Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #1 Skrevet 4. juni 2015 Jeg må tilstå at jeg selv gjør det. Har selv en diagnose som jeg sikkert kunne fått uføretrygd for, for mange uføre har den diagnosen. I tillegg har jeg hatt en forferdelig barndom, jeg ikke unner noen, med flere opphold på lukket avdeling, og mange år i terapi. Men jeg har hele tiden biti tenna sammen, og skaffet meg en utdannelse, og en flott jobb jeg er stolt av. I kontrast til de første åra i arbeidslivet, hvor jeg ble hundset og mobbet, slik at jeg ble innvilget attføring, som det da het. Men jeg valgte å fortsette å jobb, pga jeg så at utbetalingen var på 66% av min allerede luselønn. Og da hadde jeg blitt nødt til å flytte hjem, noe jeg overhodet ikke ønsket. De psykiske problemene jeg hadde før er nå helt borte, har liksom brent ut.. Heldigvis. På kvelden, når ungene er lagt, besvimer jeg i seng. Men alikevel, følelsen at ingen and enn familien trenger deg, og dag ut og dag inn hjemme, nei det kunne jeg ikke tenkt meg, gitt. Og jeg ser ned på folk som sluntrer unna arbeidslivet, og jeg syns det er bra at de får mindre i trygd. Det skal ikke lønnsomt å gå trygda. Anonymous poster hash: 64777...e9a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Å herregud da! Hva er vitsen? Du vil høre, "så flink du er bla bla bla"? Kom deg heller ut i det fine være enn å trykke andre ned. Anonymous poster hash: 4629e...562
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Å herregud da! Hva er vitsen? Du vil høre, "så flink du er bla bla bla"? Kom deg heller ut i det fine være enn å trykke andre ned.Anonymous poster hash: 4629e...562 Enig!!! Anonymous poster hash: ceb2e...b66
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Nei ser ikke ned på noen folkegrupper! Flott for deg. Ikke det at jeg tror deg, men, men... Anonymous poster hash: 64777...e9a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 Å herregud da! Hva er vitsen? Du vil høre, "så flink du er bla bla bla"? Kom deg heller ut i det fine være enn å trykke andre ned.Anonymous poster hash: 4629e...562 Jeg trenger ikke å høre at jeg er flink, for det vet jeg allerede. Kos deg i ferien, nei vent, for deg er det vel ferie hele året allerede. Anonymous poster hash: 64777...e9a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Flott at du har bitt tennene sammen og klart det, men noen av oss biter tennene like hardt sammen uten å klare det. De fleste av oss velger ikke å mislykkes. For øvrig enig i siste setning, også vi som er uføre er jo avhengige av at det lønner seg for de friske å jobbe. Anonymous poster hash: f3f8a...b2f
amandine Skrevet 4. juni 2015 #8 Skrevet 4. juni 2015 Jeg ser overhodet ikke ned på uføre, jeg er takknemlig for at jeg lever i et solidarisk samfunn hvor vi tar vare på hverandre. Derimot er jeg ikke redd for å si at jeg ser ned på de som bruker trygd som en behagelig sovepute, og de som synes de er berettiget en pause på fellesskapets bekostning, de jeg leser inn i uttrykket navere . De provoserer meg.
MissYou Skrevet 4. juni 2015 #9 Skrevet 4. juni 2015 Ååååå, så frekk du er, Hi! Shit! Du sitter på din høye hest, men karma er en god ting;)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #10 Skrevet 4. juni 2015 En "naver" er vel pr definisjon en som bruker NAV fordi denne ikke gidder gjøre noe annet for og få penger i lommeboka for kortere eller lengre periode... Ellers så er jo de som bruker NAV, syke, eller ufrivillig uten arbeid/i en jobbsøkerprosess...Og det er jo selvsagt helt greit og uforskyldt.. Men naver,- som JEG tolker ordet,- ja, ser ned på de... Og ser ned på foreldre som lar barna "Nave" et år mens de "tenker på hva de vil bli":.... Det er dødsdømt for veldig mange.... Ofte hørt grunn for et slikt år;- "Bedre og vente et år meg og søke skole enn og starte på utdanning man ikke er siker på".. Ja, mulig det,- men ta deg en JOBB mens du tenker da...Ikke lev på NAV.... Utnytte et system beregnet på folk som ikke har annet valg! Man skal ikke VELGE og bruke NAV.....EN "naver",- VELGER og bruke nav... Anonymous poster hash: a5a5d...920
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #11 Skrevet 4. juni 2015 Jeg må tilstå at jeg selv gjør det. Har selv en diagnose som jeg sikkert kunne fått uføretrygd for, for mange uføre har den diagnosen. I tillegg har jeg hatt en forferdelig barndom, jeg ikke unner noen, med flere opphold på lukket avdeling, og mange år i terapi. Men jeg har hele tiden biti tenna sammen, og skaffet meg en utdannelse, og en flott jobb jeg er stolt av. I kontrast til de første åra i arbeidslivet, hvor jeg ble hundset og mobbet, slik at jeg ble innvilget attføring, som det da het. Men jeg valgte å fortsette å jobb, pga jeg så at utbetalingen var på 66% av min allerede luselønn. Og da hadde jeg blitt nødt til å flytte hjem, noe jeg overhodet ikke ønsket. De psykiske problemene jeg hadde før er nå helt borte, har liksom brent ut.. Heldigvis. På kvelden, når ungene er lagt, besvimer jeg i seng. Men alikevel, følelsen at ingen and enn familien trenger deg, og dag ut og dag inn hjemme, nei det kunne jeg ikke tenkt meg, gitt. Og jeg ser ned på folk som sluntrer unna arbeidslivet, og jeg syns det er bra at de får mindre i trygd. Det skal ikke lønnsomt å gå trygda. Anonymous poster hash: 64777...e9a Det handler ikke om hva man kunne ha tenkt seg, mer om hva som er realiteten. Jeg tenkte litt i dine baner før, og for en idiot jeg var. Nå truer uføretrygd pga alvorlig kronisk diagnose. Og tenk: jeg er lege. Anonymous poster hash: 3b827...c95
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #12 Skrevet 4. juni 2015 Å herregud da! Hva er vitsen? Du vil høre, "så flink du er bla bla bla"? Kom deg heller ut i det fine være enn å trykke andre ned.Anonymous poster hash: 4629e...562 Jeg trenger ikke å høre at jeg er flink, for det vet jeg allerede. Kos deg i ferien, nei vent, for deg er det vel ferie hele året allerede. Anonymous poster hash: 64777...e9a Tror du er bare bullshit jeg..du vil være noe du ikke er, men overbeviser deg selv. Anonymous poster hash: 4629e...562
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #13 Skrevet 4. juni 2015 Du kan ikke se for deg at mennesker er forskjellige, og alle som har en diagnose, er jo syke i ekstremt forskjellig grad. Og vi takler alle tøffe ting helt forskjellig. Du er heldig, som både klarte å få deg en utdannelse, bra jobb og som er frisk nok til å jobbe. Men alle er ikke like heldige. Jeg har selv flere diagnoser. Og den ene diagnosen så kan man være så syk at man ikke engang, klarer å gå på do alene. Men den kommer i alle grader. Og jeg har vært heldig som ikke har fått den i alvorlig grad, men bare lett. Har og hatt en for jævlig barndom. Nå kjemper jeg og på, men det er fordi jeg er enslig mor, og prøver å få meg en utdannelse for å kunne forsørge barna mine. Har jobb ved siden av og. Men jeg vet jo at jeg er heldig som klarer det. Vet jo om andre som ikke hadde klart det samme, hvor mye de enn hadde prøvd. Anonymous poster hash: 25887...5aa
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #14 Skrevet 4. juni 2015 Jeg må tilstå at jeg selv gjør det. Har selv en diagnose som jeg sikkert kunne fått uføretrygd for, for mange uføre har den diagnosen. I tillegg har jeg hatt en forferdelig barndom, jeg ikke unner noen, med flere opphold på lukket avdeling, og mange år i terapi. Men jeg har hele tiden biti tenna sammen, og skaffet meg en utdannelse, og en flott jobb jeg er stolt av. I kontrast til de første åra i arbeidslivet, hvor jeg ble hundset og mobbet, slik at jeg ble innvilget attføring, som det da het. Men jeg valgte å fortsette å jobb, pga jeg så at utbetalingen var på 66% av min allerede luselønn. Og da hadde jeg blitt nødt til å flytte hjem, noe jeg overhodet ikke ønsket. De psykiske problemene jeg hadde før er nå helt borte, har liksom brent ut.. Heldigvis. På kvelden, når ungene er lagt, besvimer jeg i seng. Men alikevel, følelsen at ingen and enn familien trenger deg, og dag ut og dag inn hjemme, nei det kunne jeg ikke tenkt meg, gitt. Og jeg ser ned på folk som sluntrer unna arbeidslivet, og jeg syns det er bra at de får mindre i trygd. Det skal ikke lønnsomt å gå trygda. Anonymous poster hash: 64777...e9a Det handler ikke om hva man kunne ha tenkt seg, mer om hva som er realiteten. Jeg tenkte litt i dine baner før, og for en idiot jeg var. Nå truer uføretrygd pga alvorlig kronisk diagnose. Og tenk: jeg er lege. Anonymous poster hash: 3b827...c95 Leger har alltid sett høyt på seg selv, for de må benytte enhver anledning til å fortelle at de er lege. Synd at du blir ufør, men det er i utgangspunktet ikke folk som jobber og blir syke, jeg sikter til. Det er folk som i egentlig er friske, de gidder bare ikke å jobbe, Er du lege, har du vel hatt x antall av de innom kontoret? Og dannet deg en egen mening? Anonymous poster hash: 64777...e9a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #15 Skrevet 4. juni 2015 Ååååå, så frekk du er, Hi! Shit! Du sitter på din høye hest, men karma er en god ting;) Frekk? Fordi jeg mener noe annet enn deg? Ok. Fordi jeg sier noe som ikke er poltisk korrekt? Om noen år, når oljebrønnen er tom, så skal vi se hvor godt det blir å leve i dette samfunnet. Anonymous poster hash: 64777...e9a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #16 Skrevet 4. juni 2015 Kan vi ikke diskutere dette neste uke? Eller kanskje om et par uker? Dukker jo opp en sånn tråd i uka. Anonymous poster hash: ceb2e...b66
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #17 Skrevet 4. juni 2015 Å herregud da! Hva er vitsen? Du vil høre, "så flink du er bla bla bla"? Kom deg heller ut i det fine være enn å trykke andre ned.Anonymous poster hash: 4629e...562 Jeg trenger ikke å høre at jeg er flink, for det vet jeg allerede. Kos deg i ferien, nei vent, for deg er det vel ferie hele året allerede. Anonymous poster hash: 64777...e9a Tror du er bare bullshit jeg..du vil være noe du ikke er, men overbeviser deg selv.Anonymous poster hash: 4629e...562 Der tar du nok feil, gitt. Jeg har jobbet for å oppnå et liv, og har klart det. Anonymous poster hash: 64777...e9a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #18 Skrevet 4. juni 2015 Nei, jeg ser ikke ned på noen. Men HVIS jeg skulle gjøre det måtte det være folk som ser ned på andre. Anonymous poster hash: 1a45c...62e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #19 Skrevet 4. juni 2015 Så bra at du har blitt bedre, at du ser ned på folk som ikke har blitt bedre sier jo mest om deg. Jeg tror de fleste ser ned på navere, en naver er jo pr.definisjon en som snylter på nav og er en trygdemisbruker. Men selvfølgelig ser en ikke ned på folk som rettmessig mottar uføretrygd, det er ikke lett å bli ufør i dag og de fleste som blir det har ingen andre muligheter. At jeg skal se ned på naboen her som lever med store smerter, bare så vidt klarer kreke seg rundt med rullator hjemme og må ha rullestol når de skal ut av huset fordi hun er ufør er jo helt idiotisk, dama skulle selvfølgelig mye heller vært frisk å jobbet enn å leve som en fange i eget hus med alle de smertene... Anonymous poster hash: 67ef2...bde
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #20 Skrevet 4. juni 2015 Vel, du har kanskje kommet langt med dine utfordringer, men du mangler fortsatt noe vesentlig. Du kan jo tenke litt på det... Anonymous poster hash: 4b2ad...caf
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #21 Skrevet 4. juni 2015 Å sammenligne uføre og "navere" er foresten bare komisk. Anonymous poster hash: 4b2ad...caf
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #22 Skrevet 4. juni 2015 Ikke på uføre. Men jeg ser ned på ei mor i klassen som velger å ikke jobbe mens barna går i barnehage, skole og SFO (!), går på cafe hver dag og kritiserer arbeidende flerbarnsmødre for at de ikke stiller opp mange timer i uka på fau og andre ting. Anonymous poster hash: 7a86b...35d
mamma_til_verdens_beste Skrevet 4. juni 2015 #23 Skrevet 4. juni 2015 Jeg må tilstå at jeg selv gjør det. Har selv en diagnose som jeg sikkert kunne fått uføretrygd for, for mange uføre har den diagnosen. I tillegg har jeg hatt en forferdelig barndom, jeg ikke unner noen, med flere opphold på lukket avdeling, og mange år i terapi. Men jeg har hele tiden biti tenna sammen, og skaffet meg en utdannelse, og en flott jobb jeg er stolt av. I kontrast til de første åra i arbeidslivet, hvor jeg ble hundset og mobbet, slik at jeg ble innvilget attføring, som det da het. Men jeg valgte å fortsette å jobb, pga jeg så at utbetalingen var på 66% av min allerede luselønn. Og da hadde jeg blitt nødt til å flytte hjem, noe jeg overhodet ikke ønsket. De psykiske problemene jeg hadde før er nå helt borte, har liksom brent ut.. Heldigvis. På kvelden, når ungene er lagt, besvimer jeg i seng. Men alikevel, følelsen at ingen and enn familien trenger deg, og dag ut og dag inn hjemme, nei det kunne jeg ikke tenkt meg, gitt. Og jeg ser ned på folk som sluntrer unna arbeidslivet, og jeg syns det er bra at de får mindre i trygd. Det skal ikke lønnsomt å gå trygda. Anonymous poster hash: 64777...e9a Du sier jo nesten selv at du hadde valgt attføring om du fikk mer enn 66% da... kanskje gå litt inn I seg selv også? De som velger å gå på disse stønadene har kanskje ofte ikke noe annet valg???
Leirha Skrevet 4. juni 2015 #24 Skrevet 4. juni 2015 Å herregud da! Hva er vitsen? Du vil høre, "så flink du er bla bla bla"? Kom deg heller ut i det fine være enn å trykke andre ned.Anonymous poster hash: 4629e...562 Jeg trenger ikke å høre at jeg er flink, for det vet jeg allerede. Kos deg i ferien, nei vent, for deg er det vel ferie hele året allerede. Anonymous poster hash: 64777...e9a Den var virkelig stygg.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2015 #25 Skrevet 4. juni 2015 Nei, jeg ser ikke ned på uføre, men de som naver derimot skulle hatt seg en kakk i hodet Det skulle forresten du også HI, men de nedlatende holdningene dine.. Anonymous poster hash: 82885...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå