Gå til innhold

Datteren min var vitne til noe grusomt i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg lurer på om det er noe mer vi kan gjøre for henne...?

Hun og venninnen henens var ute å lekte da nabo-hunden kom å angrep venninnen. Datteren min løp inn til venninnen sin mor og sa at hunden angriper.

Da moren kommer ut, biter den over hodet til venninnen og rister, mens den prøver å dra henne med seg. Mor får dratt/slått vekk hunden og bært jenta opp til de som eier hunden. Datteren min løper etter. Hun som ble bitt.måmsy rundt begge ørene, over det ene øyet, på den ne skulderen og har flere overfladiske sår.

Vi hr snakket MASSE om hva som.har skjedd og at hun (datteren vår) var KJEMPEFLINK som løp inn og ropte etter hjelp. Begge jentene er 5.5 år.

Men er der noe mer jeg kan gjøre? Noen som har opplevd noe lignende???

Anonymous poster hash: c800c...595

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stått om det i avisen ? Pleier det. Vanskelig å si, men er vel bare å prate om hun ønsker det :)

Anonymous poster hash: a0380...871

Skrevet

Jeg tror jeg ville snakket med fagfolk så fort som mulig. Og så ville jeg kontaktet dyktige hundefolk (gjerne noen som er gode hundetrenere) og hatt samtaler med barna sammen med disse.

Jeg ville så raskt som mulig og på en forsiktig og skånsom måte - og med hjelp av fagfolk - eksponert jentene for hunder igjen slik at de får gode opplevelser med hunder. Viktig at dere ikke venter for lenge slik at en ev. angst kan sette seg. Å ev. ha angst for hunder i fremtiden kan bli svært belastende for jentene.

Så skaff hjelp så fort som mulig.

Og du har rett - jenta di var kjempeflink som løp og varslet med det samme :)

Anonymous poster hash: b47d4...bb8
Skrevet

Enkelte på dib MÅ ha dokumentasjon på dramatiskr hendelser, hvis ikke tror de ikke på det. Skjerp deg!

For å svare på det du spør om, Hi.

Du må bare la henne prate å spørre så mye hun vil. Hun har vært vitne til noe som har vært veldig dramatisk og voldsomt i dag. Dette vil hun sent glemme. Hun har vært kjempe flink!

Anonymous poster hash: 3af6f...6ea

Skrevet

Jeg tror jeg ville snakket med fagfolk så fort som mulig. Og så ville jeg kontaktet dyktige hundefolk (gjerne noen som er gode hundetrenere) og hatt samtaler med barna sammen med disse.

Jeg ville så raskt som mulig og på en forsiktig og skånsom måte - og med hjelp av fagfolk - eksponert jentene for hunder igjen slik at de får gode opplevelser med hunder. Viktig at dere ikke venter for lenge slik at en ev. angst kan sette seg. Å ev. ha angst for hunder i fremtiden kan bli svært belastende for jentene.

Så skaff hjelp så fort som mulig.

Og du har rett - jenta di var kjempeflink som løp og varslet med det samme :)

Signerer denne! Du kan være stolt.

Også helt enig i at de bør ha positive opplevelser med hund så raskt som mulig.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 50cd5...0ae

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

5 år og hun klarer å holde hodet kaldt i et så dramatisk situasjon? Jeg hadde sprukket av stolthet. Hun reddet antageligvis livet til jenta. Blir helt rørt her jeg sitter😓

Skrevet

Jeg er veldig stolt! Vi har snakket med moren til venninnen, som gav henne en god klem og takket for at hun reddet jenta.

Vi har som.sagt snakket masse med datteren vår. Hun gråt hysterisk den første halvtimen. (Løp jo hjem alene, da de dro rett til sykehuset med hun som ble bitt)

Hun sover I sengen min nå, men det siste hun sa da jeg gikk ned var "mamma, du må låse dren! " dette har hun aldre bedt meg gjøre før! 😯

Tusen takk for gode råd! Skal få tak I noen, men hvem skal jeg ringe???

Når det gjelde hundene, kunne kanskje en hinde-klubb av noe slag hjulpet oss???

Skrevet

Jeg er veldig stolt! Vi har snakket med moren til venninnen, som gav henne en god klem og takket for at hun reddet jenta.

Vi har som.sagt snakket masse med datteren vår. Hun gråt hysterisk den første halvtimen. (Løp jo hjem alene, da de dro rett til sykehuset med hun som ble bitt)

Hun sover I sengen min nå, men det siste hun sa da jeg gikk ned var "mamma, du må låse dren! " dette har hun aldre bedt meg gjøre før!

Tusen takk for gode råd! Skal få tak I noen, men hvem skal jeg ringe???

Når det gjelde hundene, kunne kanskje en hinde-klubb av noe slag hjulpet oss???

Jeg ville ringt helsestasjonen og hørt om kommunen har tilbud med f.eks. psykologer til jentene. Den andre jenten trenger det sikkert også, men vil tro hennes foreldre har nok med å ta seg av det akutte med skadene hennes akkurat nå, så sikkert fint om du undersøker for begge.

Kontakt hundeklubb og hør hvem som er dyktig i området dere bor. Ev. kan du sikkert også kontakte f.eks. Røde Kors, de som driver med søkhunder er ofte gode med hund - eller vet om noen som er det.

Skrevet

Datteren min ble, da hun var 3 år, angrepet av en stor hund. Noen dager etter angrepet tok jeg henne med til en venninne av meg som har hund. Tenkte det var viktig å eksponere henne for hund, men en hund jeg vet med 99% sikkerhet er snill, og så sa jeg at hun kunne fortelle denne hunden om det slemme den andre hunden hadde gjort. Det gjorde hun og hun lå lenge på gulvet sammen med hunden til venninnen min. Hun snakket og snakket om den slemme hunden.

Gikk utrolig bra :)

I dag er hun 5 år og overhodet ikke redd for hunder. Tror jeg håndterte det riktig.

Anonymous poster hash: 84706...368
Skrevet

Datteren min ble, da hun var 3 år, angrepet av en stor hund. Noen dager etter angrepet tok jeg henne med til en venninne av meg som har hund. Tenkte det var viktig å eksponere henne for hund, men en hund jeg vet med 99% sikkerhet er snill, og så sa jeg at hun kunne fortelle denne hunden om det slemme den andre hunden hadde gjort. Det gjorde hun og hun lå lenge på gulvet sammen med hunden til venninnen min. Hun snakket og snakket om den slemme hunden.

I dag er hun 5 år og overhodet ikke redd for hunder. Tror jeg håndterte det riktig.

for en fantastisk mate å gjøre det på :)

Det er virkelig noe jeg skal sates på å få gjort. Min datter har aldri vært red for dyr, hun elsker alle dyr. Dere skulle sett måten hun håndterer store dyr (hester og kyr) på! Hun elsker også hunder. Det ville vært helt forferdelig om hun skulle blitt redd nå :(

Skrevet

Huff ,så fælt for jenta di! Og selvfølgelig også venninnen.

Du kan nok regne med at hun blir redd hunder , kan nok være lurt og gjøre som hun over her.

Min niese reddet en liten gutt på ett år fra en rottweiler , da hun var ca 9-10 år gammel.

De var ute og lekte og denne hunden kom løpende mot de og gikk rett i angrep. Min snartenkte og utrolig skjønne niese ,fikk løftet gutten opp over hodet ,før hunden bet ham.

Istedet bet hunden henne i låret og hun måtte sy 15 sting... tør ikke tenke på Hvordan det ville gått med den lille....

Hun er fortsatt skeptisk til fremmede hunder, hun er nå 16 år.

Skrevet

Du kan nok regne med at hun blir redd hunder , kan nok være lurt og gjøre som hun over her.

Min niese reddet en liten gutt på ett år fra en rottweiler , da hun var ca 9-10 år gammel.

De var ute og lekte og denne hunden kom løpende mot de og gikk rett i angrep. Min snartenkte og utrolig skjønne niese ,fikk løftet gutten opp over hodet ,før hunden bet ham.

Istedet bet hunden henne i låret og hun måtte sy 15 sting... tør ikke tenke på Hvordan det ville gått med den lille....

For ei tøff lita jente!!!!! :blomst:

Skrevet

For ei tøff lita jente!!!!! :blomst:
Takk :) ja, ho er tantes gull :)
Skrevet

For ei tøff og rådsnar jente!! Men herregud, så forferdelig! :o

Hørtes veldig fornuftig ut det hun gjorde hun med 3åringen oppi her :)

Å snakke, snakke, snakke er viktig! Det er ikke uten grunn at f.x. ambulansepersonale har debriefing etter stygge ulykker... Traumer kan dukke opp der man minst venter det...

Håper hun får sove godt i natt! Og håper den andre jenta har det bra! (etter forholdene iallefall)

Skrevet

Jeg er helt rørt over hvordan du gjorde det, kom noen tårer her nå, for en fantastisk måte å gjøre det på!!

Og HI, for en utrolig tøff jente du har!!!! Det må du fortelle henne masse!!! Håper det går bra med henne videre, og at hun får sove godt i natt! <3 Og at det går bra med venninna. <3

Anonymous poster hash: 39e95...8e8

Skrevet

ja, vi har snakket masse om det, og hun skal få sove sammen med meg I natt, har også informert bhg, så de kan være obs I tiden fremover. (har jo ikke mange ukene igjen før hun skal begynne på skolen)

hun som ble angrepet har det så vidt jeg veit bra. hun får smertestillende, og fikk være hjemme I natt. men hun matte være tilbake på sykehuset I morgen tidlig, for hun må I nakrose for å syes. skjønner egentlig ikke helt hvorfor ikke de gjorde det med en gang.....

hun får I allefall smertelindring og penicillin (apocillin).

Skrevet

Fy fader så grusomt!

Datra di har vært ufattelig flink! Helt fantastisk at hun på 5,5 år klarte å holde hode kaldt og hente hjelp.

Snakk om hendelsen, la hun bestemme når dere skal snakke om den. Og det er helt stuereint å si at noen hunder er faktisk slemme og er gale i hodet - dessverre.

Jeg er enig i det andre sier om å kontakte helsestasjonen ang. om å få tak i profesjonelle som også kan ta prat med barnet ditt og venninnen hennes.

Hvis det ikke er hundeklubber i nærområdet, sjekk med Røde Kors, de har lydige og trygge hunder som de bruker til søk. Og kjenner du noen med gode hunder, besøk de. Er viktig at hu ikke får hundeskrekk etter en så brutal opplevelse.

Jeg har selv hund som mange hunderedde folk klapper, leker, steller og slapper av med og gir små godbiter til fra hendene sine. Ene personen er nå så trygg på vår hund at vedkommende har ingen problemer med å ta en liten ball fra munnen til hunden.

Skrevet

Det har du håndtert riktig :-)

Skrevet

Røde kors har ikke søkshunder, det er det norske redningshunder som har. (men de er også hyggelige og kan kontaktes) Noen røde kors-foreninger har nylig startet med besøkshunder, sjekk ut om det finnes i nærheten av dere.

Anonymous poster hash: 7d107...a5a

Skrevet

Røde kors har ikke søkshunder, det er det norske redningshunder som har. (men de er også hyggelige og kan kontaktes) Noen røde kors-foreninger har nylig startet med besøkshunder, sjekk ut om det finnes i nærheten av dere.

Anonymous poster hash: 7d107...a5a

Godt du rettet på meg, jeg blandet Røde Kors med Norske redningshunder :-)

Skrevet

for en fantastisk mate å gjøre det på :)

Det er virkelig noe jeg skal sates på å få gjort. Min datter har aldri vært red for dyr, hun elsker alle dyr. Dere skulle sett måten hun håndterer store dyr (hester og kyr) på! Hun elsker også hunder. Det ville vært helt forferdelig om hun skulle blitt redd nå :(

Håper hun ikke får varige men etter dette. Du må hilse henne masse og si at hun er ei skikkelig tøffa!

Håper det går bra med den andre jenta også.

Stygg sak det der :( For begge jentene.

Skrevet

Håper eieren av hunden sim bet tar sitt ansvar alvorlig og sørger for å avlive hunden!

Anonymous poster hash: d6e7c...227

Skrevet

Håper eieren av hunden sim bet tar sitt ansvar alvorlig og sørger for å avlive hunden!

Anonymous poster hash: d6e7c...227 [/quote

Ja, får virkelig håpe det. Slike dyr kan da ikke gå løse. Men er det eieren som bestemmer det?

Anonymous poster hash: 0ae65...007

Skrevet

Stakkars unger! I sær hun som ble bitt, men jeg skjønner godt at det var traumatisk også for henne som måtte løpe etter hjelp - hvem vet hva som kunne ha skjedd ellers?

Anonymous poster hash: 01911...f66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...