Gå til innhold

Datteren min var vitne til noe grusomt i dag..

Anbefalte innlegg

Gjest elisa bt
Skrevet

Fantastisk av en så liten jente å holde hodet kaldt i den situasjonen!

Antrozoologisenteret utdanner terapi, skole og besøkshunder. Kanskje de kan sette deg i kontakt med egnet hund/eier i ditt distrikt. Da treffer du både hund og eier som er trent, og hunden har vært gjennom egnethetstest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden ble avlivet I går, vet kom hjem til de og gjorde det der.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde sørget for å rose jenta grundig. Deretter hadde jeg snakket med henne om at de aller fleste hunder er veldig snille, men at noen ikke er det. OG så hadde jeg vært veldig tydelig på at hun alltid kan snakke om det med deg. Barn bearbeider i små drypp og det kan komme litt nå, men like gjerne om en uke eller to eller om en måned.

Jeg tror også jeg hadde prøvd å få til at barnet fikk leke med en snill hund (nærme seg i sitt tempo) så fort som mulig. Det er viktig at hendelsen ikke fører til at hun blir redd for hunder for livet.

Anonymous poster hash: f0184...2f3
Skrevet

Jeg ble bitt av hund i småskolealder. Ikke noe så alvorlig som datteren din opplevde, men den hang fast i hånda mi, og måtte fjernes av voksne i nærheten.

Jeg elsket dyr som liten, og ble tilsynelatende ikke skremt av episoden. Så foreldrene mine gjorde ikke noe utav det, utenom en tur til legevakta og litt prating der og da.

Nå har jeg blitt mor og har brått fått helt noia for barna mine. Helst vil jeg jage vekk alle hunder som så mye som titter på barna mine. Jeg er livredd når de vil klappe hunder, selv hunder som jeg kjenner.

Det er ikke sikkert at angsten min har noe med min barndomsopplevelse, men det er jo nærliggende å tenke det.

Poenget mitt er at det nok er viktig at dere bearbeider hendelsen i lang tid fremover. Ikke at det stadig skal snakkes om, men at dere ikke slår dere til ro med at alt er fint når jenta igjen kan klappe en hund. Plutselig ser hun en vilter lek mellom en person og en hund, og da kan frykten komme tilbake.

Dette ble veldig dårlig skrevet, men jeg håper du skjønner hva jeg mener.

Og så må jeg jo si at det er ei skikkelig snartenkt jente du har! Jeg hadde vært så stolt. 😊 ( og så håper jeg at alt vil gå fint med venninna)

Anonymous poster hash: b1372...796

Skrevet

Håper den bikkja blir begjæret avlivd? Slike kan ikke gå løse..

Anonymous poster hash: 68ccf...bda
Skrevet

Jeg ble bitt av hund i småskolealder. Ikke noe så alvorlig som datteren din opplevde, men den hang fast i hånda mi, og måtte fjernes av voksne i nærheten.

Jeg elsket dyr som liten, og ble tilsynelatende ikke skremt av episoden. Så foreldrene mine gjorde ikke noe utav det, utenom en tur til legevakta og litt prating der og da.

Nå har jeg blitt mor og har brått fått helt noia for barna mine. Helst vil jeg jage vekk alle hunder som så mye som titter på barna mine. Jeg er livredd når de vil klappe hunder, selv hunder som jeg kjenner.

Det er ikke sikkert at angsten min har noe med min barndomsopplevelse, men det er jo nærliggende å tenke det.

Poenget mitt er at det nok er viktig at dere bearbeider hendelsen i lang tid fremover. Ikke at det stadig skal snakkes om, men at dere ikke slår dere til ro med at alt er fint når jenta igjen kan klappe en hund. Plutselig ser hun en vilter lek mellom en person og en hund, og da kan frykten komme tilbake.

Dette ble veldig dårlig skrevet, men jeg håper du skjønner hva jeg mener.

Og så må jeg jo si at det er ei skikkelig snartenkt jente du har! Jeg hadde vært så stolt. 😊 ( og så håper jeg at alt vil gå fint med venninna)

Anonymous poster hash: b1372...796

Jeg trur det er ettervirkninger av hundebittet du fikk den gangen. Mange får det slik du sier når de selv får barn.

En jeg kjenner har det slik som deg. Og hun er ærlig om det. Datteren hennes har blitt med meg på hundetrening og gjort alle øvelsene med min hund mens jeg og hundeinstruktøren guidet henne rett ved siden av. Dette er moren takknemlig for at vår gjeng på hundetreningen fikk vist at ikke alle hunder er å være redde for. Da fikk datteren oppleve lydige hunder under kontrollerte forhold med folk som ikke har angst for hund.

Skrevet

Vet dere hvem som eier hunden? Får dere vite om den avlives?

Anonymous poster hash: 5af21...ac2

Skrevet

Vet dere hvem som eier hunden? Får dere vite om den avlives?

Anonymous poster hash: 5af21...ac2

HI har svart litt lenger oppe i tråden at hunden er avlivet.

Skrevet (endret)

Huff ,så fælt for jenta di! Og selvfølgelig også venninnen.

Du kan nok regne med at hun blir redd hunder , kan nok være lurt og gjøre som hun over her.

Min niese reddet en liten gutt på ett år fra en rottweiler , da hun var ca 9-10 år gammel.

De var ute og lekte og denne hunden kom løpende mot de og gikk rett i angrep. Min snartenkte og utrolig skjønne niese ,fikk løftet gutten opp over hodet ,før hunden bet ham.

Istedet bet hunden henne i låret og hun måtte sy 15 sting... tør ikke tenke på Hvordan det ville gått med den lille....

Hun er fortsatt skeptisk til fremmede hunder, hun er nå 16 år.

For en modig niese du har!

Jeg blir alltid litt provosert av dem som hevder at det er naturlig å tenke på seg og sine i krisesituasjoner, jeg tror derimot vi mennesker har et instinktiv prososialt behov for å hjelpe andre i nød, selv når det går ut over oss selv.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Det var nabo-hunden som angrep. Det var eieren som kjøre de til sykehuset. Og hunden ble avlivet I dag. Trodde de gjorde det å går, men faren til jenta hadde sett hunden det I formiddag. Men nå er den borte...

Skrevet

Det var nabo-hunden som angrep. Det var eieren som kjøre de til sykehuset. Og hunden ble avlivet I dag. Trodde de gjorde det å går, men faren til jenta hadde sett hunden det I formiddag. Men nå er den borte...

Godt at hundeeieren er såpass oppegående i hodet sitt. Ikke lett å måtte avlive hunden sin, selv om den var mannevond. Og fint gjort at hundeeieren kjørte de til sykehuset.

Hvordan går det med jentene?

Skrevet

Den beste hjelpen kan dere som foreldre gi og har allerede gitt. Det som er gjort er "helt etter boka". Snakk om det som skjedde når hun tar opp episoden, finn snille hunder i nabolaget dere kan besøke og vis at hunder er gode dyr. For de fleste er foreldrenes støtte langt viktigere enn terapeutisk intervensjon. Hilsen psykologen

Anonymous poster hash: 06b23...4cc

Skrevet

Drammen sykehus? Så ei jente på den alderen i dag med bandasje de stedene du beskriver. Tenkte akkurat det, at hun hadde blitt bitt. Stakkars jente. Ble ærlig talt nesten på gråten, satt der med jenta mi på 5 år selv. Flinke niesen din forresten ❤️

Anonymous poster hash: 193ee...2c8

Skrevet

Drammen sykehus? Så ei jente på den alderen i dag med bandasje de stedene du beskriver. Tenkte akkurat det, at hun hadde blitt bitt. Stakkars jente. Ble ærlig talt nesten på gråten, satt der med jenta mi på 5 år selv. Flinke niesen din forresten ❤️

Beklager, leste et annet svar og trodde det var hi. Ser jo at det var datteren din :) ikke niesen.

Skrevet

Beklager, leste et annet svar og trodde det var hi. Ser jo at det var datteren din :) ikke niesen.

ja, det var faktisk drammen sykehus.

Eieren til hunden er kjempefortvilet, selvsagt 😯

Skrevet

ja, det var faktisk drammen sykehus.

Eieren til hunden er kjempefortvilet, selvsagt 😯

Ja klart man blir fortvilet :( stakkars uskyldige barn, begge to!

Tror nok det er det verste som kunne skjedd hundeeieren også :(

Tenkte hundebitt med en gang jeg så den utrolig tapre jenta på venterommet ❤️ Fikk så vondt av henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...