Gå til innhold

Invitere stemor på mødretreff?

Anbefalte innlegg

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Jeg synes ikke stemor skal inviteres på mødrekveld. Og hvis det skal være mor/barn turer inviteres vel barnet, så får barnet bestemme om det er mor eller stemor som skal være med.

Anonymous poster hash: de342...1a0

Noen må forklare meg hvorfor stemødre som stiller opp for barna, ikke kan inviteres. Hun er da et menneske, akkurat som deg. Det blir litt sånn; fint at du stiller opp, men du får ikke være sosial med oss. Akkurat som en bm tenker, fint at du tar deg av ungen min, men du kan ikke sette dine egne grenser for MITT barn. Du skal vaske klær og kjøre hit og dit, men ikke pokker om du skal få komme i konfirmasjonen hins.

Hva om bm er død, hva om barnet bor i fosterhjem. Eller tanten fungerer som forelder. Kan hun ikke inviteres?

Mødretreff går vel ikke ut på å være mor, det må vel være mer for samholdet og fellesskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke enkelt dette her!  Skal dere kun sende ut invitasjon til stemor og ekskludere mor, eller sende invitasjon til begge to? Hva om mor faktisk blir med på dette arrangementet likevel? Hvis det kun er stemor som inviteres og mor får nyss i dette, hvordan vil det påvirke forholdet mellom mor - stemor og far? Mor - skolen/mødrene i klassen? Og barnet?

Det er fint tiltak dere setter i gang med at mødrene i klassen treffes for å bli bedre kjent. Det gagner barna! Men her er det lett å tråkke i salaten. I en perfekt verden der alle satt barna først og voksenproblemene til side så kunne alle mødre og stemødre fått invitasjon, men slik er det ikke ;)

Jeg synes det mest riktige blir at man inviterer til jentekveld, eller "damenes aften" eller noe i den duren. Ikke bruke mødreordet. Så får foreldrene i hver enkelt familie selv finne ut hvem som skal komme. Mor eller stemor. Kanskje det ville være naturlig i en familie at begge kommer. Jeg og flere med meg har faktisk et veldig godt forhold til stemor. Vi hadde nok kommet begge to :) 

Skrevet

Og man lurer på hvorfor det er mye utestengelse og intriger med jenter på skolen?

Ser ikke ut til at det blir noe bedre når man blir voksen...

Du som stemor stiller opp som en mor og vi kjenner deg, men neida du får ikke leke med oss allikevel.

Synes for øvrig at det kan kalles damenes aften istedet så blir det kanskje bedre for litt sarte/såre/bitre mødre i denne gruppa..

Anonymous poster hash: 1be3e...9c4

Skrevet

Jeg er for å inkludere stemødre. Synes det er så trist at mange ser på stemødre som noe dritt og bare snakker nedlatende om dem! Man er forskjellige og har forskjellige meninger, alle må vi svelge noen kameler for å få ting til å fungere. Høres ut som det beste for barnet i dette tilfelle ville vært å invitere stemor. Det gjør jo også at barnet kanskje får mere med vennene å gjøre i det minste når han er hos far, siden mor ikke er interessert.

Tommel opp, kryss i taket og alt det der til stemødre som stiller opp!!!

Anonymous poster hash: 1b49a...834
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor en stemor som involverer seg, engasjerer seg og stiller opp for et barn, ikke skal inkluderes? Sjansen høres ut til å være stor for at det er stemor som kommer til å være en viktig omsorgsperson i årene fremover også, og det må da gagne alle at alle med omsorgsansvar blir kjent?

Skift navn, kall det damenes aften, og send ut invitasjon til hver familie, ikke til hver mor om at dere ønsker de voksne damene i klasse ditt og datt velkommen til dameaften. Så får hver familie selv vurdere hvem som skal komme og hvem som blir hjemme.

Det må være utrolig vondt for stemor å være så glad i et barn, stille opp og ta all jobben, og så ikke bli vurdert god nok til å være med på det sosiale! Stemødre er også mennesker, og mange av dem ønsker oppriktig barnas beste og blir virkelig glade i stebarna sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...