Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Veldig mange som treffer henne kommenterer det og i tillegg sier ting som "det trenger ikke bli rødt når hun blir større" "Min søster var rød som barn nå er hun blond" Virker som de forsøker å trøste meg. Hvorfor er det liksom opplest og vedtatt at det er trist å få barn med rødt hår? Selv har jeg aldri tenkt så mye om rødt hår. Det har bare vært en hårfarge for meg og min aller beste venninne er en rødtopp. Tenker dere at det er synd på barn med rødt hår? Og hva synes dere om måten noen snakker om dette til meg på, er det ok å spørre de hvorfor de sier slikt? Anonymous poster hash: 3abb6...2f4
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 Rødt kan være så mangt, men gulrotrødt har vel ofte blitt sett på som en litt "uheldig" hårfarge fra enkeltes side, gjerne kombinert med svært blek og fregnete hud, samt lyse vipper og bryn, totalt sett litt "uheldige" farger. I hvert fall ut fra det som regnes som "penest". Men det er vel snart en avleggs og gammeldags holdning å tenke slik? Anonymous poster hash: 8e567...513
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Rødt kan være så mangt, men gulrotrødt har vel ofte blitt sett på som en litt "uheldig" hårfarge fra enkeltes side, gjerne kombinert med svært blek og fregnete hud, samt lyse vipper og bryn, totalt sett litt "uheldige" farger. I hvert fall ut fra det som regnes som "penest". Men det er vel snart en avleggs og gammeldags holdning å tenke slik? Anonymous poster hash: 8e567...513 Hun blir nok ikke gulrot rød. Hun er veldig kobber i håret. Hun har helt mørke vipper og bryn også og er litt gyllen i huden som meg. Jeg blir bare litt trist hvis det er slik at folk tenker stakkars barn inni seg. Man blir jo litt ekstra følsom på sitt eget barns vegne. Anonymous poster hash: 3abb6...2f4
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 Svar dem med at du håper hun beholder den vakre rødfargen, så tier de etterhvert 😊
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Datteren din høres jo ut til å ha nydelige farger, hi, hun er heldig! Tipper de som kommenterer fargene hennes er misunnelige, kommunefargete kjerringer! Anonymous poster hash: 8e567...513
Cat.68 Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Da skal du prøve å styrke henne. Det finnes mange i denne verden som synes rødt hår og fregner er noe av det nydeligste som finnes
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 Veldig mange som treffer henne kommenterer det og i tillegg sier ting som "det trenger ikke bli rødt når hun blir større" "Min søster var rød som barn nå er hun blond" Virker som de forsøker å trøste meg. Hvorfor er det liksom opplest og vedtatt at det er trist å få barn med rødt hår? Selv har jeg aldri tenkt så mye om rødt hår. Det har bare vært en hårfarge for meg og min aller beste venninne er en rødtopp. Tenker dere at det er synd på barn med rødt hår? Og hva synes dere om måten noen snakker om dette til meg på, er det ok å spørre de hvorfor de sier slikt? Anonymous poster hash: 3abb6...2f4 Jeg har to jenter som har rødt hår.Eldste har kobber og yngste har lysere,ligner på gull.Fargen til eldste har variert veldig .Alle sier at jentene har nydelige farger og det tar jeg med stolthet siden jeg synest det selv.Begge har brune øyne og er ikke hvite i huden.Min vennine har også rødt hår og er nydelig :)Tror ikke noen synest syns på meg for de har rødt hår. Anonymous poster hash: f1a57...f99
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #8 Skrevet 8. juni 2015 Oj jeg har aldri fått høre akkurat det, har en sønn med rødt hår som er snart 2 år. Men har fått spørsmål tidligere når han hadde mindre hår om håret er rødt. Jeg har selv aldri spurt noen om hvilken hårfarge babyen deres har da jeg kan se det, og har heller aldri sett noen spørre noen andre om hårfargen til babyen deres. Jeg tenker at de er nok nysgjerrige da rødt ikke er den vanligste hårfargen, og hverken jeg el faren har rødt hår (men flere i slektene våre har det). Men hadde de sagt at det kan endre seg så hadde jeg og følt at de prøvde å trøste meg og at det var negativt å ha rødt hår Får ofte kommentarer på hvor søt han er, også fra menn. Han er ikke bleik, som de med rødt hår liksom må være. Anonymous poster hash: 39a87...88f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #9 Skrevet 8. juni 2015 Det er noe som henger igjen fra min besteforeldregenerasjon (de født 1900-1930). Da de vokste opp, og før, så var det synd med rødt hår, ihvertfall i de dalene på vestlandet jeg stammer fra. Min bestemor er veldig opptatt av at ingen av hennes etterkommere arvet hennes families røde hår. Og jeg merker at holdningen til rødt hår delvis har smittet over på mine foreldre. Jeg synes det er knallflott med rødt hår. I alle nyanser. Men merker at jeg også er preget av holdningene til bestemor, og tenker "oi, rødt hår", noe jeg aldri gjør med andre hårfarger Anonymous poster hash: 1234a...02b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #10 Skrevet 8. juni 2015 Rødt kan være så mangt, men gulrotrødt har vel ofte blitt sett på som en litt "uheldig" hårfarge fra enkeltes side, gjerne kombinert med svært blek og fregnete hud, samt lyse vipper og bryn, totalt sett litt "uheldige" farger. I hvert fall ut fra det som regnes som "penest". Men det er vel snart en avleggs og gammeldags holdning å tenke slik? Anonymous poster hash: 8e567...513 Hun blir nok ikke gulrot rød. Hun er veldig kobber i håret. Hun har helt mørke vipper og bryn også og er litt gyllen i huden som meg. Jeg blir bare litt trist hvis det er slik at folk tenker stakkars barn inni seg. Man blir jo litt ekstra følsom på sitt eget barns vegne. Anonymous poster hash: 3abb6...2f4 Åhhh det høres jo helt nydelig ut! Tenker hun er heldig som har en så sjelden og vakker farge på håret. Rødtopper er jo en "utdøende rase" sies det, så da kan man jo tenke at de med rødt hår er spesielle og heldige. Det er dessuten en helt nydelig kombinasjon med kobberfarget hår og mørke vipper og bryn. Det er jo sånn farge mange betaler i dyre dommer for å skaffe seg Jeg tenker absolutt ikke "stakkars barn" om jeg ser et barn med rødt hår, uansett fargeskala, det er bare en hårfarge som så mange andre, og sier ikke noe om det barnet og hvordan hun eller han vil få det i livet sitt. Min søster har gyllenrødt hår og min kusine har denne gulrotfargede hårmanken og fregner, men begge de to har jo gode og fullverdige liv likevel (satt på spissen dette ) og har nok neppe lidd noen nød pga hårfargen sin, sånn hvis det skulle være til trøst for noen som "lider" av det samme Anonymous poster hash: f5c13...ad3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #11 Skrevet 8. juni 2015 I new York for noen år siden var det stor etterspørsel etter rødehårede donore ved sædbankene. Selv syns jeg det er kjempe pent. Men jeg husker at en gutt jeg gikk i klasse med ble ertet for å ha rødt hår. Han har rødt hår fremdeles og er en kjempe kjekk mann. Anonymous poster hash: 4523a...b75
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #12 Skrevet 8. juni 2015 Synes rødt hår er nydelig. Har selv farget håret mitt rødlig i mange år. Synes og fregner er nydelig. Anonymous poster hash: 556ef...400
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #13 Skrevet 8. juni 2015 Jeg kjenner mange utrolig pene rødhårete barn. Ene har rødblondt hår og er elfenbenshvit i huden, utrolig pen jente! Fregner er heller ikke undergang, de fleste jeg vokste opp hadde det ( har det enda) uavhengig av hårfarge. Anonymous poster hash: a3204...793
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #14 Skrevet 8. juni 2015 En jente i min datter sin klasse har rødt hår, fregner og er veldig lys i huden. Jeg synes hun er nydelig😊 Anonymous poster hash: 84d1a...132
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #15 Skrevet 8. juni 2015 Gulrotfarget hår er ikke det peneste en ser, men det betyr ikke at den typen rødtopper er mindre pene eller sjarmerende av den grunn. Håret utgjør ikke alt ved et menneske, gitt. Men så sier du at hun er mer kobberfarget med mørke bryn og vipper, gyllen hud... Da ser ikke jeg hva folk mener når de sier det til deg? Jeg ville bare svart, før de hadde rukket å si noe om at det kan bli annen farge etc, "Er hun ikke nyyyydelig? Jeg håper hun aldri ønsker å farge det bort" eller lignende. Jeg ville ikke tolerert at noen sa sånt om barnet mitt om min datter så hadde vært den "styggeste" på mils omkrets, med nesa i panna, øynene ved ørene og hake ned til navlen. Anonymous poster hash: 6efbe...d7e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #16 Skrevet 8. juni 2015 Å jeg elsker barn med rødt hår, det er jo så sjeldent. Det er så vakkert også, særlig jenter. Åh, nei, la oss håpe hun ikke "vokser det av seg"!! Jeg hadde rødt hår når jeg var rundt året, men ble gradvis blond. Det er så synd det, jeg har knall grønne øyne og det hadde vært helt supert om jeg i tillegg hadde vært naturlig rødhåret!! Anonymous poster hash: 3049d...8a2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #17 Skrevet 8. juni 2015 Så unødvendig av folk å kommentere det. Datteren din høres nydelig ut. Hva med å svare tilbake slik at de skjønner hvor tåpelig det er? Type :"ja, og er du heldig kommer det ikke så mange nye, grå hår enda heller".. Anonymous poster hash: 0da66...070
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #18 Skrevet 8. juni 2015 Jeg synes foresten også at rødt hår, gulrotfarge om så, er vakkert. Anonymous poster hash: 0da66...070
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #19 Skrevet 8. juni 2015 Jeg har rødt hår. Aldri blitt mobbet for det, og får ofte kommentarer på at jeg har nydelig hårfarge. Skjønner ikke voksne som kommer med slike kommentarer du har fått høre HI. Anonymous poster hash: 6b0d0...c29
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #20 Skrevet 8. juni 2015 Mitt ene barn har rødt hår. Skikkelig rødt. Selv er han så stolt av det og alltid vært. Anonymous poster hash: f6ff1...909
Suzie Que Skrevet 8. juni 2015 #21 Skrevet 8. juni 2015 Om jeg kunne velge fra øverste hylle fra naturens side, ville jeg valgt meg rødt hår og grønne øyne. Kjempefint, stilig og annerledes!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #22 Skrevet 8. juni 2015 Rødt hår er kjempefint! Din datter høres nydelig ut, og du skal bare si som en annen foreslår her: "Jeg håper virkelig hun beholder den fine rødfargen". Makan til duster som kommer med sånne kommentarer som du beskriver! Anonymous poster hash: 3061f...8c1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #23 Skrevet 8. juni 2015 Rødt hår er kjempefint! Din datter høres nydelig ut, og du skal bare si som en annen foreslår her: "Jeg håper virkelig hun beholder den fine rødfargen". Makan til duster som kommer med sånne kommentarer som du beskriver! Anonymous poster hash: 3061f...8c1 ...Kan jo også fortelle at jeg også har et barn med rødt hår (og to barn uten). Hun har i tillegg krøller (som hun dessverre vanligvis glatter ut) og fregner. Hun er nå tenåring, og er selvfølgelig misfornøyd med alle sine nydelige særegenheter. Men jeg syns hun er fantastisk nydelig, flott og vakker - helt særegen og fotomodell-pen på en virkelig kul måte. At hun i tillegg har en enorm karisma, utstråling og humoristisk sans, gjør henne til en person som alltid legges merke til, med mange venner. Anonymous poster hash: 3061f...8c1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #24 Skrevet 8. juni 2015 Rødt kan være så mangt, men gulrotrødt har vel ofte blitt sett på som en litt "uheldig" hårfarge fra enkeltes side, gjerne kombinert med svært blek og fregnete hud, samt lyse vipper og bryn, totalt sett litt "uheldige" farger. I hvert fall ut fra det som regnes som "penest". Men det er vel snart en avleggs og gammeldags holdning å tenke slik? Anonymous poster hash: 8e567...513 Hun blir nok ikke gulrot rød. Hun er veldig kobber i håret. Hun har helt mørke vipper og bryn også og er litt gyllen i huden som meg. Jeg blir bare litt trist hvis det er slik at folk tenker stakkars barn inni seg. Man blir jo litt ekstra følsom på sitt eget barns vegne. Anonymous poster hash: 3abb6...2f4 Hun høres nydelig ut! Jeg må innrømme at det er sjeldent jeg synes rødhårede(gulrot) barn med hvit hud, lyse vipper/ øyebryn og grålige øyne er blant de peneste. Men kobberfarge med mørke bryn og vipper, spesielt i kombinasjon med helt grønne øyne er fantastisk flott! Anonymous poster hash: b1e42...505
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #25 Skrevet 8. juni 2015 Tusen takk for alle hyggelige svar. Jeg synes selv min datter har nydelige farger, men når jeg fikk oppløftende ord på butikken i helgen fra en gammel klassekompis om at hun sikkert vokste av seg det røde håret begynte jeg å tenke. Det er den femte personen som kommenterer det i en retning om at det liksom vil endre seg. Det er flere som sier hun er vakker også da, jeg må nok legge fra meg det voldsomme beskyttelses instinktet mitt. Anonymous poster hash: 3abb6...2f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå