Gå til innhold

Den voldtektshistorien i Aftenposten... Da var vel dette voldtekt også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Kjaresten-min-voldtok-meg--og-han-har-enorm-skyldfolelse-8035885.html

Jeg var 17 år da jeg fikk min første kjæreste. Han var 23, og bodde langt unna meg. Jeg besøkte ham i en skoleferie rett etter at vi hadde blitt sammen, og bodde på hybelen hans. Jeg var jomfru, og det visste han. Vi gikk langsomt fram, med beføling og litt og litt mindre klær. Først den tredje natten var vi helt nakne sammen. Idet undertøyet forsvant slappet jeg av, og tenkte at nå skulle vi bruke laaang tid på å bli bedre kjent med hverandre før det skjedde noe mer. Bare for å merke at han tredde på seg et kondom i mørket. Jeg ble iskald og veldig stresset. For meg var det et kjempeskritt å bare være naken sammen med ham, jeg ville absolutt ikke noe mer der og da. Men han var så mye eldre, jeg var redd for å virke barnslig, så jeg protesterte ikke, selv om jeg tenkte "nei, ikke nå!" inne i meg. Jeg spredde beina, og regnet med at han skulle finne frem. Det gjorde han ikke, og jeg var altfor sjenert til å hjelpe ham. Så ga han opp, uten et ord, og jeg sovnet. Våknet av at han befølte meg og jokket mot kroppen min. En stund var jeg så fortumlet av søvn at jeg ikke skjønte hvem han var, og blandet det han gjorde inn i en marerittaktig drøm. Da jeg våknet såpass at jeg husket hvor jeg var, ble jeg så lettet at jeg spredte beina igjen, og denne gangen klarte han det. 

Han var veldig søt mot meg dagen etter, og vi var faktisk sammen i flere år (til jeg gjorde det slutt). Jeg husker ikke debuten min som en god opplevelse, men ikke forferdelig heller. Jeg tenker at han burde ha tatt det litt roligere med meg som var såpass mye yngre og jomfru, men jeg tror ikke han forsto at jeg ikke var like klar som ham. 

Hva mener dere? 

Anonymous poster hash: d526f...1bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Kjaresten-min-voldtok-meg--og-han-har-enorm-skyldfolelse-8035885.html

Jeg var 17 år da jeg fikk min første kjæreste. Han var 23, og bodde langt unna meg. Jeg besøkte ham i en skoleferie rett etter at vi hadde blitt sammen, og bodde på hybelen hans. Jeg var jomfru, og det visste han. Vi gikk langsomt fram, med beføling og litt og litt mindre klær. Først den tredje natten var vi helt nakne sammen. Idet undertøyet forsvant slappet jeg av, og tenkte at nå skulle vi bruke laaang tid på å bli bedre kjent med hverandre før det skjedde noe mer. Bare for å merke at han tredde på seg et kondom i mørket. Jeg ble iskald og veldig stresset. For meg var det et kjempeskritt å bare være naken sammen med ham, jeg ville absolutt ikke noe mer der og da. Men han var så mye eldre, jeg var redd for å virke barnslig, så jeg protesterte ikke, selv om jeg tenkte "nei, ikke nå!" inne i meg. Jeg spredde beina, og regnet med at han skulle finne frem. Det gjorde han ikke, og jeg var altfor sjenert til å hjelpe ham. Så ga han opp, uten et ord, og jeg sovnet. Våknet av at han befølte meg og jokket mot kroppen min. En stund var jeg så fortumlet av søvn at jeg ikke skjønte hvem han var, og blandet det han gjorde inn i en marerittaktig drøm. Da jeg våknet såpass at jeg husket hvor jeg var, ble jeg så lettet at jeg spredte beina igjen, og denne gangen klarte han det. 

Han var veldig søt mot meg dagen etter, og vi var faktisk sammen i flere år (til jeg gjorde det slutt). Jeg husker ikke debuten min som en god opplevelse, men ikke forferdelig heller. Jeg tenker at han burde ha tatt det litt roligere med meg som var såpass mye yngre og jomfru, men jeg tror ikke han forsto at jeg ikke var like klar som ham. 

Hva mener dere? 

Skrevet

Nei. Du ble ikke voldtatt.

Anonymous poster hash: 906f7...0ef

Skrevet

Artikkelenskriveren ble IKKE voldtatt og det ble ikke du heller. Herlighet, da er virkelig ALLE voldtektsofre.

Anonymous poster hash: 43ac9...872

Skrevet

Man skal jo ikke beføle og runke på en person bare fordi man er seksuelt frustrert... Og man skal heller ikke presse seg på en jomfru som er usikker og kanskje ikke vil såre.. Helt på trynet at han ikke spurte rett ut om du ville og om du var klar enn å bare kjøre på!

jeg syntes veldig mye er voldtekt men jeg klarer ikke helt å mene noe om din situasjon.. Jeg syntes utvilsomt at det er nedverdigene, krenkende, skremmende og ekstremt upassende! :( Unner deg ikke den starten.

Anonymous poster hash: 837a5...7d9
Skrevet

Og derfor provoserer artikkelen meg så grådig, for nå tenker plutselig alle at de også er blitt voldtatte og sidestiller seg med virkelige ofre.

Skrevet

Nei. Du ble ikke voldtatt.

Anonymous poster hash: 906f7...0ef

Nei, det mener ikke jeg heller at jeg ble. Og jeg mener ikke at det som blir beskrevet i linken var en voldtekt. Skjønt, nå som voksen tenker jeg at det at kjæresten min fortsatte å forsøke å ha sex med meg etter at jeg hadde sovnet faktisk ikke var så bra. Jeg vet ikke hvor klar han var over om jeg var våken eller ikke da han trengte inn i meg. 

HI

Skrevet

NEI

Anonymous poster hash: d61f3...a66

Skrevet

Hva du skriker inni deg hjelper lite når du ikke viser det utenpå. Du sa ingenting eller gjorde tegn til at du ikke ville. Du derimot spredte beina. Hvorfor tenker alle at menn skal være tankelesere?

Skrevet

Hva du skriker inni deg hjelper lite når du ikke viser det utenpå. Du sa ingenting eller gjorde tegn til at du ikke ville. Du derimot spredte beina. Hvorfor tenker alle at menn skal være tankelesere?

Jeg tenker ikke at han skulle være det. Jeg ville bare høre hva andre tenkte om min opplevelse, sett i lys av den andre historien. 

På den annen side: Han var nesten syv år eldre enn meg, og hadde erfaring. Han visste at jeg var jomfru. Vi hadde tatt det pent og rolig, men så "bestemte" han plutselig at nå skulle vi ligge sammen, og rullet på kondomet uten å spørre meg. Jeg er voksen nå, og når jeg tenker tilbake så synes jeg at han burde ha forsikret seg om at jeg var klar. Han burde kanskje ha forstått at jeg var veldig usikker? Jeg mener  ikke at det var en voldtekt, men det er vel et godt eksempel på at man kan føle seg presset uten å tørre å si noe. Jeg var stormforelsket, og livredd for at han skulle synes jeg var ung og barnslig. Og det at han fortsatte å klå på meg mens jeg sov var jo ikke bra.

HI

Skrevet

NEI

Anonymous poster hash: d61f3...a66

Men er det ok, mener du, å beføle og prøve å spre beina til en person som sover?

HI

Skrevet

Selvfølgelig kunne han har tatt mer hensyn og gått mer forsiktig frem, men det kan likevel ikke kalles voldtekt.

Skrevet

Forstår ikke at det skal være så vanskelig for menn å kommunisere og å spørre. Jokke mot noen som sover og bare ta seg til rette?? Det er krenkende og uverdig.

Anonymous poster hash: 5da10...3b9

Skrevet

Ikke voldtekt. Det lå i kortene at dere skulle ha sex og du spredte bena.

Det er jo slik når voksne har sex også. Mannen min ber jo ikke om tillatelse til å putte den inn når vi ligger og koser.

Anonymous poster hash: c7d75...f74

Skrevet

Nei. Du ble ikke voldtatt.Anonymous poster hash: 906f7...0ef

Nei, det mener ikke jeg heller at jeg ble. Og jeg mener ikke at det som blir beskrevet i linken var en voldtekt. Skjønt, nå som voksen tenker jeg at det at kjæresten min fortsatte å forsøke å ha sex med meg etter at jeg hadde sovnet faktisk ikke var så bra. Jeg vet ikke hvor klar han var over om jeg var våken eller ikke da han trengte inn i meg.  HI Anonymous poster hash: d526f...1bc

Å forgripe seg på noen som sover er faktisk straffbart

Skrevet

Det er jo slik når voksne har sex også. Mannen min ber jo ikke om tillatelse til å putte den inn når vi ligger og koser.Anonymous poster hash: c7d75...f74

Hvorfor lå det i kortene? Fordi han hadde spurt henne om de skulle ha sex eller fordi man kan ta seg til rette når den andre sover?

Skrevet

Jeg vil si at din historie er nærmere voldtekt enn artikkelforfatterens ihvertfall!

Når hun ikke har gjort noe som helst for å fortelle at hun ikke ville så kan hun virkelig ikke forvente at han skal vite at hun ikke har lyst. Man må kunne forvente at et voldtektsoffer enten skal kunne gi et hint om at hun ikke vil, eller bli truet på en så tydelig måte at det ville være urimelig å forvente. Å utnytte et menneske som ikke kan si ifra er også voldtekt (sovende, døddrukken, barn eller utviklingshemmet).

Men jeg vil ikke si at du ble voldtatt.

Skrevet

Nei, det mener ikke jeg heller at jeg ble. Og jeg mener ikke at det som blir beskrevet i linken var en voldtekt. Skjønt, nå som voksen tenker jeg at det at kjæresten min fortsatte å forsøke å ha sex med meg etter at jeg hadde sovnet faktisk ikke var så bra. Jeg vet ikke hvor klar han var over om jeg var våken eller ikke da han trengte inn i meg.  HI Anonymous poster hash: d526f...1bc

Å forgripe seg på noen som sover er faktisk straffbart Anonymous poster hash: 5da10...3b9

Har du aldri tatt på kjæresten din mens han sover? De lå naken i sengen sammen, klådde åå hverandre, prøvde å ha sex, men fikk det ikke til. Senere tok han på henne igjen. Han trengte heller ikke inn i henne mens hun sov. Hun spredte beina selv når hun våknet. Det er ofte meg og kjæresten har sex i halvsøvne. Hun sier hun trodde hun drømte. Når noen beveger seg med tenker man jo at de er våken uansett.

Skrevet

Det er jo slik når voksne har sex også. Mannen min ber jo ikke om tillatelse til å putte den inn når vi ligger og koser.

Anonymous poster hash: c7d75...f74

Litt forskjell på det som skjer mellom et gift par og første gangen et par har sex, der den ene er mye yngre og jomfru. Jeg ville ikke ha reagert på noe av det som skjedde den gangen dersom det var mannen min som gjorde det nå - han har frikort til å ta på meg mens jeg sover (så lenge målet er at jeg skal våkne), og vi kommuniserer mye med å peke eller føre hode og hender hit og dit under sex. 

Det lå ikke i kortene at vi skulle ha sex den natten, ikke for meg. Jeg hadde alt tatt et kjempeskritt ved å kle meg naken sammen med ham. Det lå nok i kortene for ham, og det falt ham sikkert ikke inn at det ikke var slik for meg. Men nå i ettertid tenker jeg at det burde han ha sjekket. Det er stor forskjell på å være 17 og 23, på flere år med seksuell erfaring og på seksuell debut. 

Jeg har aldri opplevd det som voldtekt, men jeg tenker nå, mer enn 15 år senere, at det som skjedde heller ikke var helt bra.

HI

Skrevet

Å forgripe seg på noen som sover er faktisk straffbart Anonymous poster hash: 5da10...3b9

Har du aldri tatt på kjæresten din mens han sover? De lå naken i sengen sammen, klådde åå hverandre, prøvde å ha sex, men fikk det ikke til. Senere tok han på henne igjen. Han trengte heller ikke inn i henne mens hun sov. Hun spredte beina selv når hun våknet. Det er ofte meg og kjæresten har sex i halvsøvne. Hun sier hun trodde hun drømte. Når noen beveger seg med tenker man jo at de er våken uansett. Anonymous poster hash: 43ac9...872

Jeg sier bare at det er straffbart. Hva du og kjæresten din gjør er ikke relevant.

Skrevet

Men hvorfor burde han har sjekket? For han var det naturlig og derfor tenkte han ikke mer på det. For deg var det tydeligvis ikke naturlig, men da må DU gi beskjed om det. Hvorfor er det alltid mannen som må dobbelsjekke?

Skrevet

Har du aldri tatt på kjæresten din mens han sover? De lå naken i sengen sammen, klådde åå hverandre, prøvde å ha sex, men fikk det ikke til. Senere tok han på henne igjen. Han trengte heller ikke inn i henne mens hun sov. Hun spredte beina selv når hun våknet. Det er ofte meg og kjæresten har sex i halvsøvne. Hun sier hun trodde hun drømte. Når noen beveger seg med tenker man jo at de er våken uansett.

Han prøvde å spre beina mine. Jeg strittet imot fordi jeg blandet det med drømmen, men da det gikk opp for meg at det var ham ga jeg etter. Han ga seg jo ikke da jeg klemte beina sammen. Vi snakket ikke, så jeg vet faktisk ikke om han skjønte at jeg var våken. Enten så må han ha skjønt at jeg sov, og da er det jo ikke greit å klå på noen, eller så må han ha trodd jeg var våken, og ignorert at jeg ikke ville skille beina. Ingen av delene høres veldig bra ut, synes jeg - selv om jeg altså aldri har opplevd det som en voldtekt, og heller ikke tenker slik på det nå. Men jeg håper min datters debut blir annerledes.

HI

Skrevet

Men hvorfor burde han har sjekket? For han var det naturlig og derfor tenkte han ikke mer på det. For deg var det tydeligvis ikke naturlig, men da må DU gi beskjed om det. Hvorfor er det alltid mannen som må dobbelsjekke?Anonymous poster hash: 43ac9...872

Den som ønsker sex, uansett om det er en mann eller kvinne, bør selvsagt forsikre seg om at den andre er med på leken. Å ta jomfrudommen til ei jente på 17 år uten å spørre først burde ikke være naturlig for noen.

Skrevet

Har du aldri tatt på kjæresten din mens han sover? De lå naken i sengen sammen, klådde åå hverandre, prøvde å ha sex, men fikk det ikke til. Senere tok han på henne igjen. Han trengte heller ikke inn i henne mens hun sov. Hun spredte beina selv når hun våknet. Det er ofte meg og kjæresten har sex i halvsøvne. Hun sier hun trodde hun drømte. Når noen beveger seg med tenker man jo at de er våken uansett. Anonymous poster hash: 43ac9...872

Jeg sier bare at det er straffbart. Hva du og kjæresten din gjør er ikke relevant. Anonymous poster hash: 5da10...3b9

Vil påstå det er veldig relevant når det er vanlig praksis blant kjærester. Er vi da alle kriminelle?

Skrevet

Men hvorfor burde han har sjekket? For han var det naturlig og derfor tenkte han ikke mer på det. For deg var det tydeligvis ikke naturlig, men da må DU gi beskjed om det. Hvorfor er det alltid mannen som må dobbelsjekke?

Det er ikke snakk om at MANNEN skal dobbeltsjekke, men heller PÅDRIVEREN. Man merker fint om den andre parten ikke er like interessert hvis man har antennene i behold.

Anonymous poster hash: 837a5...7d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...