Gå til innhold

Bittelite eller pittelite?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bittelille. Men med vår dialekt er det hips om haps. Men foretrekker selv bitteliten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bittelitt. Bor på sørlandet.

 

Anonymous poster hash: 75311...959

Skrevet

Bittelille. Men med vår dialekt er det hips om haps. Men foretrekker selv bitteliten.

Bitteliten.

 

Og det heter hipp som happ :P

Skrevet

Bittelitt. Sør Vestlandet her.

Skrevet

Begge deler, men til ulikt bruk. Pitte liten er nemlig enda mindre enn bitte liten😉

 

Anonymous poster hash: 59a78...8fe

Skrevet

 

 

Bittelille. Men med vår dialekt er det hips om haps. Men foretrekker selv bitteliten.

Bitteliten.

 

Og det heter hipp som happ :P

Jøsses... Eller var det feil det og? Må jo sjekke om jeg skrev riktig.

Skrevet

 

 

 

Bittelille. Men med vår dialekt er det hips om haps. Men foretrekker selv bitteliten.

Bitteliten.

 

Og det heter hipp som happ :P

Jøsses... Eller var det feil det og? Må jo sjekke om jeg skrev riktig.

Det heter jøss 😁

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Skrevet

 

 

 

Bittelille. Men med vår dialekt er det hips om haps. Men foretrekker selv bitteliten.

Bitteliten.

 

Og det heter hipp som happ :P

Jøsses... Eller var det feil det og? Må jo sjekke om jeg skrev riktig.

Det heter jøss 😁

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Skrevet

Om det er noe virkelig lite, da er det bittepittelite 😃

 

Anonymous poster hash: 9f2c9...53c

Skrevet

Sier pittelitt og bittelite

Skrevet

Østlandet her, vi sier bittelitt

 

Anonymous poster hash: 762ab...d01

Skrevet

 

 

 

Bittelille. Men med vår dialekt er det hips om haps. Men foretrekker selv bitteliten.

Bitteliten.

 

Og det heter hipp som happ :P

Jøsses... Eller var det feil det og? Må jo sjekke om jeg skrev riktig.

Det heter jøss

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

 

Ja sant. Jeg får bare legge opp. Eller var det legg opp? Hm, jeg blir jammen usikker på meg selv her. Lurer på om noen forstår noe som helst av det jeg skriver? Kanskje det bare er en rar samling bokstaver.

Hm, kanskje jeg skal begynne å skrive på dialekt heller? Så vet jeg ihvertfall at jeg skriver det riktig, dialektmessig, men DET går ihvertfall ikke, for da hadde språkpolitiet fått meg kastet ut fra hele forumet.

Eller var det språkpoliti, ikke språkpolitiet? Hm, jammen usikker ikveld...

Skrevet

Mulig jeg er overtrøtt nå, men jeg fant denne tråden ganske så fornøyelig :P

 

Jeg bruker begge uttrykkene, kommer an på hvor lite det er :)

Skrevet

 

 

 

 

 

Bittelille. Men med vår dialekt er det hips om haps. Men foretrekker selv bitteliten.

Bitteliten.

 

Og det heter hipp som happ :P

Jøsses... Eller var det feil det og? Må jo sjekke om jeg skrev riktig.
Det heter jøss

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Ja sant. Jeg får bare legge opp. Eller var det legg opp? Hm, jeg blir jammen usikker på meg selv her. Lurer på om noen forstår noe som helst av det jeg skriver? Kanskje det bare er en rar samling bokstaver.

Hm, kanskje jeg skal begynne å skrive på dialekt heller? Så vet jeg ihvertfall at jeg skriver det riktig, dialektmessig, men DET går ihvertfall ikke, for da hadde språkpolitiet fått meg kastet ut fra hele forumet.

Eller var det språkpoliti, ikke språkpolitiet? Hm, jammen usikker ikveld...

Fnis

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Skrevet

Trodde det kom fra "liten bit" altså en liten bit av/litt av biten = bitteliten/bittelitt/bittelille

(Er det ikke "a little bit" på engelsk?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...