Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #26 Skrevet 24. mai 2015 Jeg hadde aldri i verden ført mannen min bak lyset på den måte. Det å ikke fortelle en slik ting skaper ikke akkurat tilitt om han får vite det. Jeg ville snakket med mannen, fortalt han alternativene. Hvis det er helt uaktuelt for deg å dra med svigers så er alternativene at du og mannen og barna drar på ferie sammen og at han ringer svigers så raskt som mulig å avbestiller dem slik at de kan legge andre planer. Det andre alternativet er at du jobber likevel de to ukene og at mann og barn drar med svigers. Tenker nok han og barna har mest lyst på alternativ 1 og hadde blitt kjempeglad om de kunne blitt med likevel. Det er jo klart de heller vil ha deg med en sviger Jeg hadde glatt gått for alternativ 1. Alternativt hadde jeg bedt mannen sette seg ned med svigers i forkant for fortelle dem hva som er greit og ikke greit og om det virket som om de forstod dette og hva de gjorde feil sist, gitt dem en sjanse til. Dere kan benytte dere av hotellrom (ikke leie hus sammen) og gi dem beskjed om at dere ikke er interessert i å tilbringe dagene med dem om de ikke skjerper seg. Men jeg kjenner ikke historien eller hvordan de er så mulig dette er helt uaktuelt alternativ. Ville uansett heller dratt på ferie med mann og barn enn å være hjemme for å la svigers dra. Dessuten er det godt med avbrekk fra jobben med en ferie Anonymous poster hash: 23d9b...e30
Miamimom Skrevet 24. mai 2015 #27 Skrevet 24. mai 2015 Hadde sagt det som det var til mannen. " Jeg fikk ferie likevel, dump svigers og la oss dra sammen på tur 😉" Er ikke det et alternativ?
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 24. mai 2015 #28 Skrevet 24. mai 2015 (endret) Hadde vært ærlig om det. Og foreslått at A) dere forklarer til svigers at du fikk ferie alikevel og at da blir ferie slik dere opprinnelig hadde planlagt B ) om A av en eller annen grunn ikke går, så sier du mannen kan ta med barna og kose seg med svigers mens du jobber, så kan du/dere ha litt ferie og familietid med ungene når du tar igjen dine ferie. Endret 24. mai 2015 av HeltLykkelig ♥♥
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #29 Skrevet 24. mai 2015 Du kan umulig ha et godt forhold til dine svigerforeldre om du på ferie med de tilbringer tid på toalettet hver dag for å grine. Si det som det er til mannen din da. Han må vel ha fått med seg dramaet som resulterte i daglige tårer i fjor? Og ikke minst, snakk med dine svigerforeldre som du påstår du har et godt forhold til. Mennesker som har et godt forhold til hverandre setter seg ned og løser opp i floker som oppstår. Unnaluring og usannheter er ikke spesielt heldig om du ønsker et langvarig og godt forhold. Anonymous poster hash: e318b...4da
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #30 Skrevet 24. mai 2015 Jeg hadde sagt til sjefen at ferieplanene til familien er lagt, og at du ønsker å jobbe slik det først ble sagt. Hadde også fortalt mannen om at du hadde fått muligheit for fri noen uker, men ønsker å jobbe og heller spare penger og ferie til senere turer. Eventuelt vent med å si det til mannen til veldig nærme avreise, kanskje vanskelig å få fly da.. Hadde ikke klart å holdt det for meg selv, ville uansett forsnakket meg en eller annen gang. Anonymous poster hash: 51cd0...020
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #31 Skrevet 24. mai 2015 Jeg forstår ikke. Hos meg er ferie sammen med familien min det beste i hele verden. Hadde aldri frivillig vært hjemme istedet for å være sammen med dem. I syden har dere vel uansett ikke samme leilighet? Gi og ta litt. Stram deg opp, si ifra hvis de sker ting du blir såret av. Anonymous poster hash: b7e75...62c
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #32 Skrevet 24. mai 2015 Dytte opp innlegget fra i fjor? Enig med Prekæs. Anonymous poster hash: 3da28...477 Beklager, husker dessverre ikke hva overskriften var :/ HI Anonymous poster hash: 84835...515
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #33 Skrevet 24. mai 2015 Takk for mange svar! Jeg har bestemt meg for å fortelle mannen om at jeg allikevel kunne ta ferie. Nå er ferien allerede bestilt siden de bestilte tur samme dagen som han ba svigers om å være med.. Uansett hadde jeg ikke hatt samvittighet til å si til svigers at de ikke kunne bli med for at jeg fikk ferie. Har man bedt noen med på tur så har man bedt noen med på tur uansett hvor dårlig forhold man har.Kjenner det hadde vært litt deilig å ha alene-kvelder og bare være alene uansett Skal si til sjefen at jeg jobber. Senere kan jeg kanskje ta en ekstra lang ferie og ta dem med til ett eller annet sted der det bare er oss! HI Anonymous poster hash: 84835...515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå