Gå til innhold

Hadde du orket å ta med grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Tyrkia i 3 uker. Minste på 11 måneder spiser en del grøt. Tviler på vi får kjøpt det der nede, er mer glass og kjeks og sånt til babyer der. 

Vi skal bo All Inclusive, med store buffeter flere ganger daglig. Hadde du giddet å dra på den grøten? Til tre ukers opphold blir det nok av andre ting å dra på, for å si det sånn...

Anonymous poster hash: 64431...6c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Har nylig vært ute og reist med 9 mnd gammel baby. Hadde med grøt og glass.

Anonymous poster hash: cd35d...560

Skrevet

Tipper du får kjøpe der uansett. Men hadde tatt med alikevel. Tenk om han ikke vil spise noe annet? Og i den varmen😅.

En pakke grøt veier jo ikke så mye, og om han ikke spiser den kan du jo bare sette den igjen.

Anonymous poster hash: ad439...19a

Skrevet

Grøt er supert på ferie i varme strøk! En absolutt fordel å ta med seg. Det sørger for væske og riktige saltnivåer i kroppen. Det er vanskelig å vite om barnet får i seg nok drikke, og grøt øker væskeinntaket. 

Anonymous poster hash: 6af36...5ad
Skrevet

Ok, da tar jeg med. 

Men det blir liksom ikke bare "en pakke" som jeg evt. kan sette igjen, det blir jo mange pakker når det skal holde til 3 uker :/ 

Skrevet

Hvis du satser på grøt 1 gang om dagen, så holder det vel med 2 store pakker? Vi hadde forresten også med 1 kg havregryn. Den var god å ha når vi ble lei "sydenbrød." Vi hadde leilighet med kokeplate da.

Anonymous poster hash: cd35d...560

Skrevet

Hadde absolutt tatt med! Om du bruker hipp eller småfolk kan du ta de ut av pappen, da tar de mindre plass.

Anonymous poster hash: 426b7...361

Skrevet

Vi var i Spania et år, og jeg tenkte (dum som jeg var) at det skulle gå greit å få tak i grøt. Vel, all grøten smakte drit, den var kjempesøt. Det var mildt sagt et helvete å få i henne mat. Middagsglassene var også annerledes, smakte ikke noe godt.

Anonymous poster hash: 1f11c...615

Skrevet

Hadde tatt med grøt, 10-15 glass, bleier og svømmebleier :)

Du skal ikke ha det med hjem, så da har du ekstra shoppeplass ;)

Anonymous poster hash: e7204...ce0

Skrevet (endret)

Hadde definitivt tatt med grøt. Har brent meg på det en gang, og endte opp med en baby som nesten ikke spiste fordi hun ikke likte maten. Den smaker HELT annerledes enn den gjør hjemme. Hun levde på vann, nan, avocado og banan stort sett

Endret av Førstemann
Skrevet

Uten tvil tatt med. Mat til baby må nesten stå øverst på lista over nødvendige ting.

Legg heller igjen 2/3 av de klærne du tenker å pakke.

Anonymous poster hash: 5e035...0bb
Gjest Antarctica
Skrevet

Hadde tatt med grøt, ikke middagsglass. Jeg hadde satsa på å få middag nok i buffeten.

Spiser barnet f eks eggerøre, brød, frukt av ulike slag? Gnager hun rå grønnsaker?

Skrevet

Min erfaring er at barnematen er best hjemme.

Mange av middagsglassa var så salte at de var uspiselige, selv for oss voksne, og det var nestle, som jeg hadde tenkt var lik som hjemme. Andre inneholdt masse spinat, som jo er den ene tingen man virkelig skal unngå (pga nitrater og dårlige nyrer på babyer).

Det var umulig å finne bleier uten parfyme (og bæsjelukt blanda med parfyme er horribelt), og morsmelkerstatningen kom i tre versjoner, naturell eller med karamell eller sjokoladesmak!(jeg ammet, men bare for å understreke at barnematen ikke nødvendigvis er lik som hjemme).

Vi har etter den turen alltid tatt med bleier og mat til babyen. Så har vi plass til varer på hjemturen. 😊

Ikke meninga å høres negativ ut forresten. Ferie med baby er topp, men det er enda bedre nårman slipper å amme konstant fordi babyen brått nekter å spise fremmed mat.

Anonymous poster hash: 54d89...22d

Gjest Antarctica
Skrevet

Mange av middagsglassa var så salte at de var uspiselige, selv for oss voksne, og det var nestle, som jeg hadde tenkt var lik som hjemme. Andre inneholdt masse spinat, som jo er den ene tingen man virkelig skal unngå (pga nitrater og dårlige nyrer på babyer).

Det var umulig å finne bleier uten parfyme (og bæsjelukt blanda med parfyme er horribelt), og morsmelkerstatningen kom i tre versjoner, naturell eller med karamell eller sjokoladesmak!(jeg ammet, men bare for å understreke at barnematen ikke nødvendigvis er lik som hjemme).

Vi har etter den turen alltid tatt med bleier og mat til babyen. Så har vi plass til varer på hjemturen.

Ikke meninga å høres negativ ut forresten. Ferie med baby er topp, men det er enda bedre nårman slipper å amme konstant fordi babyen brått nekter å spise fremmed mat.Anonymous poster hash: 54d89...22d

De parfymerte bleiene, ja! Huff. De var fryktelige. Lort og lavendel i grim forening!
Skrevet

Vi var i Spania et år, og jeg tenkte (dum som jeg var) at det skulle gå greit å få tak i grøt. Vel, all grøten smakte drit, den var kjempesøt. Det var mildt sagt et helvete å få i henne mat. Middagsglassene var også annerledes, smakte ikke noe godt.

Anonymous poster hash: 1f11c...615

Ja, grøt andre steder er ifte søt. Men ellers er den vassen. Faktisk grusom.

Og middagsglass smaker bedre hjemme. Finnes mye i frukt og slikt borte, men middagen er igså vassen.

Anonymous poster hash: 6072a...31d

Skrevet

Sjekk om det er vaskemaskin på hotellet, da trenger du ikke ta med så mye klær! Tørker fort!

Mat må babyen ha!

Anonymous poster hash: 548f9...301

Skrevet

Dette lurer jeg på også -har lest så mye forskjellig fra de som dro uten mat/bleier og ikke fant noe de likte i utlandet til de som hadde med og syntes d var helt bortkastet da de fant alt de trengte på feriestedet. Dere som bare fant parfymerte bleier og funky babymat; er det lenge siden dere opplevde dette?

Vi skal til Frankrike i 1 mnd med 9 mnd gammel baby i sommer, mannen mente jeg var gal da jeg snakket om å ta med bleier og mat 😊 men de har vel pampers feks der også? Er det virkelig slik at pampers active fit og samme glass fra hipp eller nestle ikke er lik i Norge og Frankrike altså?

Ikke meningen å blande meg i tråden din, hi -var bare så greit å spørre i allerede eksisterende tråd 😊😊

Anonymous poster hash: a26de...f8a

Skrevet

Spør i vei, f8a! Gjør ingenting det. 

Etter å ha lest flere svar her nå, føler jeg for å presisere at vi selvsagt skjønner at babyen må ha mat. Og det er ikke det at vi vil nedprioritere babyens mat. MEN, har vært på disse hotellene mange ganger før, og vet at buffetene bugner. Han liker jo annen mat enn grøt, derfor jeg lurte på om det virkelig var nødvendig å dra med seg tre ukers rasjon til et sted som har så mye annen mat å by på. 

Hi

Skrevet

Dersom han spiser annen mat ville jeg kanskje bare tatt med en pakke eller to med grøt for sikkerhets skyld.

Vi var på Gran Canaria for 2,5 år siden. Der solgte de også søt grøt og mme med sjokoladesmak. Syntes det var ganske sært. Var glad for at vi hadde med både grøt og middagsglass, men vi hadde en ganske så kresen unge og var der bare en uke.

Anonymous poster hash: 3cbc8...6c2

Skrevet

Det er ihvertfall sikkert at samme pakka grøt i Frankrike og i Norge kan smake helt forskjellig. Bleiene hadde jeg holdt ut, selv om det lukter litt funky. De fungerer jo, så det kan man utstå for en ferie.

Hvis du har alternativer du vet babyen spiser, så kan du jo vurdere det. Men hvordan vet du hva som er tilsatt av salt osv i maten? jeg ville personlig ikke gjort det, hatt ihvertfall 1-2 grøtmåltider til dagen og heller supplert med mat fra buffeten.

Skrevet

Dette lurer jeg på også -har lest så mye forskjellig fra de som dro uten mat/bleier og ikke fant noe de likte i utlandet til de som hadde med og syntes d var helt bortkastet da de fant alt de trengte på feriestedet. Dere som bare fant parfymerte bleier og funky babymat; er det lenge siden dere opplevde dette?

Vi skal til Frankrike i 1 mnd med 9 mnd gammel baby i sommer, mannen mente jeg var gal da jeg snakket om å ta med bleier og mat 😊 men de har vel pampers feks der også? Er det virkelig slik at pampers active fit og samme glass fra hipp eller nestle ikke er lik i Norge og Frankrike altså?

Ikke meningen å blande meg i tråden din, hi -var bare så greit å spørre i allerede eksisterende tråd 😊😊

Anonymous poster hash: a26de...f8a

Vi var i Frankrike i fjor. Merkene er like, og etikettene er temmelig like. Men bleiene er med parfyme, og maten er saltet. Mye gode fruktmoser (og selvfølgelig ode råvarer om du vil lage)

Genialt å ta med til frankrike, og fylle opp kofferten med god mat på vei hjem. 😊

Anonymous poster hash: 54d89...22d

Skrevet

Bleier er dyyyyrt i utlandet. Så det ville jeg tatt med. En pakke grøt og en boks eller to med leverpostei hadde jeg også med da mini var 7 måneder, men ikke glass (det spiste hun aldri), moste heller noe av vår mat med gaffel og ga henne.

Anonymous poster hash: 5667e...f8a
Skrevet

Min erfaring er at bleiene i utlandet er dyre, men de virker. ;-) Det eneste jeg føler jeg må ha med er grøt. Det er rett og slett vanskelig å finne ( uten sjokoladesmak). Øvrig mat finner man alltids noe som fungerer, enten man moser vanlig middag eller kjøper spennende lokal babymat. ;-) Det er jo grenser for hva man kan dra med seg.

Anonymous poster hash: 0b4ce...94a

Skrevet (endret)

Vi har etter den turen alltid tatt med bleier og mat til babyen. Så har vi plass til varer på hjemturen.

Ikke meninga å høres negativ ut forresten. Ferie med baby er topp, men det er enda bedre nårman slipper å amme konstant fordi babyen brått nekter å spise fremmed mat.Anonymous poster hash: 54d89...22d

De parfymerte bleiene, ja! Huff. De var fryktelige. Lort og lavendel i grim forening!
Lort og lavendel, faktisk!

Jeg fikk meg nettopp et nytt favorittuttrykk! :D

Endret av stjertløvetann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...