Gå til innhold

Jeg kjenner ikke en som har migrene,

Anbefalte innlegg

Skrevet

som ikke også har slitt psykisk!

Anonymous poster hash: c3964...eb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg heller

Anonymous poster hash: 42dba...a02

Skrevet

Det gjør jeg😊

Til info, jeg har migrene og sliter litt selv

Skrevet

Jeg har migrene, men er ikke psykisk syk :)

Anonymous poster hash: 87951...4fd

Skrevet

Det er svært vanlig at psykisk syke sliter med migrene. Hørtes ut som om at du syntes det var rart?

Anonymous poster hash: cb43c...a1b
Skrevet

Jeg får migrene men har ingen psykiske problemer... Har aldri hørt om at det skulle være noen sammenheng der? Migrenen kan utløses av fysiske ting som dårlig/ujevn søvn, dårlig kosthold over litt tid, alkohol osv. 

Anonymous poster hash: c5d68...67f
Skrevet

Jeg har migrene, men ingen psykiske problemer eller lidelser.

Anonymous poster hash: c80b4...3f5

Skrevet

Jeg har migrene, men ingen psykiske problemer :)

Anonymous poster hash: ccd52...891

Skrevet

Det gjør jeg. Opptil flere faktisk. 

Skrevet

Da kjenner ikke vi hverandre. Jeg er psykisk stabil, men sliter med migrene 1-4dager i mnd.

Jeg vet flere som roper migrene, men neppe har det.

Anonymous poster hash: 67d3b...ed5

Skrevet

Et kjapt søk på komorbiditet viser at forekomsten av angst og depresjon er høyere hos personer med migrene enn hos befolkningen generelt. 

Skrevet

Jeg kjenner flere i nær familie med migrene. Nå vet jeg jo ikke 100% sikkert at ikke mine bestemødre noengang har slitt psykisk, for denslags snakket man jo ikke om.

Faren min og broren min er også plaget med migrene i periodeR.

Alle disse folka er ansett som rimelig stødige i psyken. Så dette stemmer ikke hos meg.

Skrevet

Jeg har migrene, og har hatt det siden barneskolen (sikkert før også) 

Har en bror og mor som også har dette, så det er arvelig. Klassisk migrene med aura. 

Men jeg sliter virkelig ikke psykisk, og har aldri gjort det. Det gjør forøvrig ikke mor og bror heller såvidt jeg vet. 

Skjønner ikke at det skal være en sammenheng. 

Skrevet

Jeg har migrene, og sønnen min har arvet det stakkar, men ingen av oss sliter med psyken. Sønnen min er 11 år og har anfall kanskje 8-10 ganger i året. Livsglad og sosial gutt uten andre problemer i livet.

En av de beste kompisene til mannen min har også migrene, men han fremstår som stabil og frisk psykisk.

Hva statistikken sier vet jeg ikke da, men påstanden din stemmer ikke her.

Anonymous poster hash: 9a136...8bb
Skrevet

Hvordan vet du det?

Anonymous poster hash: 304d9...62c
Skrevet

Alle på min morsside, samt meg selv og mine søsken har migrene. Ingen av oss har noen gang slitt psykisk. De jeg kjenner som og har migrene har heller ikke psykiske lidelser..

Anonymous poster hash: f06ee...8d8

Skrevet

Jeg, samboer og svigermor har migrene. Ingen av oss sliter psykisk

Anonymous poster hash: 5f735...1c6

Skrevet

Spørsmålet er vel kanskje om man kan få psykiske "problemer" dersom man har mye migrene? Det er jo forståelig hvis migrenen ødelegger livskvaliteten slik den gjør for mange...

Anonymous poster hash: bb017...c4a

Skrevet

Det gjør jeg. 7-åringen min har migrene og null psykiske problemer, og det samme gjelder mannen min.

Anonymous poster hash: 5db16...d9f
Skrevet

Har klassisk migrene med synsforstyrrelser, kvalme og ensidig hodepine. Samme med mor og bestemor. Ingen har psykiske lidelser.

Anonymous poster hash: 7b20d...4de

Skrevet

Som jeg ynder å påpeke, migrene er assosiert med depresjon og lav sosioøkonomisk status. Det er en kvinnesykdom, og skikkelig lavstatus.

Men det er jo ikke så rart at folk blir deppa og arbeidsledig dersom de må ligge i et mørkt rom halve livet?

Hilsen lege med migrene og god psykisk helse

Anonymous poster hash: 8819a...0b5

Skrevet

Som jeg ynder å påpeke, migrene er assosiert med depresjon og lav sosioøkonomisk status. Det er en kvinnesykdom, og skikkelig lavstatus.

Men det er jo ikke så rart at folk blir deppa og arbeidsledig dersom de må ligge i et mørkt rom halve livet?

I alle dager??

Anonymous poster hash: d5ea9...422

Skrevet

Her våger jeg meg på å bruke en setning mye brukt av unge på nettet:

What the fuck did I just read?

Skrevet

Hvis du virkelig er lege så burde du revurdere holdningene dine kraftig

Anonymous poster hash: 1badb...f1c

Skrevet

Har begge deler jeg. Å være deprimert og det å å bli blind og ha så hodepine at man kaster opp og blør neseblod kan ikke sammenlignes. 

Anonymous poster hash: 75ef3...2c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...