Gå til innhold

Ang engasjerte foreldre på fotballkamper...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo litt morsomt å lese! Hvor mange kvinner kan egentlig noe om fotball?

Anonymous poster hash: f2b4e...5bf

At det var?? Vi har da vel nok peiling til å vite hvordan man som voksen bør oppføre seg på fotballbanen når spillerne er barn og dommerne er tenåringer?

Anonymous poster hash: 79e32...e23

Dessverre er det fortsatt folk som sidestiller jenter/kvinner på fotballbanen med kuer på travbanen. Drit i om de norske kvinnene faktisk har vunnet både fotball-vm og OL, mens vårt mannlige landslag... Veeeel.... :P

Hi

Anonymous poster hash: 70306...b94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk og pris for at barna mine har sluttet med fotball. Verken mannen eller jeg er fotballinteressert, og må si jeg reagerte veldig negativt på flere ting. For det første: barneidrett skal være lek!!! Selv om ungene er opptatt av å vinne, så synes jeg trenere, foreldre og dommere har et ansvar for at idretten skal være åpen og inkluderende, gi barna mestring, positive opplevelser med fysisk aktivitet, til det beste for folkehelsa.

Dessverre var treneren opptatt av de beste og av å vinne. Han maktet ikke å dyrke laget og fellesskapet, han var pappa til den beste spilleren, og var selv en fotballspiller som barn/ungdom. Topping av laget fra G7. Altfor mye fokus på prestasjon. Ble helt sjokkert over foreldre på kamp, det ble så tydelig: Det er oss mot dem. Foreldrene på de to lagene stod å heiet og ropte nærmest mot hverandre, opplevde det som om de ville overgå hverandre med heiarop. Hørte mange foreldre på sidelinja snakke om at han og han var god, mens han og han har mye igjen/er ikke et naturtalent. Dommeravgjørelser ble ikke alltid akseptert.

Beklager langt svar, men hele fotballkulturen var ukjent for meg, og jeg fikk skikkelig bakoversveis. Var ikke lei meg da sønnen ville slutte, og han var faktisk ganske god! Anonymous poster hash: 5acc4...d66

Uff, så trist!

Den klubben bør ha en skikkelig opprydding! (jeg er den som skriver positivt om fotball rett under deg)

Det hender jo her at guttene ikke er helt fornøyde med en dommeravgjørelse, de slår ut armene og roper "DOMMER!!" ;)

Men da får de kjapt fra sidelinjen - dommeren dømmer! Fortsett!

Meget problemfritt! :)

Men klubben deres har MYE arbeid foran seg! Man topper da ikke småunger!?

Klubben vår fokuserer på breddefotball. Det er viktig med tanke på rekruttering!

Ikke alle er gode i fotball når de er 10, men det kan godt hende de blir gode når de er 15 ;) Men da har de ungdommene sluttet for lenge siden, dersom det er slik det skal være...

Anonymous poster hash: 97061...3c0

Skrevet

Du aner ikke hvor takknemlig jeg er for at ungene her ikke spiller fotball!

Rådyrt og for et styr!

Anonymous poster hash: de62f...d4a

Rådyrt? Fotball kan da umulig være på listen over rådyre fritidsaktiviteter. (Hockey og Alpint derimot...)

Jeg er kjempeglad for å ha en liten fotballspiller. Han har en sunn hobby og noe han er kjempeinteressert i og som også er sosialt og lærer ham å samarbeide med andre. I tillegg er det spennende på kamper og veldig gøy når man ser at de mestrer og får selvtillit. Har utelukkende positive erfaringer med livet som "soccer-mom" ;)

2 500,- pr sesong for miniputter her! Det ER dyrt! Og de minste får de dårligste treningstidene og de dårligste banene. Hvorfor? Jo, for at A-laget skal trene kl 18.00, vel, så da må de små trene fra kl 20.30 og utover...  Drakter? Nja... Noe sammenrasket ræl, var det ei mor som fortalte meg. Her vi bor er i alle fall fotballen "helt på jordet" og jeg priser meg som sagt lykkelig for at ungene har valgt andre idretter. 

Skrevet

Dette er jo litt morsomt å lese! Hvor mange kvinner kan egentlig noe om fotball?

At det var?? Vi har da vel nok peiling til å vite hvordan man som voksen bør oppføre seg på fotballbanen når spillerne er barn og dommerne er tenåringer?

Dessverre er det fortsatt folk som sidestiller jenter/kvinner på fotballbanen med kuer på travbanen. Drit i om de norske kvinnene faktisk har vunnet både fotball-vm og OL, mens vårt mannlige landslag... Veeeel.... :P

Hi

Jeg har en veldig ivrig fotballgutt, og her om dagen sa han noe som gjorde meg helt varm og stolt. Han har trent flere år med en veldig dyktig jente, kanskje det er litt derfor. Han sa at han syntes det var mye bedre å se på toppfotball for kvinner enn menn, fordi det var mer taktikk og teknikk og mindre måking av ballen oppover. Et stolt øyeblikk for en mor som innså at i alle fall enn så lenge har ikke hennes elleve år gamle sønn utviklet seg til en ignorant burape med sterke kjønnsbriller på. Måtte det bare vare!

Anonymous poster hash: 28e02...1c6

Skrevet

Rådyrt og for et styr!

Rådyrt? Fotball kan da umulig være på listen over rådyre fritidsaktiviteter. (Hockey og Alpint derimot...)

Jeg er kjempeglad for å ha en liten fotballspiller. Han har en sunn hobby og noe han er kjempeinteressert i og som også er sosialt og lærer ham å samarbeide med andre. I tillegg er det spennende på kamper og veldig gøy når man ser at de mestrer og får selvtillit. Har utelukkende positive erfaringer med livet som "soccer-mom" ;)

2 500,- pr sesong for miniputter her! Det ER dyrt! Og de minste får de dårligste treningstidene og de dårligste banene. Hvorfor? Jo, for at A-laget skal trene kl 18.00, vel, så da må de små trene fra kl 20.30 og utover...  Drakter? Nja... Noe sammenrasket ræl, var det ei mor som fortalte meg. Her vi bor er i alle fall fotballen "helt på jordet" og jeg priser meg som sagt lykkelig for at ungene har valgt andre idretter. 

Høres ikke ut som en særlig ok klubb. Her betaler vi 1500,- for halvåret + to loddbøker i året som må selges. Guttene her (G11) har hatt greie treningstider hele veien (17-18.30), med innetrening om vinteren de første årene. Draktene er hele og ganske nye (godt sponset av lokale bedrifter). A-laget trener ganske sent (både på "vår" bane og på et annet anlegg i nærheten) så det merker ikke de minste noe til. A-laget er her i 1. divisjon, så skulle tro mye av fokuset var kun på de, men jeg syns klubben her er veldig flink på breddefotball. Fotball er jo mye dugnadsarbeid også da, så da burde kanskje den delen av klubben blitt utviklet noe bedre også for å bli bedre for de små. Her har vi endel dugnadsarbeid for å tjene inn penger til klubben, som igjen gagner breddefotballen. På den måten betaler man seg ikke i hel for alt man faktisk får ut av å være med på laget og i klubben (de dekker jo forsikring, drakter, cuper, vedlikehold av anlegg og klubbhus/garderober). Fotball er nok langt fra den dyreste sporten for ungene å være en del av uansett hvordan man vrir og vender på det, selv om det nok finnes rimeligere alternativer.

Skrevet

Rådyrt og for et styr!

Høres ikke ut som en særlig ok klubb. Her betaler vi 1500,- for halvåret + to loddbøker i året som må selges. Guttene her (G11) har hatt greie treningstider hele veien (17-18.30), med innetrening om vinteren de første årene. Draktene er hele og ganske nye (godt sponset av lokale bedrifter). A-laget trener ganske sent (både på "vår" bane og på et annet anlegg i nærheten) så det merker ikke de minste noe til. A-laget er her i 1. divisjon, så skulle tro mye av fokuset var kun på de, men jeg syns klubben her er veldig flink på breddefotball. Fotball er jo mye dugnadsarbeid også da, så da burde kanskje den delen av klubben blitt utviklet noe bedre også for å bli bedre for de små. Her har vi endel dugnadsarbeid for å tjene inn penger til klubben, som igjen gagner breddefotballen. På den måten betaler man seg ikke i hel for alt man faktisk får ut av å være med på laget og i klubben (de dekker jo forsikring, drakter, cuper, vedlikehold av anlegg og klubbhus/garderober). Fotball er nok langt fra den dyreste sporten for ungene å være en del av uansett hvordan man vrir og vender på det, selv om det nok finnes rimeligere alternativer.

Så bra! Flott at noen klubber har skjønt det. 

A-laget her ligger i 3. divisjon, men en del av dem og ikke minst ledelsen i fotballgruppa har ego på størrelse med de mest egoistiske i elitedivisjon... 

Skrevet

Rådyrt og for et styr!

Oi, det er jo helt på trynet! Men det er ikke slik over alt altså! Her vi bor betaler vi 1200 kr i året + loddbok x2 pr. år. De får drakter gratis, men vi må betale litt ekstra om de skal reise på cuper langt borte. Dette er helt frivillig, og det er også lagt opp slik at alle som har normal og god økonomi betaler litt ekstra slik at de som ikke har penger kan få være med. Det synes jeg er veldig realt og har ikke noe problem med å betale den 100-lappen ekstra for at "Per" med fattige foreldre også skal få være med.

Her får barna trene på veldig gode baner, og selv ikke eldste på snart 13 er ferdig senere enn 20.30 noen dager. 8-åringen trener fra 17-18, noe som egentlig er litt tidlig, men helt greit.

Anonymous poster hash: a5ec4...21a

Skrevet

Hi

Poenget var at få kvinner driver med det, og de som kan noe om det er iallefall ikke de som kommenterer på sidelinjen. Et skudd er ikke bare et skudd. En pasning ikke bare en pasning. Det er urkomisk når folk som ikke har peiling skriker høyest. Dette gjelder selvsagt også menn, men nå var det kvinner på fotballkamp jeg kommenterte.

Skrevet

Hi

Poenget var at få kvinner driver med det, og de som kan noe om det er iallefall ikke de som kommenterer på sidelinjen. Et skudd er ikke bare et skudd. En pasning ikke bare en pasning. Det er urkomisk når folk som ikke har peiling skriker høyest. Dette gjelder selvsagt også menn, men nå var det kvinner på fotballkamp jeg kommenterte.

Jeg har ikke mye peiling på fotball som sådan, men jammen kan jeg bli engasjert og heie på sidelinjen likevel. Hvorfor i all verden skulle ikke det være greit? Man kan jo sette pris på gode prestasjoner på fotballbanen selv om man ikke kan spille fotball selv? Må være noe av det dummeste jeg har hørt..

Skrevet

Hi

Du er klok du, som vet så mye om hva 4,5 milliarder mennesker på denne kloden vet og ikke vet noe om. Sikkert studert emnet "kvinner og fotball" veldig lenge?

Anonymous poster hash: aeb9d...a38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...