Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Jeg ønsker at barna skal bo hos meg og far det motsatte. Vi bor fortsatt sammen men fars nye kjæreste flytter inn i løpet av sommeren. Jeg kan selvsagt ikke bo i huset da, og ønsker å ta barna med meg å flytte ut før hun kommer . Vil det være ett argument for min del at jeg synes dette er uansvarlig av far? Anonymous poster hash: a8ee0...43c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Ja! Faen til en dust! Anonymous poster hash: 3c946...f2d
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Ja! Faen til en dust! Anonymous poster hash: 3c946...f2d Vi skal i ny mekling i morgen ... Får ta det opp da.... Er så oppgitt her.... Anonymous poster hash: a8ee0...43c
Sint naken biltyv Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Kan ikke du beholde hus og barn? Er rett og rimelig at far flytter ut når han har fått seg kjæreste han skal bo med.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 Kan ikke du beholde hus og barn? Er rett og rimelig at far flytter ut når han har fått seg kjæreste han skal bo med. Jeg har ikke mulighet til å kjøpe ut far desverre... Hun kommer flyttende hit med 2 barn også....hi Anonymous poster hash: a8ee0...43c
Sint naken biltyv Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 Kan ikke du beholde hus og barn? Er rett og rimelig at far flytter ut når han har fått seg kjæreste han skal bo med.Jeg har ikke mulighet til å kjøpe ut far desverre... Hun kommer flyttende hit med 2 barn også....hi Anonymous poster hash: a8ee0...43c Da melder du ifra om flytting seks uker før også tar du med barna å flytter. Ikke la de bli igjen når du reiser for Guds skyld. Da ender du opp med at de blir der. Er eksen din ellers vanlig og normal? Nye dama?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 Akkurat det der gjorde eksen min å. Gikk Helt greit med vanlig samvær deT første året. Etter 1,5 år ble stemoren gravid og de fikk tre barn tilsaMmen ganske tett. Barnet mitt ble skuffet bort og har ikke lenger samvær med sin far. Jeg synes begge parter kan vente med å involvere nye kjærester. Barnet Bør få takle bruddet og få inn de nye rutinene først. Anonymous poster hash: 5b197...c51
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 Kan ikke du beholde hus og barn? Er rett og rimelig at far flytter ut når han har fått seg kjæreste han skal bo med.Jeg har ikke mulighet til å kjøpe ut far desverre... Hun kommer flyttende hit med 2 barn også....hi Anonymous poster hash: a8ee0...43c Da melder du ifra om flytting seks uker før også tar du med barna å flytter. Ikke la de bli igjen når du reiser for Guds skyld. Da ender du opp med at de blir der. Er eksen din ellers vanlig og normal? Nye dama? Kunne fortalt en lang historie om dem.... Myyyye greier.... Far motsetter seg selvsagt at jeg flytter med barna.... Har advokat på saken.... Bare så frustrerende opplegg....hi Anonymous poster hash: a8ee0...43c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #9 Skrevet 26. mai 2015 Sett hardt mot hardt. Nekt å flytte før du får barna med deg. Eier dere huset sammen kan van ikke hive deg ut eller la ny dame flytte inn. La han smake sin egen medisin. Anonymous poster hash: e6438...687
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #10 Skrevet 26. mai 2015 Sett hardt mot hardt. Nekt å flytte før du får barna med deg. Eier dere huset sammen kan van ikke hive deg ut eller la ny dame flytte inn. La han smake sin egen medisin. Anonymous poster hash: e6438...687 Vi eier huset sammen ja.... I kveld spurte jeg når han ser for seg at hun flytter inn... Det har visst ikke jeg noe med svarer han... Blir ett interesant møte i morgen.... Hi Anonymous poster hash: a8ee0...43c
3 i april Skrevet 26. mai 2015 #11 Skrevet 26. mai 2015 Fint om du kan oppdatere oss på hvordan det gikk på meklingen hi. Men vil tro at far vil møte en del motstand i og med at han vil involvere ny dame og nye stesøsken så raskt. Dessuten virker han ikke og være av den samarbeidsvillige typen heller. vær sakelig og gjør det klart at du tenker på barnas beste og at du er skeptisk på barnas vegne og at du ønsker et godt samarbeid med bf pga at du ønsker kun det beste for barna dine. Ikke vis at du er sint,bitter. Ikke bli irritert når bf kommer med teite kommentarer eller beskyldninger. Hold roen og la evt bf drite seg ut på egen hånd😀 lykke til ☺
Sint naken biltyv Skrevet 26. mai 2015 #12 Skrevet 26. mai 2015 Sett hardt mot hardt. Nekt å flytte før du får barna med deg. Eier dere huset sammen kan van ikke hive deg ut eller la ny dame flytte inn. La han smake sin egen medisin. Anonymous poster hash: e6438...687 Enig. Nekt å flytt før han skriver under på flyttemelding og på at han kun skal ha annen hver helg. Nekt også å la han kjøpe deg ut.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #13 Skrevet 26. mai 2015 Jada jeg skal være sakligheten selv jeg.... Senest i kveld kom han med at han kun ønsker 10 dagers ferie med barna i sommer, han vil ha de siste 2 ferieukene med dama... Er mange uker i sommer som skal dekkes opp så morro dette... Hi Anonymous poster hash: a8ee0...43c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #14 Skrevet 26. mai 2015 Så han skal bare bytte deg ut og fortsette familielivet som før med en ny mamma til ungene? Du sparkes ut, neste uke flytter en ny mamma inn med sine to barn også skal de leke kjernefamilie? Tipper de på familievernkontoret skal få noen lange masker når de hører det... Har aldri hørt maken til egoistisk mann jeg, at foreldrene skilles er jo en stor sorg for barna, de trenger til til bearbeiding og tilvenning. Mannen er ikke villig til å gi de det i det hele tatt, men skal ta en ny dame i hus med en gang. Det kommer til å bli så galt, barna kommer til å få voldsomme reaksjoner, den nye dama er jo ikke mammaen deres og hun kan ikke bare ta din plass i huset over natta. Holder med dama over her som sier du må forholde deg helt rolig i morgen. Pust med magen, fremstå som rolig og reflektert, ikke la deg vippe av pinnen eller hisse opp. Gjenta til det kjedsommelige at du ikke vil lage problemer eller uvennskap, du ønsker bare at skilsmissen skal gå for seg på en måte som blir minst mulig belastende for barna. Vær helt klar på at barnas beste må være i fokus her, og det er derfor du ønsker å flytte for deg selv med barna nå så de får tid til å venne seg til bruddet mellom dere. Forhåpentligvis får dere en god terapeut å snakke med i morgen, en fornuftig person som kan få satt mannen din litt på plass. Anonymous poster hash: 79023...044
smiia Skrevet 26. mai 2015 #15 Skrevet 26. mai 2015 Jada jeg skal være sakligheten selv jeg.... Senest i kveld kom han med at han kun ønsker 10 dagers ferie med barna i sommer, han vil ha de siste 2 ferieukene med dama... Er mange uker i sommer som skal dekkes opp så morro dette... Hi Anonymous poster hash: a8ee0...43c Han vil ha hovedomsorg men bare 10 dager med dem i sommer? Fyren henger ikke på greip, og kommer til å fremstå som den ustabile part på fvk så lenge du klarer å holde deg rolig, fornuftig og vennlig.
Snartmamma2015 Skrevet 26. mai 2015 #16 Skrevet 26. mai 2015 Men du kan vel nekte hun å flytte inn i deres felles hus før han evt har kjøpt deg ut ?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #17 Skrevet 26. mai 2015 Du må ikke finne på å flytte ut før han har betalt deg for din del av huset! Kommer det ei dame flyttende ringer du politiet og ber dem fjerne henne fra din eiendom, jeg hadde nok advart henne på forhånd om at du ikke skal noen steder så lenge det er ditt hus. Anonymous poster hash: a6614...b50
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #18 Skrevet 27. mai 2015 Du må ikke finne på å flytte ut før han har betalt deg for din del av huset! Kommer det ei dame flyttende ringer du politiet og ber dem fjerne henne fra din eiendom, jeg hadde nok advart henne på forhånd om at du ikke skal noen steder så lenge det er ditt hus. Anonymous poster hash: a6614...b50 Altså... Kommer hun flyttende har jeg ikke noe valg føler jeg... Da måå jeg og barna ut. Helt uaktuelt at vi skal ha noe form for kollektiv her!!! Skal høre med advokat om han faktisk har mulighet til å flytte henne inn når vi fortsatt bor der.hi Anonymous poster hash: a8ee0...43c
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #19 Skrevet 27. mai 2015 Du må ikke finne på å flytte ut før han har betalt deg for din del av huset! Kommer det ei dame flyttende ringer du politiet og ber dem fjerne henne fra din eiendom, jeg hadde nok advart henne på forhånd om at du ikke skal noen steder så lenge det er ditt hus. Anonymous poster hash: a6614...b50 Altså... Kommer hun flyttende har jeg ikke noe valg føler jeg... Da måå jeg og barna ut. Helt uaktuelt at vi skal ha noe form for kollektiv her!!! Skal høre med advokat om han faktisk har mulighet til å flytte henne inn når vi fortsatt bor der.hi Anonymous poster hash: a8ee0...43c Selvsagt har du et valg. Om noen kom her på døra og ville flytte inn er jeg i min fulle net til å si nei og låse døra. Det er du også. Huset er ikke bare hans hus. Det er også ditt hus og så lenge det er ditt hus og du fortsatt bor det bestemmer du like mye. Det må du bare gjøre klart for både ham og henne. Anonymous poster hash: c5aa1...9a2
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #20 Skrevet 27. mai 2015 Det er uansvarlig av han. Går han omså til retten med det her vil de bare le han langt oppi trynet. Hadde også NEKTET hans nye dame og flytte inn før du selv er kjøpt ut av huset. Skift lås. Like mye ditt hjem. Og Ikke la deg pelle på nesa. Flytter han inn med en ny familie rett etter bruddet ville jeg satt som krav at han valgte og ha samvær mens disse ikke er tilstede, hvertfall 6-12 mnd framover. På Fvk er de opptatt av barns beste og vil nok bli litt lang i masken når de hører at far skal bytte ut sin familie med en ny?! her har jeg vært mange runder på Fvk med bf, og rådgiverne skal være upartisk. Ser allikevel på dem når de "sjokkeres" over hans tåpelige utsagn. Si fra hvordan det gikk på møtet da HI. Anonymous poster hash: 280c1...d25
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #21 Skrevet 27. mai 2015 Så lenge det dreier seg om to vanlig gode foreldre vil jeg tro det normalt sett er best for barnet å få bli boende på samme sted og ha samvær med den som flytter ut. Å få inn en ny kjæreste med barn i huset med en gang vil jeg tro teller negativt, men vansklig å si hva som er til barnas beste. Det er i hvertfall ingen selvfølge at det er best å oppleve å måtte flytte. Anonymous poster hash: 57567...434
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #22 Skrevet 27. mai 2015 Jeg tror jeg hadde alliert meg med en kompis... fått ham til å "flytte inn" samtidig med nydama og latt som vi var sammen. Så lenge du fortsatt bor der og eier huset sammen med ham, så har du like mye rett til å gjøre sånt som ham. Ok, jeg hadde ikke gjort det, fordi en må være den voksne pga barna, men det hadde vært fristende. Anonymous poster hash: f9947...20e
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #23 Skrevet 27. mai 2015 For en dust av en mann! Er ikke dette samme mannen som nektet deg å flytte 30 min unna? Er det samme hi? I så fall svarte jeg deg i den andre tråden. Der skrev jeg om noe som kalles begjæring om bruksrett av boligen. Om hans plan er å flytte sammen med noen i sommer så er det faktisk tiltak du kan gjøre så lenge du står som medeier i boligen! Det er ikke sånn i Norge at man bare kan overstyre den andre på denne måten. Du som medeier har faktisk like mye du skulle ha sagt. Om du får en slik begjæring så kan han fint flytte sammen med henne, han kan bare ikke bo sammen med henne i deres felles bolig. Da må han kjøpe deg ut først. Om advokaten din skriver om hans planer når han sender inn papirene til tingretten kan jeg ikke se for meg at du får avslag på denne begjæringen. Barnas beste skal stille sterkest, og å flytte inn en ny dame/familie såpass tett etter bruddet er IKKE barnas beste! Dette må du kjøre knallhardt på! Lykke til hos fvk i dag! 95% av voksne mennesker skjønner at hans planer er helt på trynet (de siste 5% er vel de som faktisk holder på sånn) så jeg vedder på at han vil møte motstand hos fvk. Hold oss oppdatert, da? Og litt på siden.. En ting er at HAN er så korttenkt og tenker med p%#en, men hva slags dame er hun som faktisk er med på dette!? Som mor selv ville jeg ALDRI flyttet inn til en mann på denne måten! Hun virker jo like korka som ham Anonymous poster hash: fec80...d08
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #24 Skrevet 27. mai 2015 For en dust av en mann! Er ikke dette samme mannen som nektet deg å flytte 30 min unna? Er det samme hi? I så fall svarte jeg deg i den andre tråden. Der skrev jeg om noe som kalles begjæring om bruksrett av boligen. Om hans plan er å flytte sammen med noen i sommer så er det faktisk tiltak du kan gjøre så lenge du står som medeier i boligen! Det er ikke sånn i Norge at man bare kan overstyre den andre på denne måten. Du som medeier har faktisk like mye du skulle ha sagt. Om du får en slik begjæring så kan han fint flytte sammen med henne, han kan bare ikke bo sammen med henne i deres felles bolig. Da må han kjøpe deg ut først. Om advokaten din skriver om hans planer når han sender inn papirene til tingretten kan jeg ikke se for meg at du får avslag på denne begjæringen. Barnas beste skal stille sterkest, og å flytte inn en ny dame/familie såpass tett etter bruddet er IKKE barnas beste! Dette må du kjøre knallhardt på! Lykke til hos fvk i dag! 95% av voksne mennesker skjønner at hans planer er helt på trynet (de siste 5% er vel de som faktisk holder på sånn) så jeg vedder på at han vil møte motstand hos fvk. Hold oss oppdatert, da? Og litt på siden.. En ting er at HAN er så korttenkt og tenker med p%#en, men hva slags dame er hun som faktisk er med på dette!? Som mor selv ville jeg ALDRI flyttet inn til en mann på denne måten! Hun virker jo like korka som ham Anonymous poster hash: fec80...d08 Jepp! Er samme herlighet av en mann!! Ja du er ikke den første som lurer på hva hun/han tenker med...lista er laaaang på hva han har funnet på og stopper vel ikke her. SKAL ha klarhet i denne "flyttinga " i dag og han skal få lov å fortelle hvordan han ser for seg prosessen . Han trenerer alt og verst er det at dette går utover barnet med spesielle behov som ikke får lagt opp til ett samarbeid med ny skole. Far nekter å skrive under på flyttemelding ang ny skole.... Blæææææ!!!! Hi Anonymous poster hash: a8ee0...43c
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2015 #25 Skrevet 27. mai 2015 Er det du med mannen med valpen? Han virker skikkelig stabil... Mest av alt synes jeg dette er fullstendig hjerteskjærende. Ikke bare skal barnas mor dyttes ut av hjemmet deres, men de skal våkne til nye tannkoster på badet, ukjente som tar over rommene og sakene deres. I utgangspunktet er det fint for barn å dele og kose seg sammen, men her har de ikke bedt om at andre skal ta bøkene deres, pusle med legoen. De har ikke bedt om nye rutiner som naturlig følger når man slår sammen to familier. Dette gjelder barna til den nye damen også. Kommer de til å slå seg til ro? Vil de alltid føle seg som gjester? Denne mannen og damen hans virker som de fortjener hverandre, men barna (og du) er helt uskyldige i det hele. Hvordan er det med de "nye" barnas far? Anonymous poster hash: a53ca...5a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå