Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #1 Skrevet 27. mai 2015 Hva sier du? Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt. Anonymous poster hash: e6fcb...76d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #2 Skrevet 27. mai 2015 Bittelite!!!!! Anonymous poster hash: c5730...371
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #3 Skrevet 27. mai 2015 Her hvor jeg er fra på vestlandet sier vi pittelitt Anonymous poster hash: acbc1...ebf
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #4 Skrevet 27. mai 2015 Bittelille Anonymous poster hash: d104e...c31
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #6 Skrevet 27. mai 2015 Med P, jeg er bergenser Men jeg skriver det riktig da Anonymous poster hash: 44b20...fc5
soleia Skrevet 27. mai 2015 #7 Skrevet 27. mai 2015 Seier og skriv bittelitt, men bergensarane rundt meg seier med p.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #8 Skrevet 27. mai 2015 Pittelitt og bittelite. Ble ikke bevisst på det før nå, men det er hvert fall sånn jeg sier. Os sør for Bergen Anonymous poster hash: 84ccf...030
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #9 Skrevet 27. mai 2015 Med b selvfølgelig! Anonymous poster hash: a37c6...a83
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #10 Skrevet 27. mai 2015 Hva sier du? Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt. Anonymous poster hash: e6fcb...76d Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt". Anonymous poster hash: b3b46...c6d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #11 Skrevet 27. mai 2015 Sier begge deler. Pittelitt er mindre enn bittelitt Anonymous poster hash: fdc04...7e8
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #12 Skrevet 27. mai 2015 Hva sier du? Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt. Anonymous poster hash: e6fcb...76d Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt". Anonymous poster hash: b3b46...c6d Det er ikke riktig. Bittelite er et sammensatt ord av to ord. Bitte og liten. Anonymous poster hash: e6fcb...76d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #14 Skrevet 27. mai 2015 Hva sier du? Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt. Anonymous poster hash: e6fcb...76d Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt". Anonymous poster hash: b3b46...c6d Det er ikke riktig. Bittelite er et sammensatt ord av to ord. Bitte og liten. Anonymous poster hash: e6fcb...76d Hva er bitte? Spør fordi jeg ikke vet. Men, dialekt har jo sjeldent så mange regler. Her i Bergen sier vi homlepong. Offisielt skrives det med to o'er, men hvis man deler opp ordet skulle det jo vært to u'er. Pittelitt ser jeg på som innenfor, og vel så det. Anonymous poster hash: 84ccf...030
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #15 Skrevet 27. mai 2015 Hva sier du? Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt. Anonymous poster hash: e6fcb...76d Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt". Anonymous poster hash: b3b46...c6d Det er ikke riktig.Bittelite er et sammensatt ord av to ord. Bitte og liten. Anonymous poster hash: e6fcb...76d Hva er bitte? Spør fordi jeg ikke vet. Men, dialekt har jo sjeldent så mange regler. Her i Bergen sier vi homlepong. Offisielt skrives det med to o'er, men hvis man deler opp ordet skulle det jo vært to u'er. Pittelitt ser jeg på som innenfor, og vel så det. Anonymous poster hash: 84ccf...030 At du uttaler det med o betyr ikke at det skrives med o. Humlepung har blitt skrevet med u i alle de årene jeg har kjent uttrykket. Anonymous poster hash: e6fcb...76d
the amazing spidermamma Skrevet 27. mai 2015 #17 Skrevet 27. mai 2015 Hva sier du? Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt. Anonymous poster hash: e6fcb...76d Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt". Anonymous poster hash: b3b46...c6d Det er ikke riktig.Bittelite er et sammensatt ord av to ord. Bitte og liten. Anonymous poster hash: e6fcb...76d Hva er bitte? Spør fordi jeg ikke vet. Men, dialekt har jo sjeldent så mange regler. Her i Bergen sier vi homlepong. Offisielt skrives det med to o'er, men hvis man deler opp ordet skulle det jo vært to u'er. Pittelitt ser jeg på som innenfor, og vel så det. Anonymous poster hash: 84ccf...030 At du uttaler det med o betyr ikke at det skrives med o. Humlepung har blitt skrevet med u i alle de årene jeg har kjent uttrykket. Anonymous poster hash: e6fcb...76d Hva i alle dager er dette?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #18 Skrevet 27. mai 2015 Hva sier du? Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt. Anonymous poster hash: e6fcb...76d Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt". Anonymous poster hash: b3b46...c6d Det er ikke riktig.Bittelite er et sammensatt ord av to ord. Bitte og liten. Anonymous poster hash: e6fcb...76d Hva er bitte? Spør fordi jeg ikke vet. Men, dialekt har jo sjeldent så mange regler. Her i Bergen sier vi homlepong. Offisielt skrives det med to o'er, men hvis man deler opp ordet skulle det jo vært to u'er. Pittelitt ser jeg på som innenfor, og vel så det. Anonymous poster hash: 84ccf...030 At du uttaler det med o betyr ikke at det skrives med o. Humlepung har blitt skrevet med u i alle de årene jeg har kjent uttrykket. Anonymous poster hash: e6fcb...76d Hva i alle dager er dette? Drittsekk/dust ect. Anonymous poster hash: 84ccf...030
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #19 Skrevet 27. mai 2015 Her jeg bor er det pitteliten, i Sverige pytteliten, i Finland pikku/ pikkuliten, i Danmark lille bitte. Anonymous poster hash: 6f350...7ad
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #20 Skrevet 27. mai 2015 Hva sier du?Det er forøvrig bittelite som er formelt korrekt.Anonymous poster hash: e6fcb...76d Det stemmer ikke. Begge deler er dialektord og like "korrekt".Anonymous poster hash: b3b46...c6d Det er ikke riktig.Bittelite er et sammensatt ord av to ord. Bitte og liten.Anonymous poster hash: e6fcb...76d Hva er bitte? Spør fordi jeg ikke vet.Men, dialekt har jo sjeldent så mange regler. Her i Bergen sier vi homlepong. Offisielt skrives det med to o'er, men hvis man deler opp ordet skulle det jo vært to u'er. Pittelitt ser jeg på som innenfor, og vel så det.Anonymous poster hash: 84ccf...030 At du uttaler det med o betyr ikke at det skrives med o. Humlepung har blitt skrevet med u i alle de årene jeg har kjent uttrykket.Anonymous poster hash: e6fcb...76d Hva i alle dager er dette? Drittsekk/dust ect. Anonymous poster hash: 84ccf...030 Nei, det betyr homse. Anonymous poster hash: ca70f...7ef
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #22 Skrevet 27. mai 2015 Kan nevne at ingen av skrivemåtene er riktig. Ordet skal særskrives, altså "bitte lite". På nynorsk er det lov til å skrive det med "p", altså "pitte lite", noe som kan stemme med at det er bergensere og striler som har "p"-lyden i dialekten sin Anonymous poster hash: 44b20...fc5
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #23 Skrevet 27. mai 2015 Det har aldri betydd homse her jeg bor i alle fall, mer som et litt fleipete skjellsord, i kategori tulling, dum fyr, dårlig type. Ser for meg det kan gå i samme kategori som "hæstkuk". Anonymous poster hash: 1a3e4...128
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #24 Skrevet 27. mai 2015 Det har aldri betydd homse her jeg bor i alle fall, mer som et litt fleipete skjellsord, i kategori tulling, dum fyr, dårlig type. Ser for meg det kan gå i samme kategori som "hæstkuk". Anonymous poster hash: 1a3e4...128 Dette gjaldt ordet homlepung Anonymous poster hash: 1a3e4...128
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #25 Skrevet 27. mai 2015 Bittelite, selvfølgelig. Pitteliten høres helt idiotisk ut. Anonymous poster hash: e5511...4b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå