Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #26 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Har du lest teksten eller? Hun gjorde det frivillig for å glede kjæresten, men følte det ikke Vær riktig i ettertid. Det er ikke snakk om en ddødrukken jente, bevisstløs og slikt. Er dette voldtekt kan politiet vie hele sin oppmerksomhet til alle vvoldtekmenn der ute, da har de ikke tid til annet lenger Anonymous poster hash: f390b...278 Hun skriver at han brukte tvang for å få henne til å utføre en seksuell tjeneste. Det er per defenisjon voldtekt Anonymous poster hash: 8dc20...776 Kan du sitere teksten der ? Det har gått forbi meg.Jeg trodde det sto at han førte hodet hennes mor skrittet. Det er da ganske vanlig under sex. Og det betyr ikke at man dyttes og holdes nede i skrittet på noen. Å lede noen betyr ikke at man holder de fast med tvang. Anonymous poster hash: f390b...278 'Det ble brukt kraft fra en part, til å få den andre til å utføre en seksuell tjeneste' Beklager, det var kraft og ikke tvang. Men når man bruker kraft kan det ofte oppfattes som tvang. Det kan være både skremmende, ubehagelig og krenkende. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Men det gjør det ikke til voldtekt. Hun hadde et ansvar for å si nei. Kjæresten hennes er da ikke tankeleser. Grovt misbruk av ordet voldtekt. Anonymous poster hash: 9c83b...427
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #27 Skrevet 1. juni 2015 Herlighet, det er bare latterlig. Jeg synes faktisk det er ganske krenkende og et hån mot dem som faktisk har blitt voldtatt! Alt er ikke voldtekt bare fordi kvinnen ville gjort ting annerledes som eldre og mer moden. Jeg er veldig på kvinnens side at det aldri er hennes feil og menn som voldtar må forstå at kvinnen ikke vil selv om hun ikke alltid sier direkte nei. Men i denne situasjonen var de begge kjærester (ja, kjærester kan også voldta), men hun gav ikke et lite inntrykk av at hun ikke ville. Det er ikke nevnt noen steder at han var psykisk eller fysisk voldelig mot henne som kunne ha forklart at hun gav etter siden hun var redd han eller lignende. Hvordan i all verden skal kjæresten ha skjønt at hun ikke ville? Hva om hun tok på kuken til kjæresten uten å spørre han først når de lå naken der. Er ikke det også voldtekt da siden hun ikke spurte først og tok den med kraft? Anonymous poster hash: 16619...2db
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #28 Skrevet 1. juni 2015 Vold, eller trusler om vold ....... Og dette bruker Aftenposten dpalteplass på? Anonymous poster hash: 592a7...37b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #29 Skrevet 1. juni 2015 Siden noen mener dette er voldtekt. Hadde dere ment det samme om en mann hadde gått ut i media og sagt han ble voldtatt av kjæresten fordi hun hun brukte kraft til å trekke ned buksen hans og suge han uten å spørre om han ville først? Dette er så hånlig som det går ann. Jeg mener aldri at det er voldtekstofferet sin skyld at h*n blir utsatt for overgrep, men dette er noe helt annet! Anonymous poster hash: f390b...278
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #30 Skrevet 1. juni 2015 Ble litt nervøs jeg nå altså. Tror jeg må innføre sexintervju underveis i akten med mannen i fare for å bli anklaget for voldtekt. "Kan jeg føre hodet ditt mot mitt slik at leppene våre kan møtes?" "Kan jeg ta deg på penis" "kan du holde meg på hoftene mens vi har sex".. dere kan ikke mene alvor! Anonymous poster hash: f390b...278
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #31 Skrevet 1. juni 2015 Jeg synes også sinnsykt synd i kjæresten som nå går rundt med kjempedårlig samvittighet og sikkert kommer til å ha et vleidg anstrengt forhold til vanlig sex igjen i frykt for at han skal "voldta" igjen. Tenk å bli beskyldt for å være en voldtektsmann! Det er ikke akkurat noe man rister av seg. Det kan ødelegge han ganske mye! Anonymous poster hash: 16619...2db
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #32 Skrevet 1. juni 2015 Jeg prøvde å lese artikkelen tidligere i dag, men måtte bare gi meg med lesingen. Jeg ble bare så mektig provosert! Man kan ikke kalle det en voldtekt når man ikke ett eneste sekund gir uttrykk for at man ikke vil! At jenta har så dårlig selvtillit at hun ikke tør å si at noe er ukomfortabelt gjør ikke gutten til voldtektsmann! Dette er nesten litt i samme kategori som de som drar med seg en fyr hjem fra byen, og sier de ble voldtatt bare fordi de angrer dagen etter. Litt satt på spissen... Jeg har selv blitt voldtatt av en eks, men han kunne ikke unngå å merke at jeg ikke ville. Han hadde kloremerker over halve seg, jeg hadde blåmerker over halve meg. Min eneste tanke da jeg leste artikkelen var "hvordan skal jeg få lært opp mine sønner til å bli tankelesere?" Anonymous poster hash: dff02...71c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #33 Skrevet 1. juni 2015 Jeg prøvde å lese artikkelen tidligere i dag, men måtte bare gi meg med lesingen. Jeg ble bare så mektig provosert! Man kan ikke kalle det en voldtekt når man ikke ett eneste sekund gir uttrykk for at man ikke vil! At jenta har så dårlig selvtillit at hun ikke tør å si at noe er ukomfortabelt gjør ikke gutten til voldtektsmann! Dette er nesten litt i samme kategori som de som drar med seg en fyr hjem fra byen, og sier de ble voldtatt bare fordi de angrer dagen etter. Litt satt på spissen... Jeg har selv blitt voldtatt av en eks, men han kunne ikke unngå å merke at jeg ikke ville. Han hadde kloremerker over halve seg, jeg hadde blåmerker over halve meg. Min eneste tanke da jeg leste artikkelen var "hvordan skal jeg få lært opp mine sønner til å bli tankelesere?" Anonymous poster hash: dff02...71c Redd for det samme ang sønnene. Har en bekjent som ble anklaget for voldtekt fordi dama (som var pådriveren for det hele) ikke fikk det som hun ville med han etterpå. Ikke samleie. Heldigvis ikke noe som ble spredd offentlig såvidt jeg vet. sykt! Kameraten har vært helt knust for dette og er en flott person. Har. Gått igjennom hendelsesforløpet hundrevis av ganger for å finne ut om det var noen som helst signaler han burde plukket opp. Men når man inviteret den andre er det vanskelig å finne noen. Anonymous poster hash: f390b...278
Hjertefru Skrevet 1. juni 2015 #35 Skrevet 1. juni 2015 Synes voldtektsbegrepet har blitt fryktelig utvannet i det siste. Voldtekt er i min verden en meget alvorlig forbrytelse, og det hun beskriver i artikkelen kan jeg ikke forstå kan defineres som voldtekt. Klønete av begge parter og dårlig kommunikasjon, men ikke voldtekt.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #36 Skrevet 1. juni 2015 Burde egentlig ikke vært nødvendig å lure på en gang "jeg ga kjæresten min oralsex fordi han antydet at han ønsket det. Jeg gjorde det for å glede han, ga ikke uttrykk for misnøye, men ville egentlig ikke likevel. Trenger en syndebukk for at jeg ikke klarte å snakke for meg selv" det er hva jeg fikk ut av det innlegget. Nå er jeg sikkert kald, men ærlig talt. Anonymous poster hash: f390b...278
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #37 Skrevet 1. juni 2015 Synes voldtektsbegrepet har blitt fryktelig utvannet i det siste. Voldtekt er i min verden en meget alvorlig forbrytelse, og det hun beskriver i artikkelen kan jeg ikke forstå kan defineres som voldtekt. Klønete av begge parter og dårlig kommunikasjon, men ikke voldtekt. Det fikk du sagt det bedre enn noen sålangt. Klønete av begge og dårlig kommunikasjon. Men ikke voldtekt. Anonymous poster hash: f390b...278
Bustetroll Skrevet 2. juni 2015 #38 Skrevet 2. juni 2015 Hvis dette er voldtekt, så er nesten alle seksuelt aktive kvinner og menn voldtektsofre. Det blir for dumt.Man får begynne å ha en bunke med samtykkeerklæringer i nattbordskuffen, kanskje et kamera på soverommet så er man på den sikre siden.
Jordbærblomst Skrevet 2. juni 2015 #39 Skrevet 2. juni 2015 Åh herre, ikke sunt å bli så provosert når man ikke har fått morgenkaffen enda! Jeg ønsker å skrive en lang stil her, men jeg er rett å slett ikke våken nok....så vi korter det ned med: Nei det er ikke voldtekt! Det er dårlig kommunikasjon og overdramatisering fra jenta sin side.
Mandala Skrevet 2. juni 2015 #40 Skrevet 2. juni 2015 Absolutt ikke voldtekt. Ikke i nærheten og i grenseland engang.
Gjest Darwinia:-) Skrevet 2. juni 2015 #41 Skrevet 2. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Har du lest teksten eller? Hun gjorde det frivillig for å glede kjæresten, men følte det ikke Vær riktig i ettertid. Det er ikke snakk om en ddødrukken jente, bevisstløs og slikt. Er dette voldtekt kan politiet vie hele sin oppmerksomhet til alle vvoldtekmenn der ute, da har de ikke tid til annet lenger Anonymous poster hash: f390b...278 Hun skriver at han brukte tvang for å få henne til å utføre en seksuell tjeneste. Det er per defenisjon voldtekt Anonymous poster hash: 8dc20...776 Det skriver hun ikke. Hun beskriver at han dyttet hodet hennes mot skrittet. Det er da ikke uvanlig mellom partnere som er i en seksuell situasjon. Anonymous poster hash: 9c83b...427 Hvis dytting av hoder og hender er voldtekt så voldtar jeg mannen flere ganger i uka. Men på den andre siden; han voldtar meg så da er vi vel skuls?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #42 Skrevet 2. juni 2015 Burde egentlig ikke vært nødvendig å lure på en gang "jeg ga kjæresten min oralsex fordi han antydet at han ønsket det. Jeg gjorde det for å glede han, ga ikke uttrykk for misnøye, men ville egentlig ikke likevel. Trenger en syndebukk for at jeg ikke klarte å snakke for meg selv" det er hva jeg fikk ut av det innlegget. Nå er jeg sikkert kald, men ærlig talt. Anonymous poster hash: f390b...278 Såååå enig med deg. Mannen min har gjort det samme. Og jeg har da gjort det han ville selv om jeg ikke alltid har lyst. Man må jo gi for å få.. Synes ikke det er voldtekt nei. En mann kan ikke være tankeleser.. Anonymous poster hash: fc1d9...555
Helene Harepus Skrevet 2. juni 2015 #43 Skrevet 2. juni 2015 Enig. Det får være måte på. Jeg er enig i at voldtekt er en alvorlig forbrytelse og skriblerier som dette er med på å bagatellisere det. Jenta virker veldig selvhøytidelig som går ut i avisen med at hun ble voldtatt, når det eneste dette dreier seg om er manglende kommunikasjon, som andre her påpekte. Ikke bare det, hun fraskriver seg selv absolutt alt ansvar for eget sexualliv og dytter det over på den stakkars kjæresten.. Jeg er ikke imponert og mest overrasket over at han er fremdeles sammen med henne.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #44 Skrevet 2. juni 2015 Det er ikke hans ansvar å sette grenser for henne, det må hun faktisk klare selv. Skikkelig romantisk den dagen vi må sende søknad i tre eksemplar og med fullmakt fra vitne for å kunne ha sex uten at det ropes voldtekt. Anonymous poster hash: 0a8af...00d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #45 Skrevet 2. juni 2015 Å bruke ordet voldtekt i denne sammenhengen er et hån mot de som faktisk har blitt voldtatt. Voldtekt er grusomt, det er ødeleggende og det er en kriminell handling. Slike artikler burde ikke fått komme på trykk. Anonymous poster hash: 89987...f1e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #46 Skrevet 2. juni 2015 Alle gutter bør ha med seg en forhåndsutfylt avtale før de har sex med kjæresten. Dersom begge går gjennom denne og stryker det som ikke passer, fører på nye ting og signerer. Skal man gjøre noe snnet enn planlagt må man stoppe sexen, skrive ny avtale og signere før man fortsetter. Stakkars menn sier nå jeg. Anonymous poster hash: a0e7d...467
HvittHus Skrevet 2. juni 2015 #47 Skrevet 2. juni 2015 Slike artikler burde ikke fått komme på trykk. Anonymous poster hash: 89987...f1e Jeg er på en måte enig, men resultatet av denne artikkelen er forhåpentligvis at den unge mannen leser alle reaksjonene og forstår at han aldri har vært en voldtektsmann. Jeg kjenner jeg får tårer i øynene over det denne unge mannen har blitt utsatt for, kun fordi begge var dårlige på kommunikasjon, noe som vel er mer regelen enn unntaket for kjærester i den alderen.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #48 Skrevet 2. juni 2015 Ikke voldtekt! Dersom jeg styrer min manns hode ned mot klitorisen min og han begynner å slikke i vei, er det ikke voldtekt. Anonymous poster hash: 4c058...149
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #49 Skrevet 2. juni 2015 Jeg har opplevd voldtekt av typen "jeg tør ikke si nei". Det var ikke som dette. Det jeg opplevde handlet om manipulering, om å få beskjed om å gjøre det og det, om å gi ham det han ville fordi han nettopp hadde opplevd det og det... Det var voldtekt jeg fremdeles sliter med den dag i dag (jeg var 13 den gangen. Han var 24). Jeg tørte ikke si nei, og gjorde som jeg fikk beskjed om. Det som skjedde i artikkelen kan ikke kalles voldtekt. Det handler om kommunikasjonsvansker! Hun følte det som et overgrep i senere tid, og det er helt lov å føle, men dette er da vitterlig ikke guttens skyld! Han er ingen tankeleser. Han tvang henne ikke. Han manipulerte eller truet henne ikke. Han viste med sitt kroppsspråk hva han ønsket - hun gjorde ikke. Jeg sier ikke at å skyve noens hode ned til underlivet er riktig, men hadde hun motsatt seg, ville han ganske trolig sluttet. Han viste bare hva han ønsket, og hun lot det stå til. De var begge unge og uerfarne. Hadde dette vært voldtekt, ville jeg vært voldtatt i alle mine ungdomsår - jeg tørte ikke si nei til alt. Men det handlet om meg, jeg var for usikker på meg selv. Det var helt og holdent min skyld. Hadde jeg sagt nei, ville jeg heller ikke blitt tvunget på noe vis til å utføre noe (tror jeg da). Jeg liker ikke suge av den grunn av at jeg har gjort det mye - ufrivillig. Men det gjør det ikke til overgrep, da jeg enkelt kunne sagt nei. Jeg bare ville ikke si nei, jeg tørte ikke, jeg ville ikke virke dårlig i senga eller prippen. Jeg ville være en god kjæreste. Anonymous poster hash: e4305...9d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå