Gå til innhold

Gjeld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøv å ringe de du har lån hos, si hva du kan betale og hør om dem kan sette ned renten og evt kutte vekk noe av renteomkostningene som er kommet på. Finn ut hvor mye du kan betale de enkelte og ta kontakt. Det ordner seg dette, ser du:)

Regner med du har lært nå, og ikke stiller deg i samme situasjon igjen... Lykke til med jobben og tvillingene:)

Anonymous poster hash: 83626...8db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og barn skal man ha..

Anonymous poster hash: 7822f...c46

Skrevet

Oj og nå har du tatt på deg millionutgifter i from av barn.

Du må nok få de fortest mulig inn i bhg og jobbe jobbe jobbe

Anonymous poster hash: 9cf88...faf

Uansett, å få de "fortsest mulig inn i barnehage" vil bare gi meg enda flere utgifter.

Anonymous poster hash: 6eaeb...378

Du tjener nok mer enn ca. 5000 kr i mnd. Og om du er alenemor vil du få dekket 64% av utgiftene til bhg.

Om ikke får barnas far være hjemme etter mødrekvoten slik at du kan jobbe.

Om jeg tjener mer enn 5000 i mnd har jo ingenting å si når jeg likevel må betale husleie, bil, strøm, mat og klær for meg + to små. Det er ikke bare barnehageutgifter... Jeg skreiv ikke dette innlegget for at du skal komme med nedlatende svar til meg. Det er lov å gjøre feil i livet, særlig som ung, uten å bli dømt nedenom for det.

Nei det er ikke alltid lov å gjøre feil for så å dra inn to unger i det.

Hva trodde du ville skje når du brukte penger du ikke hadde?

Klar du vil bli dømt for dårlige valg som ung voksen. Det forventes at man klarer å tenke gjennom valg man gjør. Det forventer vi også av barn.

Den gangen disse valgene ble tatt, var jeg kanskje 19 år gammel, og det er mange år siden nå. Jeg har som sagt prøvd å ordne opp det siste året, før barn var inne i bildet. Hvis du leser lenger opp, var jeg ikke klar over disse sakene før i vinter, og har etter at jeg fikk vite om de prøvd å rydde opp i det. Jeg skreiv ikke dette innlegget slik at du kan sitte der på din høye hest å hetse en stakkars dame som nå, HELT UVENTET, har tvillinger i magen. Jeg trodde jeg skulle klare å betale ned dette, ihvertfall litt hver mnd uten at det skulle bli et problem. Men når kravet ikke minker i det hele tatt for hver gang jeg betaler inn det lille jeg sitter igjen med etter at alle utgifter er betalt, kryper jeg meg sammen og spør om hjelp. Det må være lov å gjøre uten at du skal komme med stygge kommentarer og sitte hjemme bak tastaturet ditt og dømme meg. SKAMME deg burde du gjøre.

Er du helt fjern?? Man blir ikke helt uventet gravid med mindre du er jomfru Maria!
Skrevet

Det var at det var tvillinger som kom nokså uventet.

Dere er da vel ikke idioter som ikke skjønte det?

Anonymous poster hash: 83626...8db

Skrevet

Uansett, å få de "fortsest mulig inn i barnehage" vil bare gi meg enda flere utgifter.

Du tjener nok mer enn ca. 5000 kr i mnd. Og om du er alenemor vil du få dekket 64% av utgiftene til bhg.

Om jeg tjener mer enn 5000 i mnd har jo ingenting å si når jeg likevel må betale husleie, bil, strøm, mat og klær for meg + to små. Det er ikke bare barnehageutgifter... Jeg skreiv ikke dette innlegget for at du skal komme med nedlatende svar til meg. Det er lov å gjøre feil i livet, særlig som ung, uten å bli dømt nedenom for det.

Klar du vil bli dømt for dårlige valg som ung voksen. Det forventes at man klarer å tenke gjennom valg man gjør. Det forventer vi også av barn.

Den gangen disse valgene ble tatt, var jeg kanskje 19 år gammel, og det er mange år siden nå. Jeg har som sagt prøvd å ordne opp det siste året, før barn var inne i bildet. Hvis du leser lenger opp, var jeg ikke klar over disse sakene før i vinter, og har etter at jeg fikk vite om de prøvd å rydde opp i det. Jeg skreiv ikke dette innlegget slik at du kan sitte der på din høye hest å hetse en stakkars dame som nå, HELT UVENTET, har tvillinger i magen. Jeg trodde jeg skulle klare å betale ned dette, ihvertfall litt hver mnd uten at det skulle bli et problem. Men når kravet ikke minker i det hele tatt for hver gang jeg betaler inn det lille jeg sitter igjen med etter at alle utgifter er betalt, kryper jeg meg sammen og spør om hjelp. Det må være lov å gjøre uten at du skal komme med stygge kommentarer og sitte hjemme bak tastaturet ditt og dømme meg. SKAMME deg burde du gjøre.

Du fikk ikke vite om sakene før i vinter? Var du akutt, midlertidig dement da du brukte pengene? Alle med et snev av sirkulasjon i topplokket klarer å huske at en er skyldig såpass betydelige beløp. Ved å si at du ikke fikk vite om kravene før i vinter, dytter du ansvaret over på andre. Sutring og ansvarsfraskriving bør du kutte ut for å få løst opp den selvskapte floka di.

Anonymous poster hash: 41ba5...799

Skrevet

Kan du søke om gjeldsordning?

Skrevet

Du var gjeldsfri i fjor, og likevel har du klart å få ny gjeld på 80-100 000?

Hva har du kjøpt for de pengene?

Anonymous poster hash: 53538...f48

Jeg var ikke gjeldsfri i fjor, men hadde MER gjeld som jeg har betalt ned, nå gjenstår noen saker som jeg ikke har penger til å betale. Problemet er at jeg sendte inn et ønske om å få en oversikt over all gjeld jeg hadde, fordi jeg visste det var mye og ikke hadde oversikt i det hele tatt. Disse sakene fikk jeg ingen tilbakemelding fra, før i vinter. Jeg har prøvd å betale litt i mnd, men det strekker ikke til og renten er så høy at kravet blir ikke mindre.

Hvor sendte du inn spørsmålet? Jeg må gjøre det samme..

Anonymous poster hash: 839c2...232

Skrevet

Du var gjeldsfri i fjor, og likevel har du klart å få ny gjeld på 80-100 000?

Hva har du kjøpt for de pengene?Anonymous poster hash: 53538...f48

Jeg var ikke gjeldsfri i fjor, men hadde MER gjeld som jeg har betalt ned, nå gjenstår noen saker som jeg ikke har penger til å betale. Problemet er at jeg sendte inn et ønske om å få en oversikt over all gjeld jeg hadde, fordi jeg visste det var mye og ikke hadde oversikt i det hele tatt. Disse sakene fikk jeg ingen tilbakemelding fra, før i vinter. Jeg har prøvd å betale litt i mnd, men det strekker ikke til og renten er så høy at kravet blir ikke mindre. Anonymous poster hash: 6eaeb...378

Hvor sendte du inn spørsmålet? Jeg må gjøre det samme..Anonymous poster hash: 839c2...232

husker for øyeblikket ikke hvor det var, men søkte på gjeldsoversikt eller noe i den duren på Google, og fant da en side hvor man kunne sende inn gratis, så sendte de ut til inkassobyråene spørsmål om jeg skyldte noe

Skrevet

Det er da helt irrelevant om HI var idiot i hodet da hun pådro seg gjelden eller om hun har pult noen hun ikke burde eller om hun skulle ha tatt abort. Gjort er gjort og elg er elg, dessuten er dere slemme og kjipe. Gå og hugg ved.

HI: Alle kommuner er pliktige til å tilby gjeldsrådgivning. Det er vanligvis organisert via NAV, det kan være en del ventetid. Ta kontakt med NAV der du bor og be om time hos gjeldsrådgiver. De kommer ikke til å gi deg økonomisk støtte, men kan hjelpe til med å få oversikt over økonomien, sette opp budsjett, kontakte kreditorer, prioritere hva som bør betales ned først m.m.

Dersom dette tar tid, kan du forsøke å gjøre noen av de samme grepene først. Sett deg ned og lag en oversikt over alt som går inn og alt som går ut. Hva har høyest rente? Det bør prioriteres. Ring alle kreditorene, si at du sliter økonomisk og hør om mulighetene for en ordning. De fleste vil være fleksible; de vil heller ha inn noe penger om en stund enn ingen penger i det hele tatt. Be om nedbetalingsavtaler du kan leve med.

Kryp til korset og spør foreldre eller andre ressurssterke slektninger om hjelp dersom det er en mulighet.

Tenk økonomi i etableringsfasen. Annonser på facebook etter arvetøy og babyutstyr. Det er trendy og miljøbevisst, i tillegg til økonomisk. Ansvarliggjør faren til babyene, eller om han er en gnom, gå et hakk opp i arverekka og hør hva besteforeldrene har lyst å bidra med.

Forbered deg på fulltidsjobb, hektiske dager og trang økonomi i flere år fremover. Men det går, det er ingen uhåndterlig gjeld du snakker om.

Anonymous poster hash: 148c8...951
Skrevet

Det er da helt irrelevant om HI var idiot i hodet da hun pådro seg gjelden eller om hun har pult noen hun ikke burde eller om hun skulle ha tatt abort. Gjort er gjort og elg er elg, dessuten er dere slemme og kjipe. Gå og hugg ved.

HI: Alle kommuner er pliktige til å tilby gjeldsrådgivning. Det er vanligvis organisert via NAV, det kan være en del ventetid. Ta kontakt med NAV der du bor og be om time hos gjeldsrådgiver. De kommer ikke til å gi deg økonomisk støtte, men kan hjelpe til med å få oversikt over økonomien, sette opp budsjett, kontakte kreditorer, prioritere hva som bør betales ned først m.m.

Dersom dette tar tid, kan du forsøke å gjøre noen av de samme grepene først. Sett deg ned og lag en oversikt over alt som går inn og alt som går ut. Hva har høyest rente? Det bør prioriteres. Ring alle kreditorene, si at du sliter økonomisk og hør om mulighetene for en ordning. De fleste vil være fleksible; de vil heller ha inn noe penger om en stund enn ingen penger i det hele tatt. Be om nedbetalingsavtaler du kan leve med.

Kryp til korset og spør foreldre eller andre ressurssterke slektninger om hjelp dersom det er en mulighet.

Tenk økonomi i etableringsfasen. Annonser på facebook etter arvetøy og babyutstyr. Det er trendy og miljøbevisst, i tillegg til økonomisk. Ansvarliggjør faren til babyene, eller om han er en gnom, gå et hakk opp i arverekka og hør hva besteforeldrene har lyst å bidra med.

Forbered deg på fulltidsjobb, hektiske dager og trang økonomi i flere år fremover. Men det går, det er ingen uhåndterlig gjeld du snakker om.

Anonymous poster hash: 148c8...951

Bra at du skriver noe konstruktiv. Er redd at HI har en tung tid foran seg, høres jo ikke ut som om barnas far er inne i bildet heller, så tipset med besteforeldre er faktisk ganske smart, krever litt guts da.

Skrevet

Helt uventet? Du har antakelig pult, for det er lenge siden sist den hellige ånd var ute og vifta med snabben. Du drar ikke barn inn i økonomisk ustabilitet, du har ikke hatt økonomi til dette før vinteren heller, utfra det du skriver.

Det er langt verre ting å dra unger inn i, enn økonomisk ustabilitet. Det er jo ikke sånn at det er det verste som finnes i verden! 

Trangsynhet er vel noe det er mer viktig å skjerme unger for? 

Til hI, dette fikser du. Du må bare få skikkelig avtale med kreditorerne dine, oppgi inntekter og utgifter, aktiva og passiva til begge to, eller alle sammen. 

Du kan ikke betale med penger du ikke har. Alle som gir kreditt tar en risiko, det er derfor de tar så høye renter, jo høyere rente jo hyere risiko. Dette er er forretningsdrift. 

Du får fint betalt dette, du må bare ha avtale på plass, det fikser du. Kan hjelpe deg jeg. Men må ha disse opplysningene som kreditorene dine skal ha, så går det fint. 

Inkasso dama  :Nikke:

Anonymous poster hash: 775b9...c59

Skrevet

Du må ha hatt et sykt forbruk for å kunne få så mye gjeld så ung.

Og ja...få ungene tidlig i barnehage og kom deg i jobb. Regner ikke med du har planer om å bare gå hjemme?

Anonymous poster hash: 102a2...c42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...