Gå til innhold

Ah ... jeg bare elsker å ha store barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid elsket barna mine, men det er ikke til å stikke under stol at det er tusen ganger enklere, gøyere og bedre nå som alle er blitt relativt store! :) Ta bare i dag. Først sover både jeg og mannen til klokken 9.30 og står opp til unger som tegner, ser litt tv, spiller spill og koser seg med å ta livet med ro. Så går jeg på trening og mannen lager frokost, og vi spiser sammen i 10.30-tiden.

Deretter spiller jeg Clue med de to i midten, mens 14-åringen er ute med noen venner og 6-åringen og pappaen leser bok. Så finner pappaen ut at han vil ta dem med på kino en tur, så da går de. Og det er virkelig null problem når minsten er så stor. Etter at de kommer hjem leser jeg videre i Harry Potter for de minste en stund mens de eldste går ut til noen venner. Så ringer det på døren og de to minste stikker også ut. Jeg har jobbet litt, fått vasket litt klær og satt brød til heving. Huset er stille og alle ungene vet at det er middag om en times tid.

For bare et par år siden var slike rolige, stille og slappe dager helt umulig, nå er det mer vanlig enn uvanlig med rolige helgedager. Og jeg nyter dem til fulle! Store barn er luksus :D

Anonymous poster hash: 6b5ed...f70
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er deilig, mine er bare 8 og 3.5 men de leker fint sammen ute og inne.

Skrevet

Det hørtes veldig deilig ut! 😊

Skrevet

Jeg har ikke store barn men fantastiske besteforeldre som gjerne ville ha besøk i dag så jeg fikk huset for meg selv. Har ryddet, vasket klær, bakt rundstykker og kjeks og skal nå sitte med bena hevet en time eller to før de kommer hjem. Herlig!

Anonymous poster hash: 3f70e...0fa
Skrevet

Å, gleder meg! Jeg har tre små under skolealder og Pinsen har vært slitsom. Både jeg og pappaen er stå-på mennesker som er svært aktive, men ferie kan ta knekken på noen og enhver...

Anonymous poster hash: e282f...e50

Skrevet

Åh, så godt at du skriver dette. Har to jenter, ei på 3 år og ei på 5 uker. Det er mye jobb og jeg kjenner jeg blir hvertfall liiiiitt motivert til nattevåk, amming og bæring og ser lyset i enden av tunnellen når du skriver dette 😃

Jeg elsker jentene mine over alt på jord. Koser masse og tuller med dem, men jeg merker jeg syns der er sykt deilig etterhvert som treåringen blir mer og mer "selvstendig". Gleder meg til jeg er i din situasjon HI :)

Anonymous poster hash: a450e...e09

Skrevet

Å, gleder meg! Jeg har tre små under skolealder og Pinsen har vært slitsom. Både jeg og pappaen er stå-på mennesker som er svært aktive, men ferie kan ta knekken på noen og enhver...

Anonymous poster hash: e282f...e50

Ja, dette husker jeg godt selv. Det var perioder der jeg helt ærlig gruet meg litt for ferier og helger fordi det var så slitsomt med alle barna hjemme hele tiden. Mye var jo selvsagt kos og gøy da også, men det er veldig mye enklere nå. Bare det å få sovet ut er jo rene luksusen for de av oss som ikke har barn som er b-mennesker ;)

HI

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Tusen takk for oppløftende ord! Med en på 4,5 og snart 2 er helgene ofte mer slitsomme enn hverdagen! Jeg elsker dem jo, men likevel ;):fnise:

Skrevet

Gleder meg! Mine er 5 og 3.. De er like ofte venner som Uvenner og starter dagen 6.30, HVER dag.. Jeg storkoser meg med de, men noen ganger sliter jeg med å underholde de/være kreativ for at de IKKE skal fly i tottene på hverandre :P

Anonymous poster hash: a39a3...939

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Her må jeg rett og slett holde dem adskilt i hvert sitt rom store deler av dagen når vi er inne :P

Skrevet

Her må jeg rett og slett holde dem adskilt i hvert sitt rom store deler av dagen når vi er inne :P

Sånn hadde vi det også med de to eldste. Den verste tiden med krangling og slåssing dem i mellom sammenfalt også med da nr 3 var nyfødt/liten baby og hadde kolikk. Herre, det var grusomme tider! Men jeg lover, det blir bedre! De eldste på 14 og 12 år kan fortsatt ryke i tottene på hverandre, men nå er de mest kompiser :)

HI

Skrevet

Hvorfor fikk du unger da, hvos hele oppveksten deres har vært forferdelig? :P

Anonymous poster hash: c61f1...2af

Skrevet

Hvorfor fikk du unger da, hvos hele oppveksten deres har vært forferdelig? :P

Anonymous poster hash: c61f1...2af

Det sa jeg ikke, bare at det er mye mer slitsomt da de var små. Dessuten er de små i så kort tid, så da har man lenge igjen å nyte med store barn og tenåringer ;)

HI

Skrevet

Her har jeg prøvd å gjøre hagearbeid, men har istedet for løpt rundt etter 2-åringen som skal gå sine egne veier hele tiden. Alle aldre har sin sjarm, men det skal jammen bli godt når han blir så stor at jeg ikke trenger bekymre meg for at han stikker av.

Anonymous poster hash: 77b98...6e4

Skrevet

Store unger er fantastisk :D Vi har vært på sykkeltur idag alle fire. Mine er 8 og 6 år og blir 9 og 7 innen nr. 3 kommer til verden. Hjeeelp, det blir rart å få en baby i hus igjen :)

Anonymous poster hash: 70d37...211
Skrevet

Å, det kjenner jeg at jeg gleder meg litt til.

Vi får snart 3 barn som alle er under 4 år 😊 Phu

Anonymous poster hash: df986...3da

Skrevet

Å herlighet som jeg gleder meg. Alt har jo sin sjarm og jeg kommer garantert til å savne denne småbarnstiden (iallefall deler av den) men jeg kjenner stor lettelse over at minste straks bikker to år.

Skrevet

Blir også veldig glad av å lese dette. Ikke fordi jeg synes det er slitsomt med små barn, men fordi jeg synes det er så fantastisk og sååå kos med små barn at jeg gruer meg til de blir store og jeg ikke har små og søte barn lenger... :-/ Mine er 4 år, 2 år og nyfødt og jeg nyter hvert sekund av baby og småbarnstiden. Synes ikke det er slitsomt, men egentlig bare gøy og kos. Derfor lurer jeg veldig på om jeg vil synes det er like gøy når de blir eldre. Så veldig glad for å høre at så mange synes det er fantastisk med store barn. :-)

Skrevet

Enig i det du sier! Barna mine er nå 7 og 9 år og selvstendige, samtidig som de fortsatt koser mamma'n sin :-)

Men til min egen overraskelse så er jeg nå babysyk. Vel, iallefall drømmer om baby i ny og ne. Før syns jeg synd på jenter som var gravide, nå er jeg misunnelig. Så man glemmer med tiden tydeligvis. ;)

Skrevet

Jeg vet... Har to på 5 og 7 som er selvgående, men startet på nytt igjen og har nå en ettåring😋 heldigvis er det mye hjelp i brødrene, så dette er den enkleste småbarnstiden!

Anonymous poster hash: c4420...eef

Skrevet

Mine gutter var 19 og 13 når vi valgte å få nr. 3. Hun er nå 1 1/2. Jeg nøt også å ha store barn som klarte seg selv, men det var liksom noe som manglet. Det ble litt kjedelig, rett og slett. Eldstemann flyttet for å gå på skole, og da ble det litt stille. :Nikke: Vi har jo hatt stor aldersforskjell mellom alle barna så vi har aldri opplevd det stresset med å ha mange småunger i hus. Har også hatt 3 barn med godt sovehjerte, så våkenetter vet jeg ikke hva er. 

Alle aldre har sin sjarm, og når de eldste klarer alt selv og er blitt helt selvstendige er det veldig koselig å ha en liten baby igjen. Tiden går så fort, og om bare noen få år klarer hun det meste selv også.  :Nikke:

Anonymous poster hash: aea96...e24
Skrevet

Når er vi der? Mine 3 er mellom 5 og 9 år og krangler nesten hele tiden. Også når de har det moro sammen er det så moro at en til slutt slår seg. Kjenner jeg blir smågal! Og de våkner mellom 6-7 hver dag. Jeg står ikke opp, men halleluja for et leven. Prøver jeg å spille spill med de blir alltid minst en sur fordi det går dårlig og der bare fortsetter og fortsetter.... Har truet med at de kan få tilbringe sommeren hjemme om de ikke roer seg snart for jeg orker ikke tre hypre kranglebøtter på tur

Anonymous poster hash: 89e3e...db5

Skrevet

Helt enig med deg, HI! Jeg har tre barn som er 6, 10 og 13 år. Helger nå og helger før kan ikke sammenlignes for å si det slik! 😀

Det var herlig da de var små, men det er jammen ganske fint nå. Mulighetene våre er større av aktiviteter og stressnivået ganske lavt.

Anonymous poster hash: 55538...5a5

Skrevet

samme her... mine er 8 og 17 år... =) Blitt tante nå, til en vakker liten baby,, men er inderlig glad hun ikke er min=)

Skrevet

Dette var virkelig motiverende lesing😊 Her er ungene 4 1/2 og 1 1/2, og selv om de kun er to, føles det som om vi har 4 barn 🙈 Pinsen har vært slitsom, og vi gleder oss til å få de ut i barnehagen igjen, haha. Men det var så digg å lese at ting kommer til å roe seg ned snart 😊

Anonymous poster hash: f669e...ff5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...