Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Det ene paret skal begge gå. Fra det andre paret kommer bare hun. Vi skal spleise på gaven. Dele på 2 eller 3? Det er vi to damene som kjenner bruden. Mennene våre er kun invitert som følge. Anonymous poster hash: c915e...365
Himmel og hav Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Dele på to. Det kommer vel til å stå fire navn på kortet.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Spør fordi her snakkes det om kuvertpris. Mannen min og jeg blir jo da dyrere enn min venninne som kommer alene. Hi Anonymous poster hash: c915e...365
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 Hadde delt på 2. Helt naturlig det. Anonymous poster hash: 24b33...160
Mamma_til_2 Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Dele på to, at det blir dyrere kuvert pris for deg og mannen siden dere skal gå begge er jo ikke din venninnes problem!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #8 Skrevet 4. juni 2015 Dele på tre! Det forventes ikke å gi gave når man har takket nei til invitasjonen i god tid. Det er hyggelig, men det forventes ikke.. Dette kan sammenlignes litt med noe som irriterte meg veldig da jeg var singel. Jeg var ganske lenge singel og vennunnene mine hadde partnere. Når vi skulle spleise på noe telte parene som en og jeg som en.. argumentet deres var at det var jentene som kjente bursdagsbarnet.. MEN, jentene hadde jo med seg partnerne sine.. så de spiser, drikker og herjer for to... I tillegg har de to inntekter og jeg har en... jeg var fader så irritert på det der! Anonymous poster hash: a763f...5b7
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 4. juni 2015 #9 Skrevet 4. juni 2015 Dele på to er det eneste logiske i mitt hode 😊
sug lut Skrevet 4. juni 2015 #10 Skrevet 4. juni 2015 Drite i å gå om dere ikke er mer voksne enn som så. Gjerrigheten og pengepugeriet har tydeligvis ingen grenser.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #11 Skrevet 4. juni 2015 Kuvertpris? Om du og din mann blir dyrere enn henne skal jo selvsagt dere betale mest, mens hun skal betale for en person. Hun skal jo ikke straffes økonomisk og betale deler av din manns kuvert fordi hun er alene?! Anonymous poster hash: 739ef...012
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 Dele på 2. Mannen hennes er jo også invitert, og man gir jo gave når man er invitert. Det er dessuten dere damene som kjenner bruden, så dere deler på utgiften mens mennene bare er med til pynt. Det er ikke deres jobb å tenke på kuvertpris. De har neppe bryllup for å gå i pluss økonomisk. Anonymous poster hash: 4e41c...972
soleia Skrevet 5. juni 2015 #13 Skrevet 5. juni 2015 Dele på to. Evt ville eg spurt kor mykje veninna di hadde tenkt å legge i gåve, og så plussa det saman med det vi hadde tenkt, og kjøpt gåve ut frå det. Då kan ho iallefall ikkje surmule på noko.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #14 Skrevet 5. juni 2015 Man gir jo ikke gave for å veie opp for kurvertpris. Sjekker dere hvor mye det koster per person i bryllupet før dere gir gave? Her gir vi for like mye til venninner som inviterer til dyr hotellmiddag og til venninner som har låvefest med antagelig smuglet alkohol. Vi gir ikke gave basert på pris på mat/fest! Dere deler på to og skriver alle fire sitt navn på kortet. Hadde jeg invitert 4 stykk, han ene takket nei og ikke stod på kortet ville jeg trodd noe var galt. Pris på gaven ville jeg ikke brydd meg om. Anonymous poster hash: 32300...236
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #15 Skrevet 5. juni 2015 Hadde delt beløpet på to og skrevet alle fire navna på kortet:-) Anonymous poster hash: eaca8...1c0
kristinehufine Skrevet 5. juni 2015 #16 Skrevet 5. juni 2015 Det ene paret skal begge gå. Fra det andre paret kommer bare hun. Vi skal spleise på gaven. Dele på 2 eller 3? Det er vi to damene som kjenner bruden. Mennene våre er kun invitert som følge. Anonymous poster hash: c915e...365 Jeg var i samme situasjon i fjor, vi delte gaven mellom jentene. For det var vår venninne som giftet seg. Mennene var med som pluss en, men har hilst på henne kanskje fem ganger? Vi skrev alle på kortet likevel.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #17 Skrevet 5. juni 2015 Dele på to. Anonymous poster hash: 16ef9...cc3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #18 Skrevet 5. juni 2015 Drite i å gå om dere ikke er mer voksne enn som så. Gjerrigheten og pengepugeriet har tydeligvis ingen grenser.Har ikke så mye med gjerrighet som med økonomi å gjøre. Har man ikke råd til å gi dyr gave gjør man ikke det, jeg hadde ikke blakket meg for å gå i bryllup. Hadde mannen min kunne sluppet bryllupet i fjor uten at det virket uhøflig hadde han droppet det, de kjenner tross alt ikke hverandre! Anonymous poster hash: e388b...66f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #19 Skrevet 5. juni 2015 Drite i å gå om dere ikke er mer voksne enn som så. Gjerrigheten og pengepugeriet har tydeligvis ingen grenser.Har ikke så mye med gjerrighet som med økonomi å gjøre. Har man ikke råd til å gi dyr gave gjør man ikke det, jeg hadde ikke blakket meg for å gå i bryllup. Hadde mannen min kunne sluppet bryllupet i fjor uten at det virket uhøflig hadde han droppet det, de kjenner tross alt ikke hverandre! Anonymous poster hash: e388b...66f Kjøpe en gave man har råd til? Anonymous poster hash: 9d513...e73
Superdolly Skrevet 5. juni 2015 #20 Skrevet 5. juni 2015 Jeg mener for det første at man legger gavekjøpet på nivå man har råd til. I tilfellet du beskriver, hi, tenker jeg at man enten deler gavesummen på to. Det er to parsom skal spleise, og det er irrelevant at den ene mannen har takket nei. Han skal da vel stå på kortet som giver uansett? Eller så lar dere være å spleise, og velger å kjøpe hver sin gave.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #21 Skrevet 5. juni 2015 Jeg har allerede kjøpt gaven og lurte bare på hvilken sum jeg skulle be henne om. Vi har begge god råd så det handler ikke om det. Hi Anonymous poster hash: c915e...365
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #22 Skrevet 5. juni 2015 Kuvertpris? Om du og din mann blir dyrere enn henne skal jo selvsagt dere betale mest, mens hun skal betale for en person. Hun skal jo ikke straffes økonomisk og betale deler av din manns kuvert fordi hun er alene?! Anonymous poster hash: 739ef...012 At mannen kommer i bryllupet blir jo ikke dyrere for venninnen. Det er vertskapet som betaler kuverten og ikke venninna. Skjønner ikke logikken din i det hele tatt.. Man deler selvfølgelig på 2 og skriver alle 4 på kortet. Han er blitt invitert og det er normal høflighet å gi en liten gave selv om han ikke kommer. Særlig når dama drar. Skjønner ikke at dette er et problem engang. Anonymous poster hash: 541e5...4cf
*Miss Marple* Skrevet 5. juni 2015 #23 Skrevet 5. juni 2015 Jeg har allerede kjøpt gaven og lurte bare på hvilken sum jeg skulle be henne om. Vi har begge god råd så det handler ikke om det. Hi Anonymous poster hash: c915e...365 Dere er invitert som to par og betaler selvsagt halve gaven hver. Har aldri hørt om at man skal tenke på hva det koster å spise når man skal velge gave!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #24 Skrevet 5. juni 2015 Dette med kuvertpris er bare tull. Vet noen mener at om et bryllup koster brudeparet 1000 kr pr gjest i mat og drikke (kuvertpris) skal de ha minst det tilbake i gave fra hver gjest, men sånn er det ikke altså. Brudeparet selv bestemmer hvor dyrt bryllup de vil ha, og gjestene bestemmer hvor dyr gave de skal gi. Når to par spleiser på gave deler man selvfølgelig prisen på to og setter alle fire navnene på gaven, uavhengig av om en av dem ikke kommer. Anonymous poster hash: e338b...b6c
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #25 Skrevet 5. juni 2015 Det der med å betale kuvertpris er en fullstendig fjollete regel. Man skal liksom betale for å være invitert i selskap, og det er vertskapet selv som bestemmer hvor mye man skal betale? Anonymous poster hash: b3462...e28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå