Gå til innhold

Hadde ikke du servert noe gravidvennlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke opplevd det. Og hadde aldri gjort det selv. Men når jeg var gravid for 10 år siden spiste vi spekemat og oster til vi blei blå, ingen som advarte oss om det. Så om jeg ikke hadde vært gravid etter det kan det hende jeg var lykkelig uviten enda...

Anonymous poster hash: def51...052

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikkert jeg hadde husket på å tilrettelegge, men det ville være rart om jeg ikke hadde noe som helst i hus som den gravide kunne spist.

Tilrettelegger alltid når det dreier seg om allergi.

Skrevet

Nå hadde jeg servert noe gravid-vennlig fordi jeg nylig har vært gravid selv og vet om alle mat-reglene. Men for noen år siden tror jeg neppe jeg hadde tenkt over det i det hele tatt, så da kunne det blitt spekemat og myke oster...

Anonymous poster hash: bd222...cda

Skrevet

Var i et bryllup da jeg var gravid, hvor det virkelig ble tatt hensyn til gravide (var vel 3 gravide). Vi fikk egne retter som erstatning for de rettene vi ikke kunne spise, og det var spesiallagde juicer til hver rett istedet for vin (i et annet bryllup jeg var i var alternativet vann eller brus). Hadde ikke forventet dette, og synes det var utrolig hyggelig og omtenksomt.

Anonymous poster hash: 48841...a64

Skrevet

Var i bryllupet til en god venn som visste at jeg var gravid før menyen ble bestemt. Maten var spekemat. Følte meg ikke så mett der jeg gumla på loffskiver...

Anonymous poster hash: 39d42...399

Så du mener at de burde bestemt menyen pga ditt svangerskap? Seriøst?

Nei, så klart ikke.

Men syns det var et merkelig menyvalg når ørten av gjestene var gravide og bruden også var det. Hyggelig for bruden å ikke spise middagen i sitt eget bryllup...

Den der tror jeg ikke noe på! DUmmeste jeg har hørt, faktisk! Å servere noe man ikke kan spise i sitt eget bryllup? Yeah! Right!

Anonymous poster hash: 3858a...75c

Skrevet

Hi, som gravid kan du altså godt spise gammelost. Det er visse upasteuriserte oster man skal unngå. Foreslår du finner ut hvilke der er og unngår dem. Så slipper du gå i selskap med en masse frykt, og spre en masse frykt her også.

Anonymous poster hash: 42519...a14

Skrevet

Var i bryllupet til en god venn som visste at jeg var gravid før menyen ble bestemt. Maten var spekemat. Følte meg ikke så mett der jeg gumla på loffskiver...

Nei, så klart ikke.

Men syns det var et merkelig menyvalg når ørten av gjestene var gravide og bruden også var det. Hyggelig for bruden å ikke spise middagen i sitt eget bryllup...

Den der tror jeg ikke noe på! DUmmeste jeg har hørt, faktisk! Å servere noe man ikke kan spise i sitt eget bryllup? Yeah! Right!

Jeg har kraftig matallergi og spiste heller ikke samme maten som gjestene i mitt eget bryllup. Jeg ville unne gjestene mine en god matopplevelse selvom jeg ikke kunne spise det samme.

Anonymous poster hash: 739cb...834

Skrevet

Nei, så klart ikke.

Ditt valg om du trur på det eller ikke. Jeg vet, så for meg er det ett fett hva du trur.

Bruden bestemte fint lite av bryllupet, mannen ordna det meste, også maten. Hadde ikke vært lett for bruden å gjøre ting klart når hun kom flyttende fra Thailand kort tid før bryllupsdagen.

Skrevet

Det begynner å bli noen år siden jeg var gravid, så jeg aner ikke av som er anbefalt/ikke anbefalt akkurat nuh! Umulig å henge med på det det, hadde sikkert bommet kraftig.

Jeg tenker folk må si i fra om de har allergier eller andre spesielle matbehov. Det er kun gravide som vet hva gravide kan/ ikke kan spise for tiden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...