Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Kjaresten-min-voldtok-meg--og-han-har-enorm-skyldfolelse-8035885.html Jeg personlig tenker nei. Hvis en ikke vil, så må en jo faktisk si nei. Ikke bare gjøre det. Anonymous poster hash: a2fa7...bd5
valkyrien Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Nei, jeg synes ikke det. Menn er ikke tankeleserer (eller kvinner for den del), så minstekravet må være at man sier at man ikke vil.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Nei, kjære folk, det er jo rett og slett misbruk av ordet voldtekt og en hån mot dem som blir voldtatt. Dårlig kommunikasjon og lite erfaring kan ikke betegnes som et overgrep. Når det ikke er vold, tvang eller trusler involvert må man da gå ut fra at partneren er villig med. Jeg ligger da ikke og godkjenner hver bevegelse mannen min gjør under sex. Nei er nei, taushet er aksept. Anonymous poster hash: c1235...707
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Jeg lurer. Hvem sitt ansvar er det egentlig. Kan vi forvente at mannen spørr for å være sikker, eller at kvinnen gir tydelig uttrykk for hva hun vil, sier "jeg vil/vil ikke" Bør det ikke være begges ansvar. Hvis kvinnen kan nikke ja/nei når hun blir spurt, bør hun vel kunne gjøre det samme selv om det ikke kommer et spørsmål? Vi er jo ikke tankelesere. Hvis de fysiske tegnene viser samtykke er det jo umulig å si. Hadde vært noe annet om hun ikke var i stand til å gjøre rede for seg eller gi tydelig uttrykk for at hun ikke ønsket det. Da mener jeg ikke hyl og fekting, men et rist på hodet eller å være unnvikende bør da gå ann slik at mannen har en sjanse til å plukke opp signalene. Hvis man ikke sender noen, hvordan i alle dager skal den andre parten vite da? Jeg tenker at dette ikke er voldtekt. Mye feil det sikkert, men voldtekt føles bare som helt feil begrep i den situasjonen. Anonymous poster hash: f390b...278
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Jeg synes også det blir litt voldsomt å kalle kjæresten for en voldtekstsmann i en slik situasjon. Jeg gjør også ting for mannen som jeg ikke akkurat liker selv, men gjør det for å glede han. Han tvinger meg på ingen måte. Hadde jeg sagt nei, hadde han godtatt det. På samme måte som kjæresten i artikkelen nok hadde. Det er jo helt vanlig å føre hverandre under sex. Ting skjer uten at man må snakke om hvert skritt. Synes det er dårlig gjort å kalle kjæresten for voldtektsmann etterpå uten å ha gitt noe inntrykk av at hun ikke ville det. Anonymous poster hash: 16619...2db
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Har du lest artikkelen i det hele tatt? Anonymous poster hash: 16619...2db
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Har du lest teksten eller? Hun gjorde det frivillig for å glede kjæresten, men følte det ikke Vær riktig i ettertid. Det er ikke snakk om en ddødrukken jente, bevisstløs og slikt. Er dette voldtekt kan politiet vie hele sin oppmerksomhet til alle vvoldtekmenn der ute, da har de ikke tid til annet lenger Anonymous poster hash: f390b...278
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Har du lest artikkelen i det hele tatt?Anonymous poster hash: 16619...2db Ja. Anonymous poster hash: 8dc20...776
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Men her var det to uerfarne kjærester som hadde sex. Når han gir tegn til at vil hun skal gjøre en spesiell ting og hun hverken viser med kroppsspråk eller ord at hun ikke vil, hvordan skal han kunne fange opp motviljen? Anonymous poster hash: c1235...707
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Har du lest teksten eller? Hun gjorde det frivillig for å glede kjæresten, men følte det ikke Vær riktig i ettertid. Det er ikke snakk om en ddødrukken jente, bevisstløs og slikt. Er dette voldtekt kan politiet vie hele sin oppmerksomhet til alle vvoldtekmenn der ute, da har de ikke tid til annet lenger Anonymous poster hash: f390b...278 Hun skriver at han brukte tvang for å få henne til å utføre en seksuell tjeneste. Det er per defenisjon voldtekt Anonymous poster hash: 8dc20...776
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Hæ? På hvilken måte er dine eksempler noe i nærheten av det forfatteren beskriver? Anonymous poster hash: 9c83b...427
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #13 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Men her var det to uerfarne kjærester som hadde sex. Når han gir tegn til at vil hun skal gjøre en spesiell ting og hun hverken viser med kroppsspråk eller ord at hun ikke vil, hvordan skal han kunne fange opp motviljen? Anonymous poster hash: c1235...707 Ved å spørre? Her forventer dere at hun skal bruke ord, men hva med å forvente at han bruker ord. 'Vil du suge meg?' hadde vært et godt valg. Så kunne hun respondert på det spørsmålet. Anonymous poster hash: 8dc20...776
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #14 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Hæ? På hvilken måte er dine eksempler noe i nærheten av det forfatteren beskriver?Anonymous poster hash: 9c83b...427 Bruk av tvang Anonymous poster hash: 8dc20...776
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #15 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Har du lest teksten eller? Hun gjorde det frivillig for å glede kjæresten, men følte det ikke Vær riktig i ettertid. Det er ikke snakk om en ddødrukken jente, bevisstløs og slikt. Er dette voldtekt kan politiet vie hele sin oppmerksomhet til alle vvoldtekmenn der ute, da har de ikke tid til annet lenger Anonymous poster hash: f390b...278 Hun skriver at han brukte tvang for å få henne til å utføre en seksuell tjeneste. Det er per defenisjon voldtekt Anonymous poster hash: 8dc20...776 Tvang? Han førte hodet hennes ned. Hun kunne da vist med kroppsspråk eller med ord at hun ikke ville. Holder man på med kjæresten går man jo utifra at de vil når de ikke antyder noe annet. Pleier ikke du eller mannen din å føre hverandre mens dere har sex? Anonymous poster hash: 16619...2db
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #16 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Har du lest teksten eller? Hun gjorde det frivillig for å glede kjæresten, men følte det ikke Vær riktig i ettertid. Det er ikke snakk om en ddødrukken jente, bevisstløs og slikt. Er dette voldtekt kan politiet vie hele sin oppmerksomhet til alle vvoldtekmenn der ute, da har de ikke tid til annet lenger Anonymous poster hash: f390b...278 Hun skriver at han brukte tvang for å få henne til å utføre en seksuell tjeneste. Det er per defenisjon voldtekt Anonymous poster hash: 8dc20...776 Kan du sitere teksten der ? Det har gått forbi meg. Jeg trodde det sto at han førte hodet hennes mor skrittet. Det er da ganske vanlig under sex. Og det betyr ikke at man dyttes og holdes nede i skrittet på noen. Å lede noen betyr ikke at man holder de fast med tvang. Anonymous poster hash: f390b...278
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #17 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Har du lest teksten eller? Hun gjorde det frivillig for å glede kjæresten, men følte det ikke Vær riktig i ettertid. Det er ikke snakk om en ddødrukken jente, bevisstløs og slikt. Er dette voldtekt kan politiet vie hele sin oppmerksomhet til alle vvoldtekmenn der ute, da har de ikke tid til annet lenger Anonymous poster hash: f390b...278 Hun skriver at han brukte tvang for å få henne til å utføre en seksuell tjeneste. Det er per defenisjon voldtekt Anonymous poster hash: 8dc20...776 Det skriver hun ikke. Hun beskriver at han dyttet hodet hennes mot skrittet. Det er da ikke uvanlig mellom partnere som er i en seksuell situasjon. Anonymous poster hash: 9c83b...427
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #18 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Men her var det to uerfarne kjærester som hadde sex. Når han gir tegn til at vil hun skal gjøre en spesiell ting og hun hverken viser med kroppsspråk eller ord at hun ikke vil, hvordan skal han kunne fange opp motviljen? Anonymous poster hash: c1235...707 Ved å spørre? Her forventer dere at hun skal bruke ord, men hva med å forvente at han bruker ord. 'Vil du suge meg?' hadde vært et godt valg. Så kunne hun respondert på det spørsmålet. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Pleier du alltid å be mannen din med ord for hver ting han skal gjøre med deg i sengen? Fører du aldri hodet eller hånden hans f.eks? Er man kjærester forventer en at en er så pass trygg på hverandre at man kan si nei dersom man ikke vil. Man kan ikke kalle alt for voldtekt selv om man ble med på noe man ikke ville likevel. Anonymous poster hash: 16619...2db
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #19 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Men her var det to uerfarne kjærester som hadde sex. Når han gir tegn til at vil hun skal gjøre en spesiell ting og hun hverken viser med kroppsspråk eller ord at hun ikke vil, hvordan skal han kunne fange opp motviljen? Anonymous poster hash: c1235...707 Ved å spørre? Her forventer dere at hun skal bruke ord, men hva med å forvente at han bruker ord. 'Vil du suge meg?' hadde vært et godt valg. Så kunne hun respondert på det spørsmålet. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Hvorfor er det alltid mannen som må spørre? Da må vi jo forvente at damene skal gjøre rede for seg likeså. Det er jo bare latterlig at alle menn må spørre "er du sikker" for hvert skritt og hver berøring de foretar seg under sex når den andre tilsynelatende er med. Anonymous poster hash: f390b...278
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #20 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Har du lest teksten eller? Hun gjorde det frivillig for å glede kjæresten, men følte det ikke Vær riktig i ettertid. Det er ikke snakk om en ddødrukken jente, bevisstløs og slikt. Er dette voldtekt kan politiet vie hele sin oppmerksomhet til alle vvoldtekmenn der ute, da har de ikke tid til annet lenger Anonymous poster hash: f390b...278 Hun skriver at han brukte tvang for å få henne til å utføre en seksuell tjeneste. Det er per defenisjon voldtekt Anonymous poster hash: 8dc20...776 Tvang? Han førte hodet hennes ned. Hun kunne da vist med kroppsspråk eller med ord at hun ikke ville. Holder man på med kjæresten går man jo utifra at de vil når de ikke antyder noe annet. Pleier ikke du eller mannen din å føre hverandre mens dere har sex?Anonymous poster hash: 16619...2db Vi avklarer ting på forhånd og vi bruker ordene. Hun opplevde det som tvang, han spurte henne aldri og hun skriver 'Det ble brukt kraft fra en part, til å få den andre til å utføre en seksuell tjeneste.' Da er det litt mer enn bare kjærester som prøver seg frem. Anonymous poster hash: 8dc20...776
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #21 Skrevet 1. juni 2015 Dette er ikke voldtekt. Heller ikke rettslig. Og seriøst kvinner må faktisk være ansvarlige for seg selv, si nei til det de ikke ønsker. Og i hvert fall ikke utføre handlingene mannen ønsker gjentatte ganger, uten å si nei, eller vise at hun ikke ønsker det. Så blir det plutselig voldtekt. Det skal ikke bli nødvendig at en mann må spørre sin partner, om å få gjøre hver minste ting, hver eneste gang. Anonymous poster hash: 846f9...b2f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #22 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Har du lest teksten eller? Hun gjorde det frivillig for å glede kjæresten, men følte det ikke Vær riktig i ettertid. Det er ikke snakk om en ddødrukken jente, bevisstløs og slikt. Er dette voldtekt kan politiet vie hele sin oppmerksomhet til alle vvoldtekmenn der ute, da har de ikke tid til annet lenger Anonymous poster hash: f390b...278 Hun skriver at han brukte tvang for å få henne til å utføre en seksuell tjeneste. Det er per defenisjon voldtekt Anonymous poster hash: 8dc20...776 Kan du sitere teksten der ? Det har gått forbi meg. Jeg trodde det sto at han førte hodet hennes mor skrittet. Det er da ganske vanlig under sex. Og det betyr ikke at man dyttes og holdes nede i skrittet på noen. Å lede noen betyr ikke at man holder de fast med tvang. Anonymous poster hash: f390b...278 'Det ble brukt kraft fra en part, til å få den andre til å utføre en seksuell tjeneste' Beklager, det var kraft og ikke tvang. Men når man bruker kraft kan det ofte oppfattes som tvang. Det kan være både skremmende, ubehagelig og krenkende. Anonymous poster hash: 8dc20...776
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #23 Skrevet 1. juni 2015 Å kalle det der en voldtekt er ett hån mot alle de som faktisk har vært utsatt for en. Anonymous poster hash: d9cb4...529
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #24 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Har du lest teksten eller? Hun gjorde det frivillig for å glede kjæresten, men følte det ikke Vær riktig i ettertid. Det er ikke snakk om en ddødrukken jente, bevisstløs og slikt. Er dette voldtekt kan politiet vie hele sin oppmerksomhet til alle vvoldtekmenn der ute, da har de ikke tid til annet lenger Anonymous poster hash: f390b...278 Hun skriver at han brukte tvang for å få henne til å utføre en seksuell tjeneste. Det er per defenisjon voldtekt Anonymous poster hash: 8dc20...776 Kan du sitere teksten der ? Det har gått forbi meg.Jeg trodde det sto at han førte hodet hennes mor skrittet. Det er da ganske vanlig under sex. Og det betyr ikke at man dyttes og holdes nede i skrittet på noen. Å lede noen betyr ikke at man holder de fast med tvang. Anonymous poster hash: f390b...278 'Det ble brukt kraft fra en part, til å få den andre til å utføre en seksuell tjeneste' Beklager, det var kraft og ikke tvang. Men når man bruker kraft kan det ofte oppfattes som tvang. Det kan være både skremmende, ubehagelig og krenkende. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Det skulle vært mye tydeligere i teksten hvorvidt kraften hun refererer til er at hun faktisk ble dyttet ned i skrittet hans, eller ført ned. Det er jo to helt forskjellige ting. Sistnevnte er jo helt vanlig. Da hadde man unngått så mange spekulasjoner. Hvis mannen faktisk presset hun nedover, og ikke bare førte så er jeg enig i at det er et overgrep fra hans side. Men sånn ellers synes jeg vi kan forvente at kvinner som er i stand til å gjøre rede for seg gir uttrykk for om de vil eller ikke. Der er så alt for lett å kalle noe for overgrep idag. Der svekker de som faktisk blir utsatt for det, uavhengig av hva som.fsktisk skjedde her. Men jeg finner det hele litt spesielt når hun gikk med på dette flere ganger for å gjøre han glad, uten å fortelle at det ikke føltes riktig. Sex kan være skremmende og vanskelig i den alderen. Der betyr ikke at den andre begår overgrep. Anonymous poster hash: f390b...278
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #25 Skrevet 1. juni 2015 Selvsagt er det voldtekt. Om jeg truer med å drepe deg eller barna dine om du sier nei og så knuller jeg deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg klistrer igjen munnen din, slår deg og knuller deg. Du sa ikke nei. Er det ikke voldtekt da? Om jeg fysisk og psykisk mishandler deg over år, knuser selvbildet ditt, nodn ribbein og knuller deg akkurat når jeg vil. Du har mistet evnen til å si nei. Er ikke det voldtekt da? Om jeg knuller deg mens du sover eller er bevisstløs. Du sa ikke nei. Er ikke det voldtekt da? Husk: Det er mange måter å si nei på og det er ikke alltid slik at den som tier samtykker. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Men her var det to uerfarne kjærester som hadde sex. Når han gir tegn til at vil hun skal gjøre en spesiell ting og hun hverken viser med kroppsspråk eller ord at hun ikke vil, hvordan skal han kunne fange opp motviljen? Anonymous poster hash: c1235...707 Ved å spørre? Her forventer dere at hun skal bruke ord, men hva med å forvente at han bruker ord. 'Vil du suge meg?' hadde vært et godt valg. Så kunne hun respondert på det spørsmålet. Anonymous poster hash: 8dc20...776 Så hvis noen vil ha sex med deg, så må de si "vil du ha sex med meg?". Hvis ikke er det voldekt? Er det voldekt hvis ho hadde sugd han, uten å spørre om hans samtykke og? Det er ikke så lett å være tankeleser. Det er heller ikke så vanlig å si så mye under sex/kosing heller. Tenker folk har et fryktelig spennende sexliv, hvis det skulle foregått med samtykke spørsmål hele veien: "Skal vi ha sex nå?", "Kan du suge meg?", "Kan jeg slikke deg?", "Kan jeg ta deg på penis". Anonymous poster hash: a2fa7...bd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå