Gå til innhold

Bittelite eller pittelite?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier du?

 

Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt.

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bittelite!!!!!



Anonymous poster hash: c5730...371
Skrevet

Her hvor jeg er fra på vestlandet sier vi pittelitt



Anonymous poster hash: acbc1...ebf
Skrevet

Bittelille

 

Anonymous poster hash: d104e...c31

Skrevet

Pittelitt eller Pittelitt. Bergenser.

Skrevet

Med P, jeg er bergenser :) Men jeg skriver det riktig da ;)



Anonymous poster hash: 44b20...fc5
Skrevet

Seier og skriv bittelitt, men bergensarane rundt meg seier med p.

Skrevet

Pittelitt og bittelite. Ble ikke bevisst på det før nå, men det er hvert fall sånn jeg sier. Os sør for Bergen ;)



Anonymous poster hash: 84ccf...030
Skrevet

Med b selvfølgelig!

 

Anonymous poster hash: a37c6...a83

Skrevet

Hva sier du?

 

Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt.

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

 

Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt". 

 

Anonymous poster hash: b3b46...c6d

Skrevet

Sier begge deler. Pittelitt er mindre enn bittelitt ;)

 

 



Anonymous poster hash: fdc04...7e8
Skrevet

 

 

Hva sier du?

 

Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt.

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt".

 

Anonymous poster hash: b3b46...c6d

Det er ikke riktig.

Bittelite er et sammensatt ord av to ord. Bitte og liten.

 

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Skrevet

 

 

Hva sier du?

 

Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt.

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt".

 

Anonymous poster hash: b3b46...c6d

Det er ikke riktig.

Bittelite er et sammensatt ord av to ord. Bitte og liten.

 

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

 

Hva er bitte? Spør fordi jeg ikke vet. 

 

Men, dialekt har jo sjeldent så mange regler. Her i Bergen sier vi homlepong. Offisielt skrives det med to o'er, men hvis man deler opp ordet skulle det jo vært to u'er. Pittelitt ser jeg på som innenfor, og vel så det. 

 

Anonymous poster hash: 84ccf...030

Skrevet

 

 

 

 

Hva sier du?

 

Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt.

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt".

 

Anonymous poster hash: b3b46...c6d

Det er ikke riktig.

Bittelite er et sammensatt ord av to ord. Bitte og liten.

 

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Hva er bitte? Spør fordi jeg ikke vet.

 

Men, dialekt har jo sjeldent så mange regler. Her i Bergen sier vi homlepong. Offisielt skrives det med to o'er, men hvis man deler opp ordet skulle det jo vært to u'er. Pittelitt ser jeg på som innenfor, og vel så det.

 

Anonymous poster hash: 84ccf...030

At du uttaler det med o betyr ikke at det skrives med o. Humlepung har blitt skrevet med u i alle de årene jeg har kjent uttrykket.

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Skrevet

Bittelitt

Skrevet

 

 

 

 

 

Hva sier du?

 

Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt.

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt".

 

Anonymous poster hash: b3b46...c6d

Det er ikke riktig.

Bittelite er et sammensatt ord av to ord. Bitte og liten.

 

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Hva er bitte? Spør fordi jeg ikke vet.

 

Men, dialekt har jo sjeldent så mange regler. Her i Bergen sier vi homlepong. Offisielt skrives det med to o'er, men hvis man deler opp ordet skulle det jo vært to u'er. Pittelitt ser jeg på som innenfor, og vel så det.

 

Anonymous poster hash: 84ccf...030

At du uttaler det med o betyr ikke at det skrives med o. Humlepung har blitt skrevet med u i alle de årene jeg har kjent uttrykket.

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Hva i alle dager er dette?

Skrevet

 

 

 

 

 

Hva sier du?

 

Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt.

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt".

 

Anonymous poster hash: b3b46...c6d

Det er ikke riktig.

Bittelite er et sammensatt ord av to ord. Bitte og liten.

 

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Hva er bitte? Spør fordi jeg ikke vet.

 

Men, dialekt har jo sjeldent så mange regler. Her i Bergen sier vi homlepong. Offisielt skrives det med to o'er, men hvis man deler opp ordet skulle det jo vært to u'er. Pittelitt ser jeg på som innenfor, og vel så det.

 

Anonymous poster hash: 84ccf...030

At du uttaler det med o betyr ikke at det skrives med o. Humlepung har blitt skrevet med u i alle de årene jeg har kjent uttrykket.

 

Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Hva i alle dager er dette?

 

Drittsekk/dust ect. 

 

Anonymous poster hash: 84ccf...030

Skrevet

Her jeg bor er det pitteliten, i Sverige pytteliten, i Finland pikku/ pikkuliten, i Danmark lille bitte.

 

Anonymous poster hash: 6f350...7ad

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Hva sier du?Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt.Anonymous poster hash: e6fcb...76d

Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt".Anonymous poster hash: b3b46...c6d
Det er ikke riktig.Bittelite er et sammensatt ord av to ord. Bitte og liten.Anonymous poster hash: e6fcb...76d
Hva er bitte? Spør fordi jeg ikke vet.Men, dialekt har jo sjeldent så mange regler. Her i Bergen sier vi homlepong. Offisielt skrives det med to o'er, men hvis man deler opp ordet skulle det jo vært to u'er. Pittelitt ser jeg på som innenfor, og vel så det.Anonymous poster hash: 84ccf...030
At du uttaler det med o betyr ikke at det skrives med o. Humlepung har blitt skrevet med u i alle de årene jeg har kjent uttrykket.Anonymous poster hash: e6fcb...76d
Hva i alle dager er dette?

Drittsekk/dust ect.  Anonymous poster hash: 84ccf...030
Nei, det betyr homse.

 

Anonymous poster hash: ca70f...7ef

Skrevet

Kan nevne at ingen av skrivemåtene er riktig. Ordet skal særskrives, altså "bitte lite". På nynorsk er det lov til å skrive det med "p", altså "pitte lite", noe som kan stemme med at det er bergensere og striler som har "p"-lyden i dialekten sin :)



Anonymous poster hash: 44b20...fc5
Skrevet

Det har aldri betydd homse her jeg bor i alle fall, mer som et litt fleipete skjellsord, i kategori tulling, dum fyr, dårlig type. Ser for meg det kan gå i samme kategori som "hæstkuk".

 

Anonymous poster hash: 1a3e4...128

Skrevet

Det har aldri betydd homse her jeg bor i alle fall, mer som et litt fleipete skjellsord, i kategori tulling, dum fyr, dårlig type. Ser for meg det kan gå i samme kategori som "hæstkuk".

 

Anonymous poster hash: 1a3e4...128

Dette gjaldt ordet homlepung

 

Anonymous poster hash: 1a3e4...128

Skrevet

Bittelite, selvfølgelig. Pitteliten høres helt idiotisk ut.

 

Anonymous poster hash: e5511...4b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...