Gå til innhold

De gir ungen saft hele tiden. Irritert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og klikker hvis jeg sier at de ikke skal gi det. Samboern min leverer ungen til sin egen mor hver dag eller annenhver, uten at jeg vil. Hjelper ikke å si jeg vil ha ungen min hjemme idag''Bare for et par timer, man har godt av å komme seg ut litt'' Det som irriterer meg er at de elsker å gi saft/juice til drikke hver dag og ellers usunn mat. Har fått til svar at det ikke er næring i vann og derfor må små barn drikke masse juice. Jeg og han er ikke enig om barneoppdragelsen og det merkes hver dag nå. Og at jeg er spydig/respektløs fordi jeg sier han skal drikke vann. Jeg synes det er viktig med sunn mat osv. Typen og hans familie er ikke enig og det går ut over barnet mitt allerede nå. Vurderer å gå fra fyren. Han drikker bare brus og røyker, ikke noe godt forbilde.

De er overvektige hele gjengen. Og har lite mellom ørene.

Han og moren hans blir også utrolig sint hvis jeg sier forsiktig at saft ikke er bra å gi hele tiden osv.

Hvor ofte synes dere barn skal drikke saft/juice? Når dem er mellom 1 og 2 år og enda ikke spør etter det, ser jeg ikke poenget med å gi det ofte. Min er ikke så glad i å pusse tenner heller, og nei jeg er ikke hysterisk, men blir bekymra for syreskader, hull i tennene og for mye sukker generelt!

What to do?

Anonymous poster hash: e9d8a...275
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere hørtes jo ut til å ha et fint forhold preget av kjærlighet og gjensidig respekt...

Anonymous poster hash: d00c2...0e5

Skrevet

Samboern min leverer ungen til sin egen mor hver dag eller annenhver??? Hæ? Er det noen spesiell grunn til dette, og til at du ikke har noe medbestemmelsesrett?

Ang saft/juice, hadde jeg klikket i vinkel hvis det var meg, du har ett ansvar, sett ned foten skikkelig. det er ikke bra for barnet ditt i heletatt...

Anonymous poster hash: a7231...cc9
Skrevet

De bor så utrolig nært. 2 min. Er ingen spesiell grunn, men om han ikke leverer ungen får vi besøk uansett. Hun har ikke kontakt med så mange andre, og ungen min er eneste barnet i familien så blir mye oppmerksomhet.

Skrevet

Haha, du virker ikke mye bedre selv. Samboer leverer ungen hver dag eller annen hver dag selv om du ikke vil😂😂

Skrevet

Her drikker 4 åringen vann som tørstedrikk, og får melk til frokost. Uteonom det lager jeg smoothie til henne som regel hver kveld med bær og litt youghurt. Saft kan hun få på lørdagskvelden til lørdagsgotteriet, men ofte vi hun heller ha vann. Det er ikke via saft et barn skal få energi fra da det ofte er fullt av sukker og inneholder veldig lite nyttig næringsstoffer.

Anonymous poster hash: 5bf8a...022
Skrevet

Jeg er tannlege. Jeg har forsøkt et par mødre i tilsvarende situasjoner (med "snille" vesteforeldre) ved å sende med skriv om syreskader og ernæring for småbarn. Hør med helsestasjon, lege eller tannlege om de kan gjøre det samme. Saft hver dag er langt fra bra! Barn trenger selvfølgelig næring, men det får de på andre måter, nemlig gjennom sunn mat. Vann er selvsagt tørstedrikk. Skjønner at du blir irritert. Flott at du tar kampen.

Anonymous poster hash: 6d732...5fb

Skrevet

Haha, du virker ikke mye bedre selv. Samboer leverer ungen hver dag eller annen hver dag selv om du ikke vil😂😂

Mye bedre enn hvem?

Jeg kjenner at jeg er litt nysgjerrig på deg. Hva får deg til å snakke til mennesker på den måten som du gjør her inne? Føler du deg litt bedre enn andre når du rakker ned på dem? Snakker du sånn til menneskene som lever rundt deg også?

Anonymous poster hash: 6b477...df8

Skrevet

Jeg er tannlege. Jeg har forsøkt et par mødre i tilsvarende situasjoner (med "snille" vesteforeldre) ved å sende med skriv om syreskader og ernæring for småbarn. Hør med helsestasjon, lege eller tannlege om de kan gjøre det samme. Saft hver dag er langt fra bra! Barn trenger selvfølgelig næring, men det får de på andre måter, nemlig gjennom sunn mat. Vann er selvsagt tørstedrikk. Skjønner at du blir irritert. Flott at du tar kampen.

Forsøkt å hjelpe skulle det stå :)

Skrevet

Haha, du virker ikke mye bedre selv. Samboer leverer ungen hver dag eller annen hver dag selv om du ikke vil

Jeg vil ikke nei! 1 gang i uka på besøk er da nok selv om hu ikke har andre barnebarn

Skrevet

De bor så utrolig nært. 2 min. Er ingen spesiell grunn, men om han ikke leverer ungen får vi besøk uansett. Hun har ikke kontakt med så mange andre, og ungen min er eneste barnet i familien så blir mye oppmerksomhet.

Hva med å la dem bare besøke dere så får du bestemme mer i deres hjem. Her hos oss får ungene ikke drikke verken juice, saft eller brus i hverdagen. De får av og til litt saft i helgene, men ikke bestandig. Er vi på besøk hos noen, og vi får servert brus, så lar jeg dem få kose seg med det. Men det er sjeldent en gang det skjer.

Anonymous poster hash: 54ccf...757

Skrevet

Er faktisk ganske enig med deg jeg Hi! Unger på den alderen skal ikke trappes full av dritt er min mening, og juice og saft hele tiden er ikke bra for noe. Jeg vokste opp med elendig kosthold og må virkelig betale prisen for det som voksen, så det skal aldri skje med mine barn. At de får noe godt innimellom og ett glass saft (gjerne sukkerfri) her og der er så klart helt greit, men ikke sånn som du beskriver. Hadde også vært bekymret for tennene dersom ungen får mye juice ofte. Jeg er såpass sta at jeg hadde nektet dette å fortsette, om ikke det gikk inn hos samboer og hans familie så hadde jeg forsøkt å fått noen utenforstående til å snakke med dem. Om samboeren min nektet å innse at måtehold er bra så hadde jeg nok pent gått min vei dersom det gikk utover barnets helse.

Anonymous poster hash: 9cb91...60b
Skrevet

Å dette er et problem fordi???? Her drikker våre to barn kun saft og eldste drikker melk. Ingen av de liker vann og her blir de ikke tvunget i noe de ikke liker. Begge to er nå skolebarn og dette har de gjort side de var rett over 1 år. De spiser sunn og næringsrik mat hver dag og de elsker frukt og bær.

De har aldri hatt hull i tennene og er også lite syke. Det er hysteri og ikke kunne la barna drikke saft. Drikker dere selv kun vann? Nei tenkte meg det, dere bælmer vel nedpå med kaffe, saft, te, brus osv osv. La barna drikke det de selv vil. Her får også eldste på 9 år drikke cola når han selv vil, men siden det er tilgjengelig hele tiden blir det kanskje 2 - 3 halv litere i uken. Ingen fare over hodet! Maken til hysteriske mennesker som er på dette forumet. Slenger rundt seg med usanne ting, men er vel en grunn til at anonym forum blir sammenlignet med barneverns gruppen på Facebook. ;)

Anonymous poster hash: 5e106...99b

Skrevet

Det er et problem at enkelte foreldre bare gir barna sine sånt jo. Hvor mange 4 åringer må ikke trekke flere tenner pga sånn drikke? Spør en tannlege eller noe. Syre og sukker er ikke bra nei, tro hva du vil. De fleste barn liker vann, men gir du de bare saft vil de bare ha det. 

Skrevet

Å dette er et problem fordi???? Her drikker våre to barn kun saft og eldste drikker melk. Ingen av de liker vann og her blir de ikke tvunget i noe de ikke liker. Begge to er nå skolebarn og dette har de gjort side de var rett over 1 år. De spiser sunn og næringsrik mat hver dag og de elsker frukt og bær.

De har aldri hatt hull i tennene og er også lite syke. Det er hysteri og ikke kunne la barna drikke saft. Drikker dere selv kun vann? Nei tenkte meg det, dere bælmer vel nedpå med kaffe, saft, te, brus osv osv. La barna drikke det de selv vil. Her får også eldste på 9 år drikke cola når han selv vil, men siden det er tilgjengelig hele tiden blir det kanskje 2 - 3 halv litere i uken. Ingen fare over hodet! Maken til hysteriske mennesker som er på dette forumet. Slenger rundt seg med usanne ting, men er vel en grunn til at anonym forum blir sammenlignet med barneverns gruppen på Facebook. ;)

White trash.

Anonymous poster hash: e272f...658

Skrevet

Ja. Jeg drikker kun vann. I helgen drikker vi litt brus til middag.

Forhold deg til fakta.

Anonymous poster hash: bb5f8...8a1

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Oj....sier bare Oj.

Skrevet

Her drikkes verken kaffe eller te. Kaffe til gubben hvis vi har besøk. Brus i helgen. Vann til tørstedrikk og middag. Melk til frokost og kvelds.

Juice kan vi ha til frokost i helgen, men sjelden vi har i hus.

Min gutt har drukket vann fra han var 5-6 mnd og har alltid vann tilgjengelig.

Anonymous poster hash: 0a387...5cd

Skrevet

Bare fordi du tydeligvis ikke er så veldig intelligent betyr ikke det at vi andre ikke vil bedre for ungene. Det er ingenting som heter å ikke like vann, det smaker ingenting og er selvsagt det fornuftige folk bruker som tørstedrikk. 

Det er så slitsomt med sånne som deg, som omtrent dytter i ungene dritt bare de syter litt om at de ikke liker. Du vet at man kan lære seg å like mye? Eller lar du ungene ete pølse og pommes frites til hvert måltid, sånn siden du ikke vil tvinge i dem mat de ikke liker? Jesus.. Skru på hjernen litt da.

Anonymous poster hash: 20680...0e3

Skrevet

Hvor mye dørmatte er du? Hvor mye avlastning fra barnet trenger dere? Helt alvorlig..gi beskjed at barnet ikke skal der hver dag om det ikke får drikke saft.

Anonymous poster hash: 63917...0df

Skrevet

Enig med hun over her, det ER faktisk bare å si at du faktisk vil tilbringe tid med barnet..

Men si meg, jobber ingen av dere eller? 

Skrevet

Hysterisk eller ei. Jeg velger å følge sunn fornuft og anbefalinger fra tannlege, ernæringsfysiolog mm....ved å venne barna fra de er små til å drikke vann som tørstedrikk og heller la saft være unntakstilfelle, for eksempel bursdag/lørdag etc.

Så får du som lar barna drikke sukker fortsette med det.......Verre er det faktisk ikke.

blir jo litt som å si at jeg vokste opp uten å være sikret i bil...gikk bra med meg, så hvorfor sikre barn i bil da?

Anonymous poster hash: 2bae4...dd1
Skrevet

Bare fordi du tydeligvis ikke er så veldig intelligent betyr ikke det at vi andre ikke vil bedre for ungene. Det er ingenting som heter å ikke like vann, det smaker ingenting og er selvsagt det fornuftige folk bruker som tørstedrikk.

Det er så slitsomt med sånne som deg, som omtrent dytter i ungene dritt bare de syter litt om at de ikke liker. Du vet at man kan lære seg å like mye? Eller lar du ungene ete pølse og pommes frites til hvert måltid, sånn siden du ikke vil tvinge i dem mat de ikke liker? Jesus.. Skru på hjernen litt da.

He he he. Må le gitt. Nei barna våre spiser ikke pølser, pizza og annet søppelmat. De liker det ikke! De spiser rene fiske produkter, rene kjøttprodukter, hjemmelagde sauser og poteter. De liker ordentlig mat.

Det er faktisk mange som ikke liker vann, jeg liker heller ikke vann. Pappan dems elsker vann og drikker mye vann.

Intelligent er jeg nok forstår du, høy utdannelse og høy stilling i det private næringsliv. Har nok både mer kunnskap og mer i lønn en de fleste her på forumet. Men takker nå for meg og går ut av dette forumet. Rister oppgitt på hodet samtidig.

Skrevet

Tannlegen min sier at det ikke er noe problem med feks fun light hver dag. Men at jus burde drikkes sjeldent og at mye sitrusfrukt og rosiner er ille.

Skrevet

Hvor mye dørmatte er du? Hvor mye avlastning fra barnet trenger dere? Helt alvorlig..gi beskjed at barnet ikke skal der hver dag om det ikke får drikke saft.

Anonymous poster hash: 63917...0df

Trenger ikke så mye avlastning. Hver dag er kanskje en overdrivelse men flere ganger i uka er for mye at ungen er der, selv om det bare er snakk om noen få timer. Problemet er jo at jeg og de ikke blir enige om noen ting! Har gitt beskjed, men det nytter ikke å snakke til folk med sinneproblemer som skal ha viljen sin. Og den kjerringa har veldig lav IQ, så det er ingenting som går inn. Hun tror sukker er sunt, og at det betyr å gi barnet næring  :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...