Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #51 Skrevet 31. mai 2015 Signerer Himmel og hav og mange andre Eller får jeg litt rykninger av; -Vært til (f.eks) legen -Fordi om -Lol eller *ler (hvorfor ikke bare skrive "hehe" f.eks) -Serr -Ord delings feil (ja, jeg skrev feil med vilje) Tja.. Det var det jeg kom på i farta Anonymous poster hash: feb06...8f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #52 Skrevet 31. mai 2015 Jeg irriterer meg aller mest over alle som bruker "i forhold til" feil. "I forhold til" betyr tilnærmet det samme som "sammenlignet med". Kan ikke det ene erstatte det andre, så ikke skriv / si "i forhold til". Med tanke på ..... Og I forbindelse med .... Er eksempler på uttrykk man kan bruke i stedet Anonymous poster hash: 8b2af...bfb
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #53 Skrevet 31. mai 2015 Verste utrykkene er : Ta deg en bolle Bæsja på leggen Begge disse utrykkene er så tåpelige at jeg grøsser. Hva i all verden får folk til å bruke slike utrykk?Anonymous poster hash: 13ce2...b8a En gang så jeg en som hadde bæsja på leggen. Bokstavelig talt! Anonymous poster hash: c31eb...d43
Gjest Hercule Poirot Skrevet 31. mai 2015 #54 Skrevet 31. mai 2015 Signerer Himmel og hav og mange andre Eller får jeg litt rykninger av; -Vært til (f.eks) legen -Fordi om -Lol eller *ler (hvorfor ikke bare skrive "hehe" f.eks) -Serr -Ord delings feil (ja, jeg skrev feil med vilje) Tja.. Det var det jeg kom på i farta Anonymous poster hash: feb06...8f5 Ordelingsfeil er noe annet enn det du beskriver her. Det du tenker på, heter særskriving, og er forøvrig no' skikkelig herk, og egentlig aller mest slurv.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #55 Skrevet 31. mai 2015 Verste utrykkene er : Ta deg en bolle Bæsja på leggen Begge disse utrykkene er så tåpelige at jeg grøsser. Hva i all verden får folk til å bruke slike utrykk?Anonymous poster hash: 13ce2...b8a En gang så jeg en som hadde bæsja på leggen. Bokstavelig talt! Anonymous poster hash: c31eb...d43 Uff da... 😵 Anonymous poster hash: 3423f...1d9
LME1001 Skrevet 31. mai 2015 #56 Skrevet 31. mai 2015 Signerer Himmel og hav og mange andre Eller får jeg litt rykninger av; -Vært til (f.eks) legen -Fordi om -Lol eller *ler (hvorfor ikke bare skrive "hehe" f.eks) -Serr -Ord delings feil (ja, jeg skrev feil med vilje) Tja.. Det var det jeg kom på i farta Anonymous poster hash: feb06...8f5 Du mener særskrivingsfeil 😊 Orddelingsf eil 😝 (ofte sett på f.eks håndskrevne tilbudsplakater, der ordet blir for langt og må deles opp over to linjer, hvor man skjønner for sent at ikke hele ordet ville få plass på én linje 😝, "fiskegra-teng")
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #57 Skrevet 31. mai 2015 Signerer Himmel og hav og mange andre Eller får jeg litt rykninger av; -Vært til (f.eks) legen -Fordi om -Lol eller *ler (hvorfor ikke bare skrive "hehe" f.eks) -Serr -Ord delings feil (ja, jeg skrev feil med vilje) Tja.. Det var det jeg kom på i farta Anonymous poster hash: feb06...8f5 Du mener særskrivingsfeil Orddelingsf eil (ofte sett på f.eks håndskrevne tilbudsplakater, der ordet blir for langt og må deles opp over to linjer, hvor man skjønner for sent at ikke hele ordet ville få plass på én linje , "fiskegra-teng") Takk for oppklaringen Så, jeg får rykninger av både orddelingsfeil OG særskrivingsfeil Anonymous poster hash: feb06...8f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #58 Skrevet 31. mai 2015 Den dag i dag- når det mener nå, ikke fortsatt Husmanskost-når folk ikke aner hva husmennene faktisk spiste Chinos Anonymous poster hash: 8f6d3...2a1
*Miss Marple* Skrevet 31. mai 2015 #59 Skrevet 31. mai 2015 (endret) Irriterer meg ikke så veldig, men som gir meg litt neller er uttrykket 'rundt forbi' eller kanskje det skrives i ett ord? Rundtforbi? Det gir ingen mening! Endret 31. mai 2015 av *Miss Marple*
umuligejulie Skrevet 31. mai 2015 #60 Skrevet 31. mai 2015 Lættis Snuppa (om jentebabyer) Når noe beskrives som "meget oppegående". Fikk faktisk grøsninger av å skrive det til og med.
Mamma_til_2 Skrevet 31. mai 2015 #61 Skrevet 31. mai 2015 Og folk som bestandig overdriver om tid eks det er jo hundre år siden! Hallo det var 14.dager siden! Eller jeg har bestandig sagt det, Hallo du sa det en gang for en uke siden!!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #62 Skrevet 31. mai 2015 å "chille".... "lættis" Anonymous poster hash: f0912...050
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #63 Skrevet 31. mai 2015 Kidsa Kidden Ait som i allright I henhold til Nå folk sier Nurket😷😷 👎🏼👎🏼 Anonymous poster hash: 8c11d...4f0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #64 Skrevet 31. mai 2015 Mammahjertet Kidden/kidza Lol Lættis Serr Anonymous poster hash: cfd83...f0d
BareMas Skrevet 31. mai 2015 #65 Skrevet 31. mai 2015 "Ellers da?" Ellers hva??? Hva vil du egentlig? Jeg har faktisk gått til det skritt at det spørsmålet blir besvart med "vet ikke" eller ikke besvart i det hele tatt.
Voilà Skrevet 31. mai 2015 #66 Skrevet 31. mai 2015 Når foreldre legger ut bilde av sitt lille barn med bildeteksten "I dag er denne lille blidfisen 4 måneder" Blidfis...? BlidFIS?!
chrisallic Skrevet 31. mai 2015 #67 Skrevet 31. mai 2015 Værste er peng,såpass,kidsa.Og får vondt i magen når noen skriver "henne liker det",henne ville ha den osv.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #68 Skrevet 31. mai 2015 "Jeg vet akkurat hvordan du har det" "Jeg har opplevd/ gått igjennom akkurat det samme som deg" Anonymous poster hash: f0912...050
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #69 Skrevet 31. mai 2015 Oppegående..... Anonymous poster hash: 2d82d...7a6
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #70 Skrevet 31. mai 2015 Normal. Særlig om det blir brukt om levende vesener. Det må da finnes bedre adjektiv. Anonymous poster hash: e2537...4ab
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #71 Skrevet 31. mai 2015 En til ting. Grøss! Anonymous poster hash: 1d7a5...099
Fandens Oldemor Skrevet 1. juni 2015 #72 Skrevet 1. juni 2015 Mammahjertet I forhold til (når det ikke er snakk om forhold eller sammenligning) Hallo (når det er nedlatende, ikke for å hilse på noen) Barnefri Barnefar Vi er gravide Holdt jeg på å si Å spørre et spørsmål istedenfor å stille et spørsmål Føles ut som Sambo (for å slippe TO bokstaver) Typ Det er ikke feil Fitness Framoverlent
MammantilNurket Skrevet 1. juni 2015 #74 Skrevet 1. juni 2015 Prinsen/PrinsessA - om barn. Blir av en eller annen grunn ekstra iille når det er med. SpirA - om fosteret i magen. Ikke "innafor" å skrive med mindre man er en potteplante. Innafor .... *grøss* Raw food - høres bare ekkelt ut. Supermat - jeg tror at de fleste mennesker i den 3.verden synes mat som fenomen er supert. "Den følelsen" Alle overskrifter som innholder "sjokk", "monster" og "ellevill": "Nå kommer monsterflåtten - se de elleville sjokkbildene". Hjertesten ... blanding av hjertebarn og øyensten??? Når det lages substantiv av en diagnose som eksempelvis "en ADHD'er" eller "en Asperger". Det som skriver at de har gått "livets skole" på Facebook.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #75 Skrevet 1. juni 2015 Liker ikke alle de ekkel ordene på kvinnens underliv og når voksne folk kaller guttebarn sine for sneipen det er stygt og ekkelt! Bare når guttebarn kalles for det altså? Anonymous poster hash: 5a444...a85 Er vel ikke fullt så "vanlig" å kalle jenter for sneipen? Anonymous poster hash: de12c...622 Ikke veldig uvanlig heller for å si det sånn. Nå føler jeg det ikke har noen poeng å nevne folk i omgangskretsen som gjør dette, men vet ikke om du leser Pondus eller kjenner til denne serien? Pondus sitt yngste barn, Frida, gikk lenge under tilnavnet sneipen inntil hun i en konkurranse fikk sitt nåværende navn... Bare for å nevne noe som flere sikkert har et forhold til. Anonymous poster hash: 5a444...a85 Leser ikke Pondus regelmessig nei, men litt før. Trodde det var Påsan som ble kalt sneipen jeg. I stand corrected. ufint uansett. Anonymous poster hash: de12c...622
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå