Bustetroll Skrevet 1. juni 2015 #76 Skrevet 1. juni 2015 "Hva var det jeg skulle si atte ............." KleinKiddsaFeilbruk av hun/henne - "henne var søt"Når mennesker skal "ete no fôr"Og får litt fnatt av mennesker som bytter ut ord med sånne "kule" ord. "Tar meg en tur på ramma" "Skal sette på kassa og slenge meg i sofaen" "Gi meg en sånn kjøttpuck med stekt løk" Og tidenes verste ord. BLØT
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #77 Skrevet 1. juni 2015 De som sier bløt istedet for våt... HATER DET!!! Anonymous poster hash: 29a23...8c3 Hva kaller du bløtkake da? Og skal jeg si "jeg er våt", høres det helt forferdelig ut på min dialekt... Det høres ut som om jeg prøver å snakke bokmål. Skikkelig falskt blir det. Men jeg sier ikke bløt da, jeg sier bløud. Ikke at jeg innbiller meg at du synes det er bedre. Anonymous poster hash: 7057b...c67
Mamma_til_2 Skrevet 1. juni 2015 #78 Skrevet 1. juni 2015 De som sier bløt istedet for våt... HATER DET!!! Anonymous poster hash: 29a23...8c3 Hva kaller du bløtkake da? Og skal jeg si "jeg er våt", høres det helt forferdelig ut på min dialekt... Det høres ut som om jeg prøver å snakke bokmål. Skikkelig falskt blir det. Men jeg sier ikke bløt da, jeg sier bløud. Ikke at jeg innbiller meg at du synes det er bedre. Anonymous poster hash: 7057b...c67 Haha på min dialekt sier vi bløt, "jeg er bløt på buksen" sier jeg våt så betyr det noe helt annet!
Hjertefru Skrevet 1. juni 2015 #79 Skrevet 1. juni 2015 De som sier bløt istedet for våt... HATER DET!!! Anonymous poster hash: 29a23...8c3 Hva kaller du bløtkake da? Og skal jeg si "jeg er våt", høres det helt forferdelig ut på min dialekt... Det høres ut som om jeg prøver å snakke bokmål. Skikkelig falskt blir det. Men jeg sier ikke bløt da, jeg sier bløud. Ikke at jeg innbiller meg at du synes det er bedre. Anonymous poster hash: 7057b...c67 Haha på min dialekt sier vi bløt, "jeg er bløt på buksen" sier jeg våt så betyr det noe helt annet!Hehe... Samme på min dialekt.
FruLesehest Skrevet 1. juni 2015 #80 Skrevet 1. juni 2015 Prinsen/prinsessa Ellevill Eller går det meste bra.
Leirha Skrevet 1. juni 2015 Forfatter #81 Skrevet 1. juni 2015 Jeg får akutt nakkekrampe av ord som kidsa, titsa, kidden, nipplene og andre beslektede fornorska ord. Oh så enig...kidsa blææææh. Det heter barn! Anonymous poster hash: 6b03c...360 Denne var jeg virkelig enig i. Syns egentlig alle de ordene er rimelig ekle i grunn. Kjenner ikke så mange som bruker de ordene, heldigvis.
Mamma.til.en.2013 Skrevet 1. juni 2015 #82 Skrevet 1. juni 2015 Jeg irriterer meg ganske mye når jeg hører voksne folk si "forsiden av". Det heter VED SIDEN AV.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #83 Skrevet 1. juni 2015 Kjenner jeg blir sur og vrang bare av å høre eller lese ordet 'selvinnsikt', så mye som det blir slengt rundt her inne av "perfekte" mødre. Anonymous poster hash: 0250b...a10
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 1. juni 2015 #84 Skrevet 1. juni 2015 Kondolerer. Forferdelig uttrykk. Anonymous poster hash: 585a5...e1c Hvorfor det egentlig?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #85 Skrevet 1. juni 2015 Og ordene " og jeg bare...hæ..?" Hva i helvete mener man med det? Hater det. Anonymous poster hash: 7849b...46d
Mamma_til_2 Skrevet 1. juni 2015 #86 Skrevet 1. juni 2015 Kondolerer. Forferdelig uttrykk. Anonymous poster hash: 585a5...e1c Hvorfor det egentlig? Liker heller ikke kondolerer, syns det virker så syntetisk og falskt, mye bedre med en klem eller ett stryk på armen.
Leirha Skrevet 1. juni 2015 Forfatter #87 Skrevet 1. juni 2015 Kondolerer. Forferdelig uttrykk. Anonymous poster hash: 585a5...e1c Hvorfor det egentlig? Liker heller ikke kondolerer, syns det virker så syntetisk og falskt, mye bedre med en klem eller ett stryk på armen. Det er et fælt ord, men for min del er det mer fordi det er så fjernt, unaturlig og betydningen så trist. Ikke unaturlig som i negativt egentlig, men det er unaturlig for oss å bruke det, det er så sjeldent vi bruker det. Et stprt vondt ord med kun et eneste bruksområdet. Et trist ord.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #88 Skrevet 1. juni 2015 Å omtale barna sine som prinsen/prinsessa, elsklingen, bebbis, snuppa. Voksne folk med hjerter og kyss til hverandre på facebook. Venninner som skriver snuppa mi, fine du, vakre du. Blææææh!😷 I kassa på butikken: "Jeg får ikke igjen noe for den kvitteringa likkavæl. Høhøhø" "Den kan du få av meg. Høhøhø" "Ooiiii, jeg vant i dag også!" når vekslepengene kommer. Anonymous poster hash: 15f9e...784
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #89 Skrevet 1. juni 2015 Får fnatt når noen sier "masse lykke til" Haha, min eks sier dette til barna: "pappa er masse glad i deg". Grøss. Anonymous poster hash: b2127...72b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #90 Skrevet 1. juni 2015 Jeg er veldig lite glad i "obvious"e spørsmål. "Jøss, er dere her?" Nei. Nei det er vi ikke. Vi sitter hjemme i stua. Det du ser er et hologram. VIRKELIG? Anonymous poster hash: 296b0...895 Ikke ta det personlig, men heg kom bare på at jeg hater uttrykket "virkelig?!?!" Anonymous poster hash: f2a7b...d18
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #91 Skrevet 1. juni 2015 Når foreldre legger ut bilde av sitt lille barn med bildeteksten "I dag er denne lille blidfisen 4 måneder" Blidfis...? BlidFIS?! Jeg og samboeren snakka om det her om dagen. Hva er da en surfis? Aldri likt det uttrykket. Anonymous poster hash: 296b0...895
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #92 Skrevet 1. juni 2015 Også hater jeg når folk refererer til kjæresten/kona som "kjerringa". Anonymous poster hash: 296b0...895 Og gubbe-begrepet! Anonymous poster hash: 1f2a0...b65
Papegøyeblomst Skrevet 1. juni 2015 #93 Skrevet 1. juni 2015 Ordene "prosit" og "pokker" er direkte ubehagelige, jeg klarer ikke å si de høyt, engang. Får brekninger og utslett av uttrykk som "plukk og miks" og "skjem deg bort" Dessuten syns jeg "Kjuttavika" er et skikkelig ekkelt navn
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #94 Skrevet 1. juni 2015 De som bruker MAGISK for å beskrive noe. Og det er så maaaagisk på stranda idag! Anonymous poster hash: 193f1...6f8
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #95 Skrevet 1. juni 2015 Ordet TYP! Det er så mange her inne som bruker det nå! Hvorfor det? Er så teit! Kleint Tittsa Kidsa Nipler Patter Puppa Kidden "Elsk på du" I forhold til på feil plass! Sær skrivings feil Orddeli- ngsfe- il Og så mange fler! Anonymous poster hash: 6ebca...96e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #96 Skrevet 1. juni 2015 Ordet TYP! Det er så mange her inne som bruker det nå! Hvorfor det? Er så teit! Kleint Tittsa Kidsa Nipler Patter Puppa Kidden "Elsk på du" I forhold til på feil plass! Sær skrivings feil Orddeli- ngsfe- il Og så mange fler! Anonymous poster hash: 6ebca...96e Et par til Hu Dems Henne feil brukt! "Henne var fin" Anonymous poster hash: 6ebca...96e
mamma_bergen Skrevet 1. juni 2015 #97 Skrevet 1. juni 2015 Jeg grøsser når folk sier at de skal ete, og når de snakker om kjeften..
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 1. juni 2015 #98 Skrevet 1. juni 2015 Jeg grøsser når folk sier at de skal ete, og når de snakker om kjeften.. Haha, da bor du i rett by!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #99 Skrevet 1. juni 2015 Folk som sier etc, i steden for også videre for eksempel. Reagerer ikke på at det står skrevet, men å si etc er teit. Høy-sensitiv har mistet all betydning for meg etter en venninne sluttet å oppdra barnet sitt i påskudd av at barnet er høysensitiv. Anonymous poster hash: 539f2...8d4 I påskudd av? Det heter "under påskudd av". Anonymous poster hash: 4e747...3c7
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #100 Skrevet 1. juni 2015 Er det galt å kalle barnet sitt elskling og, nå? Hadde jeg visst jeg skulle vært med noen som ikke tåler "snuppa, elskling, prinsessa" tror jeg at jeg hadde overdrevet bruken med vilje Anonymous poster hash: 8bb0b...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå