjerringer! Anonymous poster hash: 8e567...513 For du er mindre dømmende enn de som ikke liker rødt hår ? Anonymous poster hash: c79ab...c45
*Nøtta* Skrevet 8. juni 2015 #28 Skrevet 8. juni 2015 Jeg synest i alle fall ikke synd på hverken rødhårede barn eller foreldrene til de barna. Jeg tror de sier det fordi de tror at de trøster deg. Pga den gamle holdningen til rødt hår. Dessverre.
Roheryn Skrevet 8. juni 2015 #29 Skrevet 8. juni 2015 Min datter har skikkelig kobberrødt hår ned til rumpa, lys hud, lyse fregner og blå øyne. I den grad noen kommenterer det så er det i positiv forstand, at hun har nydelig hår og er heldig. Selv har jeg litt blassere hår (mista den dype kobberfargen da hun ble født 😛 ), samme hud og øyne. Har heller aldri hørt noe negativt om det. Det eneste negative er at vi trenger faktor 50 og solhatt hele sommeren, for vi har bortimot null pigment 😛 Mulig vi utstråler en stolthet av hårfargen vår som gjør at folk skjønner at her er det ingen vits i å trøste, ikke vet jeg. Eller mulig det at jeg har bortimot samme farge og aldri har farget den vekk gjør det lettere å forstå at jeg synes det er kjempefint at hun har arvet den.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #30 Skrevet 8. juni 2015 Jeg farger håret "gulrotrødt" (med henna, har egentlig musebrunt) og synes det er en utrolig kul farge,nesten uansett kombinasjon. Hadde jeg hatt de lyse vippene/brynene som enkelte har hadde jeg nok fargetdem, men det har jo ingenting med det røde håret å gjøre.<br /><br />Egentlig håper jeg selvfølgelig ungene mine blir fornøyde med seg selv slik de er, men de har jo ikke<br />noe godt forbilde i meg i så måte. Eldste har brunt hår og de mest fantastiske mørke vipper/bryn, hun<br />ønsker seg faktisk rødt hår(pga. Ariel og hun i Modig tror jeg, Disneyprinsesser er godt for noe),<br />yngste har helt lyst hår og brune øyne, men tipper hun vil mørkne med årene, jeg hadde det samme da jegvar lita, og faren er helt mørk.<br /><br />Får du flere "velmenende" kommentarer hadde jeg faktisk blitt ganske direkte og spurt vedkommende<br />"Står du og sier du at ungen min ikke er fin slik hun er nå?", så kanskje de tenker seg om før de åpnermunnen neste gang. Anonymous poster hash: ffe71...197
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #32 Skrevet 8. juni 2015 Sønnen min har rødt hår. Lys i huden, lyse øyenvipper og greiner. Men likevel en skikkelig kjekkas:) Ikke bry deg om de gammeldagse holdningene. De blir å dø ut sammen med den generasjonen. Anonymous poster hash: 9c050...9c4
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #33 Skrevet 8. juni 2015 Det finnes ikke noe vakrere enn rødt hår og blå øyne. Spesielt kombinert med blek hud. De som kommenterer slikt eier ikke folkeskikk. Anonymous poster hash: a508d...15c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #34 Skrevet 8. juni 2015 Om jeg kunne velge fra øverste hylle fra naturens side, ville jeg valgt meg rødt hår og grønne øyne. Kjempefint, stilig og annerledes! akkurat sånn har jeg :)og digger det Sønnen min har rødlig hår, litt kobberaktig han har og fått briller og er veldig bekymret for mobbing. Og i barnehagen sa de at de skjønte det for barn med rødt hår blir visst nok statistisk sett oftere mobbet enn barn som ikke har det og når man plusser på briller i tillegg så får man noen tanker. (jeg har ikke kilder til dette) ped leder sa det på ett møte. Hi, bare bygg opp datteren og få henne til å bli stolt av det. Det er gøy å ikke være som alle andre. Anonymous poster hash: d38c5...c45
Mamma_til_2 Skrevet 8. juni 2015 #35 Skrevet 8. juni 2015 (endret) Jeg har selv rødt hår og fregner masse fregner, det er ikke til og skyve vekk at barne og ungdommskolen var litt vanskelig siden jeg ble solbrent når alle andre ble brun, jeg hatet håret mitt, ble kalt en gullerot ol, mamma hjalp meg og farge det med monicolor så det ble kobber farget det ble bedre for meg, men nå elsker jeg hårfarge min og fregnene. Snakk med jenta de fortell henne at uansett hva andre sier så er hun pen! Ikke la andres mening gå inn på deg. Endret 8. juni 2015 av Mamma_til_2
Elina Skrevet 8. juni 2015 #36 Skrevet 8. juni 2015 Jeg synes rødt hår er nydelig. Utrolig fint, skulle ønske jeg hadde det...... Nei, ikke sikkert hun får d som voksen men man kan håpe.
Ceekey Skrevet 8. juni 2015 #38 Skrevet 8. juni 2015 Jeg var sjalu på utseende til en jente med rødt hår og fregner da jeg var mindre. Hun var nydelig, huske jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #39 Skrevet 8. juni 2015 Folk er så frekke... Hun høres nydelig ut, men om hun ikke er det spiller det vel heller ingen rolle. Altfor mye utseendefokus, synes jeg. Tilogmed rettet mot barn!! Det er nesten så jeg synes Norge hadde hatt godt av en skikkelig krise så vi kunne fått fokuset over på noe annet. Anonymous poster hash: 45be7...470
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #40 Skrevet 8. juni 2015 Jeg har rødt hår og ble mobba som f... for det, og får fremdeles slengt etter med kommentarer på byen om håret. Derfor håper jeg ikke barna mine får rødt hår. Anonymous poster hash: 8def1...d9c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #41 Skrevet 8. juni 2015 Merkelig av folk å si det slik. Synes de med rødt hår er like forskjellige som andre. Noen er veldig vakre, noen mindre heldige. Jeg ville bekymret meg mest for blek hud som må passes så voldsomt på i solen. Men du sier jo at hun har gyllen hud, så da er jo ikke det et problem. Og personlig synes jeg bleke øyevipper ikke er så fint, særlig når de er eldre. Men det er alltid unntak. Og kvinner har jo mascara/farging. Jeg synes ellers folk må skille litt mellom erting og mobbing. Barn finner alltid noe å erte for: hårfarge, tenner, navn, klær, briller osv. Mobbere kan bruke disse tingene, men det ligger gjerne mer bak. Alle som har rødt hår blir ikke mobbet for det, selv om noen påpeker det i blant. Selvsagt kan man bli lei hvis man får høre det samme støtt og stadig, men det er likevel ikke alltid mobbing. Og folk kan slenge kommentarer for mye rart (dessverre). (Det betyr ikke at ingen blir mobbet, altså! Men ikke alltid det er så alvorlig.) Anonymous poster hash: be98d...542
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #43 Skrevet 8. juni 2015 Veldig mange som treffer henne kommenterer det og i tillegg sier ting som "det trenger ikke bli rødt når hun blir større" "Min søster var rød som barn nå er hun blond" Virker som de forsøker å trøste meg. Hvorfor er det liksom opplest og vedtatt at det er trist å få barn med rødt hår? Selv har jeg aldri tenkt så mye om rødt hår. Det har bare vært en hårfarge for meg og min aller beste venninne er en rødtopp. Tenker dere at det er synd på barn med rødt hår? Og hva synes dere om måten noen snakker om dette til meg på, er det ok å spørre de hvorfor de sier slikt? Anonymous poster hash: 3abb6...2f4 Begge kommentarene kan tolkes to måter. Enten som om de håper, og prøver å gi deg håp om, at datteren din slipper å få rødt hår når hun blir større. De tror i så fall at det er en belastning, eller de synes ikke rødt hår gjør seg. Eller kommentarene kan tolkes bare som kommentarer som er litt mer "informativt" ment, at de har erfaring med at barn som har rødt hår ofte får andre hårfarger etter hvert som de vokser til, uten at de nødvendigvis mener noe om rødt hår er positivt eller negativt. Om det er den ene eller andre meningen hører du sikkert på tonefallet dere, ansiktsmimikk osv. Jeg synes rødt hår er flott! Før syntes jeg ikke det veldig gulrotfargede håret var så pent, men jeg har snudd helt der også, nå synes jeg det er flott også! For et par uker siden var det rett før jeg gikk bort til en ungdom på en butikk for å si hvor flott hårfarge han hadde, men så feiget jeg ut. Angret litt på det etterpå, for han hadde bare fantastisk vakker rødfarge på håret! Lær jenta di å bli glad i sitt røde hår, det er det viktigste Anonymous poster hash: 312bb...7c7
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #44 Skrevet 8. juni 2015 Min datter har også rødt hår, og jeg har samme erfaring som deg der. Får alltid kommentarer på at hun har rødt hår, ikke nødvendigvis negative kommentarer. Men jeg føler det litt sårt, ingen kommenterer hårfargen til min blonde datter...og min rødhårete datter er 4 år og sier selv at hun vil farge håret når hun blir stor. Det syns jeg er trist..for hun har en sånn nydelig hårfarge i mine øyne...men så plukker hun opp alle kommentarene og føler nok på at det er utenfor normalen med rødt hår.. Anonymous poster hash: 97a3d...d0b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #45 Skrevet 8. juni 2015 Jeg har rødt hår og ble mobba som f... for det, og får fremdeles slengt etter med kommentarer på byen om håret. Derfor håper jeg ikke barna mine får rødt hår. Anonymous poster hash: 8def1...d9c Det sier alt om de som mobbet deg... og det å bli eldre er tydeligvis heller ikke et mål for modenhet blant enkelte. Du får prøve å synes litt synd i de som er så lite sosialt intelligente også som voksne Jeg håper du har fått et godt forhold til hårfargen din tross opplevelsene dine. Rødt hår er så flott. Jeg kjenner 3-4 med rødt hår fra barndom og til voksen, ikke en av dem ble mobbet. De har alle hørt "gulrot" noen få ganger, men de lot seg ikke merke av det, hadde en "ja, jeg har rødt hår, so what-holdning" og da var det ingen som kommenterte det videre. Den ene av dem har slitt med fargen langt opp i voksenalder, ikke pga. mobbing, men fordi hun selv hater å stikke seg ut og føler hun stikker seg ut med sitt røde hår. Hun har fantastisk brunrødt hår med vakre krøller. Så prøv å bli venn med hårfargen din, og om du får barn med rødt hår så lærer du dem også å bli glad i den Om jeg går forbi deg på gaten en dag kan det godt hende at jeg ser på håret ditt. Men om jeg gjør det så er det bare fordi jeg synes det er så flott med rødt hår! Anonymous poster hash: 312bb...7c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå