Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Jeg ser med forundring i hjemmene til venner, barnas venner og familie at hjemmet ikke blir prioritert. Det er ikke en bestemt stil, pynt er flere år gammelt og ingenting står til hverandre. Jeg hadde ikke klart å leve i et slikt hjem. Jeg elsker hjemmet mitt, elsker å ha det rent og pent rundt meg. Her er bor det 2 barn og 3 hunder, men fortsatt så er det ryddig og rent. Møbler og pynt står i stil til hverandre og er i vår smak. Stort, sølv, rosa lys, glitter og glam. Elsker det hjemmet vi har laget. Her er det aldri krangling om rydding og vasking da jeg ser på det som min oppgave. Ettermiddager og helger blir brukt til kos med våre barn både ute og inne. Blir så forundret når hjem ikke ser ut. Synes det er trist for barna. Anonymous poster hash: f2b41...fc7
Liv & Røre Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 For oss som ikke liker sølv, rosa, glitter og glam høres huset ditt lite fint ut. Jeg elsker bøker og fyller huset opp med det, barnas leker og annet sentimentalt nips. Jeg synes huset mitt er råfint. Selv med hybelkaniner.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Du har en interesse for interiør, den mangler jeg og mange andre. Vi har det rent og ryddig, stort sett, men det er noe alle må bidra med, også barna. Vi liker hjemmet vårt slik det er, men vår smak stemmer sikkert ikke overens med de som mener at de "kan" slikt. Anonymous poster hash: 7bed1...b2f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Eh... her er det mye gammelt og sikkert ingenting som står i stil til hverandre, da jeg ikke har peiling og ikke har sjans til å se sånt uansett hvor hardt jeg hadde prøvd. Men jeg har det bare bra takk. Rent og ryddig er det imidlertid likevel. Anonymous poster hash: b6544...001
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #6 Skrevet 28. mai 2015 Jeg er også opptatt av hjemmet vårt og liker at ting er gjennomført og ryddig, men det har kommet med at vi bygget nytt hus og da ble det litt gøyere å innrede. Var opptatt av at alt skulle være rent og pent før også, men hadde vel ikke en såpass tydelig stil som vi har nå - men så er det jo også sånt som endrer seg. Anonymous poster hash: 1d8b5...674
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Skrevet 28. mai 2015 Er det mulig?!? Fordi du ikke liker hvordan andre har det hjemme, betyr det at hjemmet ikke blir prioritert?!? H A L L O ... Anonymous poster hash: 6d836...d97
HeltAnonym Skrevet 28. mai 2015 #8 Skrevet 28. mai 2015 Så flink du er! 👏🏻👏🏻👏🏻 (det var vel det du ville høre sant??) Ikke alle har råd til å kjøpe en gjennomført stil i huset, eller pusse det opp til moderne standard! Jeg har råd, men så lenge jeg har små barn som griser og roter - har jeg praktiske møbler jeg ikke er redd for.. Og du? Jeg syns faktisk vi har det ganske fint hjemme.. Det er personlig preg på huset mitt og viser at det bor flere personer her og ikke et hjem tatt ut fra et interiørblad... Og du.. Vet du? Vi deler faktisk på husarbeidet også .. Fordi vi begge eier huset og bor sammen og bruker det sammen, da sliter ikke jeg meg ut for å gjøre alt her i huset altså!
TanteTroll Skrevet 28. mai 2015 #9 Skrevet 28. mai 2015 Her er det mye gammelt, og jeg liker det "Møbelkataloghjem" er fine og se på, men noe upersonlig synes jeg. Godt vi har forskjellig smak og stil- det hadde vært kjedelig hvis alle hadde det likt.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #10 Skrevet 28. mai 2015 Vi er ikke så opptatt av at alt skal være "picture perfect". Vi sparer en del sånn at vi har rå til å dra til syden, USA, Australia, Kina, England etc. hvert år:-) det er viktigere for oss med opplevelser enn materielle ting. Jeg synes det er en viktig ting å lære barna våre at alt ikke skal være en stor fasade av "perfekthet". Anonymous poster hash: 29af2...6c9
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #11 Skrevet 28. mai 2015 Villapaprika som skriver..?😂 Nei jeg er nok ikke Camilla. Men hun er en dame som virkelig kan det hun driver med og som har fått til mye! Dere som bare ler og skriver dritt om hun er bare misunnelig på alt hun har fått til i ung alder. Hun har nok et bedre liv, jobber hardere enn dere og er mer lykkelig enn dere er. 😉 Anonymous poster hash: f2b41...fc7
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #12 Skrevet 28. mai 2015 Synes hus ditt høres helt jævlig stygt ut!! Og for et forbruk du må ha når pynt ikke kan være gammelt. Du hadde sikkert hatet huset mitt, men jeg elsker faktisk min bestemors gamle møbler, alle bøkene mine, lysestaker jeg har hatt i alle år og ungenes hjemelagte ting. Har ikk en eneste rosa eller glitrende ting Anonymous poster hash: 16cd5...13b
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #13 Skrevet 28. mai 2015 Åh, jeg vet akkurat hvordan jeg vil ha det hjemme. Men her kommer det et jævla stort MEN; jeg har ikke interesse i å kjøpe fine ting, små puslerier og duker når vi har to små barn. Og for ikke å snakke om familie med mange små barn. Det er rett og slett ikke gjennomførbart i huset vårt!😂 Jeg ser jo at andre kan stappe inn så mye pyntesaker som de bare kan, og likevel ha småbarn under tre år, men jeg orker altså ikke det. Får vente et par år, altså. Det er ikke alltid rent på kjøkkengulvet heller. Anonymous poster hash: 43b81...277
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #14 Skrevet 28. mai 2015 😳😳😳😳 er innlegget ditt seriøst? Sort, rosa, sølv, glitter og glam😂 TRIST for barna å leve i normale, ustylede hjem? enten kjeder du deg litt i dag og har lyst til å lage litt drama, eller så er du fullstendig fjern. Anonymous poster hash: cce18...8a7
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #15 Skrevet 28. mai 2015 Er det mulig?!? Fordi du ikke liker hvordan andre har det hjemme, betyr det at hjemmet ikke blir prioritert?!? H A L L O ... Anonymous poster hash: 6d836...d97 Du burde lese hva jeg skriver før du driter deg ut.... Alle har forskjellig stil og smak, men når hjemmet er fullt at forskjellige stiler, når man ikke har byttet ut ting på 10 år (ikke en gang gardiner) når huset er rotete, det ligger blader, aviser, post, rene klær osv osv overalt i huset, når gulvet er møkkete og benken ikke ryddet etter middag så blir ikke hjemmet prioritert nei. Det er synd for barn liker ikke å ha med seg venner hjem til noe slikt. Anonymous poster hash: f2b41...fc7
Førstemann Skrevet 28. mai 2015 #16 Skrevet 28. mai 2015 Villapaprika som skriver..? Nei jeg er nok ikke Camilla. Men hun er en dame som virkelig kan det hun driver med og som har fått til mye! Dere som bare ler og skriver dritt om hun er bare misunnelig på alt hun har fått til i ung alder. Hun har nok et bedre liv, jobber hardere enn dere og er mer lykkelig enn dere er. Anonymous poster hash: f2b41...fc7 Hahahaha takke meg til å ha litt virkelige verdier i livet. Hadde fått fullstendig krea av å bo i et rosa glam-hus.
TanteTroll Skrevet 28. mai 2015 #17 Skrevet 28. mai 2015 Tror du også burde lese ordentlig hva du skriver før du går i fistel. Rot hos andre skriver du først om nå.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 28. mai 2015 #18 Skrevet 28. mai 2015 hvis man vil endre stil i hjemmet da, skal man bytte ut alt samtidig da eller? Sofa, skjenk/skap, bord og stoler, tv-benk osv... Det hadde blitt bra dyrt.....Kanskje folk kjøper akkurat de tingene de liker, selv om det ikke står helt i stil. Eller velger å reise på en ferie, eller bruke pengene sine på andre ting. Kanskje ikke alle har råd til å ha det nyeste interiøret til en hver tid?Du skriver du er sammen med barna på ettermiddag og i helger. Når vasker du?Jeg vasker gulver HVER DAG, rydder også, og tørker støv 1-2 dager i uka. Likevel føler jeg det alltid er skittent. Så hvordan du får det så perfekt med hunder og unger til en hver tid kan jeg ikke forstå.For ikke å snakke om tøyet som må brettes, haugen bare vokser og vokser........
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #19 Skrevet 28. mai 2015 Dette er kanskje seriøst ment? For jeg trodde det var en spøk da jeg leste innlegget ditt. - noen folk er ikke så interessert, helt enkelt. - smaken er forskjellig. Det som er en drøm for deg ville vært traume for meg. - å kjøpe nytt hele tiden er lite bærekraftig. Noen bryr seg mer om fremtiden til barna enn å fylle huset med juggel. - å ikke dele på husarbeidet er helt uaktuelt så lenge vi begge er like aktive i arbeidslivet. Mor er ikke noens tjener, og det er viktig lærdom i livet for barna av begge kjønn - der du ser gammel pynt som bør fornyes, ser jeg bestmors vase som ble gnagd litt på av hunden som døde for 30 år siden. Jeg ser messinglysestaken jeg fikk i gave i min første hybel og Stuebordet jeg bygde hytte under da jeg var barn. Nei, nå ble jeg negativ her. Men dette synes jeg var et tåpelig innlegg. Håper det er tull. Anonymous poster hash: 64397...809
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #20 Skrevet 28. mai 2015 Hadde ikke jeg jobba så kunne jeg og hatt det sånn Anonymous poster hash: 9f920...219
mamma_til_verdens_beste Skrevet 28. mai 2015 #21 Skrevet 28. mai 2015 Hadde ikke jeg jobba så kunne jeg og hatt det sånn Anonymous poster hash: 9f920...219 Spørs om du hadde hatt råd til å kjøpe alt dette nye som må byttes ut hele tiden da
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #22 Skrevet 28. mai 2015 Vi har det nok ganske rotete, og til og med rydder vi ikke alltid av bordet med en gang! Ungene leker og koser seg, har med venner hjem og får holde på med kjekke aktiviteter som maling- å lage kake (til og med egenkomponerte oppskrifter!) leke med vann på bade osv. De har det helt strålende. Vi har et brukshjem som bærer preg av alle som bor her og deres interesser. Det ligner veldig lite på et katalogbilde. Heldigvis :-) vi stortrives :-) Anonymous poster hash: e5489...fb0
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #23 Skrevet 28. mai 2015 Jobber du eller er du hjemmeværende? Jeg hadde aldri klart å ta alt av husarbeid alene samtidig med full jobb og tid til å leke med barna. Her prioriteres huset i den grad at det ser ok ut, vi har praktiske møbler og lite dilldall. Barnas leker ligger periodevis strødd og det hender at oppvasken står til neste dag. Det går faktisk helt fint. Jeg får mer noia når jeg kommer til strøkne hus. Da lurer jeg seriøst på hvor barna får lov til å oppholde seg og være barn. Anonymous poster hash: 62278...d5a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #24 Skrevet 28. mai 2015 Sølv, rosa, glitter og glam? Grøss.... Anonymous poster hash: b4400...91e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2015 #25 Skrevet 28. mai 2015 Villapaprika som skriver..? Nei jeg er nok ikke Camilla. Men hun er en dame som virkelig kan det hun driver med og som har fått til mye! Dere som bare ler og skriver dritt om hun er bare misunnelig på alt hun har fått til i ung alder. Hun har nok et bedre liv, jobber hardere enn dere og er mer lykkelig enn dere er. Anonymous poster hash: f2b41...fc7 Nå må du gi deg! Selv liker jeg å ha det pent hjemme og er opptatt av interiør. Jeg rydder etterhvert og har det stort sett ryddig og til dels rent, selv om jeg ikke av den grunn forsømmer barna mine, er i full jobb og alt det der - men å påstå at hun Villa Paprika er så mye mer vellykket og lykkelig enn de som ikke drukner i puter i sofaen eller har pynteting og stæsj på hver ledige flate i huset, er jo bare helt på jordet. Hva har det med lykke å gjøre? Folk har ulike interesser og ulik stil (heldigvis), og selv om jeg er interiørinteressert er min stil milevis fra Villa Paprika-stilen, den syns jeg blir altfor voldsom og glorete, men det er min mening. Noen vil sikkert mene at vår stil er for kald og minimalistisk, men dem om det - er ikke de som skal bo i vårt hus. Lettere å holde det ryddig og rent er det også, uten støvsamlere overalt Dersom man skal måle lykke og det å være vellykket i hvor mye stæsj man har hjemme og hvor ryddig det til enhver tid er, så tror jeg nok du har misforstått kraftig! Dessuten tviler jeg sterkt på at Vill Paprikas hjem ser like styla og ryddig ut 24/7 med to unger i hus + at hun jobber. Hun gjør nok som alle andre som tar bilder av hjemmene sine for å vise de frem, tar bilde av den ryddige delen eller kroken mens resten av huset faktisk ser bebodd ut Anonymous poster hash: 1d8b5...674
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå