¤Hippie¤ Skrevet 1. juni 2015 #26 Skrevet 1. juni 2015 Det finnes slik minnealbum som er beregnet for besteforeldre, som de skal skrive i. Kjøp heller en slik til henne😊
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #27 Skrevet 1. juni 2015 Enig med de over her, bare prøv å hold ut og prøv å "styr" iveren hennes i en retning som passer deg.. Foreslå ting du faktisk kunne tenke deg at hun gjorde- gode forslag her som feks strikke bunad , lage besteforeldre bok. Være barnevakt når det passer deg. Svelg noen kameler. Og jeg er enig i de som sier at du faktisk henger deg opp i detaljer.. Har det virkelig noe å si hvem som lager pakkekalenderen? Til en ettåring? Anonymous poster hash: 44d5d...f1a
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #28 Skrevet 1. juni 2015 Oj så mange svar som var kommet her! Jo, ser at jeg nok må jobbe litt med meg selv og svelge noen kameler. Ang pakkekalender tror jeg at jeg kommer til å takke for den hun kommer til å lage nå i år og si på en hyggelig og tydelig måte at jeg ønsker å gjøre dette selv i årene som kommer da det er noe jeg har gledet meg veldig til. Men det er litt godt å lese at det er flere som forstår hvordan jeg føler det, godt å vite at det ikke bare er jeg som er vanskelig nødvendigvis. Jeg håper det går seg til på sikt, for selv om jeg klarer å svelge kameler og holde frustrasjon inni meg, så gjør det jo unektelig noe med relasjonen mellom meg og svigermor når vi har så forskjellige oppfatninger av hvordan vi vil at ting skal være -og det er synd siden vi har et godt forhold i utgangspunktet. Hi Anonymous poster hash: 13651...f0e
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. juni 2015 #29 Skrevet 1. juni 2015 Haha, med tre unger så tenker jeg du er gal. La svigermor lage pakkekalender, det er dyrt og masse jobb (og ganske kjedelig etter 4 år) Gled deg over strikketøy. Gjem det til dine egne barnebarn om du ikke strikker selv Babybøker, vi har en til den eldste, en halvskrevet til den mellomste og en tom til den yngste. Aner ikke når hun fikk tenner eller gikk første gang. Hadde egt vært fint om noen andre hadde passet på..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #30 Skrevet 1. juni 2015 Et lite tips ang. pakkekalender: Jeg og min mor ønsker begge å lage kalender til døtrene mine, så vi har gjort det slik at vi kjøper halvparten av gavene hver det funker fint! Anonymous poster hash: 04033...586
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #31 Skrevet 1. juni 2015 Litt rart å ha en baby på 6 måneder og i JUNI være opptatt sv pakkekalender. Hva med å si til svigermor at babyen ikke skal ha pakkekalender dette året så kan dere helle snakkes i august 2016 for å finne en løsning på hvem som skal få æren av å lage pakkekalender julen 2016. Anonymous poster hash: 61e26...8cb
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #32 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har tre barn, full jobb og studerer ved siden av, likevel både strikker jeg til barna selv og lager selvsagt julekalender til dem selv. Forstår veldig godt at du synes det blir for mye, er en del bestemødre der ute som tar litt vel av. At andre synes det høres deilig ut å slippe å gjøre disse tingene selv har ingenting å si for DIN opplevelse av st hun presser seg over på din arena. Men du må jo si fra til henne. Anonymous poster hash: 90136...11f
Giss Skrevet 1. juni 2015 #33 Skrevet 1. juni 2015 Ting faller ikke alltid helt på plass av seg selv når første barnebarn ankommer. Det tar litt tid for besteforeldrene også å finne sin nye rolle i familien. Engasjementet er flott - men du må også klare å snakke med henne om det når det blir for mye. Hos oss kom svigers rennende i tide og utide hver dag etter at vi var kommet hjem med første barnebarnet deres. Det endte med at vi tok ut batteriet fra dørklokken og meldte ut - ikke bare til dem - at siden barnet ikke hadde døgnrytme enda hendte det rett som det var at vi lå og sov. Vi ville veldig gjerne ha besøk med det var litt fint om de kunne sende en melding på forhånd. Svigers ble dødelig fornærmet først - men så gikk det seg til. De så henne stadig ofte men nå skjedde det på tidspunkter når det også passet for oss. Det har vært mange små og store ting gjennom årene, men det har gått seg til. De har måttet lære seg å respektere mine grenser - også når de egentlig ikke er enige. Og jeg har måttet lære meg å snakke med dem om ting, som jeg egentlig ikke har lyst å ta opp, siden jeg er ganske konfliktsky. Dette er bare starten. Det kommer andre ting senere. Alt fra oppdragelse til sovevaner og bruk av solkrem. Jeg tror det er viktig å klare å si ting a la "Det er supert at du gjerne vil ta ansvar for dette, men det er litt viktig for oss at det blir gjort på denne måte".
pifi med tre nurk Skrevet 1. juni 2015 #34 Skrevet 1. juni 2015 Herlighet jeg forgår deg veldig godt! Jeg synes det er meget spesielt at svigermor skriver om fødselen, akkurat som om hun faktisk var til stede! Noen ting er faktisk mamman og pappan sin jobb og det er ikke svigermor som har blitt mamma. Hennes tid som nybakt mamma er forbi. Jeg har et godt forhold til både svigermor og egen mor, og de stiller opp og ville gjort alt for barnebarna. Men de skjønner også at de er bestemødre og har mange privilegier med det at de kan tilby godteri på en vanlig onsdag og tillate litt mer barnetv og ipadtid.. Men hadde begynt å skrive en bok om min fødsel hadde jeg trodd de hadde klikket for dem! Rett og slett Hun skriver sikkert om fødselen slik hun opplevde den, altså om den dagen barnet ble født og hennes egne tanker som nå skulle bli bestemor, hvor spent hun var osv. Ikke OM fødselen som i mammaens øyne ...kanskje tenke litt før man reagerer? Anonymous poster hash: 95a8d...46e Ikke vet jeg, jeg vet bare det som står skrevet her og jeg synes det er way too much! Det er bestemor, ikke mor.. Bestemor kan gjøre så mye annet for barnebarnet sitt enn akkurat dette som de aller fleste foreldre vil gjøre selv!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #35 Skrevet 1. juni 2015 Vet du, jeg skjønner deg så godt!! (Skrev et liknende innlegg her for noen dager siden ...). Men jeg tror også det er vanskelig for andre å skjønne det, om man ikke opplever det selv. Utenfor kan man nok virke både sær og utakknemlig. Hos meg er det kommet så langt at jeg heller ville hatt en uengasjert svigermor enn den jeg har nå. Hun vil helst se barna våre hver dag, være med på ALT av tilstelninger (ifbm både skole og idrett og venner), kjøpe klær, utstyr, osv, og ha de på overnatting annen hver helg. Jeg får fnatt. Og du har min fulle medfølelse. Av råd kan jeg ikke komme med så mye. Her har min tålmodighet forsvunnet og jeg har gradvis begynt å kutte henne ut, unnlate å opplyse om hva vil skal, hva barna trenger, osv. Jeg orker ikke mer .... Anonymous poster hash: 4a944...043
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #36 Skrevet 1. juni 2015 Ikke for å virke hoverende, men dette er det første barnet/barnebarnet - ikke sant? Etter et par unger, full jobb og mas så hadde jeg vært overlykkelig om noen andre hadde giddet å lage pakkekalendere, klær og bøker... Dessuten trenger ikke en så liten unge noen kalender i det hele tatt. Anonymous poster hash: e43d6...bef Enig med denne dama ☺️ Skjønner at det kan være litt irriterende med unge nr. 1 (men ikke så irriterende at jeg synes du skal ta det opp), men når dere får flere barn og er i full jobb og styrer på, så kan det hende dere blir glade for at dere har "backup" å lene dere på. Hvis du absolutt må si noe, så hadde jeg bare tatt opp én ting ("du det med den kalenderen, det ble litt sårt for det er noe jeg har gledet meg til lenge"). Ikke ta opp hele smørja. Men kan du ikke se om det kanskje er noe annet du kan gjøre for barnet ditt i stedet? Kanskje du kan lage et hjemmelaget legekjøkken (når den tid kommer) eller gjøre andre fine ting for barnet ditt, i stedet for å ta opp konkurransen med svigermor? Anonymous poster hash: eb986...927
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #37 Skrevet 1. juni 2015 Ikke for å virke hoverende, men dette er det første barnet/barnebarnet - ikke sant? Etter et par unger, full jobb og mas så hadde jeg vært overlykkelig om noen andre hadde giddet å lage pakkekalendere, klær og bøker... Dessuten trenger ikke en så liten unge noen kalender i det hele tatt. Anonymous poster hash: e43d6...bef Enig med denne dama ☺️ Skjønner at det kan være litt irriterende med unge nr. 1 (men ikke så irriterende at jeg synes du skal ta det opp), men når dere får flere barn og er i full jobb og styrer på, så kan det hende dere blir glade for at dere har "backup" å lene dere på. Hvis du absolutt må si noe, så hadde jeg bare tatt opp én ting ("du det med den kalenderen, det ble litt sårt for det er noe jeg har gledet meg til lenge"). Ikke ta opp hele smørja. Men kan du ikke se om det kanskje er noe annet du kan gjøre for barnet ditt i stedet? Kanskje du kan lage et hjemmelaget legekjøkken (når den tid kommer) eller gjøre andre fine ting for barnet ditt, i stedet for å ta opp konkurransen med svigermor? Anonymous poster hash: eb986...927 Synes du kommer med mye bra her -jeg kan ikke se for meg at jeg ikke skal ha lyst til å ordne feks pakkekalender selv om jeg er i full jobb og evt har fått flere barn. Men jeg aner jo ikke hvordan det er å være i jobb med flere barn, så skal vel aldri si aldri 😊 Men jeg må bare få lov til å si meg sterkt uenig i at jeg "tar opp konkurransen" mot svigermor ved å ønske å selv lage pakkekalender og "min første bok". Jeg vil sterkt påstå at om noen går inn for konkurranse her så er det da vitterlig min svigermor... javisst har hun fått sitt første barnebarn og jeg skjønner veldig godt at det er stort -men jeg har faktisk blitt mamma for første gang og vil nå påstå at det er hakket større? Er da ikke sikkert at vi skal få mange flere barn -kanskje er dette mitt ene barn som jeg kan styre og ordne med sånne ting for. Jeg er egentlig ikke villig til å gi slipp på det til fordel for barnets bestemor jeg. Anonymous poster hash: 13651...f0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå