Gå til innhold

Er ikke hjemmet noe å prioritere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser med forundring i hjemmene til venner, barnas venner og familie at hjemmet ikke blir prioritert. Det er ikke en bestemt stil, pynt er flere år gammelt og ingenting står til hverandre.

Jeg hadde ikke klart å leve i et slikt hjem. Jeg elsker hjemmet mitt, elsker å ha det rent og pent rundt meg. Her er bor det 2 barn og 3 hunder, men fortsatt så er det ryddig og rent. Møbler og pynt står i stil til hverandre og er i vår smak. Stort, sølv, rosa lys, glitter og glam. Elsker det hjemmet vi har laget. Her er det aldri krangling om rydding og vasking da jeg ser på det som min oppgave. Ettermiddager og helger blir brukt til kos med våre barn både ute og inne. Blir så forundret når hjem ikke ser ut. Synes det er trist for barna. :(Anonymous poster hash: f2b41...fc7

Jeg er 100% sikker på at du er under 25 år og arbeidsløs, og uten utdanning. Anonymous poster hash: 9b4e0...2d5

Skivebom. He he. Er 33 år, utdannet jurist men ja nå er jeg hjemmeværende og elsker det. Prioriterer familien og hjem før jobb og selvrealisering. Anonymous poster hash: f2b41...fc7

Hehe, jeg tror ikke noe på deg ;-)

Anonymous poster hash: 9b4e0...2d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riktige verdier ja....

Høyt forbruk, glitter og glam og fin fasade.

Du burde nok ta en gjennomgang av verdiene dine en gang til.

Hvem har sagt at interiøret har noe med verdier å gjøre? Gode verdier er å ta vare på familien og hjem før alt annet.

At jeg elsker glitter, sølv, rosa og glam har veldig lite med høyt forbruk og fasade å gjøre. Har et hus fra 1930, elsker huset vårt, skogen og stor tomt. Kjører gammel chevy van som kostet oss 20.000 men det er slik bil vi vil ha. Bruker ikke mye på interiør, kanskje maks 500,- pr mnd men har har kjøpt litt nå å litt da så har nå mye å bytte på med.

Hvordan stil folk har gir jeg faan i, men det er trist når barn vokser opp i rot, søppel og skitt!

Men dere mener jo at når man er opptatt av å ha et pent hjem så er man ung, umoden, dum og kun opptatt av fasade? Lurer på hvem som dømmer å driter seg ut her... Hi. Anonymous poster hash: f2b41...fc7

Vel.. Det er fortsatt du som driter deg ut. Å ha et normalt hjem med ulike farger og pynt er ikke det samme som søppel å skitt. Kan da ha det rent selv om det ikke står i stil?
Jeg har ikke sagt at det er det samme som søppel og skitt!!! Jeg har vært i flere hjem der oppvask og matrester står utover benken, smuler i sofa og på gulv, klær som ligger spredt osv osv.

Jeg skrev også i hi at jeg ikke forstår at folk ikke vil ha det pent hjemme. Om det så er gammel stil, natur, minimalistisk osv, men jeg forstår ikke at man vil ha en "stil" som er blanding av hummer og kanari. Jeg har ikke sagt at det er galt, men at jeg ikke forstår det! Har du fått det inn med teskje nå lille venn? Litt slitsomt og måtte forklare alt i klar tekst og med store bokstaver skjønner du. Anonymous poster hash: f2b41...fc7

Eh.. Jo, les det du skriver en gang til.

Virker som du ikke helt vet hva du snakker om selv

Jeg gir opp, å diskutere med noen som ikke har leseforståelsen i orden er bortkastet. Ha en fin kveld videre og slutt å svar i tråden noe mer, er ikke intressert i dine meninger og svar så de blir heretter kun oversett! Anonymous poster hash: f2b41...fc7

Du forresten, juristen, det skrives interessert! ;-)

Anonymous poster hash: 9b4e0...2d5

Skrevet

Vi liker å ha det ryddig og rent.

Resten er jo en smakssak. Det er ikke sikkert jeg synes du har så fin stil hjemme.

Men faktisk så bryr jeg meg ikke om hvordan det ser ut hjemme hos deg.

Det viktigste er at jeg og min familie trives i vårt hjem.

Anonymous poster hash: ac97c...bc5

Skrevet

Villapaprika som skriver..?

Nei jeg er nok ikke Camilla. Men hun er en dame som virkelig kan det hun driver med og som har fått til mye! Dere som bare ler og skriver dritt om hun er bare misunnelig på alt hun har fått til i ung alder. Hun har nok et bedre liv, jobber hardere enn dere og er mer lykkelig enn dere er.

Anonymous poster hash: f2b41...fc7

Du verden for en innsikt du hadde i Villa paprikas liv, bare ved å se det på utsiden. Imponerende.  

Ellers må jeg gratulere deg med månedens mest overfladiske innlegg på Dib. 

Anonymous poster hash: 96a1c...888

Skrevet

Dette var et tåpelig og overfladisk innlegg. Hvis dette ikke er trolling, tror jeg du uttrykker deg særdeles klønete - jeg regner med at det er hjem som er ordentlig shabby og møkkete som provoserer deg, og ikke hjem som har en annen stil enn det du prefererer.. Eksemplene du nevner er nærmest latterlige (beklager). For å komme med noen personlige moteksempler: vi eier ingenting av glam, glitter, sølv, gull etc. Jeg kjøpte gardiner for flere tusen per vindu for noen år siden nettopp for å ha de "resten av livet"; de er sydd og tilpasset vårt hjem, kvaliteten på stoffet er høy og stilen er "atrendy" og tidløs - de er hverken moderne eller gammeldagse. Det samme gjelder kunsten vi har på veggene, møblene, lysestakene, speilene, etc - det er sjelden vi kjøper nye ting, men når vi først gjør det kjøper vi gjerne unike, dyre (dog ikke eksklusive eller snobbete) ting av god kvalitet - nettopp for å ha de i 10 år - eller gjerne 50! Vi er opptatt av miljøvern og ønsker å støtte kunstnere, håndverkere, nisjeforretninger eller butikker som fokuserer på høy kvalitet og tidløst design (og gjerne produserer ting lokalt), og handler sjelden på butikker a la Ikea/Skeidar/Bohus etc. Det høres ut som om du glorifiserer en stil som "bestemmes" av "trendsettere"; upersonlig, universell, moderne her og nå, billig og lite bærekraftig, og du bidrar (og ønsker, gjennom dette innlegget, å påvirke og inspirere andre til å gjøre det samme) til at bransjen og forbrukerne vokser, forurenser og forsøpler. Dèt provoserer meg - ikke at du har en stil som avviker fra min, for stil og smak er ytterst individuell. Personlig synes jeg hjemmet vårt er fantastisk, koselig og annerledes, det er en salig blanding av eldgammelt, nytt, noe loppemarked, noen få veldig dyre ting, noe IKEA, noe arvegods mm. Det er ofte litt kaotisk og rotete siden vi lever med barn, men det er et veldig varmt og personlig hjem som ikke følger trender. Det hadde sikkert provosert deg. Jeg håper at det er MANGE som ikke deler dine synspunkt.

Anonymous poster hash: 7c085...104

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt det mer gjennomført her altså, tror det hadde blitt såååå mye bedre for barna mine. Stakkars små, tenk, vi har en sofa som er OVER 10 år gammel!!! Kanskje du kan hjelpe meg økonomisk, du som er jurist har sikkert mye penger til overs. Send meg noen tusenlapper, så jeg får det litt stiligere her!!

Anonymous poster hash: 37182...50c
Skrevet

:fnise:  :fnise:  :fnise:  Idiot...

Anonymous poster hash: 1dd8d...3c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...