Gå til innhold

Inspirert: Hvem her har tatt abort, og hvorfor? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en abort og synes grunnen er likegyldig. Det var mitt valg og den eneste som trenger å være komfortabel med det valget er meg. Det burde ikke ha noe å si for noen andre hvorfor jeg valgte som jeg gjorde der og da.

Men slik du fremstiller det virker du ikke så komfortabel med det? Du er veldig "på hugget".

Anonymous poster hash: c414c...84e

Jeg er ikke på hugget, og jeg er svært komfortabel med mitt valg. Poenget er at der er ingen grunn til at du og andre skal trenge å i det hele tatt tenke på hvorfor jeg tok en abort. Det er min rett å selv velge uten at andre skal legge seg opp i om min grunn var "god nok" fordi kvinner i Norge ikke trenger noen annen grunn enn "jeg ønsker det"

Og takk og lov for det.

Men når tråden heter "hvem her har tatt abort, og hvorfor?", hvorfor gidder du å svare hvis du ikke svarer?

Anonymous poster hash: 44066...199

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en abort og synes grunnen er likegyldig. Det var mitt valg og den eneste som trenger å være komfortabel med det valget er meg. Det burde ikke ha noe å si for noen andre hvorfor jeg valgte som jeg gjorde der og da.

Men slik du fremstiller det virker du ikke så komfortabel med det? Du er veldig "på hugget".

Jeg er ikke på hugget, og jeg er svært komfortabel med mitt valg. Poenget er at der er ingen grunn til at du og andre skal trenge å i det hele tatt tenke på hvorfor jeg tok en abort. Det er min rett å selv velge uten at andre skal legge seg opp i om min grunn var "god nok" fordi kvinner i Norge ikke trenger noen annen grunn enn "jeg ønsker det"

Og takk og lov for det.

Men når tråden heter "hvem her har tatt abort, og hvorfor?", hvorfor gidder du å svare hvis du ikke svarer?

Anonymous poster hash: 44066...199

Hjelpes, skal du ha det inn med teskje? Hun har forklart hvorfor hun svarer som hun gjør. Vi er på et forum og man velger selvsagt selv hvilke tråder man svarer på. Hvorfor så opptatt av grunnene til andre folks valg?

Jeg har selv tatt abort i uke 15 pga medisinsk avvik hos fosteret. Helt riktig avgjørelse, men likevel tungt å leve med. Jeg skulle vært 8 mnd gravid nå.

Anonymous poster hash: 06e9e...ff0

Skrevet

Og takk og lov for det.

Men da har du vel lite å "bidra" med på en slik tråd. Ingen som ber deg om noen ting på et forum. Alt man svarer på er valgfritt.

Anonymous poster hash: b9ed0...537

Skrevet

Og takk og lov for det.

Men da har du vel lite å "bidra" med på en slik tråd. Ingen som ber deg om noen ting på et forum. Alt man svarer på er valgfritt.

Anonymous poster hash: b9ed0...537

Og hva man svarer er valgfritt også vel?

Skrevet

Kondomen sprakk, jeg var 15 år. For ung til å ha sex og hvertfall for ung til å bli mor.

Anonymous poster hash: 0cb19...10c

Skrevet

Jeg har tatt abort 4 ganger.

1 gang var jeg 17 år, hadde nettopp flyttet ut av ungdomshjem og hadde ingenting.

2 gangen var jeg 18 og ble voldtatt.

3 gangen var jeg 27 år og var veldig syk og midt i en utredning.

4 gangen var jeg 32 og da var det komdomen og angrepillen som sviktet.

Angrer ikke på noen av de og var helt riktig for meg å gjøre

Skrevet

Pga funn av stor og alvorlig feil hos fosteret. Denne opplevelsen med å ta abort var såpass grusom, at jeg ikke vet om jeg ville klart å tatt abort av andre grunner.

Anonymous poster hash: b9ebb...407

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg synes Skjottas bidrag til tråden er viktig , jeg. Det kan sikkert være fint med en påminnelse om at en abort er en privatsak og ikke noe man trenger å begrunne for andre hvis du ikke føler for det.

Skrevet

Var 18 år. Alt for ung og var sammen med en dårlig fyr. Første jeg tenkte da jeg viste jeg var gravid, var 'han skal ikke bli far til mine barn'.

Smarteste jeg har gjort! Har aldri angret!

Skrevet

Tok abort da jeg var 27. Var alenemor til to barn, med to forskjellige fedre. Ble gravid med en flørt. Orket ikke tanken på og ha barn med tre forskjellige. Dette er 5år siden, angrer ikke. men hender jeg tenker på det barnet. Har ikke hatt sex siden, redd for å bli gravid igjen.

Anonymous poster hash: 92800...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...