Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Selv har jeg ikke gjort det. Jeg skulle, men klarte ikke å gjennomføre.."Heldigvis" ordnet kroppen opp selv. Anonymous poster hash: 29b2d...0b6
skjotta Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har hatt en abort og synes grunnen er likegyldig. Det var mitt valg og den eneste som trenger å være komfortabel med det valget er meg. Det burde ikke ha noe å si for noen andre hvorfor jeg valgte som jeg gjorde der og da.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Jeg tok en abort i fjor. For å redde forholdet. Det gjorde det også men jeg har angret bittert siden. Ble gravid igjen nå, med kondom og hadde sagt til han at dette gjør jeg ikke igjen for deg eller for noen. Jeg er 13 uker på vei og singel. Blitt gravid med han en gang før med spiral, så med han er jeg vist veldig fruktbar. Anonymous poster hash: f112b...478
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 Jeg tok abort da jeg allerede var alenemor og hadde gått igjennom alt alene en gang. Ble gravid etter sex en gang med en jeg datet. Tenker sjeldent på det og eneste som var litt spesielt var at jeg aborterte dagen ett kjært familiemedlem døde Anonymous poster hash: 5895b...003
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 valgte abort som ung alene mor, fulltids student og langt unna familie. det var et vanskelig og tungt valg, men jeg vet jeg ikke hadde klart fullført utdannelse eller ivaretatt det barnet jeg alt hadde om jeg hadde beholdt. har siden vert gjennom utskrapning pga MA og operert ut et foster som utviklet seg i egglederen, holdt på å gå veldig galt med flere indre blødninger. har vert gravid 6 ganger, og opplever det som en stor belastning. alle erfaringene er likevel noe jeg må leve med, og jeg hadde følt det meget krenkende om noen stilte seg til doms over mine avgjørelser og opplevelser. Anonymous poster hash: 673e7...ad3
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Jeg ble gravid som 17 åring. Festet mye og røykte hasj. Var redd jeg hadde skadet fosteret, var først og fremst derfor jeg tok abort den gang. Klarte så vidt å ta vare på meg selv. Er glad jeg gjorde det. Hanjeg ble gravid med, er inn og ut av fengsel, trener og bruker boler, selger stoff, har psykiske problemer. Jeg tror ingen vil ha han til far.. Blir fremdeles trist av å tenke på det da 😕 Anonymous poster hash: 75e90...e7b
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Jeg tok abort da jeg var 20 og student. Hadde nettopp blitt sammen med ham jeg ble gravid med. Vi var sammen i noen år etterpå også. Kanskje ville vi fortsatt vært sammen hvis vi hadde fått barnet. Mener at det var rett valg og har ikke hatt store kvaler og dårlig samvittighet i etterkant. Anonymous poster hash: b3b3b...da2
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har hatt en abort og synes grunnen er likegyldig. Det var mitt valg og den eneste som trenger å være komfortabel med det valget er meg. Det burde ikke ha noe å si for noen andre hvorfor jeg valgte som jeg gjorde der og da. Men slik du fremstiller det virker du ikke så komfortabel med det? Du er veldig "på hugget". Anonymous poster hash: c414c...84e
februarprins2013 Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 jeg var 22 og det var medisiniske årsaker til
¤Hippie¤ Skrevet 24. mai 2015 #10 Skrevet 24. mai 2015 Var akkurat fylt 18, ganske ferskt forhold, student. Følte meg presset, men egentlig glad for at mamma fikk meg til å gjøre det. Hadde ikke psyke til å tenke klart selv, så da gjorde hun det. Tenker sjelden på det, har to barn nå med samme mann.
skjotta Skrevet 24. mai 2015 #11 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har hatt en abort og synes grunnen er likegyldig. Det var mitt valg og den eneste som trenger å være komfortabel med det valget er meg. Det burde ikke ha noe å si for noen andre hvorfor jeg valgte som jeg gjorde der og da.Men slik du fremstiller det virker du ikke så komfortabel med det? Du er veldig "på hugget". Anonymous poster hash: c414c...84e Jeg er ikke på hugget, og jeg er svært komfortabel med mitt valg. Poenget er at der er ingen grunn til at du og andre skal trenge å i det hele tatt tenke på hvorfor jeg tok en abort. Det er min rett å selv velge uten at andre skal legge seg opp i om min grunn var "god nok" fordi kvinner i Norge ikke trenger noen annen grunn enn "jeg ønsker det" Og takk og lov for det.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #12 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har tatt abort 2 ganger, og må innrømme at jeg ikke angrer et sekund på noen av de. Første gangen når jeg var 16, var i et seriøst forhold, men glad vi ikke fikk barn. Forholdet varte faktisk i 10 år etter dette. Gang nr 2 var når jeg var 26, og akkurat var kommet ut av dette forholdet. Ble gravid med en dust som jeg egentlig ikke hadde noe seriøs med, og som jeg er fryktelig glad for at ikke ble far til mitt barn. Valgte riktig begge gangene, og vet så godt at livet mitt ikke hadde vært så bra som det er nå hvis jeg hadde valgt å beholde. Anonymous poster hash: cda64...7c7
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #13 Skrevet 24. mai 2015 Jeg tok abort da jeg var 19. Var dum og naiv og ble veldig uplanlagt gravid. Vi var ikke sammen. Jeg tok abort og det har jeg ikke angret på. Jeg har fått barn i ettertid og det var helt riktig da 😊 Anonymous poster hash: 8f894...379
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #14 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har hatt en abort og synes grunnen er likegyldig. Det var mitt valg og den eneste som trenger å være komfortabel med det valget er meg. Det burde ikke ha noe å si for noen andre hvorfor jeg valgte som jeg gjorde der og da.Men slik du fremstiller det virker du ikke så komfortabel med det? Du er veldig "på hugget". Anonymous poster hash: c414c...84e Jeg er ikke på hugget, og jeg er svært komfortabel med mitt valg. Poenget er at der er ingen grunn til at du og andre skal trenge å i det hele tatt tenke på hvorfor jeg tok en abort. Det er min rett å selv velge uten at andre skal legge seg opp i om min grunn var "god nok" fordi kvinner i Norge ikke trenger noen annen grunn enn "jeg ønsker det" Og takk og lov for det. Da ser jeg ikke helt vitsen med å svare på denne tråden..? Hvis du ikke vil dele.. Anonymous poster hash: 8fce2...5f9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #15 Skrevet 24. mai 2015 Jeg tok abort for et par år siden, godt voksen og alt på stell men samboern ville ikke ha barn. Jeg angrer bittert og forholdet har tatt så stor skade av det at jeg tror det blir vanskelig å redde det nå. Og har nå brukt 2 år på å tenke på å gå..er 35 år nå og ikke sikkert jeg får flere sjanser. Anonymous poster hash: 8fce2...5f9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #16 Skrevet 24. mai 2015 Jeg tok abort da jeg var 20 år, ble gravid på p-pillen. Barnefar truet meg på livet, og jeg vet han var alvorlig og. Så skulle jeg ha beholdt barnet, måtte jeg ha flyttet langt unna, alltid være redd for at han skulle finne meg. Helt alene med et barn. Det livet ønsket ikke jeg meg. Og har aldri angret på valget mitt. Jeg er nå enslig mor til 2, er 100% alene med de, og har ikke familie. Blir jeg gravid nå, så hadde jeg tatt abort. Bruker selvfølgelig prevensjon, men har lært at uhell kan skje. Anonymous poster hash: 78587...f3f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #17 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har tatt abort. Hadde en 4-åring og en 1-åring, nettopp flyttet til et annet land og slet selv psykisk. Bare et år senere viste det seg dessuten at 4-åringen hadde autisme. Jeg har ikke angret et sekund på valget jeg tok, for noe annet hadde ødelagt oss alle. Anonymous poster hash: 6b52f...2ee
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #18 Skrevet 24. mai 2015 En gang i beg av 20 årene. Var altfor ung og faren var en dust. Angrer ikke et sekund. Andre gangen med mannen min nå pga medisinske årsaker. Angrer ikke på avgjørelsen, men sliter litt fortsatt med hele situasjonen Anonymous poster hash: 8cfcc...e03
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #19 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har tatt abort etter en glipp. Jeg var ung og tankeløs, men er veldig glad jeg tok det valget. Nå har jeg to barn med rett mann og et stabilt liv. Det har aldri vært tvil. Anonymous poster hash: aa703...b8d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #20 Skrevet 24. mai 2015 Tok abort som 25 åring. Viste ikke st jeg var gravid. Hadde vært på feire (røyk og alkohol i uke 5, 6 og 7) var redd for skader på foster. Ble tilbudt x antall tester sykehuset kunne tilby meg. Til slutt ønsket jeg egentlig å beholde. Men følte meg presset av barnefar. Angrer på en måte. Glad jeg og han ikke har barn på en annen måte. Sliter i dag med å få barn (31 år) Anonymous poster hash: c4e30...e1b
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #21 Skrevet 24. mai 2015 Tok abort som 18 åring på p-pilla. For det første var det 3 mulige fedre, jeg var en storfester og hadde egentlig ingenting på stell i livet mitt. Klarte å skjønne såpass at et barn ikke ville fått de behovene det trengte, så for barnets beste var abort eneste løsning. Har ikke tenkt særlig på det i ettertid, for jeg vet at det rette valget ble tatt den gang. Jeg var nok for egoistisk til å kunne sette et barns behov foran mine. Anonymous poster hash: b9ddb...497
skjotta Skrevet 24. mai 2015 #22 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har hatt en abort og synes grunnen er likegyldig. Det var mitt valg og den eneste som trenger å være komfortabel med det valget er meg. Det burde ikke ha noe å si for noen andre hvorfor jeg valgte som jeg gjorde der og da.Men slik du fremstiller det virker du ikke så komfortabel med det? Du er veldig "på hugget". Anonymous poster hash: c414c...84e Jeg er ikke på hugget, og jeg er svært komfortabel med mitt valg. Poenget er at der er ingen grunn til at du og andre skal trenge å i det hele tatt tenke på hvorfor jeg tok en abort. Det er min rett å selv velge uten at andre skal legge seg opp i om min grunn var "god nok" fordi kvinner i Norge ikke trenger noen annen grunn enn "jeg ønsker det" Og takk og lov for det. Da ser jeg ikke helt vitsen med å svare på denne tråden..? Hvis du ikke vil dele.. Anonymous poster hash: 8fce2...5f9 Hva bryr det deg? Jeg svarer fordi jeg har hatt en abort (hvilket er det første spørsmålet) og fordi jeg, i lys av de debattene som går her for tiden synes det er på sin plass å poengtere at det faktisk ikke er noen sin rett eller plass å fungere som moralsk kompass ovenfor andres valg og avgjørelser. Eller er du bare så utrolig nysgjerrig at det irriterer deg at jeg deler mine grunner?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #23 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har hatt en abort og synes grunnen er likegyldig. Det var mitt valg og den eneste som trenger å være komfortabel med det valget er meg. Det burde ikke ha noe å si for noen andre hvorfor jeg valgte som jeg gjorde der og da.Men slik du fremstiller det virker du ikke så komfortabel med det? Du er veldig "på hugget". Anonymous poster hash: c414c...84e Jeg er ikke på hugget, og jeg er svært komfortabel med mitt valg. Poenget er at der er ingen grunn til at du og andre skal trenge å i det hele tatt tenke på hvorfor jeg tok en abort. Det er min rett å selv velge uten at andre skal legge seg opp i om min grunn var "god nok" fordi kvinner i Norge ikke trenger noen annen grunn enn "jeg ønsker det" Og takk og lov for det. Da ser jeg ikke helt vitsen med å svare på denne tråden..? Hvis du ikke vil dele.. Anonymous poster hash: 8fce2...5f9 Hva bryr det deg? Jeg svarer fordi jeg har hatt en abort (hvilket er det første spørsmålet) og fordi jeg, i lys av de debattene som går her for tiden synes det er på sin plass å poengtere at det faktisk ikke er noen sin rett eller plass å fungere som moralsk kompass ovenfor andres valg og avgjørelser. Eller er du bare så utrolig nysgjerrig at det irriterer deg at jeg deler mine grunner? Hehe, nei, du deler jo ikke dine grunner! Og det er greit, men spørsmålet er hvem har tatt en abort og hvorfor. Ergo sier det seg selv at HI vil vite begge delene. Men kanskje du ikke skjønte spørsmålet. Står heller ingen sted om moralsk kompass, liker man ikke spørsmålet får man la vær å svare mener nå jeg:) Anonymous poster hash: 8fce2...5f9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #24 Skrevet 24. mai 2015 Jeg. 16 år. Kondomet sprakk. Angrepillen funket ikke. Så stakk kjæresten. Det siste hadde egentlig ingenting med beslutningen om abort å gjøre. Anonymous poster hash: c185f...e76
skjotta Skrevet 24. mai 2015 #25 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har hatt en abort og synes grunnen er likegyldig. Det var mitt valg og den eneste som trenger å være komfortabel med det valget er meg. Det burde ikke ha noe å si for noen andre hvorfor jeg valgte som jeg gjorde der og da.Men slik du fremstiller det virker du ikke så komfortabel med det? Du er veldig "på hugget". Anonymous poster hash: c414c...84e Jeg er ikke på hugget, og jeg er svært komfortabel med mitt valg. Poenget er at der er ingen grunn til at du og andre skal trenge å i det hele tatt tenke på hvorfor jeg tok en abort. Det er min rett å selv velge uten at andre skal legge seg opp i om min grunn var "god nok" fordi kvinner i Norge ikke trenger noen annen grunn enn "jeg ønsker det" Og takk og lov for det. Da ser jeg ikke helt vitsen med å svare på denne tråden..? Hvis du ikke vil dele.. Anonymous poster hash: 8fce2...5f9 Hva bryr det deg? Jeg svarer fordi jeg har hatt en abort (hvilket er det første spørsmålet) og fordi jeg, i lys av de debattene som går her for tiden synes det er på sin plass å poengtere at det faktisk ikke er noen sin rett eller plass å fungere som moralsk kompass ovenfor andres valg og avgjørelser. Eller er du bare så utrolig nysgjerrig at det irriterer deg at jeg deler mine grunner? Hehe, nei, du deler jo ikke dine grunner! Og det er greit, men spørsmålet er hvem har tatt en abort og hvorfor. Ergo sier det seg selv at HI vil vite begge delene. Men kanskje du ikke skjønte spørsmålet.Står heller ingen sted om moralsk kompass, liker man ikke spørsmålet får man la vær å svare mener nå jeg:) Anonymous poster hash: 8fce2...5f9 Og jeg mener at noen ganger er det viktig å si ifra om at jeg forbeholder meg retten til å ikke dele i stedet for å la det passere i stillhet. 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå