Gå til innhold

Hva syns du om jentenavnet Amal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er arabisk tror jeg.. Jeg liker det veldig godt:) mye stiligere enn Amalie synes jeg. Men blir det rart å kalle en helnorsk baby det?

Anonymous poster hash: 96b45...1cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det hørtes ut som et guttenavn jeg.

Hadde jeg sett det navnet på klasselisten til et av barna mine hadde jeg tenkt det var en utenlandsk gutt...

Anonymous poster hash: 34672...fa9
Skrevet

Synes det er litt maskulint. Men kjenner ei koselig jente som heiter Amal, og har positive assosiasjonar. Synes det er best å velge namn som signaliserar tradisjon og tilhørighet, men om ei norsk jente kan heite Savannah (for eksempel), er det ingen ting i vegen med Amal heller.

Skrevet

Tenker også på en arabisk gutt.

Anonymous poster hash: 635e2...b82

Skrevet

Litt for nære anal.

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Altfor guttete synes jeg.

Skrevet

Jeg gikk på ungdomsskolen med ei Amal, og trodde alle tre årene at hun heter anal. Jeg var ikke alene om det... Men så så jeg navnet hennes skrevet ned, så var det Amal da. Jeg kalte henne faktisk anal ved flere anledninger (vi hadde mye gym, sløyd og et par andre fag sammen). Jeg tror ikke hun hørte forskjell på hva jeg sa, for hun rettet aldri på meg, og vi var gode bekjente. 

Jeg synes for øvrig det høres litt maskulint ut. 

Anonymous poster hash: a5ce0...fca
Skrevet

Amal Anal :danse:

Anonymous poster hash: 0d084...80c
Skrevet

Amal er et vakkert jentenavn. Skjønner ikke hvordan noen klarer å få det til å være et guttenavn.

Datteren til min pakistanske veninne heter det.

Anonymous poster hash: 73dd9...f9d

Skrevet

Jeg gikk på ungdomsskolen med ei Amal, og trodde alle tre årene at hun heter anal. Jeg var ikke alene om det... Men så så jeg navnet hennes skrevet ned, så var det Amal da. Jeg kalte henne faktisk anal ved flere anledninger (vi hadde mye gym, sløyd og et par andre fag sammen). Jeg tror ikke hun hørte forskjell på hva jeg sa, for hun rettet aldri på meg, og vi var gode bekjente. 

Jeg synes for øvrig det høres litt maskulint ut. 

Anonymous poster hash: a5ce0...fca

Haha, blir som datteren min som har en gutt i barnehagen som heter Brage. Tror det tok 2 år før jeg klarte å overbevise henne om at han ikke het Drage. Hun var 100% sikker i sin sak, han het Drage ja ;)

Anonymous poster hash: 34672...fa9

Skrevet

Passer dårlig på ei norsk jente.

Anonymous poster hash: 26cf8...04f

Skrevet

Første jeg tenkte på var han som drepte kona si i Skien :o het han noe lignende mon tro?

Anonymous poster hash: bc3b4...a61

Skrevet

Tenker bare Anal jeg, så jeg hadde ikke kalt mitt barn for det.

Anonymous poster hash: 0f1d7...a9c
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg må si meg enig med de andre: det høres litt maskulint ut.

Skrevet

Tror barnet kommer til å bli mobbet etterhvert. Bare bytte ut en bokstav så blir det "anal"! Hadde aldri utsatt barnet mitt for noe sånt... 

Anonymous poster hash: 6f86f...505
Skrevet

Er ikke fan. Men det er jo du som må velge hva ditt barn skal hete. Jeg personlig synes Amalie er mye finere( derfor heter også min datter det)

Skrevet (endret)

Kjenner en somalisk jente som heter det.

syns ikke det er spesielt fint, i alle fall ikke på et norsk barn

Endret av Bustetroll
Skrevet

Når du må si "jentenavnet" for at folk skal forstå at det er snakk om navn til jente er det aldri bra. Man skal skjønne at det er jentenavn kun med å høre navnet.

Anonymous poster hash: 2766c...b96

Skrevet

Amal er et arabisk jentenavn.

Anonymous poster hash: 316f3...e54

Skrevet

Amil, Amal gjør meg vill og gal!

Anonymous poster hash: d8564...728

Skrevet

Det er arabisk tror jeg.. Jeg liker det veldig godt:) mye stiligere enn Amalie synes jeg. Men blir det rart å kalle en helnorsk baby det?

Anonymous poster hash: 96b45...1cd

Ja, det blir rart å kalle en helnorsk baby det. Tror du kommer til å angre hvis du velger det. Lykke til!

Anonymous poster hash: f5888...713

Skrevet

Amal betyr håp på arabisk. Liker det :-)

Anonymous poster hash: 68d51...62e

Skrevet

Passer dårlig på ei norsk jente.

Anonymous poster hash: 26cf8...04f

Helt enig!

Anonymous poster hash: 55c41...352

Skrevet

På arabisk utales det rett frem, uten trykk på siste a'en, altså ikke likt anal der trykket er anAl. Fint navn som kan fungere i Norge. 

Anonymous poster hash: d818c...0de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...