Gå til innhold

Jeg løy om ferie, slemt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde fått beskjed om at det ikke var mulig for meg å ta ferie i sommer så da fant mannen og ungene ut at de kunne reise til syden uten meg. Noe som var helt i orden for meg. Mannen ville da ha med svigers og samme dag som han ringer svigers og ber dem med på tur får jeg beskjed om at jeg allikevel jeg kan få ferie *grr*. 

Jeg turte ikke å si noe til samboeren om at jeg kan ta meg ferie for jeg grøsser over å dra med svigers. Helt ok forhold, men vi har reist på ferie sammen med dem før og det ble et rent helvette fra a til å. 

Burde jeg holde videre kjeft eller bør jeg si noe? Mannen min er veldig lei seg for at jeg ikke kan bli med :( Men jeg kan IKKE dra på ferie sammen med dem, da blir det bare til at jeg sitter å gråter på toalettet hver bidige gang som sist..Æsj.

Anonymous poster hash: 84835...515
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes generelt du høres slem ut 

Anonymous poster hash: 3ccd2...761
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe og tatt meg en husmorferie helt alene den uken/de ukene.

Skrevet

Synes generelt du høres slem ut

Anonymous poster hash: 3ccd2...761

😲

Anonymous poster hash: a0090...481

Skrevet

Skrev ikke du et innlegg om denne ferien i fjor? Synes du kan holde tyst og heller kose deg alene hjemme :)

Skrevet

Synes du skal bite det i deg og reise på ferien for ungene sin skyld, vil tror de synes det er mye korseligere å ha mamma med seg på ferie enn å reise uten. Javel å har du ikke det beste forholde med svigers, men det er snakk om en ferie ikke å flytte inn med de, så vær hyggelig, kos deg og overse ufinheter fra demmes side. 

Anonymous poster hash: b76d4...3db
Skrevet

Jeg hadde sakt at svigers får bli hjemme, nå skal vi kose oss på familie ferie bare oss😃😊😄

Anonymous poster hash: e266a...731

Skrevet

Skjønner deg godt, unner deg en liten husmorferie.

Men syns litt synd på mannen din da som så gjerne ville hatt deg med. Vet han at du ikke takler ferie med svigers?

Usj, vet ikke om jeg hadde hatt samvittighet til å holde det skjult for mannen. Kan jo være at han finner ut av det også.

Vanskelig....

Skrevet

Skrev ikke du et innlegg om denne ferien i fjor? Synes du kan holde tyst og heller kose deg alene hjemme :)

Jo, jeg skrev her inne om den :) Flink du er å huske ;) 

Har mye mer lyst til å sitte hjemme enn å dra på tur sammen med svigers. Ser for meg at det blir bare trasig hvis jeg heiv meg sammen med dem.

HI

Skrevet

Jeg synes du skal si til din leder at du gjerne jobber den uken, og så sparer du ferie til senere. La mannen, barna og svigers kose seg alene, og kos deg selv med alenekvelder hjemme :)

Skrevet

Jeg hadde latt mannen dramed svigers og reist på ferie med en venninne selv. Snakket med mannen om det selvsagt. For meg er det med ferie sammen med svigers uaktuelt, så jeg har full forståelse for at du ikke vil dra sammen med dem. Du får evt ha en hjemmeferie alene (eller dra på hytta om dere er så heldig å ha det!)

Anonymous poster hash: b2fb1...164

Skrevet

Skjønner deg godt, unner deg en liten husmorferie.

Men syns litt synd på mannen din da som så gjerne ville hatt deg med. Vet han at du ikke takler ferie med svigers?

Usj, vet ikke om jeg hadde hatt samvittighet til å holde det skjult for mannen. Kan jo være at han finner ut av det også.

Vanskelig....

Jo, han vet godt hvordan jeg hadde det på den siste turen. Han prøvde så godt han kunne å sette svigers på plass, men det hjalp ikke - ikke litt engang. Etter den turen vi hadde så vrenger det seg i magen når jeg hører at de skal komme eller at vi skal til dem, jeg klarer å oppføre meg og være "glad", men å være sammen i 2 uker blir voldsomt. :( Huff, ser for meg at det kan bli enda verre hvis jeg blir med.

HI

Skrevet

Har mye mer lyst til å sitte hjemme enn å dra på tur sammen med svigers. Ser for meg at det blir bare trasig hvis jeg heiv meg sammen med dem.

HI

Som jeg mener å huske, så hadde du ingen koselig ferie med svigers og like greit å holde seg hjemme. Du skal tross overleve den uken du også. Ungene får det fint sammens med far og svigers :)

Skrevet

Enten jobber du eller så blir du med på ferie.

Du kan ikke ha ferie hjemme alene i 2 uker og lyve til familien din.

Anonymous poster hash: e030f...b7e

Skrevet

Jeg synes du skal si til din leder at du gjerne jobber den uken, og så sparer du ferie til senere. La mannen, barna og svigers kose seg alene, og kos deg selv med alenekvelder hjemme :)

Er det jeg har tenkt på å spare til en annen gang, selv om mannen ikke vet noe. Føler meg utro! :P

HI

Skrevet

Jeg hadde også sagt til sjefen at jeg kunne jobbe de to ukene, og heller tatt ferien senere som planlagt- og kanskje tatt med meg ungene på noe da. 

Uaktuelt å dra på ferie med mennesker som får deg til å grine hver dag.

Skrevet

Enten jobber du eller så blir du med på ferie.

Du kan ikke ha ferie hjemme alene i 2 uker og lyve til familien din.

Anonymous poster hash: e030f...b7e

Hadde ikke tenkt å ta ferie når de var reist :)

HI

Skrevet

Er det jeg har tenkt på å spare til en annen gang, selv om mannen ikke vet noe. Føler meg utro! :P

HI

Så lenge du faktisk jobber disse ukene, så synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet. Opprinnelig fikk du jo ikke ferie.

Men hvis dette føles tungt å bære på, han er lei seg og du tror han takler sannheten etter å ha summet seg litt, så synes jeg du skal vurdere å si det som det er :).

Skrevet

HI

Så lenge du faktisk jobber disse ukene, så synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet. Opprinnelig fikk du jo ikke ferie.

Men hvis dette føles tungt å bære på, han er lei seg og du tror han takler sannheten etter å ha summet seg litt, så synes jeg du skal vurdere å si det som det er :).

Huff, får la samvittigheten få noen dager på å roe seg litt, kanskje jeg føler meg litt mindre utro da :) 

HI

Skrevet

Jobb disse ukene du og ta ferien på et senere tidspunkt med de du liker å feriere med :Nikke:

Skrevet

Bli hjemme, ungene får det fint med far og farmor.

Anonymous poster hash: 9df6d...938

Skrevet

Er ingen ferie bestilt, så forandrer mannen planene og tar ferie sammen med deg og ungene, UTEN svigerfamilie. Han må vel vite hvordan sist ferie var og da står kone og barn FORAN foreldrene.

Skrevet

HI

Som jeg mener å huske, så hadde du ingen koselig ferie med svigers og like greit å holde seg hjemme. Du skal tross overleve den uken du også. Ungene får det fint sammens med far og svigers :)

Wow, fritidsproblemer...

Anonymous poster hash: 9979c...c0d

Skrevet

Dytte opp innlegget fra i fjor?

Enig med Prekæs.

Anonymous poster hash: 3da28...477

Skrevet

Så om jeg forstår deg riktig så hadde du ikke planer om å ta ut ferieukene dine når mannen er bortreist med barn og svigers, men jobbe og heller ta ferien din senere?

Hva er da problemet med å si det som det er??

At pga svigerforeldrene dine så sa du neitakk til ferieukene sjefen tilbudte deg (alikavel)da du visste at svigers skulle bli med på ferie. (Si at du gjorde det for å beholde husfreden i familien, sånn at svigers skulle få en god ferie sammen med sønn og barnebarn.)

Jeg trodde først at du hadde tenkt å ta ut ferien din, bli hjemme og la mann og barn reise alene på ferie- uten å si noe til de. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...