Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Er det noen av dere som som har en speisalitet der det er mindre kvelds-og helgevakter? Onkologene har endel mindre papirarbeid og mindre helgevakter, men jeg er usikker på om det finnes andre spesialiteter som "passer godt" med å ha barn? Er veldig usikker på valg av spesialitet da jeg ser at mine " favoritter" innebærer mye jobb og lange vakter. Anonymous poster hash: 52eb1...40c
Gustav Klitt Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Er det ikke litt sånn at hvis man har jobbet seg litt oppover, så slipper man etterhvert den verste vaktbelastningen? Hud skal i hvert fall være familievennlig, har jeg hørt
Gustav Klitt Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Hva er dine favoritter, forresten? Studerer du nå, eller er du i turnus?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Jeg kjenner flere leger med barn. Et par av dem jobber på barneavdeling med kveld og natt. Da passet selvfølgelig pappaen barna. Topp andre hatt valgt seg spesialisering hvor de har fått jobber med kun dagtid, en er radiograf (eller er detradiologen som er lege, husker aldri det riktig). Hun andre jobbet innen ungdomspsykiatri. Anonymous poster hash: 80826...13b
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 Hud, øye og revmatologi har lite vaktbelastning. Mye hjemmevakte. Anonymous poster hash: 689b3...378
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Mikrobiologi. Anonymous poster hash: e6af7...8c5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Mine favoritter er Fødselshjelp og kvinnesykdommer, pediatri og evt allmenmedisin. I slutten av studiet. HI Anonymous poster hash: 52eb1...40c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 Mine favoritter er Fødselshjelp og kvinnesykdommer, pediatri og evt allmenmedisin. I slutten av studiet. HI Anonymous poster hash: 52eb1...40c Hva med privatpraktiserende gynekolog? Anonymous poster hash: 8da93...074
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Jobber selv i barne-og ungdomspsykiatrien, og det fungerer svært godt med små barn i hus :-) Med tanke på vaktbelastning ville jeg vel ellers også vurdert voksenpsykiatri, øye, hud som nevnt over og fysmed. Flere av disse spesialitetene har vel ofte en bemanning som tilsier hyppigere vakter, men hver enkelt vakt er mindre intensiv enn f.eks innenfor indremedisin og kirurgi. Mange har hjemmevaktsystem, og det er jo bra når man har barn, gitt at den andre forelderen også er hjemme disse kveldene/nettene. Anonymous poster hash: 245e7...6fc
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #10 Skrevet 31. mai 2015 Hud, øye og revmatologi har lite vaktbelastning. Mye hjemmevakte. Anonymous poster hash: 689b3...378 For å bli revmatolog, må man ha et år indremedisin Anonymous poster hash: 245e7...6fc
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 Skjønner hva du mener, er selv på hjertemedisinsk Avd. Har fire barn og det er travelt, men det går helt greit. Om du vil ha lite ev rolige vakter så anbefaler jeg Hud, øye, medisinsk genetikk, patologi, mikrobio, allmenn medisin, farmakologi, sykehjemslege. Anbefaler deg egentlig å holde deg vekk fra sykehus, det er ingen god fremtid i møte der mtp organisering og effektivisering. Anonymous poster hash: 4c318...d13
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #12 Skrevet 31. mai 2015 Hud, øye og revmatologi har lite vaktbelastning. Mye hjemmevakte. Anonymous poster hash: 689b3...378 For å bli revmatolog, må man ha et år indremedisin Anonymous poster hash: 245e7...6fc To år faktisk. Anonymous poster hash: 4c318...d13
HvittHus Skrevet 31. mai 2015 #13 Skrevet 31. mai 2015 Hva med endokrinologi? Vi trenger flere dyktige endokrinologer.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #14 Skrevet 31. mai 2015 Jeg jobber i BUP og har små barn hjemme:-) Anonymous poster hash: 1b50d...d9f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #15 Skrevet 31. mai 2015 My spennende her. Problems er at mannen også er lege. Han vil bli indremedisiner av noe slag. Hva kan passe godt sammen rent praktisk tror dere? HI Anonymous poster hash: 52eb1...40c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #16 Skrevet 31. mai 2015 My spennende her. Problems er at mannen også er lege. Han vil bli indremedisiner av noe slag. Hva kan passe godt sammen rent praktisk tror dere? HI Anonymous poster hash: 52eb1...40c Allmenn. Anonymous poster hash: 4c318...d13
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #17 Skrevet 31. mai 2015 Hva med endokrinologi? Vi trenger flere dyktige endokrinologer. Da må man gjennom et hardt utdanningsløp først. Masse vakter. Anonymous poster hash: 4c318...d13
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #18 Skrevet 31. mai 2015 Hvis du er i slutten av studiet, ville jeg ventet til du har fullført ett år av turnus, og så begynt å tenke mer aktivt på valg av spesialitet da. I turnus vil du raskt finne ut av hvordan du takler lange og travle vakter. Jeg har venner hvor begge er leger og har små barn, som begge jobber i spesialiteter med mye vakter, og som tilsynelatende trives med det. Jeg syntes de lange vaktene var mer slitsomme enn jeg forventet, og fant derfor ut at jeg ikke ønsker å ha det slik med små barn. Mannen min er også lege. Så jeg har valgt spesialitet med rolige hjemmevakter. Kanskje finner du ut at du trives med lange og travle vakter, og kanskje finner du ut at det ikke er noe for deg. Lykke til! Anonymous poster hash: 1b50d...d9f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #19 Skrevet 31. mai 2015 Hvis du er i slutten av studiet, ville jeg ventet til du har fullført ett år av turnus, og så begynt å tenke mer aktivt på valg av spesialitet da. I turnus vil du raskt finne ut av hvordan du takler lange og travle vakter. Jeg har venner hvor begge er leger og har små barn, som begge jobber i spesialiteter med mye vakter, og som tilsynelatende trives med det. Jeg syntes de lange vaktene var mer slitsomme enn jeg forventet, og fant derfor ut at jeg ikke ønsker å ha det slik med små barn. Mannen min er også lege. Så jeg har valgt spesialitet med rolige hjemmevakter. Kanskje finner du ut at du trives med lange og travle vakter, og kanskje finner du ut at det ikke er noe for deg. Lykke til!Anonymous poster hash: 1b50d...d9f Signerer denne. Det er altfor tidlig å tenke på dette nå. Nå må du komme deg gjennom turnus. Anonymous poster hash: 4c318...d13
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #20 Skrevet 31. mai 2015 Jeg jobber på avdeling for bildediagnostikk (gamle radiologisk). Her har leger i spesialisering vanlig vaktordning, med kvelds-/nattevakter fra 15.00-08.00. De jobber rundt 38 timers uke, og de ukene de går natt har de bare disse to nettene i løpet av uka. Når de er ferdig radiolog jobber de enkelte kvelder til 20/21 og har hjemmevakt resten. De jobber ca 42 timers uke. Det er et allsidig fagfelt, med mange modaliteter å fordype seg i; MR/nevroradiologi, nevroradiologi, gynekologisk, onkologi, CT, intervensjonsradiologi, angiointervensjon, og mye mer. Det er forholdsvis lett å få seg jobb hos oss, og ingen LIS'er har sluttet pga mistrivsel. Vi har dessuten et kjempegodt arbeidsmiljø, og gode muligheter for faglig utvikling. De fleste radiologene sier yrket passer meget godt med barnefamiliekabalen. En annen mulighet er nukleærmedisin. Her er det en enorm utvikling i faget, og med arbeidstid kun på dagtid og ingen helger. Det påvirker selvsagt lønnen da. Men her vil det nok også være lett å få seg jobb i fremtiden. Anonymous poster hash: 878bf...869
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #21 Skrevet 31. mai 2015 42 timers uke i snitt mener jeg. Det er selvsagt enkelte uker med mer timer, men ingen av våre legger har over 50 timers uke i planlagt arbeidstid. Anonymous poster hash: 878bf...869
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #22 Skrevet 31. mai 2015 Jeg jobber på avdeling for bildediagnostikk (gamle radiologisk). Her har leger i spesialisering vanlig vaktordning, med kvelds-/nattevakter fra 15.00-08.00. De jobber rundt 38 timers uke, og de ukene de går natt har de bare disse to nettene i løpet av uka. Når de er ferdig radiolog jobber de enkelte kvelder til 20/21 og har hjemmevakt resten. De jobber ca 42 timers uke. Det er et allsidig fagfelt, med mange modaliteter å fordype seg i; MR/nevroradiologi, nevroradiologi, gynekologisk, onkologi, CT, intervensjonsradiologi, angiointervensjon, og mye mer. Det er forholdsvis lett å få seg jobb hos oss, og ingen LIS'er har sluttet pga mistrivsel. Vi har dessuten et kjempegodt arbeidsmiljø, og gode muligheter for faglig utvikling. De fleste radiologene sier yrket passer meget godt med barnefamiliekabalen. En annen mulighet er nukleærmedisin. Her er det en enorm utvikling i faget, og med arbeidstid kun på dagtid og ingen helger. Det påvirker selvsagt lønnen da. Men her vil det nok også være lett å få seg jobb i fremtiden.Anonymous poster hash: 878bf...869 Dette er ialleefall ikke Haukeland? Anonymous poster hash: 4c318...d13
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #23 Skrevet 31. mai 2015 Jeg jobber på avdeling for bildediagnostikk (gamle radiologisk). Her har leger i spesialisering vanlig vaktordning, med kvelds-/nattevakter fra 15.00-08.00. De jobber rundt 38 timers uke, og de ukene de går natt har de bare disse to nettene i løpet av uka. Når de er ferdig radiolog jobber de enkelte kvelder til 20/21 og har hjemmevakt resten. De jobber ca 42 timers uke. Det er et allsidig fagfelt, med mange modaliteter å fordype seg i; MR/nevroradiologi, nevroradiologi, gynekologisk, onkologi, CT, intervensjonsradiologi, angiointervensjon, og mye mer. Det er forholdsvis lett å få seg jobb hos oss, og ingen LIS'er har sluttet pga mistrivsel. Vi har dessuten et kjempegodt arbeidsmiljø, og gode muligheter for faglig utvikling. De fleste radiologene sier yrket passer meget godt med barnefamiliekabalen. En annen mulighet er nukleærmedisin. Her er det en enorm utvikling i faget, og med arbeidstid kun på dagtid og ingen helger. Det påvirker selvsagt lønnen da. Men her vil det nok også være lett å få seg jobb i fremtiden.Anonymous poster hash: 878bf...869 Nå er det slik at man i enkelte spesialiseringer faktisk får økonomisk kompensasjon for ikke å ha mulighet til vakt, og dermed økes lønnen. F.eks medisinsk genetikk. Anonymous poster hash: 4c318...d13
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #24 Skrevet 31. mai 2015 Mine favoritter er Fødselshjelp og kvinnesykdommer, pediatri og evt allmenmedisin.I slutten av studiet. HI Anonymous poster hash: 52eb1...40c Helt likt som meg! Jeg er ferdig på torsdag! Anonymous poster hash: 492ec...676
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #25 Skrevet 31. mai 2015 Jeg jobber på avdeling for bildediagnostikk (gamle radiologisk). Her har leger i spesialisering vanlig vaktordning, med kvelds-/nattevakter fra 15.00-08.00. De jobber rundt 38 timers uke, og de ukene de går natt har de bare disse to nettene i løpet av uka. Når de er ferdig radiolog jobber de enkelte kvelder til 20/21 og har hjemmevakt resten. De jobber ca 42 timers uke. Det er et allsidig fagfelt, med mange modaliteter å fordype seg i; MR/nevroradiologi, nevroradiologi, gynekologisk, onkologi, CT, intervensjonsradiologi, angiointervensjon, og mye mer. Det er forholdsvis lett å få seg jobb hos oss, og ingen LIS'er har sluttet pga mistrivsel. Vi har dessuten et kjempegodt arbeidsmiljø, og gode muligheter for faglig utvikling. De fleste radiologene sier yrket passer meget godt med barnefamiliekabalen. En annen mulighet er nukleærmedisin. Her er det en enorm utvikling i faget, og med arbeidstid kun på dagtid og ingen helger. Det påvirker selvsagt lønnen da. Men her vil det nok også være lett å få seg jobb i fremtiden.Anonymous poster hash: 878bf...869 Dette er ialleefall ikke Haukeland?Anonymous poster hash: 4c318...d13 Nei, østlandet Anonymous poster hash: 878bf...869
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå