Gå til innhold

Selvinnseminering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har noen erfaringer til dette? Min mann og jeg har vært prøvere en god stund nå uten at noe har skjedd. Vi har begge vært til utredning, og vi har begge veldig høye verdier av det vi må ha. Men alikevell så ser det ut som vi bommer. Sex er blitt en plikt og en jobb nå, alt annet enn kos. dette har resultert i at mannen ofte ikke kommer. I den forbindelse, har vi vært innom tanken på å bruke en engangssprøyte fra apoteket, slik at han kan "levere varene" i en kopp, og at vi da kan suge opp sæden i en engangssprøyte, og sprøyte det opp i skjeden. Jeg vet dette sikkert høres helt fjernt ut, men vi er desperate nå. Etter 5 år (!!) som prøvere hvor alt jo faktisk er helt ok, fortsett fra timingen, vil vi bare bli gravide nå.. Vi elsker hverandre, men hvetken jeg eller han har en kjempe seksuell appetitt heller, så det er mer slit enn kos nå..

Men er det noen som kjenner til denne metoden? Jeg er litt redd for at vi "svekker" sædcellene, og kanskje påfører barnet evnt skader? Noen som vet?

Anonymous poster hash: 7f79b...23d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter*

Ingen?

Skrevet

Ja, jeg er gravid med denne metoden nå.

Det går helt fint å gjøre det slik. Bruk bare en ren/steril kopp eller et urinbeger til å samle sæden, og en engangssprøyte, enten 5ml eller 1ml til å suge opp spermen. 

Sett det inn så langt inn og nær livmormunnen du kommer, og sprøyt forsiktig ut spermen fra sprøyta. Hvis du sprøyter for fort er det fare for at trykket sender spermen ut av vagina istedet for dit den skal, så sakte og forsiktig er det du må huske på.

Ligg gjerne på rygg litt etterpå, men det er ikke nødvendig. Jeg lå ikke på rygg den mnd det klaffet for meg.

Timingen er viktigere. Jeg fikk klaff på første dag med positiv eggløsningstest :) 

Anonymous poster hash: 049f4...93e
Skrevet

Takk for svar :) så, det er helt trygt? Har du snakket med en lege om dette? Når jeg leter etter dokumentasjon på dette på nett, er det så og si bare forum som dette jeg finner, ikke noe "seriøst" fra noen leger eller gynekologer.. Er litt smått nervøs for at vi øderlegger noe for barnet vi så gjerne vil ha.. Om det er noen risiko for noe osv..

Skrevet

Det er helt trygt, så lenge du ikke sprøyter sæden direkte inn i livmor (men tror det skal litt til å klare å gjøre det på egenhånd).

Baby i magen min er helt frisk, og helt perfekt :) 

Et annet par jeg kjenner gikk også over til denne metoden da de ble lei av pliktsex, ble gravide, og har nå født et helt perfekt lite barn, som til tross for at han kom noen uker for tidlig, ligger langt fremme i utvikling :) 

Så det er bare å kjøre på! 

Skrevet

Tusen takk for svar og deling av erfaring :) virker litt mindre skummelt nå :)

Skrevet

Det går helt fint, har blitt gravid to ganger på denne måten.

Skrevet

Å, så koselig :)

Jeg tenker sånn at denne metoden må jo være guds gave til trøtte og slitne prøvere :)

Skrevet

Det går helt fint å gjøre det slik. Bruk bare en ren/steril kopp eller et urinbeger til å samle sæden, og en engangssprøyte, enten 5ml eller 1ml til å suge opp spermen. 

Sett det inn så langt inn og nær livmormunnen du kommer, og sprøyt forsiktig ut spermen fra sprøyta. Hvis du sprøyter for fort er det fare for at trykket sender spermen ut av vagina istedet for dit den skal, så sakte og forsiktig er det du må huske på.

Ligg gjerne på rygg litt etterpå, men det er ikke nødvendig. Jeg lå ikke på rygg den mnd det klaffet for meg.

Timingen er viktigere. Jeg fikk klaff på første dag med positiv eggløsningstest :)

Jeg har alltid trykket hardt, for det er det jeg har hørt er best for når spermen kommer naturlig kommer den mye mye fortere enn de vi klarer å sprøyte ut av en sprøyte.

Mye remnner ut uansett.

Det går an å bruke en sånn menskopp for å hindre at det renner ut og blir lengst mulig. Kan være gunstig, men jeg syntes bare det ble kliss.

Skrevet

Menskopp har jeg liksom aldri helt fått dreisen på! Men å ligge på rygfen med rompa på en pute gjør kanskje susen?

Hvor mye fylte dere opp i sprøyta?

Skrevet

Menskopp har jeg liksom aldri helt fått dreisen på! Men å ligge på rygfen med rompa på en pute gjør kanskje susen?

Hvor mye fylte dere opp i sprøyta?

Ja jeg har hatt pute under rompa å ligget med bena opp langs veggen i ca 1 time etterpå.

Jeg brukte 1ml sprøyte, da disse er lengre en 2 og 5 ml sprøyter og kommer bedre til.

Jeg bruker alt, som regel har det fylt en sprøyte, men en gang måtte jeg ta to omganger.

Først egang ble jeg gravid på første  forsøk, andre gang tok det oss tre forsøk, altså tre sykluser. Men hver gang har vi kun sprøytet inn en gang og det er når eggløsningstesten har vist positivt.

Skrevet

Jeg har alltid trykket hardt, for det er det jeg har hørt er best for når spermen kommer naturlig kommer den mye mye fortere enn de vi klarer å sprøyte ut av en sprøyte.

Mye remnner ut uansett.

Det går an å bruke en sånn menskopp for å hindre at det renner ut og blir lengst mulig. Kan være gunstig, men jeg syntes bare det ble kliss.

Jeg trykket hardt i begynnelsen jeg også, til jeg leste på nett etter noen mndr at man måtte trykke forsiktig for å forhindre at ikke spermen ble sendt i feil retning pga trykket. Jeg ble iallefall gravid når jeg da trykket ut sakte istedet :)

Prøvde menskopp jeg også, men syntes også at det var mer stress og gris enn det var verdt.

Til HI: Du må også prøve å unngå luftbobler i sprøyta, så etter du har sugd opp spermen, så snur du den med tuten opp slik at eventuell luft kommer seg opp, også trykker du litt ut, eventuelt bare tapper på sprøyta om den er full, slik at lufta går ut.

Skrevet

Mye remnner ut uansett.

Jeg trykket hardt i begynnelsen jeg også, til jeg leste på nett etter noen mndr at man måtte trykke forsiktig for å forhindre at ikke spermen ble sendt i feil retning pga trykket. Jeg ble iallefall gravid når jeg da trykket ut sakte istedet :)

Prøvde menskopp jeg også, men syntes også at det var mer stress og gris enn det var verdt.

Til HI: Du må også prøve å unngå luftbobler i sprøyta, så etter du har sugd opp spermen, så snur du den med tuten opp slik at eventuell luft kommer seg opp, også trykker du litt ut, eventuelt bare tapper på sprøyta om den er full, slik at lufta går ut.

Så rart, jeg prøvde hardt første gang og ble gravid.

Og det ble en nydelig gutt.

Neste gang forsøkte jeg seint, men det ble ikke noe resultat.

Gangen etter hadde jeg nok til å fylle nesten to 1 ml sprøyter s å tok da en seint inn og en fort, men ble ikke gravid.

Siste gangen tok jeg det raskt inn og ble gravid.

Tror det viktigste er å få det inn på plass. Man kan tross alt bli gravid med å få sæden rett i åpningen også, sp tror virkelig ikke det har så mye å si.

Skrevet

Mye remnner ut uansett.

Så rart, jeg prøvde hardt første gang og ble gravid.

Og det ble en nydelig gutt.

Neste gang forsøkte jeg seint, men det ble ikke noe resultat.

Gangen etter hadde jeg nok til å fylle nesten to 1 ml sprøyter s å tok da en seint inn og en fort, men ble ikke gravid.

Siste gangen tok jeg det raskt inn og ble gravid.

Tror det viktigste er å få det inn på plass. Man kan tross alt bli gravid med å få sæden rett i åpningen også, sp tror virkelig ikke det har så mye å si.

Det å få det inn, og at man treffer det riktige tidspunktet er nok det viktigste såklart :) 

Skrevet

Spesielt at det er ørten slike innlegg per dag for tiden.

Anonymous poster hash: c3fc9...590

Skrevet

Er det det? Når jeg googlet det, fikk jeg kun opp innlegg fra 2009 jeg? Men beklager maset :) Har ikke vært inne på dette forumet på ett års tid jeg..

Skrevet

Omg ....folk blir spontant gravide når de slutter å stresse så innmari med det ...begynne med kopper og sprøyter, det er en smule sært ....

Anonymous poster hash: bf605...a2f
Skrevet

Ja, det er jo sært, og det er ikke førstevalget. Det må du bare tro meg på. Men når sex har gått fra å være en hyggelig og kjærlig greie, til å bli en jobb man bare vil sykemeldes fra, så er det ikke lenger "bare å ikke stresse"... 5 år er lenge :( Men får vente til neste el nå, så får vi se :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Noe nytt siden mai?

Anonymous poster hash: e16d7...cfb

Skrevet

Hos oss har mannen litt problemer "underveis", googlet masse om dette med selv inseminering, men utrolig lite som dukket opp, torte heller ikke å ta dette opp med lege, for følte det var flaut. Det syns mannen og. Men etter at eg hadde fortalt at det faktisk er noen andre som også har prøvd dette, ville han prøve. Vi brukte da sprøyte fra apoteket 3 ganger, og jeg ble gravid! :) men jeg må si at det er synd at folk synes at dette er sært og ekkelt. Det er utrolig mange grunner til han og hun ikke "klarer" det på "skikkelig" vis, og så lenge kjærligheten mellom parene er der uansett, så hvorfor ikke? Kan jo ikke være mer sært dette enn å gå på prøverør?? Rister på hodet av fordommene til enkelte....

Anonymous poster hash: c5713...4b2

Skrevet

Hos oss har mannen litt problemer "underveis", googlet masse om dette med selv inseminering, men utrolig lite som dukket opp, torte heller ikke å ta dette opp med lege, for følte det var flaut. Det syns mannen og. Men etter at eg hadde fortalt at det faktisk er noen andre som også har prøvd dette, ville han prøve. Vi brukte da sprøyte fra apoteket 3 ganger, og jeg ble gravid! :) men jeg må si at det er synd at folk synes at dette er sært og ekkelt. Det er utrolig mange grunner til han og hun ikke "klarer" det på "skikkelig" vis, og så lenge kjærligheten mellom parene er der uansett, så hvorfor ikke? Kan jo ikke være mer sært dette enn å gå på prøverør?? Rister på hodet av fordommene til enkelte....Anonymous poster hash: c5713...4b2

Altså 3 ganger iløpet av el perioden...

Anonymous poster hash: c5713...4b2

Skrevet

Noen som har prøvd dette ved uregelmessige eggløsninger?

Eller sprøyter dere bare på når el-testen er positiv?

Anonymous poster hash: e5618...472

Skrevet

Jeg er gravid nå, ved bruk av denne metoden.

Vi, som dere, hadde prøvd i lang tid og sex var blitt et mas og ingen av oss klarte å få frem særlig lyst. Mannen sleit derfor med å komme under samleie. Vi bestemte oss for at han skulle få kose seg i fred og ro, for så å "levere" meg spermen etterpå. 

Og jammen ble jeg gravid på første forsøk!

Jeg er 13 uker på vei og alt ser bra ut. 

Jeg har veldig uregelmessige sykluser, men brukte Clearblue digital for å finne eggløsning. Sprøytet kun ved påvist eggløsning.

:)

Anonymous poster hash: 80b3f...298
  • 2 uker senere...
Skrevet

Noen som har prøvd menskopp etter at mannen har ejakulert?

Skrevet

Noen som har prøvd menskopp etter at mannen har ejakulert?

Hva i all verden er poenget med det?

Anonymous poster hash: 27882...318

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...